Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 809
ХуЛитери: 3
Всичко: 812

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
раздел: Хумор и сатира
автор: Amar

На какво (не) повярвах в Big Brother - Сега, когато всенародното вълнение утихна и страстите се поуталожиха (и се развихриха нови около "Star Academy"), седя си, цъкам с език и не мога да се начудя: „Брей, какво нещо било това риалити-шоуто!" Че то не било хич лошо, даже полезно - най-малкото хората понаучиха вече английски език.
Неусетно започнаха да си разменят реплики от рода на: „Ей, гледаш ли го това риалити-шоу? Супер е!"; или: „ Big Brothet is watching you!", придружени със самодоволно кикотене и потайно намигване. Ами да, българинът не е прост, я! Някои дори стигнаха дотам, че разбраха нещичко за романа на Оруел! Е, и това ако не е благотворно въздействие, здраве му кажи! Е, аз явно схващам малко по-бавно от другите, защото нищичко не научих, дори започнах да се тревожа - какво не ми е наред? Само аз ли не се възхитих от прекрасното изпълнение на мисията „Задоволи физиологичните си нужди!"? Само аз ли не припаднах по уменията на Найден да изографисва стени (шедьовър в живописта), в изключителния му талант да издава специфични оглушителни звуци нейде изотзад (впрочем в тази област се изяви и видният дърводелец Гроши, на когото така и не му разбрах името - но в крайна сметка за какво ми е името му, когато ще остане в историята с този прякор - Гроши! То вече са много такива - то ти Левски, то ти Яворов)? Чудя се само защо хората бързат да наругаят в тролея или трамвая някого, изпуснал се неволно, или се отдалечават демонстративно от него, като го удостояват с поглед от типа „Простак с простаците!", а в същото време гледат с умиление детето на народа Найден, който в това отношение е цар!? Къде е разликата? Аз прекрасно я виждам, но ценностите така абсурдно са разменили местата си, че едното се смята за невъзпитание и простащина, а другото - за свръх проява на чувство за хумор и усет за „шоу"! Благодаря, не ви ща шоуто. Не желая да гледам как героите от „Биг Брадър" трошат чаши, как се клатушкат пияни и повръщат, не желая да слушам как говорят на диалект и си служат с, меко казано, нецензурни изрази, не желая да гледам как се сношават пред камерите, нито как ходят на групички до тоалетната. Но нима имам избор? Дори да не го бях гледала нито веднъж, стига само да си подам носа навън, и ще науча всичко... Всички навсякъде говорят само за това. Какво направил Найден, какво сготвил Здравко, свалил ли Тишо Мел или не, с кого се мляскала този път Зара и т.н. - е, как да не ги почувствам близки тези хора? Дори да не иска, човек става част от всеобщата треска. Тя е навсякъде около него. „Биг Брадър" се настани в домовете на българина. Нещо повече - насели ежедневието му, обсеби разговорите му, мислите... С приближаването на финала вълнението растеше; въпросът кой ще вземе парите се превърна във всенародна грижа! Цяла седмица вестниците падат в краката на новия идол. Засипват го с предложения за реклами, преследват го за интервюта, търсят му мнението за бъдещото развитие на България.... И на всичкото отгоре, което е най-страшно, слушат го! Че може и кмет на Приморско да го направят... Еееех, добре че не е жив Алеко сега да види какви са новите идеали на България. Е, както се разбра, не съм от най-доверчивите хора, така че редно е да продължа в този дух и да се помъча да разбера аджеба на какво повярвах в това „шоу". Май ще започна от това в какво не повярвах. Да приема ли, че героите на „Биг Брадър" са екстракт от нацията? Да, беше ни обяснено, че са се явявали на тежък кастинг и са подбирани от психолози. Машината за пари ни ги натресе пред телевизорите, а те се превърнаха в уродливи чудовища. Или такива са си били от самото начало, но са се престрували на психологическия тест. Браво! И това е достойно за похвала! В днешно време талантливите артисти са на изчезване... Не вярвам в подбора на кандидатите, не вярвам в причините, поради които самите те изтъкнаха, че участват в „шоуто". Малцина си признаха, че е заради парите. Не вярвам, че съществуват толкова некадърни психолози, които не са преценили.... нека ги наречем „странностите" в характера на Венета. Или са били толкова мекушави, че са се размекнали, когато се е разхлипала срещу тях и е запремигвала неразбиращо: „Ама, моля ви се, какво направих? Защо не искате да си говорите с мен, защо не ме одобрявате? Ама какво съм ви направила?" Сърце не им е дало да я върнат. Не беше честно и изгората на Гларуса да съобщава новината, че ще става татко. Не вярвам, че е било безкористно - заради „шоуто". И не вярвам, че победителят се е разбрал в мига, когато разбрахме ние - простите зрители. Не вярвам, че се е гласувало честно със sms-и (Ех, пък и този Слави Трифонов си нямаше работа, ами реши да спомене нещо за sms-и наскоро и даде своя принос в посяването на кълновете на съмнението в сърцето ми). Не вярвам, че зрителят е „цар" и се слуша неговата воля. Зрителят е обикновен човек. А обикновените хора никога нищо не са решавали. Що пък ми трябваше толкова да се съмнявам? Развалих си кефа от цялото гледане. Вместо да се забавлявам като всички хора, аз само цъках с език неодобрително и се възмущавах на това или онова. Развали ми се и удоволствието да тръпна в очакване кой ще победи... Отиде ми „шоуто" на кино! А в какво повярвах ли? Първо повярвах на очите си - повярвах, че по случай 1-ви март сергиите бяха заляти с лика на "героите" от "Биг Брадър; повярвах, че вафличката с образа на Здравко е любимата вкусотийка в кулинарния свят - истински хит на пазара... Все пак и търговците трябва да живеят от нещо. Повярвах в това, че колкото повече ни лъжат, толкова повече вярваме... Повярвах, че за пари се продават идеали и ценности - на кило. Е, не ни остава нищо друго, освен да очакваме с нетърпение следващите „Брадър-и" ... барем научим още някоя думичка на английски. То е ясно, че българския няма да го научим. Но коя съм аз, че да надвиквам Гласа на Народа? Нали това са Любимците на Народа? Да са му живи и здрави!


