Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 712
ХуЛитери: 4
Всичко: 716

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Marisiema
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОсмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
раздел: Хумор и сатира
автор: batteria

Беше далечната 1975-та година, лятото. Априлският повей разлистваше нашите сърца. Дипломирахме се. Аз взех грамота и на тържеството по завършването ми дадоха златен медал. Пред цялото училище и в тържествена обстановка директорът произнесе прочувствено слово.
Дипломирането е третата важна стъпка, която поемате, вие, млади хора, млади комсомолци, активисти от ДКМС, вие, които сега ще се включите в изграждането на нашата социалистическа родина, каза той. И тогава прозрях идеологическото богатство и вдъхновение, което училището бе изградило у мен. По случай нашето завършване бе организиран и конкурс-концерт, в който взехме участие випусниците от нашето училище, а също и приятели от градовете Плевен, Сливен, Враца и Димитровград. Отсъствието на жури отприщи у нас, участниците, дръзновение и трепети. Разменихме адреси и всички обещахме да си пишем. Вечерта приключи с кратък банкет, на който пластично пресъздадохме с танци музикалните творби, които организаторите бяха подбрали.
Денят след моето дипломиране бе и моят първи работен ден. В завод „Прогрес", четвърти цех. По случай навлизането на нова работна сила и създаването на нови работни места предприятието организира събрание в заводския ни стол. Колко е радостно, че няма безработица като в загниващия Запад. Впрочем, там работниците се напиват от една кока-кола. В стола, пред всички, бях представена като другарката Пелагия Миладинова, която ще влее нови и свежи сили в редиците на нашето, социалистическо, производство. Бе отбелязано също, че училището и особено трудовата подготовка в него вече създава трайни навици към обязаностите, които ни предстояха, а също така към красотата, в нейния най-общ, общочовешки смисъл. В речта на нашия директор не бе пропуснат фактът, че всеки месец нашият скромен колектив се среща с дейци на изкуството, по линия на културно-масовата програма на партията за сближаване на работника и твореца, за да бъде тази челичена връзка, по-твърда, и по-съзидателна. След като бяха разпределени задачите и бяхме записани в книгата на работниците всеки от нас се отправи смело към становете. Първите няколко месеца преминаха в трудолюбие и запознаване с колектива. Така, аз повярвах, че съм попаднала сред един сплотен екип от работници, които не пестяха сили за изпълнение на плана, а също така преизпълняваха нормите. Но не трудът е този, за който искам да ви разкажа. А за 8-ми март. Нашето предприятие получи покана да гостува на град Мичурин, китен, малък град, на брега на Черно море за празниците на литературата и социалистическото изкуство. И там срещнах Стамат. Но как стана това... Най-много ми хареса в този празник голямата демократичност. В пълния смисъл на думата. Целият град - клубовете, библиотеките, киносалоните, стадиона, площадите и улиците бяха изпълнение с двойки работничка-писател и работник-поетеса и така преминаваха миговете на нашето сближаване. Към нашето присъствие на този светъл празник в този ден не останаха равнодушни и малките деца, които изпълниха рецитал, а също и възрастните хора, чиято вокално-инструментална група „Отдолу-нанагоре" изпълни бригадирски песни с много висок морал. Празникът беше съчетан със задълбочен тридневен разговор между творците и представителите на трудовата класа за по-нататъшното развитие на връзките между нас. Бяха изнесени съдържателни и проблеми доклади за състоянието на нашето социалистическо изкуство и за перспективите, които се откриват пред него. Разговорът с хората на изкуството бе искрен, делови и обстоен. И точно тогава го видях. Стамат!
Неочаквано за мен първо чух гласът му да се извисява над дискусията. Проблемът, който той повдигне сякаш бе и мой. Ставаше дума за създаването на театрален кръжок към завод „Осмият чарк", в който работеше той. В неговото желание, неговото питане към другарите изведнъж открих част от себе си, от трепетите си, от емоционалността си, които се обединиха за миг около това тъй искрено изложение на другаря Стамат Караделиорманов. Осъзнах, че именно един такъв кръжок ще запълни празнотата ми, ще ми помогне да развия и обогатя своите нравствено-етични норми. Неговите думи оставиха у мен трайно впечатление и веднага след разговора аз поисках да се запозная с него. Стамат Караделиорманов е висок мъж, на 25 години, член на партията. Това, трябва да призная, малко ме смути, защото в завода аз членувах само в ОФ, а и още не бях подала документи за членство в комунистическата партия. Не бях чела трудовете на Ленин и Благоев, наистина от него първо чух за другарките Цеткин и Люксембург и за техния, осъзнат и дълбок социалистически реализъм. Бях очарована от начина, по който другарят Караделиорманов ми говореше за Юлиус Фучик и неговия тезис „Хора, бдете", заради който не можах да спя през цялата нощ и много се изпотявах. След първата ни среща аз обаче вече знаех, че другарят Стамат е сърцат, смел и открит, но всъщност в себе си носи съзерцателна и емоционална духовност. Ако трябва да бъда по-точна и по-ясна, аз видях в другаря Стамат Караделиорманов своя житейски аналог. Едва ли имаше социалнополитическа, икономическа или културна област, с която моят нов другар Стамат да не ме запознае обстойно. Неговата любима тема, за разлика от повечето другари в завода, бе именно идейното, именно пълното и дълбоко духовно извисяване на младежта преди прехода към развитото комунистическо общество. Не мога да опиша с мои думи всички негови послания, социално-ангажирани и отварящи широко прозорците на моето съзнание беседи. Но това са все бледи и недостойни думи, за да могат да поберат в мащаб неговото въздействие върху мен. Бях намерила идеалният, порядъчен мъж, който в моите очи се бе въздигнал до певец на хармонията и на духа.
Денят преди да си тръгнем от Мичурин ме повали треска. Няма да забравя и досега как Стамат Караделиорманов дойде при мен с една чаша вода и един аспирин. Това бе и нашата първа интимна среща. Още туптят като лава гореща в ушите ми неговите думи „Партийност означава преди всичко съвременност, нещо повече - изпреварващ поглед напред в бъдещето". И тогава, в онзи миг, след тези думи аз разкрих пред другаря Стамат Караделиорманов моя богат вътрешен живот. Разказах му за росата през утрини сини, по-бистри от детска сълза, за сърцето ми, пълно с песни чисти и слова благи. И тогава, над недопитата от мен чаша с прозрачна студена вода, аз му се заклех във вярност и му обещах да се видим веднага след като се приберем в столицата...

