Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 720
ХуЛитери: 3
Всичко: 723

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LATINKA-ZLATNA
:: mamasha

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТеоретико-методологически анализ на поетичната творба
раздел: Други ...
автор: Mojsei

/За творбата на Даниела Рибарска "Просто ми липсваш!" и нейната интерпретация "Тази радост е безкрайна" /


Д.ф.н. Валери Рибаров - "Мойсей"


За мен няма никакво съмнение, че Даниела Рибарска е една от водещите поетеси в Сайта на Интернет "ХуЛиТе". Прецизното й поетично перо, написало много творби, въвежда читателя в сложния екзистенциален процес, проследявайки логиката на съвременната човешка чувствителност. Запознавайки се с творбите й се замислих и над въпроса какво означава един поет да е утвърден. И неизменно си отговарям, че, на първо място, това е свързано с наличието на утвърдената институциа на критиката, която трябва да открива талантливите поети и да помага на начинаещите, но самата тя, разполагаща с нужните материални средства, за да развива литературния процес, в това число и поетичния, като икономически, за да се осигурява и неговия творчесски характер. Такова нещо у нас не е имало и затова утвърждаването на писателите и поетите не следва някаква естествена логика. Такова нещо няма и сега, но сега вече съществуват и нови възможности, които са на своя ембрионален стадий без ясно изразена тенденция на развитие.
Поради липсата на възможност да поставвяме творческите въпроси на литературата, в това число и на пезията, в такава светлина, тук ще се ограничим с анализ на посочените творби - "Просто ми липсваш!" на Д.Рибарска и на нейната интерпрретация "Тази радост е безкрайна" на В.Рибаров.
"Просто ми липсваш!" е лирическа творба, в която се прави екзистенциално изследване на резултата от раздялата с любимия - тъгата. Този миг се преживява като емоционална празнота, възпроизвеждаща желанието за споделена интимност, за да се възстанови загубената цялост. Така правомерно се откроява връзката между искането и празнотата, която връзка не е еднопосочна. Тук авторката очертава причинноследствена възка от типа: потребност от близост - осъзнат интерес под формата на желание - цел любимият да бъде до нея, до героинята на творбата.
Желанието на сърцето доминира като думи, които са го докоснали, а сега му липсват и остротата на чувството възпроизвежда образа на любимия.
Но потребността ескалира до любовна мъка и става непоносима, "зверска", когато колизията получава логичен отговор - любовта е възникнала на полето на самотата, която провокира любовното чувство като негова накърненост, за да се види връзката, от една страна, на цялостта, а, от друга страна, на възникнала потребност от интимност като нейна накърненост, превърната от автора в предметна област на изследване.
Екзалтирането на чувствата "до захлас" е предел, от една страна, на спомена за безпроблемното, щастливо съществуване, а, от друга страна, то е вход към болката от загубената интимност.
Кулминация на творбата е капитулацията на героинята пред непосилния миг на липсата, превърната в желание, което придобива измеренията на безкрайност. И в тази няма безкрайност цялостта е преминала в своята противоположност - като мрак на тъгата, а болката прродължава да живее в света на илюзията.
Това е съдржанието на торбата"Просто ми липсваш!" Същият този процес аз превръщам в прдмета област за изследване, но от друга гледна точка - процесът вече се изследва не от гледна точка на частта в лицето на болкаа, а от гледната точка на функциониращата цялост, за да се удържи болката чрез създдадената нова цялост на любовта, оставаща си частична, в което се проявява колизията на творбата.
Не е трудно да се забележи, че в първата строфа на "Тази радост е безкрайна" се прави обобщаване на описания процес, за да се тръгне кам неговото изследване от новата гледна точка. Вече не се разглежда доминирането на частта над цялото, а обратно, как е възможно удържане на цялостта, за да се еллиминира влиянието на предишната болка. Двамата се понасят в буйното летенне на гребена на любовта.
Нежната радост между двамата се резюмира в общия им смях, който доминира над накърнената в минналото цялост в индивидуалната изграденост на героинята. Частта започва да изпълнява ролята на цялост и това е важното, за да покаже, че процесът е твърде сложен.
Тук вече спомените са от друго естество - те са живи, защото влюбените са в актуалния миг на взимността, израстваща до интимност чрез духа на съпреживяването.
Буйната сила на бляновете вече се укротява, защото партньорът познава процеса, съдържащ както мечтите, така и запазената свенливост
на наранената душа на партньорката.
Кулминация на творбата е разкриването на способността на партньора да удържа любовта като взаимна по линията на своята щедра всеотдайност, даряваща с безкрайна радост.
Казаното е достатъчно, за да направим извода, че в двете творби един и същ процес е анализиран по два различни начина, характерни и за опита на авторите. В "Просто ми липсваш!" читателят има възможността да съпреживее с автора на творбата мъката обагряща цялостта. В "Тази радост е безкрайна" става възможно да се види как постигнатата цялосст между двамата става инструмант за локализиране на болката, а това е тържество на любовта.


