Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 856
ХуЛитери: 2
Всичко: 858

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМитологични препитания II
раздел: Хумор и сатира
автор: batteria

Наръчник за белетристи

Предписание 1
Когато нямате талант пишете скандално. Не се насилвайте да измисляте сюжета. Достатъчно е да преразкажете кратко и сбито собствените мечтания от интимно естество. Използвайте къси изречения и не бъдете обстоятелствени.
Пример: Тя показа бедрата си. Трябваше да я има. Той инстинктивно сви юмрук.
Упътване: Не забравяйте, че вашите читатели не са пътници в самолет и не са въоръжени с пликчета за повръщане. А и вие не сте стюардеса. Бъдете на ръба между фантазия и реалност. И без това никой няма да ви повярва.

Предписание 2
Само за мъже. Пишете с погнуса за жените. Ще им станете интересен. Ако не видят във вас мъжа, задължително ще видят перото. Какво друго му трябва на бъдещия белетрист. Препоръчителен стил: Фантастика. Само в дебрите на фентъзито няма да проличи липсата на емоционален опит, още по-малко ще се намерят желаещи за спор. Не забравяйте: Дарт Вейдър в литературата все още не се е родил, иначе щяхме да знаем това от времето, когато сте били на пет.

Предписание 3
Само за жени. Бъдете до главозамайване изнежени. Колкото по-крехки, дори и неграмотни, толкова повече овации в бъдещия моноспектакъл. Не изнасилвайте сюжета. Описателните сцени губят търпението на читателя и го разсейват от таланта и огромното ви, пълно със състрадание и нежност сърце. Пишете сърцераздирателно - намесете детето си, ако все още нямате такова - намеренията си да родите, ако нямате гадже, задължително подчертайте този факт. Винаги ще се намери някой майстор, за когото да бъдете Маргарита. Не се борете с последващото разочарование - и от любовните крушения в случай на късмет, може да излезе добър сюжет. Препоръчителен стил: преразказ с елементи на разсъждения, наблегнете на второто.

Предписание 4
За напреднали. Създавайте ореол около себе си. Бъдете гъвкави и цитирайте. Смесвайте познато и непознато, служете си свободно с имена от световното литературно наследство, смесвайте литература с кино, киното с музика, музиката с философия. Възможно е някой да ви повярва. Препоръчителен стил: есеистика. Не говорете за жени. Ще се провалите.

Предписание 5
Пишете мистично. От вашите героини трябва да се раждат птици, а от героите ви винаги да възкръсва феникс. Слагайте огледала във всяка стая, защото никога не се знае какъв призрак може да изскочи оттам. Да има също и картини. Бръснарско ножче в краен случай. Презирайте тези, които пишат сюжети, почерпени от живота. Това за вас е бягство от литературата в киното.

Предписание 6
За бездария. Блъскайте деца в текстовете си - татковците, майките и лелите се умиляват. Ако и това не помогне говорете за бременност или за смърт. Ако изберете второто задължително поръсете с една щипка Бог.

Предписание 7
Бъдете нетърпими към текстове, които ярко и без метафори се ровят в интимното. Всички трябва да са убедени във вашия висок морал и ценности. Задължително дърпайте пердетата, когато спите, за да не срутите чистия си ореол. Препоръчителен родителски контрол.

Предписание 9
Пишете задължително за питиета, това би ви придало Хемингуеевски привкус. Не бъдете прекалено нежни. Жените не обичат меките китки. Не се вдетинявайте, децата под 6-годишна възраст все още не четат на глас и никой не се вълнува чак пък толкова от вас.

Предписание 10
Ако никой не ви забележи, тогава се престрашете и си измислете враг. Така ще получите малко облекчение.

Предписание 11
За преминали с отличие краткия курс. Бъдете самоиронични. Може с това да си останете.


Публикувано от BlackCat на 16.05.2005 @ 15:14:22 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   batteria

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 12


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
385 четения | оценка 5

показвания 18034
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Митологични препитания II" | Вход | 10 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Митологични препитания II
от azz на 16.05.2005 @ 18:26:02
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотен наръчник! :) Писан явно от познавач. И от психолог също така, бих добавила.
Поздрави! :))))


Re: Митологични препитания II
от Ufff на 16.05.2005 @ 18:43:58
(Профил | Изпрати бележка)
:)
Благодарско, 'начи. Още на втори-трети пункт бидох зарибена за целите на белетристиката и обсебена от следната натрапчива песничка(става с всякъкви мелодии):
Ах, не ща да съм лиричка!
Мож' да стана прозаичка!

(между нас да си остане, ама защо от някои пунктове ми намигаха едни светещи стрелкички и като цъкнеш върху тях отвеждат директно в база 11.Таман да финиширам и ми се появи надпис"Въъърнис! Фал старт!Що за някои хора тъй пише, пък за други -не.М? )



Поздрави!