To be continued


Публикувано от BlackCat на 08.03.2005 @ 20:33:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   batteria

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.15
Оценки: 13


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 16:34:30 часа

добави твой текст
"Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов" | Вход | 8 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от mg42 (ggt@mail.bg) на 13.03.2005 @ 20:07:04
(Профил | Изпрати бележка)
Вече знам генезиса на култовата фраза:
"Роднина - милиционер, роднина - милиционер"


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от to4ica на 08.03.2005 @ 20:46:41
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, цял ден го чакам това, което обеща в стил двете другарки!


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 08.03.2005 @ 21:30:29
(Профил | Изпрати бележка)
Основоположнички, гахти думата, на социалистическия феминизъм, представте себя, представте себя, така пише. Без майтап.

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от libra на 08.03.2005 @ 21:23:15
(Профил | Изпрати бележка)
ех, Априлският повей разлистен..и как беше...когато се наливаха основите, какъв живот живяхме ний )
абе сега ми е смешно, ама..
чакам продължението в столицата, щото клетвата си е клетва )


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 08.03.2005 @ 21:29:28
(Профил | Изпрати бележка)
А навън работници с червени потници копаеха тунел.
Продължението може да е... Втора серия, 15 години по-късно, Пелагия върти бесен бизнес, Стамат е в шоубизнеса. И целият абсурд на всичко това и преди, и сега, ама ще видим. )

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от libra на 08.03.2005 @ 21:37:05
(Профил | Изпрати бележка)
знаеш ли какво се сетих, няма много общо с твойто, ама..."Бялото слънце на пустинята" и лозунга: И жената е човек!
такива ми ти работи..)

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от libra на 08.03.2005 @ 21:48:53
(Профил | Изпрати бележка)
а целия лозунг беше:
Долу предрасъдъците и жената е човек!

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 08.03.2005 @ 21:55:26
(Профил | Изпрати бележка)
Тази книжка я имам тук, въргаляше се, каква съм коза, ще се обогатя идеологически тия дни, ау, какъв пропуск. Имаше и някакъв филм?
Няма да забравя образа на жената с китара, чорлава, но горда, говоря глупости, с Десятъй, не знам как се пише, десантньй батальон, ну только бой угас) Имаше жени бригадирки, жени авиаторки и всякакви други страшилища в бетонни разни форми, жени-ятачки и всякакви разнообразни активистки. Умилително!

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от libra на 08.03.2005 @ 22:26:55
(Профил | Изпрати бележка)
и филм, класика, ще се сетиш ))
"Ваше благородие, госпожа удача..." Булат Окуджава и т.н. ))

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 08.03.2005 @ 22:30:51
(Профил | Изпрати бележка)
Е, на това парче загивам, отвсякъде. Както и на какъв му бе чинът на Галицин, на другия певач...
Така като си говорим разсейвам ореола на гранитен писач на оди за соц.-а. )

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от libra на 08.03.2005 @ 22:39:02
(Профил | Изпрати бележка)
верно, права си, млъкнАх ))
ще си чакам продължението тихичко ))

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от Stanislav на 09.03.2005 @ 09:13:15
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Поручик. Белогвардеец.