Публикувано от BlackCat на 13.05.2005 @ 13:02:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Amar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:42:50 часа

добави твой текст
"''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?" | Вход | 6 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 15.05.2005 @ 18:59:45
(Профил | Изпрати бележка)
Да, яростна лична позиция. Твой избор е какво да гледаш, как да го оценяваш, дали да го приемеш и прочие. И Биг Брадър и Стар Академи са машини за пари с цел повече рекламни приходи за медиите, някакъв малък социален експеримент, и после пак пари, пари, пари, пари. Дали ти или аз, или който и да било друг харесва или не харесва шоуто няма никакво значение. Както и това дали то е пошло или възвишено, а още по-малко има значение откъде се е пръкнала идеята за Брадъра. От това предаване Оруел не губи, предаването не е литературно състезание, нито пък литературна работилница, то няма такива претенции. Мисля си, че по-добре е вместо да се негодува срещу пошлото ей така, в пространството, някак си, да се противопоставят на такива явления други - които имат култура, имат съдържание и прочие.
Аз не съм съгласна, не харесвам циганията, но като го декларирам това не значи, че създавам нещо, с което да й противостоя, нещо, което да ме разграничи ярко от нея...
Моето лично мнение за Биг Брадър е - жестоко хрумване, гениално. То е добро, защото хората, независимо дали са избирани с психолози или случайно са някаква част от нас, мисля, че повечето хора са като тях, второ, защото шоуто създаде прецедент в медиите и не на последно място, защото предизвика дебат. Всичко това посолено с пари - ами, това е светът, за радост го разбрахме чрез стъклените стени на една къща в Бояна, а не по някакъв друг начин... Защото мога да посоча поне пет примера от последните десет години на много по-жестока подигравка с хората и емоциите им... Отклоних се.
Това исках да ти напиша по отношение на идеята в текста, иначе е добро, емоционално есе)


