Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 801
ХуЛитери: 4
Всичко: 805

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаШантавата шапкарка
раздел: Приказки
автор: Marta

Някъде, някога живеела една чудата женица в Къщата_на_върха_на_хълма до едно малко градче. Странна жена. Отдалеч се виждало, че е особена.
Къщата, която обитавала, също била невероятна. Обла като ротонда и отдалече по скоро напомняла някак на огромна, луда гъба. Отблизо вече се виждало, че покривът и имал формата на шапка с голяма периферия и бил обточен с цветна лента боя. Керемидите били полукръгли и в най - различни отенъци на всички цветове. Коминът пък бил цветна, лакирана фигура на кълвач и през клюнът - отвор в студените дни излизал пушекът. Жената слизала всеки ден до градчето да си напазари, да се отбие в малкото, местно кафене и да изпие един ментов чай с лед. За всеки ден от седмицата слагала различна шапка.
Понеделник - сива, елегантна шапка от твърд, колосан плат с букетче виолетки, които даже ухаели, нищо че били от мукава.
Вторник - тъмночервена шапка с фазанено перо, което се поклащало и игриво помахвало като вървяла със скокливата си походка по улиците.
Сряда - ябълково - зелена шапка с истински дребни ябълчици по периферията. Веднъж дори едно детенце си поискало от тях и когато жената му подала смело отхапало и разказало на всички, че е съвсем истинска и леко накиселвя. Оттогава всяка сряда жената раздавала ябълките от периферията на децата от градчето.
Четвъртък - черна, кръгла шапчица с гъстомрежна воалетка , тогава жената не говорела с никого, не забелязвала децата и не поздравявала зарзаватчията, месаря и хлебаря, при които се отбивала всеки ден. Четвъртъчната шапка била тъжна и несловоохотлива.
Петък - жълта шапка с козирка - като на жокей, с малко бяло конче, избродирано отпред. Някои разказват, че като се разминавали с петъчната шапка кончето леко процвилвало. А други твърдят, че са го виждали да обикаля околовръст целия периметър на шапката и отвреме навреме да прави подскоци и да се изпрвя на задните си крака.
Събота - кафява, кадифена шапка с тъмнозелена лента от мъх, на върха на която имало жива, та чак прекалено истинска, пъстра пеперуда, която си пърхала с крилца и сегиз - тогиз се откъсвала от шапката, правела по едно тясно кръгче, като размахвала блестящите си тънки крила бавно, грациозно и с небивал финес и пак си кацала на мястото.
Неделната шапка била синя. И била направена сякаш от къс небе. По нея плували облаци и цветът и се променял - от прозирносин до мастиленосин, като отвреме навреме се разхождал из светлите и нюанси истински слънчев лъч, а в тъмния нюанс - лунен.
Хората от градчето толкова били свикнали с появата на тази странна жена и със седмичните шапки, че всеки знаел - види ли я със зелена шапка - значи е сряда. Дори не е нужно да погледне календара, за да е сигурен.

1финал - Един ден шапкарката не слязла в града. Хората се разтревожили. Децата хукнали към хълма и що да видят - къщата я нямало. Мястото било равно и по него никнела хилава тревица, сякаш никога не е имало къща там. Така и не се разбрало - откъде била дошла, къде отишла и имало ли я изобщо шантавата шапкарка.
2 финал - Една събота шапкарката слязла с вторнишката шапка. Настъпила паника, хората се объркали. Кучетата започнали да се въртят около опашките си и после взели да катерят дърветата, мишките подгонили котките, часовникът на голямата градска кула се завъртял наобратно, птиците започнали да лаят, хлябовете във фурните се превръщали в късове сурово тесто, а един кон в конюшната на местния богаташ проговорил с човешки глас.
Шантав ден, обърнат с краката нагоре.
На другия ден шапкарката слязла с редовната си неделна шапка и всичко си дошло на място.
Но хората още се потрисат от ужас и не искат никак да си спомнят за шантавата, вторнишка събота.
3 финал - Шапкарката решила в един хубав ден да отвори вратите на тайнствената си къща и да пусне всички любопитни да я разгледат. Намерили се, разбира се, много желаещи - целият град се стекъл. И какво имало в тази особенна къща? - нищо особено - шапки. Навсякъде било пълно с всякакви цветове, модели и размери шапки. По полиците, по закачалките, по диваните, по креслата, по стените на гвоздейчета - шапки, шапки, шапки. И шантавата шапкарка не оставила никой да си тръгне току- така. Всеки получил според вкуса си или обиколката на главата си желаната шапка.
И после хората говорели, че тези шапки ги правят много весели. Щастливи направо. И не ги сваляли от главите си дори когато спели.


