Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 782
ХуЛитери: 5
Всичко: 787

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСвобода
раздел: Поезия
автор: Pord

Живея както искам
и както трябва,
а как искам и трябва
още не знам.
Щом никой не е по-важен от хляба,
защо ситите не изпитват
духовен срам?

Животът е филм
по истински случай,
но няма нищо общо
с реалността.
Казват, че никой не се раждал научен.
Затуй ли неуките
си подсвиркват с уста?

Животът - единствен
и щедър скъперник,
цял живот ме надхитря в едно:
с каквато и мярка да меря,
той тъпкано връща брашно.

Кой може с избора си
да се закичи,
щом компромисът е бил по-скъп?
Още не съм срещал духовно сити
и таланти с наведен гръб.

Страхувам се от занаятчията;
той може
с еднакво усърдие
и без въпрос
да скове императорска ложа
и кръст за Исус Христос.


Публикувано от railleuse на 28.01.2005 @ 14:59:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   Pord

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.64
Оценки: 17


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 44375
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Свобода" | Вход | 10 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Свобода
от Marta (marta@all.bg) на 28.01.2005 @ 15:08:22
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Аз също не знам.
Страхуваш ли се? Наистина?
Усърдието не заменя талант.

Поздрав за стиха.


Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 15:23:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Страхът е малко условен. Но наистина има хора, които - изпълняват служебно задължение! - могат с еднаква лекота да направят и едното, и другото.

]


Re: Свобода
от Marta (marta@all.bg) на 28.01.2005 @ 17:49:55
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Разбрах мисълта ти още в началото.

]


Re: Свобода
от dara33 (dara33@bitex.bg) на 28.01.2005 @ 15:09:14
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Pord, много силен стих си написал.
Особено впечатляващ е последния стих:
Страхувам се от занаятчията;
той може
с еднакво усърдие
и без въпрос
да скове императорска ложа
и кръст за Исус Христос.

/Поздравявам те с един стих написан от мен- Защото си моя
прочети го при възможност ;)/



Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 15:25:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Къде да го потърся твоя стих? Ще го прочета с удоволствие.

]


Re: Свобода
от kult (kult@abv.bg) на 28.01.2005 @ 15:14:08
(Профил | Изпрати бележка)
.. и Кръст зa дa рaзпнaт Христос.

(не го приемaй кaто опит зa корекция, просто нa мен тaкa ми прозвучa)
Поздрaви.


Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 15:27:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Може и така, бива. Но според мен ще се натрупат много едносрични думи с ударения - "...и кръст, за да разпнат Христос."
А така се прочита на един дъх и звучи като изстрел.
Но и твоят вариант е добър.
Благодаря ти!

]


Re: Свобода
от kult (kult@abv.bg) на 28.01.2005 @ 15:44:45
(Профил | Изпрати бележка)
"ще се натрупат много едносрични думи с ударения " сигурно, дa. Не броя сричките, опитвaм по усет, зaтовa и уточних че не е опит зa корекция.
И aз блaгодaря зa отговорa!

]


Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 15:55:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Наистина усетът не те подвежда. Формално е по-добър твоят вариант.
Но има нещо друго и то е важно. "..за да разпнат Христос". Значи тук се появява т. нар. неопределено лично изречение. /"Ще пускат парното."/
Кои са "те" обаче? Нали занаятчията, щом е готов и кръста да скове, вече и го е разпнал? Значи става дума за същите хора. Те викаха за Исус "Осанна!" и после "Разпни го!"
С една и съща жар.
Само от тази гледна точка не бих го променил.
Добива някак друг смисъл, не смяташ ли? Иначе не се инатя, приемам предложения без проблем.

]


Re: Свобода
от kult (kult@abv.bg) на 28.01.2005 @ 21:21:51
(Профил | Изпрати бележка)
Не, не, чaкaй мaлко, тук не стaвa въпрос зa инaтене :).
Съглaснa съм, променя смисълa който си искaл дa внушиш. С предишните си думи сaмо кaзвaх, че реaгирaх импулсивно, прочетох стихa и то сaмО си дойде в глaвaтa ми, следвaх ритъмa. Случвa се нa всеки, когaто чете стихове нa други, но товa не беше опит зa редaкция, aз рядко си позволявaм дa прaвя предложение зa промянa нa дaден aвтор.
По–горното ти обяснение ми беше много полезно.

]


Re: Свобода
от new-born (blue_cube@abv.bg) на 28.01.2005 @ 15:17:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.peta.org
Особено силни са началото и края. Поздравления за навременните прозрения...


Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 15:29:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Не знам дали те са силни, но по средата си е бая разводнено. Но така или иначе, днес е написано, така че ще трябва да го пипна, като поотлежи.
Благодаря!