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 15.05.2005 @ 21:32:08
(Профил | Изпрати бележка)
Права си, разбира се - това, че пиша мнението си тук или там, съвсем не значи, че променям нещо. Хората, които могат да го променят, сами финансират подобни извращения - защото за мен, простете, са точно такива. А може би масата хора не желае и да се променя нищо. В крайна сметка - "Разни хора, разни идеали" ... Разбира се, че това съвсем не е най-жестокото посегателство над човешката душевност... Спор няма. Но е най-разпространеното, най-харесваното, най-гледаното. Как да обясня на детето си един ден, че НЕ трябва да говори така или да се държи така... Оттук може да се подхване и една друга тема - изобщо за възпитанието на "днешната младеж" от всякаквите му там игри с кървища и филми с насилие. Не знам, може би аз зле схващам нещата, може би се опитвам да разсъждавам (доколкото мога) по проблеми, дето изобщо не ми е работа да се меся... Не знам...
Но има едно, за което съм сто процента съгласна с теб - Брадъра създаде дебат, ако не друго! А дебатът е полезен, защото различните мнения се срещат. А различието е винаги положително нещо...
Благодаря ти страшно много, че взе отношение по въпроса!!!
Поздрав :)

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 15.05.2005 @ 22:03:36
(Профил | Изпрати бележка)
Сега се сетих нещо. Биг Брадър е предаване с определени правила, там не участват журналисти, то няма за цел да поучава, то е шоу. Така поне бе наречено. Не е агит табло. То не показва някакъв устрем на медията да наложи извращението или каквото се сетиш друго, а да покаже хората, такива каквито са, и то хора, които доброволно са се съгласили да бъдат показвани. В този смисъл е малко пресилено, според мен, да бъде отричано категорично. По-скоро дебатът е по-широк. Защо някои искат да се показват, какво искат да видят хората, които ги гледат, как се създават дискусии от това, каква е степента ни на търпимост, какво разбрахме за себе си, а за тях -участниците или за другите, които купуват реклами с нашето зрителско внимание, как се генерират мнения и нагласи и то, почти в реално време, как се манипулира и се фалшифицира, защото имаше такива съмнения, гласуване, как се прекрачват границите на личния живот и информация, как... и т. н. )

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 15.05.2005 @ 22:39:10
(Профил | Изпрати бележка)
Честно казано, очаквах го с нетърпение! Очаквах наистина "шоу", интересни мигове пред Tv-то и т.н. Само че тази думичка "шоу" придоби доста уродлив смисъл. Малко ли се наслушахме на оправдания на телевизионните "герои", че всичко било заради "шоуто" ... Кой им е втълпил в главите, че за да стане "шоу", трябва да разголиш най-просташката си страна от характера, от поведението... Вярно е - те са хора от народа, едни от нас... Ужасявам се - всички ли сме такива?

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 15.05.2005 @ 22:46:27
(Профил | Изпрати бележка)
Не, ти пък. Не всички са такива. Има и други шоу-програми, за да си послужа с този речник. Но скелетът на това шоу е измамен, лъжлив, подвеждащ и именно поради тази причина, за мен, даже гениален. Направиха фурор от това ние да си мислим, че това е мнение на медия, а то всъщност бе мнение на 12-те участника. Ако се сърдим на нещо то трябва да е коректно персонифицирано и носи имената на участниците. Медията е просто проводник, сцена за хората, които са се съгласили да бъдат част от експеримент, за който не са си дали сметка. Както и ние не си даваме, когато участваме в дебат за същото това събитие. Нима мислиш, че това, дето си го товорим не е част от търсения медиен ефект?

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 15.05.2005 @ 22:52:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ооо, със сигурност - колкото по-шокиращо, толкова по-рекламно и доходоносно. Самият факт, че разговорът ни се води месеци след края на "шоуто", е доказателство за това.
Разбира се, че не толкова самото предаване е виновно (доколкото изобщо е уместно да се използва тази дума), колкото населилите го участници... Но може би точно такъв е бил търсеният ефект! Иначе нямаше да е толкова хитово, експлозивно и гледано...
Медията е голяма манипулация...

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 15.05.2005 @ 23:01:11
(Профил | Изпрати бележка)
И именно затова е гениално, нали?)
И затуй, както май си позволих да кажа по-горе, е по-добре да си играем, коментираме, закачаме със стойностите, които зависят от нас. И докато доказаната ни лична стойност има паритет или не знам как да го кажа, марж, е по-скъпа спрямо медиите за произволен период, толкова по-сладко се спи.

