Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 779
ХуЛитери: 5
Всичко: 784

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ дупката Епилог или 'Нещо за четене'
раздел: Други ...
автор: sradev

вчера

Оставих в дупката разни стари планове, илюзии, безумия, планове. Излезнах в горният свят.



А там - пак Аз, пак у дома, пак времена. И вчерашно незапочнато, и днешно изоставено, и утрешно недомислено...

А горният Аз ми приготвил и списък:
книгите - да не им окепазя кориците! Иска ги цветни, с фолио.
учебника - да приключа редакцията и да го печатна набързо (до средата на май)
приказката - Майките и Тайфуна - да я публикувам на страницата си на полски. Веднага!
и т.н.

Грекови

Миналият четвъртък плочата "Саракина" на Яцек Греков и състава му получи второ място в конкурса на полското радио. Самиздат, сам разпространява, само полското радио 20 часа студийно време и редактор дало. Иначе с асистентска заплата никъде по света не можеш да си платиш професионално студио. И Мон Шер ще ти каже същото. А вече е изчерпана, само 1000 егземпляра издадена. Да не говориме, че сина направи две пиратски копия за домашно ползуване, та предполагам, че и много други студенти са направили същото.
Но и за Теодора Грекова е време да кажа две думи. Тя организира курсове по български танци, български дни, първо-мартенски вечери. Добре, че се намират поляци да спонсорират залите, щото от посолството дори един плакат нямат да й дадат. Та вече не си заслужава стотинките да се обажда по телефона да помоли за нещо или да ги покани.

Преводи

Преводачът е граничар. На границата на две култури пропуска в своята само доброто качество. Както си го разбира. Ама не е точно така. Повече е контрабандист. Щото местната чалга си пази пазаря, та като вземе от чуждата и пробута нещо на пазаря. Не може по-ефтино, та за това търси поне да е по-хубаво. Ама защо в другата посока отива с празни ръце? Та техните да не са по-стока от нашите? Преди години "Живей като другите и бъди благословен" първо го четох на полски, а после го намерих и в България. Ама предишната книжка, която си спомням да е превеждана беше "За смешното" преди четвърт век. А и по други страни е подобно - приятел от казармата е капелмайстор в Германия, колега от гимназията казват е писател в Австралия, а знаете ли кой от Хулитерите е награден в Италия? "Чуждото хвалите, своето не знаете" е станало полска поговорка.

Етика

Току вземат, че белите и черни рицари на Хулите организират турнир по надплюване. И всеки път изниква пред очите ми картинка от студентските години. Двама обещаващи поети - публикували по едно стихотворение и обещали да публикуват още едно, след многочасово вдъхновяване по определените за тази цел места, в последната фаза на което се включих и аз, преминаха на ръкопашен бой: поред си плюеха на ръцете и после с ръце размазваха плюнката по лицето на другият. Та за оплюването. Като ти се насъбере плюнка вземи че си плюй на ръцете и напиши памфлет. Нема кво да му казваш "Гошо, ти си лош". Напиши по-доброто. Ама ще кайш "Той пръв ме оплю".
"Да се оправдаваш с чуждите постъпки е все едно да се миеш с кал" беше казал някой си, ама забравих кой и ме мързи сега да проверявам в циклопедията си.

Науката

Няма какво да ми приказвате, че науката е в съседният двор. Тя също се прави с инструментите на езика. И на тебе ти е трудно да опишеш чувство, ама без да се замисляш бутваш две шаблонни рози, четвърт луна, едно езерце.... и ако имаш късмет - не се е промъкнала печатна грешка. А той? Измислил е понятие, знае горе-долу за какво става въпрос и как да се го консумира, па вземе, че го нарече "система" или "модел" и като му лепне едно дъъъълго изречение за описание (което изречение без перфектно познаване на граматиката винаги е грешно) окончателно утвърждава твоят отврат от такава наука. А илюстрации - най-много една и то за цялата наука. Преди години питам академик Ершов, ректор тогава на Новосибирск (Ама не онзи Ершов, който създаваше Информатиката, който през 50-те години каза "Ще дойде време, когато незнаещите информатика ще са неграмотни - тя е втората грамотност." - с него си говорехме по-късно за поезия и за катеричките - този беше от едни модели) - има ли друга картинка за праелементите в теория на множествата (ха сега - не си я спомняте, защото я няма в учебниците в прогимназията). А той ми отговаря, че няма. Егати и науката, ако втора картинка може да обърка образът й.
А учебниците, които пишат, са такава боза! Освен, че се опитват да напъхат всичко (амчи кат не знаят кое е важното), ама и нищо не се разбира. Я да се вземат двама-трима от онези ученици, дето обясняват на другите, та да напишат учебник както му се полага. Или поне пищов.


Не обичам друго морализаторство, освен действието. Исках да напиша по тези теми, не знам кога ще ги оформя като есета - ето написах ги както са в момента. Като се огледаш и ти ще видиш, че освен един страничен продукт на любовта на твоите родители, почти нищо от това, което ти трябва, няма направено. А може и на други да дотрябва?


