Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 596
ХуЛитери: 4
Всичко: 600

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: pastirka
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ дупката 21
раздел: Други ...
автор: sradev

вчера

Едвам се отървах от злобата! Уж ме напустна, а току оттук-оттам пак се заяждаше се с мене. Викам й, че никого не съм хвалил, че всичките съм ухапал, ама тя ми няма вяра.

Ето ги и ливадите с понятия. Всякакви понятия дорде око види. И зелени и сини, и големи и силни, и сериозни и смешни, и хвърчащи и пълзящи... Имаше едни намръщени-нацупени, едни такива дето тежести си добавят, някои мъгляви-размътени, някои ясни като слънце. Съчетаваха се, преметваха се, проникваха едно в друго, деляха се на части или пък се обединяваха в общи, по-общи, и бетер универсални. Вгледах се - във всяко понятие се виждаха и по-дребни, обикновено по-отчетливи, но и някои съвсем мъгливи. С най-острото зрение от 13-тото око забелязах в средата едно понятие, за което хабер си нямам.

- Абе, ти кой си?
- Аз съм понятието без понятие. Вътре в мене няма нищо, колкото й да ме човъркаш. Нищо ти казвам, а понятието за нищо - хей го там!
- Как така понятие без нищо?
- Аз съм най-първичното понятие! Самото нищо в най-чист вид!
- А, ти си онова празноглавото, което и нулата е задраскало.
- Точно така е. Аз съм баща, аз съм майка на всички понятия! И ще ме намериш във всички понятия, само в мене ме няма. Аксиома!
- И какво ще стане, ако влезнеш в себе си?
- Едно друго понятие. Понятието, което съдържа само мене като смисъл!
- Кое, онова за нищото?
- Не, онова, за нищото е пълно с различни смисли. Нищо от шоколад, нищо от коняк, нищо като пари... А понятието, което само мене съдържа е като единицата - има си мене и само мене и си ме пази.
- Аха, разбрах те, и едно в друго, едно до друго - безкрайно много понятия пораждаш.
- Да, и всички са мои деца! На главата ми се крепи неизброимо много, цял конус от понятия! Не е като със зеленото, дето само в себе си не може да влезне. Пък аз навсякъде се пъхнах!
- Ами ти си в дупката, позволено ти е. Значи ти си онуй понятие дето съдържа всички понятия. И тия дето се бръснат и тия дето ги бръснат.
- А ти го остави онова шантавото. Кой го бръсне за слива? То не се бръсне само, точно когато никой не го бръсне. А аз и над дупката и под дупката - все съм същото.
- Е, и какво от това?
- Много е гот! Мога да смятам!
- Какво да смяташ?
- Другите понятия. Ето смятам си две: като взема себе си от едната страна и онова, което само мене съдържа от другата. Мога да ги броя, да ги подреждам, да ги събирам и изваждам, дори да ги умножавам!
- Е, те и без тебе се комбинират непрекъснато. Ами можеш ли да станеш зелено, на пример?
- Мога!

И взе, че стана пустото му понятие. Влезна безкрайно много пъти от различни страни в себе си и съвсем зелено стана. Ама поглеждам го от другата страна - червено. От третата - синьо. А зеленото, откъдето й да го погледнеш - все зелено си е. И червеното отвсякъде си е червено. И което и от където от него да извадиш - все е червено.

Викам, си значи, че това празноглавото, отнякъде ме будалка. Само дето си загубих десетина години с него. Колкото й да се събира, комбинира, преобръща - зелено няма да стане. Щото зеленото е оттатък неговите спекулации. Зеленото по рождение си е безкрайно и всяка негова част си е зелена и безкрайна. Колкото й да се напъва пустото му празно, не може да изпълни нито частица от зеленото. А как ще я караме без зеленото? Ами голямото, силното - както й да ги делим все големи и силни са. Там и най-малкото и най-слабото са големи и силни.

Срещам и две непознати понятия. Различни, ама не знам как се казват. Да ги наречем А и Б, че да ги различаваме. Питам ги кои са.
А: Аз съм А или Б.
Б: Аз съм Б и А.
- Значи излиза, че "Б" е "Б и (А или Б)".
- Така излиза. А пък "А" е "А или (Б и А)".

И колкото и да ги разпитвах, така и не разбрах що за понятия са. Дори и не разбрах как ме будалкат.

Гледам едно, дърпа се за косите.

- Абе ти да не си силната ръка на барон Мюнхаузен, та да се вадиш само от дупката?
- Аз съм не-Аз.
- Е, та кое си ти в същност Аз или не-Аз?
- Аз съм не-не-Аз.
- Това го чухме, ами какъв ти е смисъла?
- не-не-не...

Нека си не-ка колкото си иска. Аз с такива не искам да имам нищо общо. И с децата им - също. Те са роднини с онова, нарцистичното омега, дето само себе си съдържа и с онова дадаистичното, дето само "Да" казва. Извадих от торбата неприкосновеният запас на смисъла, сръбнах един по-силен и напустнах тези ливади.