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от ANG на 08.03.2005 @ 22:28:32
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
ха така
яки жени беа
не като сега

а бе
ша върнем ний онуй време
ша видите вий

партизан за бой са стяга

тази власт к кръв сме я
кво си мислите вий
а?

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от ANG на 08.03.2005 @ 22:09:32
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
хахахаха

голем смехна падна в залата

избирам си
прекрасната българска дума

кръжок


има още десетина такива

другарко
извадила си едни такива много опасни пластове
комунизмът не е умрел
все още бди
не го възкръсвай, другарко

значи
една забележка
за думата
екип
що не я заместиш с

КОЛЕКТИВ

тогава тази беше модерната дума, която те вкарваше от ход в редиците на партияна

а иначе
като изключим забележката
си схванала и описала поне стотина други щампи
вече забравени
(дали требва да ги изровяме, а)

другарко, току що си празнувала празника 8-ми март
празника на Крапа Цеткин
а?
що изравящ и нейнияя дух - а?

1975 г може да се е дипломирала твоята лит героиня
но ти в тази година определено си била само нежев полъх в гърдите на пелагия
която само си е мечтаела да срещне соцреализма на другаря, как му беше името - караташаков

освен туй
не виждам цитати от тести, пардон тезисите на другаря тодор живков
нито пък виждам да си споменала името на другаря сталин

ей
другарко
вземи си бележка
и се извини на колектива
че
Белене - чувАла ли си туй


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 08.03.2005 @ 22:20:45
(Профил | Изпрати бележка)
Уважаеми другарю, благодаря ви за бележките, разбира се, Вие сте прав не само идейно и тематически, но във Вашето експозе присъства едно издълбоко познаване на реалността, която аз с неуверена, но все още, все още, ръка се опитах с цялата искреност, на която съм способна, да пресъздам. В следващия епизод ще нанеса посочените от Вас корекции, а също и името на нашия любовен герой - Караташаков. По-секси е, пардон.
Намирам, че това би придало допълнителна пъстрота на типажа, без да отнеме достойнства от гордия му характер.
С надежда да останете мой читател и в следващите серии, се надявам, че няма да спестите критика, защото заедно с израстването и възмъжаването на героите, ще ми помогнете да закаля перото си в посоката на усърдната, неуморна мисия на твореца.
Искрено Ваша:
С. Т.

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от ANG на 08.03.2005 @ 22:24:42
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
по некой време ша та зазидаме в железобетона - да знаеш
за да пребъдеш навеки
както дружбата между
чакай че се увлекох

хай

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от sradev (sradev@о2.pl) на 09.03.2005 @ 07:49:09
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Бих искал да обърна внимание на декадентското заглавие на иначе талантливата торба на другарката Бактерия. Бих искал по този повод да цитирам другарят Тодор Живков "Ха-ха-ха"


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 09.03.2005 @ 09:34:11
(Профил | Изпрати бележка)
Изчервявам се като Вела Пеева. )

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от Stanislav на 09.03.2005 @ 09:19:37
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Ето това е заряд. Ето това е класа (работническа). Изчистено от двузначност и снонимични нюанси на декаденско-капиталистическите корелативи.
Девизът, когото в лозунгова форма ни самовнушава авторът е:
Комонизмат нема да умре!

Не мога да скрия патоса си нигде.
Възторжено се провиквам:
- Батерия! Батерия! Ти си речарджъбъл!


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 09.03.2005 @ 09:31:43
(Профил | Изпрати бележка)
Обмислям инициатива, другарю Станислав. В момента работя по нейното оформяне. Става дума за оформянето на едно звено, едно гнездо на съмишленици в рамките на този сайт. Целта на кръжока ще бъде запазването на светлите и високи ценности, които забързаното ни време унищожи. Текстът горе се явява първия опит да възроди идеалите, които нашето общество отхвърли. Чрез езика на Пелагия аз опитах да предам нейния романтичен и светъл поглед към света, по-конкретно сетивен път, чрез усещания и реални наблюдения се опитах да внуша определени представи и добродетели, така че този текст да се окаже един предвестник на това, което в началото ви споделих.
Много ви благодаря, и ви пращам комунистически привет!

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от Stanislav на 09.03.2005 @ 09:57:26
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Обмисляте инициатива... Работите... Да възроди идеалите... Да внушите...

