| Хипнотичен сън... И взиране във огледалото.
Дали е случено или пък не...
Дали небето е море, звездите - кораб,
остров, светове... Миражно някак си,
почти въздушно, достигнах до оазиса
във мен. Красиво бе, не беше душно,
щастливо и смутено като ден...
Бих се заклела, че е истинско,
че могат и да стават чудеса.
Бих казала, кометите на тръгване
са тъжни като падащи сърца.
Отново съм със поглед в огледалото,
отново в хипнотичен сън.
И може би - на кръстопът,
и може би за някъде, за никъде,
с червена рокля и с сърце от плът,
на залеза на изхода разпътно,
съм тръгнала към изгрева студен,
вторачена в един екран...разпятно.
Публикувано от BlackCat на 25.01.2005 @ 19:33:24
| Сродни връзки» Повече за Поезия
» Материали от Ray
Рейтинг за текстСредна оценка: 5 Оценки: 17
Отдели време и гласувай за текста.Ти си Анонимен. Регистрирай се и гласувай. |
"Хипно" | Вход | 13 коментара (38 мнения) | Търсене в дискусия | Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
Re: Хипно от Gerlan на 25.01.2005 @ 20:23:01 (Профил | Изпрати бележка) | Понякога наистина стават...чудеса, даже по-често отколкото ги съзираме! И не е само сън...
Поздрави, Приятел! |
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 25.01.2005 @ 22:50:09 (Профил | Изпрати бележка) | Ти знаеш повече за чудесата, Приятел! Искаше сняг вчера твоята "Зима" и хоп... :)) |
]
Re: Хипно от Dimi на 25.01.2005 @ 20:19:31 (Профил | Изпрати бележка) | И мен хипно-тизира. Радвам се че има оазис в теб, не му позволявай да изчезне, дори и да не се откриеш в огледалото насреща. |
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 25.01.2005 @ 22:45:47 (Профил | Изпрати бележка) | Огледалото съм го лъснала... и сляпа бих могла да се открия в него :))
И сега какво да те правя - хипно-тизирана... :))
Благодаря за отзива, Дими! |
]
Re: Хипно от Marta (marta@all.bg) на 25.01.2005 @ 20:18:16 (Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/ | Хипно си е, Ray, трудно намираме границата.
кометите на тръгване
са тъжни като падащи сърца.
Като нашите падащи сърца :)
Дано сбъднат нечие желание поне, а и колко има да падат ;)
Re- Re- Re ...
Поздрави за стиха.
|
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 25.01.2005 @ 22:39:59 (Профил | Изпрати бележка) | Сърцата сбъдват желания :))
Поздрави и на твойте хергелета от бели коне! :)) |
]
Re: Хипно от joanna_vas (joanna_v@all.bg) на 25.01.2005 @ 19:56:40 (Профил | Изпрати бележка) | Взирането в огедалото крие едни такива чудесийки на образите - може би по - реални от реалностите - особено този оазис, който си открила в теб - разкошно е ... |
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 25.01.2005 @ 22:31:41 (Профил | Изпрати бележка) | друго си е, дълбинно да подходи човек :))
разкошен е коментарът ти... |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 25.01.2005 @ 22:28:35 (Профил | Изпрати бележка) | хипно
хипно
хипно :))
тези наоколо да му мислят :)) |
]
Re: Хипно от c_ant на 25.01.2005 @ 21:07:53 (Профил | Изпрати бележка) | 'кометите са падащи сърца'... а слънцата сигурно пулсират... и защо пък звездите да не отплуват... :) |
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 25.01.2005 @ 22:26:15 (Профил | Изпрати бележка) | и защо пък не... щом слънцата пулсират :) |
]
Re: Хипно от flox на 26.01.2005 @ 10:27:02 (Профил | Изпрати бележка) | Браво, Рей:))) Няма да те "коментирам" сега, ще те пожаля:)))) Знаеш ли, излезе една нова книга на Владимир Левчев - "Събрани сънища" (2005), има неща, които ще ти харесат - можеш да я намериш в любимата ми книжарница до "Кристал". Понеже си падаш по разни екрани:)) - ето какво пише Владо
Вътрешна телевизия
(ааа, много е дълго бе! и той пише едни такива, както и някои други... такива, хайде де!) - има някои добри попадения Вл. Левчев, той по принцип си е добър. Чао:)) |
Re: Хипно от flox на 26.01.2005 @ 10:32:17 (Профил | Изпрати бележка) | Върнах се, за да "тресна" една петица - нали тук май имало някаква дискусия за разни такива глупости:)), разни хора "броят" разни точки и такива ти ми кретенизми:) А други пък мислят с категории 2:1, "благодаря ви, приятели...":))) ама съм и аз, дявол да го вземе.... Както се пее, Рей: "да се пукат душманите!" Отново поздрави за "стих"-а (прощавай, дЕдо Вазов, и ти, Пенчо, и т.н.), Рей!:))) |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.01.2005 @ 11:12:15 (Профил | Изпрати бележка) | Е, ти ме разби! Какво ли щеше да е, ако ме беше "коментирал"... :)) Сега се чудя какво да си мисля, че си мислиш за "стиха" ми... дип, че си се върнал да "треснеш" петицата, да ме ориентира малко... :)) Ама си и ти :)) Хората да си броят, аз съм доволна, че ми даваш идеи как да си оправям дървените конструкции :))
И стига с тоя "стих", и на "стихотворение" кандисвам вече :)), Флокс-е!
