Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 577
ХуЛитери: 1
Всичко: 578

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа теб...
раздел: Разкази
автор: Princess

Ти си много странно човече, знаеш ли?...Откачено, парадоксално, извънземно, почитател на Лонгреамон и Фройд. Убеден, че да вършиш всичко наопаки всъщност си е върховното изживяване и удоволствието от което трудно би се лишил...
Ти никога не си сам. Научил си се странно да общуваш с всичко наоколо - одушевено, неодушевено...всъщност, все ми казваш, че няма такова понятие неодушевено. И пясъкът имал душа стига да я намериш. Затова и се изплъзвал между пръстите, когато го загребеш в шепа. Бягал...
Винаги си зает с нещо, дори с мълчание...Любимата фраза "Няма време за губене" я чувам все по - често и по - често - между две усмивки, между мазванията с четката върху бялото или не до там бяло платно на статива...
Рисуваш всичко точно както го виждаш...Парадоксалноста е окупирала живота ти и хората обикновено предполагат, че любимото ти занимание е супермодернизма, символизма, абстракционизма или бог знае кое от многото отвлечени изкуства...Затова и малцината допуснати до картините ти са повече от шокирани. Рисуваш удивително реалистично, точно, премерено, каквото е в действителноста...без творчески промени, без задължителното наслагване на няколкото пласта оптимизъм върху платното, без помпозното, натруфено усърдие да се харесаш което личи от други палитри. И странно - вместо да изглеждат скучни или като черно - бели фотографии картините ти поразяват с невероятния си стил, съдържание, наситеност и строга форма...
Познаваме се отскоро. Банално запознанство - съседни столове в заведение, общи познати в двете компании, небрежен жест, въпрос - за времето или за якето с което бях онзи ден, не помня...любопитен поглед. След това още един, и още един, и още един...и неизбежното
"Да се запознаем...
Наталия...
Деан..."
Открихме, че интересите ни са странно еднакви - изобразително изкуство, поезия, психоанализа, хората, малките експерименти с душите им...Открих и още нещо - целият си изтъкан от парадокси. Мракът бил освежаващ...Бодлер го каза същото, нали?...Тихата музика дразнела. Тишината крещяла до безобразие. Умирането от смях винаги се случвало, когато ти се мре от мъка. Мисленето за бъдещето..когато песимизма на миналото бил още солен...
Обръщаш наопаки всичко и стърчиш сред хаоса с най - невинно изражение, докато се опитваш да ме убедиш, че така, всъщност е по - добре, по - истински и...., че всъщност да вървят по дяволите всички онези, които не разбират нито мъжката ти природа, нито стремежа ти към различните и нееднаквите с останалите...
Живееш в тясна мансарда, която винаги ме е шокирала с оскъдната си мебелировка, непривична за мъж. Маса, стол, легло, статив и шкаф - мъничък и все пак достатъчен, за да побере дрехите ти, книгите, дори платната и боите...
Стативът!...Неизменно стои закотвен в средата на стаята - пазител на пространството. Има и прозорец - огромен и винаги отворен...Душа, като моята,обясняваш ми, има нужда от точно такъв прозорец - за да има откъде да излита навът в лутанията си. И къде да се завръща...
Много неща ни сближават - Фройд, Пикасо, невярата в любовта, мълчаливите вечери, прекарани в тясната ти мансарда, тихото събуждане в утрото, търсенето на другия...
Мълчим в полутъмната стая почти винаги. Мъчим се да открием нещо ново, непознато, неразгадано, което да не сме си казали вече и от което душите ни да не избягат далеч...
Потъваме в пълзящия мрак. Всичко чезне...Говорим. Вълнуват ни "големи теми" - как да живеем, в името на какво, струва ли си компромиса. Казваме си - ако не се научим сами да живеем, няма да ни помогнат афоризмите, така, че без тях.Сами търсим истините, вперили очи един в друг...Говорим рядко. Още по- рядко се смеем - на дъжда по прозорците, на мъглата, на музиката - неизбежната тема,...Или просто мълчим. Научили сме се...
Душите ни също говорят. Моята, твоята, понякога и двете, слети в мелодия. Мълчаливо си казваме тайната - всяка душа има свое лице, скрито, заровено дълбоко в гънките и, като съкровище на стар пират...Трябва да го потърсим. И да разберем колко му струва блясъка на това съкровище. И дали сме оценили богатството му...
Казвала съм ти често, че си необикновен. Темата "секс" - не я обичаш. Виж, за приятелството си готов да говориш винаги. "Да спечелиш една любовна нощ, означава да загубиш един приятел", казваш. "Вярвам в приятелството - нашето. В любовта ни - понякога...". И въпреки всичко, зная, че ме обичаш по своему - чисто, по мъжки, странно...Любов като за дъждовни дни. Затова и мълчим. Очите говорят..."Много ли сме един за друг, как мислиш?...Свикнал си да се оправяш сама, с всичко...Да чистиш, да водиш малките си войни с познати, доброжелатели, забиващи в гърба ти собствения ти избор да бъдеш различен, "приятели", магазинери...И си щастлив по своему. Щастие, като след дъждовни дни...
Скитаме често заедно в премръзналия град. Спираме под мокрите дървета- край морето те винаги са странно влажни през цялата година..и взаимно топлим ръцете си. Нозете ни мръзнат, нахлузени само в по чифт стари дънки. Зимата не се шегува...
Обичаш ли късните следобеди? Винаги съм те питала...Сребърните и слънчеви часове, както е написал Рембо? Обичаш ли?...Тогава, подай ми ръка. Скачаме в автобуса и към морето....
Ще погледаме синьото. Ще забравим за другото....
Морето ще ни хипнотизира - отромно синьо - зелено око. Ще го погледаме дълго. След това...След това просто ще тръгнем безмълвни, ръка за ръка...


