Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 654
ХуЛитери: 6
Всичко: 660

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: diogen
:: Marisiema
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаФинансова грамотност
раздел: Други ...
автор: Optimist

Познавам един младеж от времето когато беше още малък. Израстна пред очите ми. Баща му беше инженер по информационни технологии. По онова време работеше с машини на Honewell - TDC 3000. Беше ми любопитно, защото и аз работех със същите машини в Саудитска Арабия. Това като да ни сближи повече с баща му.
За съжаление това приятелство не продължи дълго. Пушеше много и работеше извънредни часове. Една вечер не се прибира в къщата си. Намират го умрял в офиса докато е програмирал машината. Организмът му не е издържал. Сърдечна атака и живота му свърши.

Това като предисловие. Докато беше жив въвеждаше сина си в света на компютрите. Беше успял да запали в него интерес към тази наука. Детето порасна, записа МЕИ, завърши информационни технологии, взе си дипломата и започна работа в софийския клон на Honewell. Той ме вкара в новостроящото се летище на София да го изснимам, че после нямаше да имам шанс. От тогава се ожени. Вече си имат и бебе.
Sofia`s new airport
Като почина баща му, някак го взех "под крило" че ми беше симпатичен. Майка му, и тя почина наскоро след това. Повали я рак.
Обаждах му се често. Извеждах ги на ресторант да обменяме информация за новостите във високите технологии. Интересът беше взаимен. Помагаше ми при проблеми с компютрите вкъщи.
Един ден се обади с настояване да се видим. Сядаме да вечеряме и ме пита какво мисля за компанията Tesla. Бях чувал за нея че правят изцяло електрически автомобили, но това беше. Той като взе да ми разправя, отиде цялата вечер. Момчето си беше направило труда да разучи компанията в интернет и беше силно впечатлен. Като си отиде, взех и аз да се ровя, да я разуча по подробно. Покрай компанията взех да чета и за създателя й. Наистина впечатляващо!
Акциите на компанията по това време вървяха за около $30 едната.
Това, което впечатляваше беше, че създателят й Elon Musk беше основал друга една компания - paypal - в която беше продал частта си за $4.5 милиарда. И се увлякох да чета. Във визията си видях нещо, чиито размери и влияние обхващаха цял свят. Как щях да го пропусна! Добре че беше младежът!!!
След няколко дни сподели, че е решил да инвестира в предприятията на този човек. Намерил си брокер. Като да търсеше одобрение от мен. Споделих му, че ако си купи 100 акции на Tesla по $30 всяка, докато се пенсионира тези 100 акции ще го направят богат човек. Аз също се бях запалил.
Момчето си купи стоте акции. Плати $3000 за тях.
Снощи, след като борсата в Ню-Йорк затвори, акциите на Тесла моторс се продаваха за $243.18 едната.
Тези акции все още не носят дивиденти. Всичката печалба се инвестира обратно в производствените процеси.
Ето един български младеж, който не е финансово неграмотен.
Значи не е невъзможно.
Новият мега завод на Tesla за производство на батерии за коли. Когато стане готов през 2020 година ще произвежда повече батерии отколкото целия свят е произвел през 2013 година.
Новият мега завод на Тесла за батерии
и Вторият мега завод на Тесла
Най-сладкото от всичко до сега е че хилядите зареждащи станции по света за колите на Tesla са безплатни. Самите станции ще бъдат зареждани от слънчеви панели произвеждани от друг завод притежание на Елон Мъск - SolarCity Co.
Да не говорим, че създаде и компанията Space X за производство на ракети с цел да измести руските ракети използвани от НАСА със свои.
И т.н.
Интересна личност е Елон Мъск.
14-май-2015
Днес, 7ми-октомври-2020 година акциите на Тесла се продават по $425 едната.
А днес, 6ти-април-2022 година акциите на Тесла се продават по $1060 едната.


Публикувано от viatarna на 06.04.2022 @ 21:00:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Optimist

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 17:25:22 часа

добави твой текст
"Финансова грамотност" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

RE: Финансова грамотност
от Markoni55 на 08.04.2022 @ 07:36:37
(Профил | Изпрати бележка)
Не винаги успявам да прочета всичко, но се опитвам. Интересни са ми твоите впечатления от първо лице. Поздрави!


RE: Финансова грамотност
от Optimist на 08.04.2022 @ 22:58:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.pbase.com/ngruev
Благодаря!

]


RE: Финансова грамотност
от Optimist на 08.04.2022 @ 23:11:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.pbase.com/ngruev
Благодаря! Всичко каквото публикувам остава тук и може да бъде прочетено след време.

]