Публикувано от railleuse на 22.02.2005 @ 08:35:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 22:33:27 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Теоретико-методологически анализ на поетичната творба" | Вход | 9 коментара (34 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 22.02.2005 @ 16:59:02
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Под такова заглавие:"Теоретико-меодологически анализ на поетичната творба" открих тема в един от Форумите на сайта и я развих до определена степен, а през последните дни имах разговори с различни автори по въпросите на критикага - "Критик", "Писана", "мм-мм". Всичко това, а и някои разменени коментари с loveforever, както и практическото състояние на проблема, ми послужи като повод за написването на този материал. След публикуването му продължихме работата с "Писана" и дори създадохме съвместна творба, което ми донесе удовлетворение.
С тази кратка бележка посочвам на "Писана", че може да се поучи от "Естела" как не трябва да се пишат коментари по зададена тема. Ако възникнат затруднения, ще продължа.


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 22.02.2005 @ 15:32:14
(Профил | Изпрати бележка)
Лирическата изпомед "Липсваш ми" е емоционален опит да се провокира размисъл за колебанията в душата. Те са маркирани от авторката на фона на ритмизиращото стихотворението анафорично повторение: Липсваш ми! Устойчивостта на достигнатата истина създава вътрешно напрежение у героинята, влизайки в протитиворечив диалог с идеята за чистота и самотност, които са били бариерите в нейния емоционален свят. Тя осъзнава, че е пропуснала да изживее мига, да приюти душата, която е била толкова близка и любяща. От дистанцията на период от време , който не е упоменат в стихотворението, тя вече е в състояние не само да признае направената грешка, но и да сподели чувството, което я изпълва. Оказва се, че мечтата за идеалност на емоционалното битие е илюзия. Когато любовта се яви, тя помита всяка условност и превръща жрицата на семейното огнище във весталка в храма на Венера. И ето, опознала себе си именно в тази красива и магическа роля, героинята започва да назовава всички белези на болката, не пропускайки да отбележи нейната дълбина. Тя е прогонила от деня си човека, но е останала с мисълта за него. Мисълта не може да прокуди, не се и опитва, защото,у явно е , нея никой не я вижда затова и не може да я съди. В мига на съзнателно постигната самота в името на моралните ценности, влюбената жена признава: не спирам да искам да бъдеш до мен." Тук е нескирито желанието за телесна близост, която по пътя на споделени енергии и контакт, би я накарала да се изживее като щастлива. Но дори и реализацията на най-интимно проникване не е в състояние да насити жаждата. СТихотворението предлага по линията на градацията да докоснем сърцето на истинската обич. Тя като че ли няма насита. Откроява се и идеята, че любимият не е само онзи, реалният, когото виждаме, а и другият, когото си досъчиняваме, натоварвайки го с всички желани добродетели. Опиянението на влюбените очи не е тайна за никого. Затова дори и попаднал в нея, той не и стига, тя иска да доизгражда неговата душевност, да го твори, да го извайва. Идеята за грях винаги е съповождала силните чувство, които са осмислени като небогооугодни. По тази причина дори в мига на едно ярко , почти революционно преосмисляне на бивши решения


