Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1010
ХуЛитери: 3
Всичко: 1013

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказки за Вярата
раздел: Есета, пътеписи
автор: Perdita

Ние сме изтъкани от мнителност. Съмненията пробягват в сърцата ни като гущерчета по стара къща. И сякаш изпълзяват от "нищото" или потъват в него, подобно на същите тези красиви животинчета.
Но просто не става така. Във Вярата няма тайни входове и тунели. Тя, както и Любовта, не е вариантна - или я има, или не. Простичка и естествена е, и да, наистина е като гущерите, ала защото и те са естествени и някак еднакво неподвластни и на земното, и на небесното притегляне. Ей така - самите себе си са...

Има една далечна страна. Тя, всъщност, е състояние на душата. Като гълъб или смеха на дете е, в нея няма двусмисленост.
Там живее Вярата...
Една жена обикнала един мъж, както никога преди не била обичала. И тя, и той се намерили, създали се в страната на Вярата. Било прекрасно усещане, и не просто мигновение, а продължавало вече година... Било толкова магическо, че един ден жената се притеснила. Не била свикнала така. Казала си - не съм достатъчно хубава и млада, след време той ще спре да ме харесва, да ме желае. А може би ме лъже за някои неща - трябва ли сляпо да му вярвам? Откъде-накъде? Няма чудеса, дори любов не е сигурно дали има - та всичко си е толкова обикновено! Шумните улици, скучните ми дни, вечното готвене и чистене, умората. И този мъж е обикновен. Ще ме приеме скоро за даденост и...ще охладнея. А и наистина, какво толкова вижда в мене?...Не, няма смисъл...Освен това не мога да изтърпя повече болка! Ако ме нарани, няма да издържа...
И тя си тръгнала. Колкото повече се отдалечавала с всяка дума на неверие, толкова мъжът някак изчезвал. Липсвали му топлите й очи, мекият глас, ласките й, които го извайвали. Сърцето й се затворило, душата й се смалила. И в един миг и двамата се върнали в долния свят. Повече не могли да се намерят.
Да, усещали, че нещо им липсва, но само смътно си спомняли, че са го имали и са го изгубили, защото тя си тръгнала невярваща, а на него вярата не му стигнала да я спре, да я създаде отново, както светлината подхранва всяко утро.
И едно дете не се родило. Не проплакало, не се усмихнало. Не получило името си... Колко ли е осиротяла Земята?

В тази страна Вярата е ореол, обвил не иконите, а всяко дърво или тревичка. Красиво е. Но много рядко стигаме дотам. Не е лесно да се издърпаш от блатото си. То бълбука като приспивна песен, унася ни и заживяваме в блатната смърт. Нищо, че е измислица, че наистина го няма. Като онази непроходима гора пред замъка на омагьосаната принцеса е. Принцът никога не я унищожава дърво по дърво, клон по клон, сантиметър по сантиметър. Не че и така не може. Но нали е в приказка, успява да проумее нереалността на гората и да я преодолее с един замах. Обратно на нас, в преобърнатия свят.
Едно момченце не се родило. То гледало през процепа на Сътворението как майка му и баща му се отдалечават.
Ставало му все по-мъчно.
Блестящото сърчице помръквало. Само родените в страната на Вярата деца не се раждат слепи. Слепотата, както знаело момчето, не е от очите, нито виждането е от тях.
Мъката му станала толкова непоносима, че излетяла като черна птица. Тя политнала право към Земята. Там се разделила на две и едното й крило достигнало майката, другото бащата.
Оттогава крилата опитват да съберат отново родителите. Но какво са две мънички крила?
А нероденото в светлината дете още очаква птицата да се завърне. Ала вече започва да я забравя. Когато съвсем я забрави, ще си намери други родители - най-вероятно невярващи - и ще се роди и то такова. Ще му липсва отлитналата душа. Ще му липсва Любов...