А стихосбирката ще я потърся. "Щастието казват, е кланницата за поети..." - нещо такова съм запомнила от него :)) |
]
Re: Хипно от flox на 26.01.2005 @ 21:35:43 (Профил | Изпрати бележка) | Защо ли Реката
си търси белята...:))
......
Хипнотичен сън...
И поглед, втренчен в огледалото.
Случайно ли е или не...
Дали небето е море, звездите – кораб,
остров, светове...
Миражно някак си,
почти въздушно,
достигнах оня скрит оазис
в мен.
Красиво бе, не беше душно,
щастливо и смутено като ден...
Бих се заклела, че е истинско,
че могат и да стават чудеса.
Помислих си, кометите на тръгване
са тъжни като падащи сърца...
Отново с този поглед
в огледалото,
отново в хипнотичен сън.
И може би – на кръстопът,
и може би за някъде,
за никъде,
с червена рокля и с сърце от плът,
на залеза на изхода разпътно,
съм тръгнала към изгрева студен,
вторачена в един екран,
превърната в безмилостно
разпятие.
Май става и така, Рей? Е, не трябваше така отгоре-отгоре, но нещо ме хвана летаргията, извинявай. Пък и на мен тук ми пречи един екран...:))) Много ги обичам и аз тия никъде-някъде... Условността...:))) Обаче внимавай с тая психология, Рей:)) |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.01.2005 @ 22:03:30 (Профил | Изпрати бележка) | Реката не си търси белята...:)), тя просто си тече, както си знае:))
Мноого отгоре, отгоре, но като си помисля :)), това може да означава, че моят опит за поезия не е чак толкова лош :))
Обаче какво да внимавам с психологията, като тя е в самите нас, Флокс:))... Да не би да говориш за психопортретът, с който сама ви улеснявам...:)) |
]
Re: Хипно от flox на 26.01.2005 @ 22:48:23 (Профил | Изпрати бележка) | Ааа, сега вече се засегнах, Рей:)) било "мнооого отгоре, отгоре..." Ами ритъма, ами акцентите - я го прочети по-добре, преведено от един "гуру":) - твоят опит за поезия не само че не е лош, ами си е направо добър, обаче... Не искаш да се научиш да... "тактуваш":)) , т.е. малко с ритъма имаш проблем, както и с тия "във", "със"... Да съм казал нещо критично за идеи, чувство и т.н? Не съм, няма и да кажа:) За психологията (имам предвид не самата нея, а разни книги...:)), ще си мълча, обещанам:) |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.01.2005 @ 23:15:02 (Профил | Изпрати бележка) | Знаеш ли какво ми хрумна, докато ти четох коментара, пък и останалите... поезията е нещо много интересно... достатъчно е да имаш усет за ритъм (е, тактуването може да понакуцва малко :)), вътре можеш да напишеш каквото ти хрумне... и да не ти кажат нищо критично за идеи, чувство и т.н. А аз трябваше да прочета коментарите ви, за да разбера точно какво съм написала... :))
Ако знаеш откога чакам да споменеш тези "във" и "със" - знам, че не са ти никак симпатични:)), какво не им харесваш всъщност, освен че не са граматически правилно употребени :))
За книгите по психологията не разбрах... :)), верно сега имам нЕкакви пристрастия към Сянката...опознаваме се така да се каже... :)) |
]
Re: Хипно от flox на 26.01.2005 @ 23:34:31 (Профил | Изпрати бележка) | Не си права, Рей, казах всичко това с най-добро чувство... Никъде не съм твърдял, че ритъмът е най-важен, нито за "във" и "със" (както ме иронизираш, защо?) - да не съм някакъв формалист, Боже... Не става дума дали някакви граматични неща са ми симпатични - просто, когато могат да се избегнат (а в случая нищо не пречи), могат. Иначе Вапцаров пише "и в бурята ще бъдем пак със теб, народе мой, защото се обичахме" - блестящо е, и то именно със "със" - обаче ... нали... Ритъмът, римите и т.н. също не са най-важното нещо, на пък поезията е и музика. Иначе е проза, не стихове в проза, а точно проза... Съжалявам, че съм те огорчил, Рей. Няма повече да ти пиша такива коментари, дори никакви няма да пиша, обещавам ти. Нищо по-лесно от това. Поздрави:))) |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.01.2005 @ 23:42:16 (Профил | Изпрати бележка) | За най- доброто чувство знам и аз самата се възползвам от него, за да се шегувам. Това му е лошото на Интернет пространството, че няма как да изразиш адекватно емоции. Усмивките :)) явно не са достатъчни.