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 22.02.2005 @ 15:38:22
(Профил | Изпрати бележка)
тя птродължава да се изживява като жената от миналото, робуваща на стари стереотипи и норми. Липсата се явява един урок по всеотдайност. Тежък доста труден и най-важното, преподаден от ЖИВОТА. Но стихотворението не предлага оптимистичен вариант за разрешаване на проблема. Героинята се задоволява да достигне до констатацията с това е разрушила бариерата на непризнаването и е удовлетворена. Липсата ще тупти като рана и вероятно е в следващ слуай да не допусне същите грешки. Но последните два стиха са по-скоро модел за примирение, отколкото бунт срещу клетката.
все пак в някакъв аспект е утешително, че признанието идва и благодарение на него жената изживява своя катарзис. С посланието тя дава повод за размисъл на други като нея, които са убедени, че има грях там, където любовта е цвете, растящо в чужда градина.
А всяка една творба се пише преди всичко заради споделянето: през сърцето на твореца, към сърцето на четящия....


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 22.02.2005 @ 16:29:36
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Мнного се радвам, че получи възможност да си изплачеш болката, но преди да пристъпим към обсъждане ще се наложи решаването на дава техничесски въпроса:
1/ молбата ми е администраторите да оправят твоята изповед, която се е просълзила в банален поток от повторения,
2/ след това, ще бъде добре тази изповед да я ориентираш към въпросната творба. Дори да решиш да я продължиш с ентусиазма на баналността, тя не отговаря на темата, която е ясно зададена,
3/ има решение на въпроса ако поискаш изповедта ти да я обявим за самостоятелно произведение, но тогава ще трябва да я обясниш, защото опитът да се говори от чуждо име в случая, ме стимулира само да те поканя на едно кафе, когато ще чуя и края на покаянието на героинята на твоята творба.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 22.02.2005 @ 19:22:09
(Профил | Изпрати бележка)
1. Точка номер едно е лишена от смисъл. Тъй като не става ясно накъде точно администраторите трябва да отправят изповедта ми, сигурно просто ще откажат да го сторят, освен ако имат дарба на гадатели.
2. Интересно ми е дали администраторите толерират обиди от типа: "банален поток от повторения","ентусиазма на баналността," и прочие, които господин философът непрестанно ми отправя.
3. Ако ти, Мойсей, имаш право да коментираш стихотворението по начин, който аз от уважение към останалите читатели , а също и от съчувствие към твоята професионална гордост няма да коментирам, то защо аз да нямам такова право. Не вярвам, като си се кръстил Мойсей, да си си вменил , че си наистина Бог и правораздаването е ролята ти тук.
4. Няма да си защитавам тезата, развита в моя коментар, който е изцяло по творбата "Липсваш ми ", цитирана по-горе и от автора на ТРАКТАТА. Извинявам се за грешките, но нетът ми беше недостатъчно услужлив и преди да завърша и да имам възможност да редактирам, текстът излезе на бял свят.
5. Обещавам на колегата Мойсей, многократно заявил публично, че съм некомпетентна като критик, и присвоил си правото да бъде венеца на знанията и оригиналния прочит, повече да пресичам пътищата на талантливото му перо. Така поне спокойно може да поучава избраните от него таланти как да пишат и как да се четат после.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 22.02.2005 @ 19:44:37
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Този изблик е толкова крсноречив, че остава без коментар.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 22.02.2005 @ 19:18:22
(Профил | Изпрати бележка)
Докторе, интересен начин да придадеш тежест на думите.
Пази се, има грип, а ти явно стоиш на силно течение, щом реши да използваш тежката си титла, за да притиска словата ти.
Моите почитания, Докторе !


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 22.02.2005 @ 19:40:04
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Прегледът за тебе, приятелю е безплатен. Така отговорих на упреци от друг характер, сега съм въбудил грипна епидемия...

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 22.02.2005 @ 19:57:55
(Профил | Изпрати бележка)
После да не ми се сърдиш, че съм ти забърсал сестричките...

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 22.02.2005 @ 20:02:44
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
На кого говориш? Ти започна и от бира да се напиваш?!