Немойте така другарко Батерия. Инициативата е занимание самотно, а това е в разрез (напречен и надлъжен) на комунистическия труп (извинете - труд). Тук индивидуалисти не са ни нужни. Тук пораженчески настроения са ненужни. Кой ви е казал, че идеалите са умрели, че да ги възраждате. Идеалите са живи. Идеалите не са това, което са. Още навремето, когато е умрял, другарят Христос е побързал да се възроди. Защо си мислите, че нашият светъл брат Комунизъмът не го е сторил своевременно.

Благоденствайте в мир

]


Да е пародия - не е! Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от angar на 09.03.2005 @ 10:35:11
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Да е пародия - не е пародия, не е достатъчно смешно. Да е истина - не е и истина, доста прилича на пародия.
Да, имало е жени бригадирки, жени авиаторки, жени ятачки, но не са били страшилища? Такива ви ги показват сега, и вие пригласяте! И за "изчервената" Вела Пеева не ми прозвуча добре, Вела е истинска героиня! И с "Десятый десантный батальон" няма защо да се шегуваме!
Вчера по радио "НЕТ" Виза Недялкова обосновано заяви, че по отношение на правата и привилегиите си жените в България са върнати с един век назад - някъде към 1910 година са! Ето това е смешното, а не какво е било през 1975 година!


Да е пародия - не е! Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от Stanislav на 09.03.2005 @ 10:54:16
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Гениални прозрения имате, господине. Не е пародия, не е истина, но какво е тогава. Да, тя е някъде там. Тя е някъде между тях. Между пародията и истината се намира литературата.
А да ми казват, че не мога да се шегувам с някого и с нещо - ето това вече не е литература, това е тезис, това е диктатура, това е гадост. Моите уважения към Вела, моите уважения към Десетия, както и към десетте божи заповеди, но след като те се намират на моя територия (литературна) ще се съобразяват с моите закони.
А радио "НЕТ" аз не слушам, нет. Виза нямам. И не ми е смешно, че жените нямат права и привилегии. Ако искате да ги защитавате - пишете, творете и критикувайте уместно (иначе ресто, нищо не струва... дрън-дрън).
Освен това и аз, надявам се и Батерия, си припомнихме времената така, както ги чувстваме (хумор, ирония, умиление, лека погнуса, лек възторг, патос, вдъхновение) - крайните полюси ги има само в идеологиите, не и в литературата (поне не в добрата).

С уважение,
Станислав Пенев

]


Да е пародия - не е! Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 09.03.2005 @ 22:04:46
(Профил | Изпрати бележка)
Аз не ви разбрах, другарю, я, отначало и горе челото, да ви виждам подтекста. И престанете да пишете такива коментари, дето да ви забележат, като махате "Ре", нема нужда.
Комунистически по-здрав!

]


Не ви разбирам! Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от angar на 31.03.2005 @ 22:40:12
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Наистина не ви разбирам!
"Да ми казват, че не мога да се шегувам с някого или с нещо,... това е гадост!" - пише Станислав. Аз ли да съм Ви казвал такова нещо?! Шегувайте се с когото си искате и колкото си искате! Аз само понякога си казвам мнението за написаното.
И за какъв подтекст говорите, Батерия? Подтекст нямам - всичко съм го казал в прав текст.
И това за изтриването на Re пред отзивите не го разбрах - трябва ли да се изтрива или не трябва. Виждам че обикновено си стои, и не го изтривам; но да съм целял да постигна нещо с това - дори не знам какво се постига.

]


Не ви разбирам! Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от batteria на 31.03.2005 @ 22:56:47
(Профил | Изпрати бележка)
Е, аз не съм Станислав, но защото съм на скорост, Чортов, нещо ще си позволя да ви кажа, горният текст, странно ми е защо се върнахте към него, навръх 1-ви април, този текст е майтап, той няма литературни претенции, той е закачка, намигване, той е поглед на един млад човек, аз, към света на отминалото. Ако искате да си говорим за литература бих ви поканила на дискусия по други въпроси или теми, не непременно мои.
Господин Чортов, горният текст е пълен с грешки, първо правописни, второ и всякак много е зле, но той е намигване. Т. е. не се дръжте така сериозно, защото ме напушва смях.
А иначе, по повод ре-то, единствено Вие натяквате за свой коментар като изтривате тези две букви на латиница при отговор, без да броим Дара 33.
Аз само вметвам впечатления, добронамерено. И мога да се смея, а Вие?

]


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от Stanislav на 09.03.2005 @ 11:39:25
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Вчера в този сайт, някой изказа предположение, че осми март е съветски празник - тоест дошел е от Изток.
Историята, обаче, ни учи, че всички злини идват от Запад.

Ню Йорк, 8 март 1857 г.


Re: Осмомартенско, ретроспективно. Да целунеш Караделиорманов
от Stanislav на 09.03.2005 @ 11:41:06
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Забравих да подскажа - Оруел беше обърнал годините 84, писано в 48.

]