Сакън, не ме оставяй без коментари :)), че няма да се науча да тактувам. Противно на това, което си мислиш, не ми липсва добро желание (да се уча) :)) Поздрави! |
]
Re: Хипно от flox на 26.01.2005 @ 23:42:47 (Профил | Изпрати бележка) | Рей, ти пишеш: " Знаеш ли какво ми хрумна, докато ти четох коментара, пък и останалите... поезията е нещо много интересно... достатъчно е да имаш усет за ритъм (е, тактуването може да понакуцва малко :)), вътре можеш да напишеш каквото ти хрумне... и да не ти кажат нищо критично за идеи, чувство и т.н. А аз трябваше да прочета коментарите ви, за да разбера точно какво....." и т.н.
Държа да ти кажа, че с тези твои заключения съм абсолютно несъгласен! Аз самият, доколкото мога да преценя, имам някакво чувство за ритъм и т.н., поради което явно пиша каквото ми хрумне... Не го знаех, благодаря ти за откровението. Е, извинявай, Рей, беше ми приятно:)) |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.01.2005 @ 23:50:32 (Профил | Изпрати бележка) | За хрумването - така си беше. Аз наистина пиша по усет, понякога не мога да го уловя съвсем как изглежда вече родено. Необходима ми е малко помощ отстрани, за да го видя, както в случая. Този паралел с теб самия е излишен. Въпрос на осъзнато писане, просто не съм се изразила правилно. На свой ред се надявам да не съм те разсърдила :)) |
]
Re: Хипно от flox на 27.01.2005 @ 00:04:27 (Профил | Изпрати бележка) | Естествено, че ме разсърди, Рей - ааа, нали си психолог:), знаеш го и още как... "Надявам се", хайде де! Обаче ми мина, което поне за злопаметна натура като мен не е характерно. "Аз наистина пиша по усет" - че кой не пише по усет, да те питам аз (е, тук в този сайт изобилства и с всякаква литературщина от ниска проба -"каки", "лели", "лелчовци" и т.н., които ахкат и охкат и т.н., чак даже е досадно... ), - Ти обаче наистина пишеш по усет, и това е чудесно! А и поезията е усет, интуиция - пак като музиката. (нали си съгласна? - в музиката обаче се "тактува", и не ми казвай, че не разбираш за какво става дума) Е, това е, лека нощ, Рей!:)) |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 27.01.2005 @ 09:08:46 (Профил | Изпрати бележка) | Много се радвам, че ти е минало :)) (а това за злопаметната натура не ми се връзва някакси:)), но не обещавам, че няма пак да те сърдя. Като съм психолог, аз не съм ли човек :))
За тактуването - за кой ли път! :) - обещавам да се уча - "чавдарчето е примерно дете..." :)) (е, сега пък съвсем да не се разсърдиш, че цитирам такива ми ти разни... :)) |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 27.01.2005 @ 09:27:31 (Профил | Изпрати бележка) | Аз казах ли, че "кавър" версията ти ми хареса :)) Май не съм :)), 10х! |
]
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.01.2005 @ 10:56:00 (Профил | Изпрати бележка) | Благодаря, Дара, и се радвам, че ти е харесал:)
И поздрав на земята, осъмнала за нежност :) |
]
[Без заглавие] от moeto (moeto@abv.bg) на 26.01.2005 @ 14:31:09 (Профил | Изпрати бележка) | екранът като огледало,
вълшебно, хипнотично,
дава отговори, лъже..
животът като сън,
без връщане във времето
вкеки ден на кръстопът
подмишница "с сърце от плът"
|
Re: от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.01.2005 @ 15:25:23 (Профил | Изпрати бележка) | животът като сън и като преекспонирана потребност :), сърцето от плът да е живо и здраво
благодаря за погледа по "темата" :) |
]
Re: Хипно от Meiia на 26.01.2005 @ 15:26:24 (Профил | Изпрати бележка) | Увлича като хипнотичен сън,да,но толкова много въпроси и толкова много "може би" се блъскат в съзнанието ти,че,мисля си,над този съм си и си в друг:)
Просто създаваш реалност. |
Re: Хипно от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.01.2005 @ 16:28:36 (Профил | Изпрати бележка) | :))
Като си помисля, животът е това, всеки сам си създава своя реалност. Част от усилията са в тази посока, другата част - да се намери общ език с други, сходни, реалности.
Благодаря за отзива! |
]
Re: Хипно от mariq-desislava на 21.09.2012 @ 12:16:41 (Профил | Изпрати бележка) | Кометите на тръгване е убийствен образ. |
| |