220405
Славян Радев




Публикувано от MMM на 23.04.2005 @ 09:35:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 44602
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"В дупката Епилог или 'Нещо за четене'" | Вход | 8 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от Ufff на 29.04.2005 @ 02:00:07
(Профил | Изпрати бележка)
Онова нещенце-"горното Аз", дето седи на върха на пирамидката, е много изнервящо! Че в някои учебници като му сложат и легенда отдолу за допълнително стресиране колко сме несъвършени, как да не му се прииска на човек да си завре главата в дупката извънинформационна:))))


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 28.04.2005 @ 21:13:06
(Профил | Изпрати бележка)
Леле! Това откога го чакам...Става дума за онази сентенция: "Да се оправдаваш с чуждите постъпки е все едно да се миеш с кал". Хич не ме интересува кой го е казал. Още от утре съм го казала аз. И то във всеки един от класовете , в които влизам. Благодаря Славяне...

И там за учебниците...аз какви есета мога да напиша, обаче ще остана без работа. То не че сега имам де:)))


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от salza (lorien575@abv.bg) на 23.04.2005 @ 15:11:18
(Профил | Изпрати бележка)
heh, накара ме да се смея с глас, не знаех че съм и контрабандист, но сега вече знам и ще работя само по тъмно и с черен чорап на главата :)))

а за науката и етиката наистина си заслужава да напишеш повече.


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.04.2005 @ 16:18:45
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
kontrabandata ne e prestxplenie v smisxl na svobodnijat pazar :))

]


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 23.04.2005 @ 21:12:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Страхотно си го написал!
Но оная част с рицарския двубой ме зашемети - право в десетката, а това за науката - нямам думи - 100% реализъм.
Абе ти да не ги вадиш от някоя дупка тия неща ? :)))


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.04.2005 @ 22:34:41
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
radvam se, 4e ti haresvat. Tova sa belezhki, esetata o6te ne sxm napisal...:)
Pozdravi!

]


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от Vedrusa на 23.04.2005 @ 09:42:25
(Профил | Изпрати бележка)
...
:)))
+~


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.04.2005 @ 09:50:28
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
.+.+.

]


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от eola на 23.04.2005 @ 10:14:47
(Профил | Изпрати бележка)
циклопедчино!, цитирайки Славян Радев :) (малко по мой си начин) :)))


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.04.2005 @ 10:43:08
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
педчино
10x

]


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от miglena (megira@abv.bg) на 23.04.2005 @ 10:18:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
... много от "темите" и "случките" по "горната земя" са си всъщност за в "дупката" ... "напиши описанието си на света и го ... захвърли" ... казва Кастанеда ... защото "твоят свят" е всъщност твоето описание за света ... ;)))


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.04.2005 @ 10:42:12
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Абе, да не ти разправям! То какво посрещане беше! Един Аз ми приготвил букет от ракии, от които после така цъфва главата, че с нео-седалгин трябва да я ториш. Друг ме тегли у баджанака да му помагам в дрънкането на глупости - имал пресни. А тоя нахалник направо над дупката се надвесил и ми чете списъка. Па аз да му се хвана на акъла и да зема да изпълнявам.

Ех, ужасното с тези Аз-ове е, че не можеш да им теглиш една майна. Но пък може да ги пратя за зелен хайвер?

]


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от miglena (megira@abv.bg) на 23.04.2005 @ 11:58:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
По-добре за син хайвер от "морска фейокотка" /Мартенско наименование/ :)))

А по въпроса за клонирането на Аз-овете ... как иначе би живял няколкото си живота в няколкото си свята?!? Организирай им по една кръгла маса на ден, и който черпи от Светия граал, той да съставя списъка и да разпределя ролите ;)))

... а наред с дипломите, да беше и пооставил и някой от Аз-овете ... това е истинското излизане от "дупката" ... другото си го разиграваш виртуално като евентуален сценарий ... а после реалът наново те подема ... и не е приказно и не е поетично, а сиви и кухи диалози, прикриващи безсилие да направиш това, което сърцето ти желае ... а полумагьосници в магическия свят няма ;)))

]


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.04.2005 @ 12:19:21
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
to4no taka!

v sx6tnost ne sxm izleznal ot dupkata.
i izlizaneto e sx6to kukla ot onzi sxn.

a istinskoto izlizane e v "polovin sxn"

http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=18783

do kolkoto to e istinsko....

]


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от Marta (marta@all.bg) на 24.04.2005 @ 16:03:02
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Ама си драка.

На баба ми вретеното - памфлет ли ще е ?
Още при първия ни сблъсък тук ти казах нещо, помниш ли?
Сатирик - он


Re: В дупката Епилог или 'Нещо за четене'
от sradev (sradev@о2.pl) на 25.04.2005 @ 10:42:27
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
kazah ti - zevzek sxm.

баба ми вретеното

tolkova otdavna e zadadena socialnata porx4ka, a nikoj ne iska da ja realizira



]