Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 455
ХуЛитери: 3
Всичко: 458

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛъжец
раздел: Разкази
автор: anesteziq

Събужда се винаги към шест. Без будилник. Топло е. Тялото, завивките, разбуждащите се цветове на стаята. Когато си ляга се свива странично в ембрионална поза. Сутрин дясната длан е топната под възглавницата, лявата винкелно придържа подмишницата. Сякаш раменете му са корици на книга. Днес е разтворена на страница 117-а. Сто и седемнайстия ден от тази година.
Левият крак е свит, десният изпънат. Отваря очи, широко. После откопчава "страницата". Спокойно може да се изтегне по гръб. Изпружва крака, измъква ръце изпод завивките и сплита пръсти. Вдишва дълбоко през ноздрите, гръдният му кош изгрява, а ръцете му залязват под главата. И прочува. Чуруликат... Пролет е. Асансьорът глухо изръмжава, после стърже и преминава в цвилене и... хлоп. Пауза. Палката на диригента е застинала. Както и дъхът му. Сега! Контрабасът подема, виола, виолончело. Хлоп. Пада капакът на роял. Пръстите на пианиста стискат нотни листи. Издишва шумно през носа. После притихва, и блокът, вътреутробно. Под прозорците минава кола. Валяло е. Разбира по звукът, който е като да притиснеш рапан до ухото и бавно отдалечиш. Подава лявото си ходило навън и отгръща "страницата". Сяда, спуска си с люлеене краката, леко се повдига с опора на длани. Намества се удобно, без да докосва паркетът. И гледа стената насреща. Няколко минути. Стената е хоризонт. Леглото е малък остров. Наоколо вода. Много, тиха вода. После стъпва, опитва "водата" с ляв крак. Винаги първо стъпва на ляв. Ритуално. Хлад. Беше чел текст за енергиите. Не вярва в тези неща. Просто карта от пасианса. Такава, ръчно изрисувана и добавена към тестето, да замени изгубена. А може би скрита под одеялцето на кучето. Също пишеше как, ако стъпи с десен крак първо, отрицателните, лошите енергии превземат деня. А и как не трябва да се разтъркват, докосват очите с онези ръце, сънените. Заради сънят. Измиват се и тогава. Кучето чува размърдване и подземно-отвивно поздравява с - уУф. Морякът, или врабчето на перваза? То знае коя е следващата карта. На по- по- по-следващата ще хрупа препечена коричка. Той си облича светлосива тениска и се отправя към кухнята. Сипва два пръста вода в джезвето и включва котлонът. Взема скандинавската монета, спяща върху хладилника, превърта я четири пъти между пръстите, целува сгънатият си палец и я поставя на място. Следват 6-те минути в банята. Винаги се бръсне вечер. Сутрин мокри косата си. Приглажда щръкналият задалжителен пеленг на темето си. Онзи непослушен, все още тъмен кичур, за разлика от бакембардите. Тъмен похлупак на тъмните сънища, в тъмното. Какво ли е уловил? Каквото и да е, вече е на тъмно. При тъмната му половина. Онази със страховете. Това, че все още изпитва страх го радва. И е балансиран. Страхът е грижа, ценност. Осъзнатост за хората и нещата днес. Не утре. А стресът? Този мощен двигател. Дозиран и е жизнеутвърждаващ, съзидателен, провокира потенциал, мобилизира защитните сили, спасява и завърта колелото. Чукчето удря зъбчатката и мислите потичат към ръката. Ръката, която с премерени, въртеливи движения разхожда четката за зъби, поставя филийките в тостера, заглажда гъшия пастет, отчупва коричките, почесва кучето зад ушите, разбърква кафето и накланя на дясно почерка на кръстословицата, разтърква дълго последния фас в пепелника, изчетква маншета на черния дънков панталон, разкопчава горните две копчета на памучната риза с голяма яка, помахва на жената от павилиона за вестници на ъгъла и гали кората на липата. Неговото нежно цвете от другата страна на улицата. Четвъртото младо, липово дърво в началото на парка, с млечно зелената ефирна рокля, свежи и крехки листенца. Ръката му. Тази, която ще напише 118-та. Той е писател. Откровен лъжец. И го знае. Тъмната му страна се надлъгва с бялото на листа. Светлата, гали.


Публикувано от aurora на 27.04.2005 @ 15:53:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anesteziq

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 18:55:03 часа

добави твой текст
"Лъжец" | Вход | 4 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Лъжец
от Marta (marta@all.bg) на 27.04.2005 @ 16:20:36
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Чудесно е това, Анестезия - толкова е живо.

Писател)


Re: Лъжец
от Anesteziq на 27.04.2005 @ 16:48:42
(Профил | Изпрати бележка)
и неграмотно, като него може би

]


Re: Лъжец
от Marta (marta@all.bg) на 27.04.2005 @ 21:20:23
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
е, пренебрежимо неграмотно, не бъди толкова критична - все пак не му е основна професия ;))

]


Re: Лъжец
от moeto (moeto@abv.bg) на 27.04.2005 @ 17:30:31
(Профил | Изпрати бележка)
в търсене на себе си и на другия
обичайните звуци и шумове
от вътре и от вън

ако гледаш добре може да видиш и себе си
блясък на огледало
преднамерен блясък
провокативен

лошото e че
няма слабости
или
критикът днес е влюбен и се старае да не ги забелязва :)

пролет е


p.s. ама едни заглавия правиш
тая табуретка ме тресна по главата

поздрави :)


Re: Лъжец
от Anesteziq на 27.04.2005 @ 17:45:02
(Профил | Изпрати бележка)
а аз още имам цицина... или е неслегнала се черепна плочка след изхвърчането на акъла ми... събрах го под табуретката ) Жестока, жестока и прекрасна Ерика Джонг, а този, който ми я препоръча е още по- по-най!

]


Re: Лъжец
от fightingone на 27.04.2005 @ 16:47:48
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Много е хубаво, просто шедьовър!


Re: Лъжец
от Anesteziq на 27.04.2005 @ 16:55:23
(Профил | Изпрати бележка)
Просто гоблен, гледан наобратно.

]


Re: Лъжец
от fightingone на 27.04.2005 @ 17:02:59
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Глупости, гоблен. Картина си е!

]


Re: Лъжец
от batteria на 27.04.2005 @ 16:36:38
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво, само бих възразила за "откровен лъжец", защото... ох, дълго е за обяснение. Това е идеалният писател, всички други са далеч по-зле)


Re: Лъжец
от Anesteziq на 27.04.2005 @ 16:54:03
(Профил | Изпрати бележка)
Приемам възражението без обяснение. Само вметка... този вечер е зле, или поне той така се чувства.

]