]


Re: Свобода
от Gerlan на 28.01.2005 @ 15:20:59
(Профил | Изпрати бележка)
-Животът-единствен Е щедър скъперник,
кога да загубим-той решава не ние.
Животът на тази земя е оръжие без мерник,
от стрелбата му-все някой пада и вие.
Оцеляването се превръща в отшелничество,
раните си не превързват-тези , които се крият!

Поздрави, Приятел!




Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 15:30:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Благодаря ти! Така е - който се крие, няма рани.

]


Re: Свобода
от Dimi на 28.01.2005 @ 16:13:03
(Профил | Изпрати бележка)
Звучи ми като анти-реклама на свободата. И аз не зная какво е тя, нито как да живея свободно, но ако дишам свободно, може би все пак го правя. Поздравления за мъдрия ти стих! Почти сме без избор.


Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 16:17:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Избор правим всекидневно. Това е свободата. Дали да направим зло, или добро - ние избираме.
Това имам пред вид.
И който прави зло, е свободен. Ама не му ща свободата!

]


Re: Свобода
от Ray (bdoych@abv.bg) на 28.01.2005 @ 16:32:12
(Профил | Изпрати бележка)
"Животът е филм
по истински случай,
но няма нищо общо
с реалността."

Всеки изгражда своя собствена реалност, различна от тази на другите. Колкото хора, толкова филми. А свободата е и отговорност.


Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 16:35:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Да, отговорност е другото име на свободата. Иначе става слободия.

]


Re: Свобода
от joanna_vas (joanna_v@all.bg) на 28.01.2005 @ 16:56:09
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам я твоята мъдрост и
начин на изказ ...
Обичам я тази сила на духа
която носиш като заряд и докосваш
Обичам да те чета ...
Сякаш допълваш в мен нещо което точно в даден момент ми липсва -
такова усещане ми създаваш ...
Благодаря.


Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 17:06:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Йоанна, колко предан поет, приятел и читател си ти! Искам да се уча от теб, но съм кибритлия.
Благодаря ти!

]


Re: Свобода
от joanna_vas (joanna_v@all.bg) на 28.01.2005 @ 17:14:12
(Профил | Изпрати бележка)
Най-хубаво е когато просто по някакъв начин се допълваме един друг.
Получава се усещане за движение вътре в самите нас и една връзка, която е естествена и по своему толкова красива :)))
Дарява усмивки ... и ... дава тласък на духа - непринуден тласък ... Така го усещам :)
За това вместо коментар по стиха - ти написах усещанията си които създаваш.
И аз благодаря!

]


Re: Свобода
от Pord на 28.01.2005 @ 17:24:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Чувствата ни са взаимни. Затова съм тук.

]


Re: Свобода
от pafka (pafka_2003@yahoo.com) на 29.01.2005 @ 14:59:11
(Профил | Изпрати бележка) http://pafffka.blog.bg/
винаги изпитвам огромно удоволствие да чета такива опоетизирани мъдрости!:)ако ги нямаше тях,щях да чета само сентенции,честно!:)
непоносимо си прав и си се изразил безкрайно чисто,ясно и прияттно за ухото и окото/ми/:)))


Re: Свобода
от Pord на 31.01.2005 @ 10:50:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Ах, как ми се губиш ти понякога, мислеща тръстичке! Нали самата ти пишеш все с афоризми и сентенции, които винаги ме кефят?

]


Re: Свобода
от Meiia на 29.01.2005 @ 17:03:01
(Профил | Изпрати бележка)
Развенчаваш известни истини или поне такива,които сме приели за правило.
-----------------------------------------
"никой не е по-важен от хляба"
"Животът е филм по истински случай"
и за компромисите...
за посредствеността,с която приемаме да се случваме на този свят и,която може наистина да възвеличава и оковава безмисловно,бездушевно.
-----------------------------------------
Това е свобода,талантът да виждаш в сърцевината на нещата и да го изразиш така точно и пънокръвно.


Re: Свобода
от Pord на 31.01.2005 @ 10:53:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Не всички от тези мисли са мои. Например "никой не е по-горлям /важен/ от хляба" е народна пословица.
Често прибягвам до известни фрази, за да ги преобърна или дешаблонизирам. Такъв ми е адетът.
Много ти благодаря зи приятелския прочит.

]


Re: Свобода
от Meiia на 31.01.2005 @ 12:04:41
(Профил | Изпрати бележка)
Точно за дешаблонизирането говорех(но не се сетих за тази точна дума).Има истина в доста от известните фрази,пословици и всякакви мъдрости,изпитани във времето,но понякога личният ни опит ги опровергава особено,когато търсим свободата в себе си,а не златната среда...

]


Re: Свобода
от Pord на 02.02.2005 @ 11:10:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Така е, неслучайно по-големите /като възраст/ по-често успяват да преодолеят шаблоните и известните фрази и да ги преобърнат и дешаблонизират.
Както археолозите - пластовете на историята.

]