Публикувано от aurora на 13.05.2005 @ 09:39:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   Marta

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:35:39 часа

добави твой текст
"Шантавата шапкарка" | Вход | 9 коментара (29 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Шантавата шапкарка
от Ufff на 16.05.2005 @ 09:09:25
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам избор. Избирам всичките. Граби народе!:))))


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 16.05.2005 @ 14:29:42
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Aaaa, всичките - нъц, една ти е достатъчна ;)

]


Re: Шантавата шапкарка
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 13.05.2005 @ 10:14:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Къде ми е шапката, да я сваля ;*)))

Фантазно се преплитат дъго-цветове и уханно-аромати,
настроения и символи ... цикличността на седмица и природа ...
за всекиго по нещо!

а както и предишния път, на мен ми допадат
и трите финала, само бих им разменила местата -
първо объркването, после влизането и накрая - изчезването ;*)


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 10:21:56
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Тъй като никой от преждечетящите не се изказа започнах истински да се тревожа да не съм изплагиатствала случайно тази героиня, която ми хрумна преди има - няма два часа. Понякога паметта ни подвежда и наистина бая се изпритесних - кажи ми, чела ли си нещо подобно?
Да се успокоя или ...
А за финалите - ако ще са етапи от един финал няма смисъл от играта с тях, но всеки може да си ги подрежда както му харесва.

Благодаря и аз нямам шапка, която да свалям и слагам, но ми се прииска като го писах - да имам поне една щастлива шапка, за да я подаря някому.

]


Re: Шантавата шапкарка
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 13.05.2005 @ 10:29:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
ти винаги придаваш оригиналност и автентичност на всяка идея, която претворяваш ;*)

]


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 10:48:46
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Тук не претворявам ничия идея, това не е върху класическа приказка както предишните ми две антиприказки, поне си мисля, че си е моя идея, но де да знам, ако съм тафнала нещо по неволно съвпадително недоразумение.

]


Re: Шантавата шапкарка
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 13.05.2005 @ 11:07:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Нямай никакви грижи! Като казвам "претворяване на идея" имам предвид, че по принцип едва ли има идея, образ, метафора, фабула ... които да не са били пресъздавани преди нас, а пък всичко, което ти си казала, би могло да бъде вдъхновение за идващите след нас ... важното е обаче всеки да се опита да вложи своя гледна точка, да претвори своите емоции и мисли. Не зная изобщо как си стигнала до мисълта за "изплагиатстване", може нещо Петък 13 да ти влияе особено ;*)

]


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 11:12:31
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Аз съм си такава, като си внуша нещо...отвреме - навреме само де, може и да е от датата или от дъждовната умора, знам ли.
Много добре се чувствах като я писах тази приказка - така ми вървеше в главата, затова си помислих, че е станала хубава, поне донякъде.

]


Re: Шантавата шапкарка
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 13.05.2005 @ 11:35:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
И СИ Е ХУБАВА, МНОГО ДОРИ!
Не ми се случва никак често
да пожелая да сваля шапка
пред словоприказност ;*)

]


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 12:45:20
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Благодаря ти за преценката и добрите думи, Меги и на Ванко му хареса, а той е ужасно критичен.
Това ми е достатъчно.

:)

]


Re: Шантавата шапкарка
от osi4kata на 13.05.2005 @ 10:35:33
(Профил | Изпрати бележка)
Напомняш ми Тери Пратчет.


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 10:46:40
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Сега пак съм в ужасно неловко положение и ще си призная - срам ме е, но не съм чела Тери Пратчет. Все се каня и все отлагам. Но щом ти напомня вече трябва да потърся нещо негово.

]


Re: Шантавата шапкарка
от osi4kata на 13.05.2005 @ 11:17:01
(Профил | Изпрати бележка)
Прочети "Вещици в чужбина",
тази ми е любимата. Дезидерата е моето бъдещо превъплащение :)))))))

]


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 11:22:57
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Ще я потърся. В интерес на истината по едно време се бях заровила да търся материали за горенето на вещици в нета и попаднах на някакъв разказ или част от книга на Т.Пратчет, ставаше въпрос за някаква вещица. Това ми е запознанството и единствената среща с този автор.
Чета книги единствено на хартия, а скоро не ми се е случвал да си купувам друго освен стихосбирки, но дано имат негови книги в библиотеката, там пък - пак голям срам не съм стъпвала от година. Този нет е много мързелива работа. Разлентаяйства. )

]


Re: Шантавата шапкарка
от Dimi (d_filyova@abv.bg) на 13.05.2005 @ 15:28:50
(Профил | Изпрати бележка)
Много сполучлива приказка, Марта! Всичко е много добре разказано по отношение на езика, а по отношщение на фабулата, просто чудесно си се справила. Поздравления!


