Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 516
ХуЛитери: 7
Всичко: 523

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy
:: Mitko19
:: VladKo
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТретата мория,гл.7-Боклуците(първа част)
раздел: Романи
автор: ina_krein

"Третата мория",глава 7.– Боклуците(първа част)
(късната есен на 2019 г.)
Докторът отново бе с цепещо главоболие. Повече от половин година живееше в планинското село. Работният му ден започваше, щом слънцето измиеше очи в близкия извор и завършваше, щом тишината и кадифената нощ полягаха уморени върху крилете на планината. Всеки опит да накара хората да спазват графика, закачен пред кабинета, се увенчаваше с неуспех. Викаха го и за телета, крави и гъски. Монката отиваше и спасяваше поредната жива душа от ръцете на Черната мория, както тук наричаха галено Смъртта.
Може би тя напоследък бе на диета и сякаш бе позабравила дивото място, което радваше всички. Защото знаеха, че е само временно затишие. Облаците винаги се връщаха с гръм.

Утрото пиеше ароматно кафе на масичката пред къщата с Кольо Благия, при когото докторът бе на квартира. Дори облаците Гръм и Тряс миролюбиво се люлееха в клоните на ябълковото дърво, вероятно с главоболие от снощното празнуване на 95-годишнината на доктор Георгиев, доживяващ дните си в „Погребалното бюро“ – близкия старчески дом.

Младият доктор стисна глава с ръце. На всичко отгоре Мария не вдигаше телефона, когато я търсеше. Чувстваше се използван. И махмурлия. Много кафе трябваше да изпие днес. И конска доза аспирин. С тази мисъл влезе в банята, а Черната мория пристъпваше от крак на крак пред вратата. Искаше да му съобщи новина, ала не знаеше как. За втори път бе влюбена в земен мъж и уж внимаваше да не повтори грешката отпреди, но сърцето ѝ трептеше като струна от цигулка на Паганини. Затова стоеше на разстояние и се чудеше как да прати доктора по-бързо в санаториума на баира. Дори гарванът мълчеше траурно.

Накрая пусна черния вестоносец и зачака. Не искаше да взема душата на Док, но се налагаше. Повече наистина нямаше дни на земята. Смъртта нямаше избор. И съжаляваше.

Спирачките на колата пред къщата изпищяха, а ударите по вратата биха събудили и спящ дракон. Таласъмът Герчо разтревожено се покатери на комина, а Грациела се скри.

– Докторе! – крещеше бай Владо, шофьорът на буса от старческия дом. – Докторее!

Гръм и Тряс промушиха глави между клоните на дървото, а Черната мория сложи ръка на сърцето си. Беше свършило. Тя знаеше колко скъп е доктор Георгиев на младока, но свещта му отдавна бе догоряла. Трябваше да поеме дългия път за Там. Сам с морията.

Монката се показа на прозореца с мокра коса, гол до кръста. Напомняше Аполон.

– Кой е закъсал от старците? – попита усмихнато, щом видя бай Владо.

Дебелият шофьор се прекръсти и откъсна думите като живо месо от устните си:

– Доктор Георгиев почина.

Монката усети удар първо в сърцето, после в мозъка, а накрая в корема. Ами сега? Дотук беше лесно. Закъсаше ли с диагноза, бягаше при стария доктор, който го съветваше и измъкваше от най-заплетени случаи. Сега оставаше сам. И трябваше да докаже на всички, че не е „младото докторче“, а истински Док, както наричаха възрастния му колега.

– Идвам! – извика младият мъж и започна да се облича трескаво.

Таласъмът Герчо му подхвърляше услужливо необходимите дрехи и за минути Монката беше готов. Минавайки през вратата, усети горещ полъх и се обърна. Сякаш някой го прегърна за секунди и го пусна. Черната мория дишаше на пресекулки. Бе си позволила нещо забранено и щеше да заплати скъпо. Смъртта обичаше лудо този мъж.

Пътуваха до старческия дом мълчаливо. Преди завоя Монката наруши тишината в пикапа. Искаше да избяга от чувството за вина чрез разговор с шофьора, мълчащ виновно.

– Кога? – запита лекарят с пресъхнали устни.

– Не знаем – отговори с вдигане на рамене бай Владо. – След тържеството си легнахме и сутринта, като не дойде на закуска, отидохме да го видим. Вече беше студен.

– Дъщеря му е дошла, нали? – с надежда попита докторът.

– Мда, това е проблемът. Не иска да вземе чувала с онези неща от стаята. Вика, че тия боклуци не ѝ трябвали, а пък шефката настоява да ги прибере, защото при нас няма място. Та решихме да викнем тебе. Хем да свършиш работа, хем да вземеш чувала с „боклуците“ – натърти на последната дума шофьорът.

– За какво става въпрос? – попита Емануил, въпреки че се досещаше. Последният път беше заварил Док да почиства някакви дребни предмети на масата си с парцалче.

– Ще видиш след малко – дипломатично се измъкна от отговор дебелият мъж.

„Е няма начин да не видя.“, тросна се докторът, слизайки от превозното средство. Черната мория вървеше до него тъжна, а гарванът бе нетипично тих на рамото ѝ. Сякаш и той тъжеше за стария доктор. „Колко жалко, че добрите не могат да живеят повече от другите, дето и живи като са, пак нямат душа.“, мислеше си птицата философ мрачно.

Всички старци бяха строени пред входа като за снимка. Смъртта на един от тях ги караше да изпитват ужас и стояха навън, сякаш се бояха, че Черната ги чака вътре и дебне за техните души. Което не беше така.


Публикувано от anonimapokrifoff на 03.05.2023 @ 09:27:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 16:26:44 часа

добави твой текст
"Третата мория,гл.7-Боклуците(първа част)" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Третата мория,гл.7-Боклуците(първа част)
от vlakant на 08.05.2023 @ 21:11:27
(Профил | Изпрати бележка)
Браво! Силно и трогващо!


Re: Третата мория,гл.7-Боклуците(първа част)
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 12.05.2023 @ 10:15:48
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Радвам сте, че сте прочели и сте харесали!

]


Re: Третата мория,гл.7-Боклуците(първа част)
от malovo3 на 03.05.2023 @ 22:37:00
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно е когато вмъкнеш интересна притча: „Колко жалко, че добрите не могат да живеят повече от другите, дето и живи като са, пак нямат душа.“, Поздрави!


Re: Третата мория,гл.7-Боклуците(първа част)
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 05.05.2023 @ 08:50:40
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Продължаваш да четеш много внимателно! Поздрави!

]