Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 786
ХуЛитери: 2
Всичко: 788

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТри-две-едно, СТОП!
раздел: Есета, пътеписи
автор: mitkoeapostolov

Най-послушното дете. Най-красивото дете. Най-умното дете. Детето с най-висока оценка. Детето победител в състезанието. Детето победител в мача. Детето на първо място в класирането. Юношата в най-престижния университет.
Студентът с най-високите оценки. Човекът с най-престижната работа. Мъжът с най-скъпата кола. Мъжът с най-многото пари. Най-красивата жена. Най-богатата жена. Най-добрият (та) футболист, програмист, физик, художник, крадец. Най-добрата баба. Най-добрият дядо. Най-скъпият ковчег. Най-поддържаният гроб.
Състезание. Постоянно съревнование с другите. Сякаш всички сме на една стартова линия и някой може да пресече финала пръв. Победителят е един, в най-добрият случай трима, а състезателите са хиляди, милиони, милиарди. Толкова ли сме слепи да видим, че всички имаме уникалната възможност да празнуваме многообразието на живота?
За мен най-дехуманизиращото нещо, което правим точно ние, човеците, е да се подреждаме в линия и да се сравняваме, превръщайки индивида в робот, безчувствена машина, която трябва да победи на всяка цена. Казвам го с ясното съзнание, че много често съм бил именно от тези състезатели и съм изпитвал удоволствие да изпреварвам останалите. Всяка победа е била малка доза наркотик, докато накрая не съм се опиянил дотолкова, че да не мога да живея без състезание. Отне ми години да разбера какво е имал в предвид френският философ Жан-Пол Сартр с думите си – „Адът – това са другите”. Това може да е така само ако другите, са всъщност другите състезатели, които трябва да победиш, които съдиш и които те съдят.
Изходът е ясен и ужасен – предавам празен лист, вкарвам топката в собствената си врата, вслушвам се в ритъма на собственото си сърце и приемам последствията, ако мога. Е, няма да съм победител, но поне ще съм по-близо до себе си, а ми се струва, че това е най-достойното същество, заслужаващо любов на този свят. Пръц.


Публикувано от anonimapokrifoff на 17.06.2020 @ 13:07:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   mitkoeapostolov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:56:07 часа

добави твой текст
"Три-две-едно, СТОП!" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Три-две-едно, СТОП!
от ole72 на 18.06.2020 @ 11:22:32
(Профил | Изпрати бележка)
Припомни ми за "Самотният бегач на дълго разстояние".
Там главният герой се отказа успеха, защото беше функция от изискванията и антиетиката на общество, което не приемаше.


Re: Три-две-едно, СТОП!
от ole72 на 18.06.2020 @ 11:19:37
(Профил | Изпрати бележка)
Важното е, човек да осъзнае през какво минава в йерахичната конкурентна машина и колко трудно открива истинския си живот. По-по-най системата ни отдалечава от самите нас и ни вкарва в месомелачката на псевдоуспеха, който ни изстисква до последна капка кръв.
Истинският успех идва, когато сме искрени, сърдечни хора, които
печелят и губят, но не забравят как се обича.
Даването и получаването на любов е най-голямата победа на човека, защото следва, прославя Твореца и прави добро. Размисли ме, благодаря ти за това.


Re: Три-две-едно, СТОП!
от mitkoeapostolov на 18.06.2020 @ 14:27:26
(Профил | Изпрати бележка)
И аз благодаря за обратната връзка.

]