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 15.05.2005 @ 23:03:22
(Профил | Изпрати бележка)
:) Да си пожелаем тогава спокойни сънища!
Благодаря ти за този дебат :))
Хубава вечер!

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Brain_Damage (da_shitt@abv.bg) на 17.05.2005 @ 10:16:07
(Профил | Изпрати бележка)
Sedq si oteg4ena v neta i kvo da vidq-nqkoi e mislil dnes (ili v4era ili ne znam koga)! I se radvam!
Bulgariq e edno golqmo reality show!(za sujalenie)

PS:pi6ete na kirilica bulgarians on the internet ...
:)


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 17.05.2005 @ 10:36:56
(Профил | Изпрати бележка)
Поласкана :)
Дано мислещите станат мнозинство!!!
Поздрав :)

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Jessica (jessica_pl@abv.bg) на 13.05.2005 @ 15:44:52
(Профил | Изпрати бележка) http://lex.bg/members/Jessica/
присъединявам се.............към мнението ти
потресена съм от новите ценности.....
ужасява ме мисълта, че това могат да бъдат идолите на децата ми


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 13.05.2005 @ 19:37:19
(Профил | Изпрати бележка)
Mdaaa, lo6oto e oba4e, 4e hora kato men i teb sa autsaideri, kogato stava vypros za podobno masovo poludiavane... Ne znam kakvo e spasenieto i dali ima takova. Pla6a se ot misylta za sledva6tite "narodni geroi" ...

Pozdrav, Jessica :)

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Jessica (jessica_pl@abv.bg) на 14.05.2005 @ 12:33:26
(Профил | Изпрати бележка) http://lex.bg/members/Jessica/
Ne znam nakude poveche.Ne moga da si predstavia
Sled naiden, Groshi.........Azis........i razni tupi i bezmozuchni kukli sus silikoni i az ne znam kude li ne........mai ne se sluchvat tia neshta ili ako se sluchvat, az ne moga da gi proumeia
pozdravi:)

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Bright на 13.05.2005 @ 14:15:52
(Профил | Изпрати бележка)
Избор
Житейски ценности
Вяра

Това стои в основата на всяка почва - плодородна или не. Според.
И въздъхвам дълбоко, за неведението, в което си останах относно "Big Brother".


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 13.05.2005 @ 14:20:55
(Профил | Изпрати бележка)
Strahuvam se, 4e ni predstoiat o6te po-golemi nevedenia ...
Pozdrav :)

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от peter_pan на 13.05.2005 @ 21:10:45
(Профил | Изпрати бележка) http://hristoboev.blogspot.com/
Много си права. Само дето пак по нашенски идеята на Оруел бе изродена в това жалко подобие на шоу. Не мисля, че някой научи повече за 1984 освен това че има някаква връзка с шоуто, но българина така и не разбра каква. По-скоро, това е подигравка с книгата и автора. Престави си какво ще си мислят децата, че и по-възрастните за тази книга като я асоциират с шоуто. Добре че Оруел е мъртъв. Аз ако бях на негово място щях да съдя всички шоута със заглавие "Big Brother".
Странно нещо е зрителя иначе - толкова малко му трябва. Всъщност не му трябва нищо освен това да се смее и забавлява на собствените си простащини като ги асоциира с героите от шоуто. В крайна сметка те са той и той е тях.


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 13.05.2005 @ 21:14:58
(Профил | Изпрати бележка)
E, ne ni ostava ni6to drugo, osven da zategnem kolanite i da izdyrjim poleta na prostotiata ! A pyk dano sme jivi, za da prisystvame i ne neinia spad...
Pozdrav!

]


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 14.05.2005 @ 16:01:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Преди време и аз се възмущавах на подобни неща. Сега вече не го правя - просто не им обръщам внимание. Може и да не е правилно ,но моят свят е друг и там няма място за подобни неща. Научих се да ги игнорирам.


Re: ''Риалити шоуто'' и има ли то почва у нас?
от Amar (amar4e@yahoo.com) на 14.05.2005 @ 16:02:07
(Профил | Изпрати бележка)
И това е единственото спасение!!!
Поздрави :))

]