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 18:08:40
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Благодаря ти, Дими, надявам се и децата да я харесат)

]


Re: Шантавата шапкарка
от sradev (sradev@о2.pl) на 13.05.2005 @ 14:35:17
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Така си и подозирах!
Днес е първият петък 13-то за годината при това месеца е едноименник с годината.
Всички са съгласни (провери в интернета), че това е деня на влюбената вещица.
По този случай всеки идва да си вземе по една чаровна шапка от нея. Но домът й го няма и никога не го е имало. И всеки се връща у дома с една шапка. Шапките са вълшебни - на пръв поглед изглеждат на картон и тревички поникнали по него, но под тях се сънуват най-вълшебните сънища.
А къде е вещицата? Тя отиде във сряда, която е вторник, но която в същност беше миналата събота. А така ми трябваше да е тази събота!
Дали ще ми я даде?


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 15:05:42
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Айде бе!Съвсем ненадейно ми щукна идеята както кротко си пушех около 8 сутринта на терасата и побързах да я хвана, докато не е излетяла. Казваш - вълшебство, и Мегс ми писа за чакрите и цветовете на шапките и ме шашна.

ДЕн на влюбената вещица -отивам да празнувам!

:)Аз ще ти дам като дойдеш и се видим. Шапка - Щастливенка ;)

]


Re: Шантавата шапкарка
от sradev (sradev@о2.pl) на 13.05.2005 @ 17:16:31
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
и все пак половин събота ми даде, до полунощ има още много време

]


Re: Шантавата шапкарка
от libra на 13.05.2005 @ 19:22:13
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много хубава приказка мартичка и третия финал ми се вижда най завършващ, а можеш някак си да го вържеш и трите в едно, като завършиш с третия, ще стане приказка за чудо и приказ!
Брей, рядко съм така многословна, ма хареса ми приказката ти ))


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 21:35:15
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Джани Родари си има и една хватка за края на приказките за игра - финал, който предпочита автора, не автор, който предпочита финала ;))
Та в тази приказка авторът си пада по третия финал, предпочита си го съвсем и най )

Много ти благодаря за думите, либра, тази приказка взех, че и аз си я харесах.

]


Re: Шантавата шапкарка
от Evil_Yosha на 13.05.2005 @ 18:40:29
(Профил | Изпрати бележка)
Много специален поздрав от Червеното Шапо :-)))не,не това вторнишкото,а онова,дето свети в гората.Приказна приказка:-)колебая се кой край да си избера,но ще ги карам подред-измисли за всички дни,а?:-)


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 13.05.2005 @ 21:36:41
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Синът ми се забавлява с втория финал - аз пък съм за третия )

Радвам се искрено, че не подмина приказката ми.
Поздрави на Червеното шапо :)

]


Re: Шантавата шапкарка
от Evil_Yosha на 16.05.2005 @ 13:07:01
(Профил | Изпрати бележка)
:-))))))))))

]


Re: Шантавата шапкарка
от Izvor (WMRSG@web.de) на 14.05.2005 @ 08:07:20
(Профил | Изпрати бележка)
Подай ми шапка,
която знай,
къде е трийсет~
и пети май,

Да сее песни
и светила
да жъне силни,
добри крила!


Мила, Мила, Приказк(н)а :)))




Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 14.05.2005 @ 10:07:20
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Познавам
трийсет и пети май
и трийст'и февруари
също.
От шапките взими си,
знай
за всеки има -
но пак
по чевръсто ;)

]


Re: Шантавата шапкарка
от sradev (sradev@о2.pl) на 14.05.2005 @ 13:04:40
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
събота е, шантав ден
имам да пиша нещо за вторник.
заспах на стола
сънувах лична бележка
започваше с думите
"Достойно за Авр!"


Re: Шантавата шапкарка
от Marta (marta@all.bg) на 14.05.2005 @ 14:32:15
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Ни въ разбраф, гусин Срадеф ;)

За Авр, по - точно, какъв ще да тоз сън?

]


Re: Шантавата шапкарка
от sradev (sradev@о2.pl) на 16.05.2005 @ 23:04:05
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Не знам - така го сънувах - само това изречение и не видях автора на бележката.
Такава бележка не съм получил. А и сънят не беше поръчан.

]