Re: Митологични препитания II
от Marta (marta@all.bg) на 17.05.2005 @ 12:35:52
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Хохохохо - направо на готово - че и пари не вземаш - как да не се възползва човек)


Re: Митологични препитания II
от copie на 16.05.2005 @ 19:02:04
(Профил | Изпрати бележка)
...Не се борете с последващото разочарование – и от любовните крушения в случай на късмет, може да излезе добър сюжет. Препоръчителен стил: преразказ с елементи на разсъждения, наблегнете на второто...

Yes, yes, yes:)))))


Re: Митологични препитания II
от Stanislav на 16.05.2005 @ 17:18:51
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Да, предполагам че спазвам доколкото мога тези разписания.
Сутрин обикновено нямам талант - 1. Вечер ми е писнало от всички жени - 2. Докато си пия бирите в парка - 9, с напредване на времете, около мен се носят мушици във формата на ореол - 4. След като бирите свършат започвам с мистиката - незнайно как жена ми диагностицира точното количество на изпитото и ме разкъсва като феникс - 5. Малкия хваща очилата ми и ги замята в плочките, моля се на бог да не са счупени - 6. Писва ми, лягам и дърпам пердетата - 7, заставам до прозореца и започвам да надничам у съседа, завиждам му, краде музата ми, той е поет - 10. Самоирония имам в излишък, опитвам се да я пробутам на вторични суровини, от там ме препращат в Интернет, да си я пусна онлайн - 11.
Накрая заспивам - 8.


Re: Митологични препитания II
от vodica на 16.05.2005 @ 15:49:43
(Профил | Изпрати бележка)
Напразно е "дано"-то. Ще разсърдиш. Но пък ако някой приеме хумора в митологичното ти
пре(дпис)питание на сериозно... :-)

Хареса ми. Ще го имам предвид, когато започна да пиша белетристика. :-)


Re: Митологични препитания II
от batteria на 16.05.2005 @ 15:54:02
(Профил | Изпрати бележка)
Мда, няма да казвам повече думичката "Дано". После може би ще се наложи да пиша опровержение) Или продължение - разговорник за форумни дебати. Нещо като супа топчета за клавиатура и мишка в до мажор или ре минор или нещо такова.

]


Re: Митологични препитания II
от Layla на 16.05.2005 @ 15:40:37
(Профил | Изпрати бележка) http://cicle-layla.blogspot.com/
ха ха, много точно, хареса ми, не си се задълбочавала в подробности, разбираемо и абе хареса ми, сега ще ида да прочета и първата част :)))


Re: Митологични препитания II
от batteria на 16.05.2005 @ 15:43:54
(Профил | Изпрати бележка)
) Благодаря.

]


Re: Митологични препитания II
от bedstvieto (bedstvieto@abv.bg) на 16.05.2005 @ 15:38:47
(Профил | Изпрати бележка)
Баси ! Знаех си , че трябва да го прочета , преди да започна да се изживявам , като "творец " ... Имаш обаче някои неточности , които мога да опровергая именно чрез собствените си прозаични напъни ....
Иначе , секирата падна тежко и одряза мерака на такива , като мен :)
Поздрави !
П.С. Рискуваш да разсърдиш този, онзи ....


Re: Митологични препитания II
от batteria на 16.05.2005 @ 15:41:07
(Профил | Изпрати бележка)
Дано не разсърдя никого. Целта е друга - ей така се изписва - )

]


Re: Митологични препитания II
от mastilo на 16.05.2005 @ 15:41:19
(Профил | Изпрати бележка)
сръдня в раздел Хумор и сатира?
Данчо творец? Да Да )))))

]


Re: Митологични препитания II
от batteria на 16.05.2005 @ 15:44:37
(Профил | Изпрати бележка)
Eй, това го забравих. Под пропуснатата точка Осем, купете си Калгон!)

]


Re: Митологични препитания II
от mastilo на 16.05.2005 @ 15:52:06
(Профил | Изпрати бележка)
осмицата нарочно е пропусната, предполагам )
полегнала такава, в безкрайността

]


Re: Митологични препитания II
от batteria на 16.05.2005 @ 15:54:59
(Профил | Изпрати бележка)
В едно безкрайно литературно Омммммм)

]


Re: Митологични препитания II
от mastilo на 16.05.2005 @ 15:58:58
(Профил | Изпрати бележка)
палец - среден пръст, палец - среден пръст... изтървах писалкатаааааааа!

]


Re: Митологични препитания II
от xxlogre на 16.05.2005 @ 16:22:52
(Профил | Изпрати бележка)
Mного ми хареса. Направо познах себе си в някои точки.

Поздравления!


Re: Митологични препитания II
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 16.05.2005 @ 15:53:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Харесваш ми отново!
Какво ли ще видим в дебрите на поезията ,а за критиката ... не ми се и мисли :)))
Много добре казано!
Поздрави! :)))


Re: Митологични препитания II
от batteria на 16.05.2005 @ 15:56:14
(Профил | Изпрати бележка)
Eй, това е идея. Пътеводител на критика. )
Мерси много, ще помисля концептуално върху конструктивното на деструкцията)

]