Раждат ли се изобщо деца на Вярата? И доколко сме живи? Пиесата, в която живеем, е някак еднаква за всички. Декорите са същите, актьорите. Подтискащо е, предопределено е...Та аз ли съм всъщност тази, която взима решенията? Избирам ли нещо повече от марката прах за пране? От това в кой от наложените варианти на развитие да се вмъкна?
Почти винаги, като слушам оплакванията, копнежите, объркванията и мечтите на приятелките си, имам странното усещане, че не говорят те. И още по-странното усещане, че това са и моите реплики, моят сценарий, моите "избори".
А най-странно е усещането ми, че вратата на клетката е винаги отворена, че дори няма клетка. Но си я създаваме - като ония скривалища, в които можем да се скрием, ако започне война. Да, същата като тях е - изкуствена и непригодена за дълъг, нормален живот.
Истината е, че война няма, ала въпреки това живеем в скривалища денонощно. Понякога се показваме навън и чистият въздух не ни понася. Винаги съм си мислела, че ако се върна в праисторическо време, ще припадна от въздуха.
Истината е, че блатото е добре измислено и добре функциониращо. Някак направо безсмъртно е...
Жената и мъжът забравили един за друг, макар че много си липсвали.
Тя - независимо дали била сама или с някого - усещала празнотата в сърцето си. Мъжът чувствал същото. Никога повече не открили такава любов, не се намерили отново. Станали и те добри актьори в чуждата пиеса.

Да, има такава далечна страна - състояние на душата. И там наистина живее Вярата. Да повярваш, значи да не се противиш на любовта. Скритото съкровище във всеки от нас не е от диаманти. То е перла, то е магическия "съд", създаващ живот.
...Не така е замислен животът, както го живеем. Проваляме замисъла му, защото се раждаме някак кармично обременени с невяра. През цялото време ми се струваше, че трябва да нарека това, което пиша, "Приказки за невярата"...
Ала тогава няма да са приказки - краят няма да е щастлив. Детето ще порасне и ще се влюбва неведнъж, ще "обича" неведнъж. А толкова ми се иска да го отведа в приказката му! Да съм трите вълшебни феи, които му предрекли щастливо бъдеще. Да съм неговия ангел-хранител.
Не вярваш ли в някого, значи не го обичаш достатъчно. Това е. Просто е това. Да повярваш в него...показва, че сърцето ти е чисто. Миксът от вяра и невяра, от любов и нелюбов е задънена улица. Търсенето на гаранции, на сигурност, замърсява сърцата ни, стеснява проводимостта ни за Любовта.
"Инстинктът" за Любов е над инстинкта за самосъхранение. Защото Тя е смисълът. Само ако спреш да се интересуваш дали ще оцелееш, ставаш способен да обичаш безусловно. Колко "Обичам те!" са такива?

...Една жена обикнала един мъж, както никога преди не била обичала. И тя, и той се намерили, създали се в страната на Вярата. Било прекрасно усещане, и не просто мигновение, а продължавало вече година... Било толкова магическо!
Двамата сякаш четяли в душите си. Дори Времето, прехласнато от тази красива игра на Огъня, спирало да ги погледа. Забравяло да отброява секундите, минутите, преходността. Понякога две-три сълзи се отронвали от клепачите му. Тогава росата затрептявала и се целувала с дъжда.
Мъжът построил къща, а жената оградила двор, в който посадила няколко дръвчета и много цветя. Двамата никога не забравяли да се целунат, да се погалят, да погледат звездите...Скоро им се родило дете, момченце. Любували му се, подскачали от радост при първите му стъпки и смешни думи..."Светът, казвали му те, е в самия тебе. Разбираш ли, разстоянията не съществуват. Не търси навън, там няма нищо, празно е. Търси в себе си и ще откриваш постоянно чудеса. А когато сърцето ти трепне от някое хубаво момиче, търси чудесата и в нея - това пътуване никога няма да ти омръзне..." Обяснявали му, че Бог не ни е създал, за да вършим неговата работа - не сме тук, за да се научим да превръщаме всяка енергия и материя в нещо друго. Дошли сме с много по-трудна задача - да извървим пътя навътре в себе си и в хората, които обичаме. И така да вдъхнем топлина в света на сенките и формите...
После им се родило момиченце. То дошло с толкова много Вяра, че приличало на ангелче. Птиците кацали на рамото му, сърничките идвали без страх и ядяли хляб от ръцете му.
Майката и бащата нищо не му обяснявали, то вече знаело. Не сътворявало света - той си бил хубав и така. Светът очаквал това дете отдавна, както люлката очаква бебето - просто да го приюти и да поема добротата му, смирението в душата му, усмивката.