Публикувано от hixxtam на 03.01.2005 @ 09:38:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Princess

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 04:44:31 часа

добави твой текст
"За теб..." | Вход | 6 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За теб...
от Pord на 03.01.2005 @ 10:05:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Харесвам този стил. Поток на съзнанието, с много поетичност, образност, опоетизирани подробности. Носи настроение, увлича, чете се с лекота, кара те да препрочиташ отделни пасажи.
Поздравявам те!
В началото сигурно става дума за Лотреамон - предтечата на сюрреалистите, автор на "Песните на Малдорор"?


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 03.01.2005 @ 14:17:57
(Профил | Изпрати бележка)
Точно за Лотреамон става дума. Досадна техническа грешка...Благодаря ти Слави от сърце :))))))
Потокът на съзнанието трябва да е светъл...Радвам се, че съм успяла да го направя такъв:)

]


Re: За теб...
от Gerlan на 03.01.2005 @ 10:06:26
(Профил | Изпрати бележка)
Неведоми са пътищата... на прозрението!

Благодаря, Приятел!


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 03.01.2005 @ 13:48:41
(Профил | Изпрати бележка)
Казват, че е важно да имаш зрение, а не очи..да виждаш, а не просто да гледаш:)
Благодаря ти Приятелю:)

]


Re: За теб...
от Marta (marta@all.bg) на 03.01.2005 @ 10:09:59
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Да спечелиш една любовна нощ, означава да загубиш един приятел”, казваш. “Вярвам в приятелството – нашето. В любовта ни – понякога...”

страхотен текст, Ели, много, ама много ми хареса!


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 03.01.2005 @ 13:46:40
(Профил | Изпрати бележка)
Казани някога прозрения от някого....харесаха ми много:)))
Радвам се Мартушо, златна душице...:)
Поздрави и усмивки от морето и мен:)

]


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 03.01.2005 @ 13:46:55
(Профил | Изпрати бележка)
Казани някога прозрения от някого....харесаха ми много:)))
Радвам се Мартушо, златна душице...:)
Поздрави и усмивки от морето и мен:)

]


Re: За теб...
от Merian на 03.01.2005 @ 10:55:26
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
Изненада ме Ели:)...не бях чрела проза от теб досега... и ми хареса много!... поетика в прозата:)


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 03.01.2005 @ 13:42:07
(Профил | Изпрати бележка)
Неочаквани обрати, нали знаеш?...Никога не е късно да станеш за резил:))))
Благодаря Мериан...първи опит. Доверявам се на преценката ти, че е бил успешен:)))

]


Re: За теб...
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 03.01.2005 @ 10:58:15
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Наистина е много странен и парадоксален - "убеден, че да вършиш всичко наопаки всъщност си е върховното изживяване" и същевременно да рисува "удивително реалистично, точно, премерено, каквото е в действителноста", т.е. да прави поне едно нещо не наопаки. Това ми прилича на онова, което наричам "неумишлено лицемерие" - ефект на непроработен сериозен конфликт между слънцето и асцендента. И жалко, че е на несъстоятелния според мен принцип, че сексът убива приятелството. (Жалко по-скоро за лир. героиня, струва ми се.)


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 03.01.2005 @ 14:02:39
(Профил | Изпрати бележка)
Странен човек, парадоксален....дори и звездите не са му в синхрон както трябва:)
Жалко за лирическата наистина:))))))))))))))))))))

]


Re: За теб...
от sime на 04.01.2005 @ 10:34:55
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да коментирам портрета на странния ти лирически герой, но бих поспорила, че: “Да спечелиш една любовна нощ, означава да загубиш един приятел” :). Печалби и загуби няма в тези криви сметки :)))


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 04.01.2005 @ 22:02:57
(Профил | Изпрати бележка)
А изобщо нужни ли са сметки?...:)

]


Re: За теб...
от sime на 05.01.2005 @ 14:53:05
(Профил | Изпрати бележка)
Нали и аз това казвам, че приятелството и любовта не са сметки и не могат да се теглят на кантар кой колко и какво е спечелил и загубил. Мисля си, че любовната нощ може да бъде следствие и връх на приятелството между мъж и жена.

]


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 06.01.2005 @ 13:21:00
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля си, че любовната нощ може да бъде следствие и връх

А след това, какво? Падаш от високото ли?....:)))
Няма ли да боли?

]


Re: За теб...
от sime на 06.01.2005 @ 14:51:01
(Профил | Изпрати бележка)
Може би - да, може би - не :))
Знае ли някой предварително, а и какво ако боли?

]


Re: За теб...
от Princess (fairytale@fairyland.cом) на 06.01.2005 @ 20:06:27
(Профил | Изпрати бележка)
Един знае, но той е високо над нас и повечето се съмняваме, че съществува:))
Той знае със сигурност:)

]