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 22.02.2005 @ 20:08:04
(Профил | Изпрати бележка)
Имаше един на времето, дето рева за съпругата си, че била мръднала към Пловдив..., та на него говорех, ама ти явно не го познаваш.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 22.02.2005 @ 20:46:54
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Ти си ми гост и не мога да ти откажа гостоприемство, но ме подсещаш да ти разкажа за един на времето и за майка му, но истарията е дълга и ще оставим за друг път. Хайде със здраве..........

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 22.02.2005 @ 21:06:09
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, де. Ама тоя май беше доктор. Те, майка му много хора я познават...

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 23.02.2005 @ 01:04:42
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Компетентността ти драги е впечатляваща, но има само един дефект - че не е достойна и не защото се държиш безобразно към мен, а към общите ни познати, които аз защитавам, с това че на теб ти тегля един шут, който има превантивно значение. А ако искаш да продължим ще се наложи просто да се види това, с което ти излизаш като коментари.
И този път удовлствието беше изцяло мое.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 23.02.2005 @ 06:54:17
(Профил | Изпрати бележка)
Не и е мястото на думата "шут" в коментарите, "драги", например повече подхожда на футболното игрище или до нечии тежки титли, да речем.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 23.02.2005 @ 07:00:51
(Профил | Изпрати бележка)
Не си спомням да съм се държал обидно, с когото и да било от хората, на които държа, но ти определено се държиш безобразно в коментарите си с определени хора и макар да не ме засяга лично, сега сърбаш собствената си попара.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 23.02.2005 @ 07:28:40
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Неуслужлива памет.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 23.02.2005 @ 07:26:16
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
И в махленските интриги, когато се предават приятелите, а ти стигна този предел.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 23.02.2005 @ 07:37:26
(Профил | Изпрати бележка)
Току-що разбрах от първо лице, че само си дрънкаш и никой не ми е обиден. Е, дрънкай си...

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 23.02.2005 @ 07:59:54
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Бъркаш лицата, защото първата ти грижа е да се похвалиш как можеш да посрещаш съпруги...

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 23.02.2005 @ 08:15:13
(Профил | Изпрати бележка)
Виртуални съпруги бе, "драги". Ако искаш, мога да те цитирам. И банани ти пратих, пу - язък, а после кой имал склероза. Ама ти да не се уплаши за истинската? Не бой се, виртуалните ти жени са ми достатъчни.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от pisana на 22.02.2005 @ 20:44:21
(Профил | Изпрати бележка)
Докато четох и препрочитах всичко изписано, останах с едно впечатление, което ми се видя грозничко. Не зная, нищо за критиката, но по думите на компетентните ми се струва, че това е нещо, което не търпи промени през годините. Освен това гледа еднообразно на думата любов(мъж- жена). Не служи с цел да се обсъди произведението, а просто общуващите да употребят възможно повече думи и лакти за по убедително. Не носи наслада от обмена на информация и мнения , а просто руши създадени отношения.
Според мен , това ще е най- скучното и не развиващо се занимание в полза на идеята.
Ами това е моментно наблюдение и се надявам да не съм права. Освен това си поставям въпроса защо Даниела , не взема отношение ? А любовта и чувствата били уважавани сред всички.


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 22.02.2005 @ 21:06:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Хубав въпрос! На мен ми е много трудно да взема някакво отноение при положение че нищо не разбирам от литературна критика.Каквото и да кажа ще е случайно и незряло.
А иначе аз най-малко искам да създавам каквито и да е поводи за разправии и с радост бих помогнала с каквото мога,... стига да знам какво е то :)))

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 23.02.2005 @ 00:58:21
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Уважение за спокойната и достойна позиция, която може да се развие и аз я разбирам. Нека тогава да кажа скромно и кратко. Твоята творба е използвана, за да се развие теоретичния анализ, защото ти самата правиш това в нея - анализираш влиянието на частта върху цялото, интерпретацията ми решава другия въпрос - методологическия, за да докажа всъщност твоя извод, че в позициите ни няма различие, макар че те са резултат на прилагане на различни гледни точки. И още нещо, твоята творба е само един фрагмент от целия текст, а той е наистина проверка на самата способност да се навлиза в сложната логика напоетичната творба.
Поздрабления за приложената логика.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 23.02.2005 @ 00:29:25
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Напълно съм съгласен с хипотезата ти, че не си права, а изкаване на мисли от първо наблюдение, т.е. без да се мисли, съвсем не попада в полето на това, което твърдиш, че не разбираш.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от Anton_Fotev на 22.02.2005 @ 22:14:59
(Профил | Изпрати бележка)
Мойсей. Впечатлен съм от твоята логичност. Признавам, че те бива при точното изполване на термините- където и за каквото са предназначени.