Исус е казал: "Ако имате Вяра колкото синапено зърно, като кажете на тая планина да скочи в морето и тя ще ви последва"...Самият той е имал много повече Вяра. За да остане като ЛЮБОВ.

29авг.-1септ.2005г.


Публикувано от BlackCat на 03.09.2005 @ 09:35:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Perdita

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:39:19 часа

добави твой текст
"Приказки за Вярата" | Вход | 7 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказки за Вярата
от sradev (sradev@о2.pl) на 03.09.2005 @ 09:51:20
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
абсолютно точно.
и понеже текста е анализ и има две приказки, то ще добавя трета, по-често срещана:

... и родило се детето в страната на Вярата, а родителите му започнали да я напускат, и то все се опитва да им даде крилата...


Re: Приказки за Вярата
от Perdita на 03.09.2005 @ 09:55:49
(Профил | Изпрати бележка) http://mariapavlova.net
Така е. Даже я бях включила и тази приказка, но после я махнах. Много ми натежа някак...
Благодаря ти!

]


Re: Приказки за Вярата
от sradev (sradev@о2.pl) на 03.09.2005 @ 10:17:19
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
тя е първото, което се вижда през тези две - натежало ти е от многото примери и от болката за детето, което в същност си ти

]


Re: Приказки за Вярата
от Perdita на 03.09.2005 @ 10:59:05
(Профил | Изпрати бележка) http://mariapavlova.net
Не съм го усещала така - но, разбира се, в този свят на отражения няма начин и това да не е дало отпечатък.

]


Re: Приказки за Вярата
от Marta на 03.09.2005 @ 10:22:41
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Не вярваш ли в някого, значи не го обичаш достатъчно. Това е. Просто е това...
да

това е

много хубаво, точно, вярно написано и много ме разстрои


Re: Приказки за Вярата
от sradev (sradev@о2.pl) на 03.09.2005 @ 10:26:03
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
не се раз-тройвай - хубаво е да видиш точното

]


Re: Приказки за Вярата
от Perdita на 03.09.2005 @ 11:03:09
(Профил | Изпрати бележка) http://mariapavlova.net
И мене - много ме натъжи, докато го пишех. Защото някак стигах до нещата без да ги обмислям, а предимно както ги усещам. И ме изненадваха. Коато стигнах до неродените деца, мислех, че няма да мога да го продължа.
...А, всъщност, Вярата в мене никога не е била по-силна.

Поздрави!

]


Re: Приказки за Вярата
от bogest на 03.09.2005 @ 12:29:13
(Профил | Изпрати бележка)
Изповядвам религията ти. Но не религията на Исус, чиято религия ти изповядваш, а твоята: религията на любовта и вярата.
Религията е патерица. Ти не се нуждаеш от нея, защото си надскочила летвата за овчарски скок, може би без да разбереш.
Остави войните, и те се правят от хора с вяра. Всеки има право на съществуване, даже ние.
5


Re: Приказки за Вярата
от Perdita на 03.09.2005 @ 14:46:30
(Профил | Изпрати бележка) http://mariapavlova.net
Благодаря ти!
...Всеки има право на съществуване...Добре е, че ми го казваш. Защото е толкова лесно да забравя, че моята истина си е просто моя истина. Че дори и за мене тя навярно е преходна...