310305
Сладар


Публикувано от aurora на 31.03.2005 @ 09:39:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 21:11:59 часа

добави твой текст
"В дупката 21" | Вход | 7 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В дупката 21
от midnight_witch на 31.03.2005 @ 09:52:09
(Профил | Изпрати бележка)
е и аз вече се загубих в дупката.другият път ще си взема компас :))


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 10:01:13
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
това са трохи от шапката на лудия заек

]


Re: В дупката 21
от Pip на 31.03.2005 @ 10:08:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.pipvolant.com
Е, Sradev, само как го можеш да се разхождаш из тези ливади на абстрактната философия! Нащрака ли снимки? - и аз да ги видя. А още по-добре ме вземи със себе си някой път, та и аз да си побъбря с някое понятие, че нещо много непонятно взех да пиша.


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 10:18:57
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
абе чисти ливади. Погледни на множествата като на понятия и виж какви щуротии се получават. Е, докторе, а може "йод-бензин"? Щото спирта не е изчистил още тези щуротии от главата ми.

]


Re: В дупката 21
от Pip на 31.03.2005 @ 10:35:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.pipvolant.com
Ако говориш за дезинтоксикация, то най-добре е със системи интравенозно. И с физиологичен разтвор, а не политически системи, водещи до системна заблуда за щастливи ливади, синьо небе и слънчево бъдеще.
Според мен да пишеш е физиологична нужда, а както е известно срещу природата няма как да се пребориш. Тя винаги побеждава. Човекът се ражда щото на майка му не е направен аборт - умира, щото не е бог. Краткият живот е самотно бягане по ливадите и пустините хорски, където тук-там може и да срещнеш сродна душа, а може и да не откриеш такава.

]


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 10:42:04
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да,да и да пишкаш и да пишеш, ама нещо последното взех да го правя по-често. Да не би да съм разтроен?

]


Re: В дупката 21
от Pip на 31.03.2005 @ 11:12:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.pipvolant.com
Сигурно е така. Но това не е толкова лошо. Щом си разтроен, значи не си безразличен, апатичен, безличен! - оттук и идва твоето желание "писать", но "писять тоже не забывай".

]


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 13:13:58
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Невъзможно да бъда без-раз-личен - толкова лица имам. Ето едното се е изкривило от мигрена, другото се смее на собствената глупост, третото се приготвя за разговор на английски с испански студент...

]


Re: В дупката 21
от miglena (megira@abv.bg) на 31.03.2005 @ 10:27:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Ливадите на не-у-нищо-жимите понятия ... ;)))
... и "доказваш", че в най-дълбокото е и най-високото ...


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 10:39:17
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
не точно - това е модела на фон Нойман на множествата на фона на поговорката "с пръдня боя не става". И някои мои "изгъзици" в тази околност - наближавам средата на пътешествието та се сетих за +0

]


Re: В дупката 21
от Ray (bdoych@abv.bg) на 31.03.2005 @ 11:13:20
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, че е смисълът, че тези ливади са безкрайни :)


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 12:59:33
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ами иначе са си гола вода

]


Re: В дупката 21
от moeto (moeto@abv.bg) на 31.03.2005 @ 12:02:28
(Профил | Изпрати бележка)
В полето дето копа Умберто Еко има място за всеки там се кръстосват: семиотиката, логиката и изкуството.
Само дето берачите на тези производни са малко, защото искат всичко да им е ясно, даже защо е написано.
Поздрави :)


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 13:10:34
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
аааа, психоанализа на математически те фантазии?

Матмагика от хилядолетия се опитва да намери тези пра-атомчета от които да построи всичко. Фон Нойман освен със своята уникална гениалност е известен с наследствената си мания за величие. Оправдана - да построиш цялата математика на едното нищо. Умерена - не се опитва да докаже хипотезата на Неш. Но и клетъчните автомати са негови.

ПП В творчеството манията за величие не пречи, а дори помага. В лежането - не помага.

Поздрави!!

]


Re: В дупката 21
от moeto (moeto@abv.bg) на 31.03.2005 @ 13:22:57
(Профил | Изпрати бележка)
линията Нойман-Моргенщерн-Неш ми е позната от теорията на игрите
тя има място не само в математиката но и в изкуството
в леглото също

любима тема :)

]


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 17:50:39
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да опиша в някоя от следващите дупки и теория на игрите, а?

]


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 31.03.2005 @ 17:55:05
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Глас на Магьосника зад кадър:
Ти, пазещият точността
Ти, търсещият чистота
Ти, знаещият мъдростта
Недей търпи такваз лъжа!
Нека очите ти видят
Нека устата ти кажат
Нека пръстите покажат
Коя е стъпка настрана.

От надпространство
или като зомби тихо
дори зад земята на забравата
върни в дупката лъжата


Re: В дупката 21
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 31.03.2005 @ 21:23:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Беше ми много интересно да го прочета и се замислих дали някое диференциране или интегриране няма да помогне в това с понятията,а защо не и логаритмуване? :)))


Re: В дупката 21
от sradev (sradev@о2.pl) на 01.04.2005 @ 10:02:26
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
да, разбира се. Онова пустото твърди, че и цялата математика е в него. Ама, да не употребяваш повече такива мръсни думи като "инте....". Че ще ти се обидя на "хипотенуза". :)))


]


Re: В дупката 21
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 02.04.2005 @ 21:01:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Добре няма! :)))
Ще действам само "тригонометрично" ;)))

]