И все пак нали помниш онази притча:

Един конфуцианец и учен попитал дзен-учител дали проумява как летят птиците. В отговор старецът взел един от гълъбите си и го дал на учения с думите:
- Попитай питицата.
Питащият порнал птицата и извадил чекръчетата, питайки непрекъснато:
- сигурен ли се, че тази костица действа като рамо на лост... а наистина ли тази жила свързва тези две мускулни влакна?... ей такива работи.
Старецът само се усмихвал тъжно и накрая казал:
- Браво, добре разгледа гълъба, сега го пусни да лети.

С това не казвам, че трябва да се отказваме от критиката, а имам предвид да сме умерени при използването й. Самият аз използвам знанията, превърнати в удобни инструменти от наистина интелигентни жени и мъже... Но го правя не толкова за да проумея творбата, а за да видя повече неща в нея, извивките на словесната тъкан, семантичната й мрежа, метатекстовите й връзки с останилите творби на автора, както и навън от неговото " поле ".
Ти си умен човек- предполагам че ме разбираш достатъчно, за да приемеш казаното в положителната му светлина.




Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творбаа
от mojsei на 23.02.2005 @ 00:48:08
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Благодаря ти за коментара, но, за да започнем да коментираме, ще трябва да стигнем до пресечната точка на разбирането, а ти го постигаш, когато признаваш точността на използваните термини и понятия. Тогава нека да се запитаме за какво става въпрос? Т.е. да подходим с разбиране към предложения текст. Ти имаш тази способност и това ми дава основание веднага да посоча различието между нас. Ти използваш логическите конструкции в познавателен план, аз - в практико-приложен. Прецених, че е време да поставя този въпрос - за теоретико-методологическия анализ на поетичната творба и го направих след щателна и внимателна подготовка, за което и ти говориш. Текстът е труден, самият той е проверка за състоянието на критиката тук и констатира, че няма такава, а това се знае от всички. Тогава да я създадем. Предлаганият текст е цялост от много компоненти, които я изграждат, на различни равнища.... всичко е ясно! В такъв случай, кой трябва да е внимателен? Резултатът е плачевен, но от някъде трябва да се тръгне. Е, тогава да тръгваме... Конкретно - който иска да участва в обкъждането да бъде любезен поне внимателн да чете, да мисли и да разбере как функционира това знание, а не да се опитва да извади сърчето на автора му. Ето защо приветствам притчата, която си разказал. Започни ти да формулираш въпросите, за да тръгнем и към решаването им. Много се надявам,че си ме разбрал, за да не се занимавам с подвиквания, махленски закачки и др.
Благодаря.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творба
от pisana на 23.02.2005 @ 09:45:52
(Профил | Изпрати бележка)
Според мен, което не е задължително да е така имам възможност да проследя отношението на мъжете към жените. А основата беше критиката. Явно когато става въпрос за кавалерство маниера има значение. Естела , какво, че не ти харесали мнението, толкова ли е важно да ти ръкопляскат. Твое си е , ако искат да го променят нека покажат правилния начин. Всичко премина не през любовта, а петелченето.
Весел и ползотворен ден на всички.


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творба
от mojsei на 23.02.2005 @ 19:54:15
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
С такъв адвокат като тебе Поли, съм спокоен.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творба
от Anton_Fotev на 23.02.2005 @ 23:23:47
(Профил | Изпрати бележка)
Ок, Мо, предлагам да започнем да разглеждаме един критиците, доказали КПД-то на своите концепций. Това е жизнено важно, ако искаш хората в другия край на слушалката да разбират за какво им говориш.

Естествено става въпрос за дестилирани, опростени, сведени до есенцията знания за въпросните изследователи на литературата.