]


Re: Приказки за Вярата
от philipa на 03.09.2005 @ 12:52:43
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно!Много ми хареса!
Поздравления!


Re: Приказки за Вярата
от Perdita на 03.09.2005 @ 14:40:41
(Профил | Изпрати бележка) http://mariapavlova.net
Благодаря ти от сърце!

]


Re: Приказки за Вярата
от Anton_Fotev на 03.09.2005 @ 17:07:12
(Профил | Изпрати бележка)
Има само един начин да ти покажа, колко съм съгласен с теб - ще пейстна нещо, което казах преди много време:

ПЛАМЪКЪТ НА ВЯРАТА

От всички божества
единствено жените
дават онова,
което обещават
всички
мъжки
религий:
- безсмъртие

От всички божества
единствено жените
с усмивка превръщат:
смъртта в живот,
грубостта на мъжете
в бебешка сладост,
гнева в разкаяние.

От всички божества
единствено жените
хранят със своята плът
раздават щедро
своята плът,
и превръщат със своята плът
мига във вечност.

Вечер , когато целувам
челото на дъщеря си-
поглеждам към Нея,
към нейните пищтни
хълмове и долини.
И не мога да повярвам
че съм избранник.
Че пламъка на моята вяра
и магията на нейните
дълги нозе
... са създали това малко чудо,
разперило тиранично ръчички
напреки на леглото.

Мъничка бебешка пета
господарски поляга върху ухото ми .
Не смея да мръдна.
не смея да шавна.
О , какъв дар , какъв дар
за пламъка на моята вяра.


Re: Приказки за Вярата
от Perdita на 04.09.2005 @ 17:30:26
(Профил | Изпрати бележка) http://mariapavlova.net
Благодаря ти...страхотно е...докосва.

]


Re: Приказки за Вярата
от Izvor (WMRSG@web.de) на 03.09.2005 @ 19:00:09
(Профил | Изпрати бележка)
Исус е казал: "Ако имате Вяра колкото синапено зърно, като кажете на тая планина да скочи в морето и тя ще ви последва"...Самият той е имал много повече Вяра.

Желая ти я!... -

Толкова, че да стигне за САМО ЕДНА приказка )))

... Живей я! -

За да останеш като като ЛЮБОВ :))))))



((((((*))))))


Re: Приказки за Вярата
от Perdita на 04.09.2005 @ 17:27:09
(Профил | Изпрати бележка) http://mariapavlova.net
Тя Приказката си е само една...и е за живеене, да :)

Благодаря ти!

]


Re: Приказки за Вярата
от Obgru6tane на 12.09.2005 @ 18:18:30
(Профил | Изпрати бележка)
Дано никога не зацапаш красотата си, Пердита!. В думите ми може би проличава малко безверие. Но ми се струва, че всеки се ражда поне с едно едничко синапено зърно вяра. И колко ще порасне то и какъв плод ще даде, зависи от грижите ти. Много прегръдки.


Re: Приказки за Вярата
от Perdita на 14.09.2005 @ 15:31:16
(Профил | Изпрати бележка) http://mariapavlova.net
Много топли прегръдки и от мене :)
Толкова ми е познато безверието! Но иначе пък - щях ли да знам каква светлина е Вярата? Как точно когато е по-малка и от синапено зрънце, когато ужасно ти липсва, Тя е готова да осветли не само края на поредния тунел, в който си се изгубила, а целия свят. Защото си е там, не изчезва, просто ние лесно я губим от сърцата и очите си...
Желая ти щастие :)

]


Re: Приказки за Вярата
от Obgru6tane на 14.09.2005 @ 22:47:57
(Профил | Изпрати бележка)
Желая ти щастие:)))))))

]


Re: Приказки за Вярата
от Obgru6tane на 14.09.2005 @ 22:48:08
(Профил | Изпрати бележка)
Желая ти вяра:)))))))

]