Предлаганият от мен ред е следният
Ив. Мешеков
Н. Георгиев
Имаше една много чаровна, възрастна дама в СУ - то, преподаваше ми ОТЛ преди да се откажа и да кандидатсвам във ЮФ... даже понякога зарявзвах новите си колеги и по коридорчето, по коридорчето... ходех да я слушам.
Може да стигнем и до Гереративните функций на Валери Атанасов
И разбира се Иполит Тен

Ти избери форума, където да откриеш темата и началния пост. Моя милост ще помогне с каквото може, Естела също мисля, че ще удари едно рамо.
И за останалите ще бъде полезно


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творба
от mojsei на 24.02.2005 @ 14:34:22
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Когато не се познаваме и се получават весели работи...Водя форум "Теоретико-методологически основи на поетичната творба", където съм започнал с книгата на Н.Георгиев. Приемам предложението ти, което се резюмира да идеята ти да продължим този форум. Благодаря ти за предложението да съживим Форума, който бе почти спрян от администрацията на сайта, за да не нарушава темпото на другите.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творба
от mm_mm (mmm_m@mail.com) на 24.02.2005 @ 13:29:59
(Профил | Изпрати бележка) http://moldova.cc/mm_mm
Тъй като е споменато и моето име (пардон, псевдоним) ще взема отношение, но по начина, който аз си знам и избирам...
Първо ми се иска да кажа, че, доколкото аз схващам, думата "критика" се е девалвирала - дори и сред хора, които би трябвало малко повече от мене да знаят нейното значение...
Второ, мисля си, че идеята на Мойсей, mutatis mutandis, може все пак да се осъществи в някаква определена форма - дори и като отделна рубрика в сайта ли, що ли - не знам. Такива четива ("лит.критика", "лит.анализи") със сигурност си имат своята аудитория - мисля, че нещо подобно има предвид с изказването си Антон Фотев...
Трето - според мене, Мо, ако се прави "Теоретико-методологически анализ на поетичната творба" като че ли е недопустимо да се допускат изрази и изречения с повече образност отколкото аналитичност като например: "Желанието на сърцето доминира като думи, които са го докоснали, а сега му липсват и остротата на чувството възпроизвежда образа на любимия." (какви желания на сърцето - освен кислород и ритмичност на импулсите, подавани от малкото възелче в предсърдията?); "Двамата се понасят в буйното летенне на гребена на любовта." (какво е това? - приказка?). В този смисъл, считам, че най-близо като осъществяване на идеята стои със своя коментар estela41 - беше удоволствие да прочета този Анализ (поне за мен).
Четвърто - направи ми впечатление и уместното изказване на Pisana, тя е съвсем права, че лесно можем да се плъзнем по познати плоскости и да зачеркнем същността и самото произведение, а като резултат - да се скараме помежду си!... От друга страна, Pisana, струва ми се, че именно ти си една от тези, за които думата "критика" е свила значението си до мъничка ТОЧКА. Извини ме - това си е мое впечатление само:-)
И тъй - предлагам да дискутираме и обменяме инфо, като запазим позитивната нагласа помежду си!!!
И нека не забравяме, че основните противоречия между хората се дължат почти винаги на СЕМАНТИЧНИ разногласия - нека бъдем по-толерантни!
Обичам ви всички и се радвам, че ви има!
Усмихнете се!
Марина:-)))))))))


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творба
от pisana на 24.02.2005 @ 15:33:48
(Профил | Изпрати бележка)
"мъничка ТОЧКА"
Права си Марина и не виждам, какво толкова се извиняваш. Затова питам и чета всичко това тук.
Освен това намеренията ти са добри и след като си го забелязала се радвам, че го споделяш. Е, виж с какви големи букви си написала "ТОЧКА"
значи положението не е безнадеждно.
Привет с една огромна усмивка и от мен.

]


Re: Теоретико-методологически анализ на поетичната творба
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 25.02.2005 @ 08:46:51
(Профил | Изпрати бележка)
НЯМА БЕЗНАДЕЖДНИ ПОЛОЖЕНИЯ! ДОКАТО СЪЗДАТЕЛИТЕ ИМ СА ЖИВИ...да сътворят още по-безнадеждни:))))

]