Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 589
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 592

Îíëàéí ñåãà:
:: VladKo
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÎáè÷òà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: lennichkata

Áàáà Ìåöà ïåðå íà ðåêàòà ñúðöåòî ñè ìå÷åøêî. À ðåêàòà øóìè, øóìè è íåùî íå é å ÿñíî ñúâñåì. Êàê ìå÷êà ñúðöå ùå ïåðå âúâ âîäèòå é áúðçè? Ïèòà ðåêàòà ìå÷êàòà:
- Áðå, Ìåöî, òè ëóäà òàêàâà, êîñìàòà è ëîøàâà, çàùî õâúðëÿø âúâ âîäèòå ìè áúðçè òîâà òîëêîâà ìåêî ñúðöå?

- Âçåìè ãî, ðåêè÷êå áúðçà è ëåêà. Èçìèé ìó ñêðúáòà è âîäèòå òè íåêà îòèäàò äàëå÷ è îò òÿõ äà çðåå çåìÿòà, äà çðåå ïîä ñëúí÷åâ ïîãëåä è äà ðàæäà æèòåíî çðúíöå. Íå ìè òðÿáâà ñúðöå âå÷å íà ìåíå, íà òè ãî, íîñè ãî äàëå÷!

- À áðå, Ìåöî çàãóáåíà, ÷å êàê áåç ñúðöå ñå æèâåå?

- Íå ìè òðÿáâà æèâîò, ðåêè÷êå çàëóòàíà, çàãóáèõ, îíîâà, äåòî ñúðöåòî ìè ãðååøå.

- ×å ìåäà ëè èçãóáè ñè, ìåöî, òà çà íåãî ñúðöå ñè îñòàâÿø? Òè êàêâà ñè ìå÷êà íåçíàéíà, íå÷óâàíà?!

- Âèæ, ðåêè÷êå äúëáîêà è îùå áåç ðó÷åè, ïîíåñè ïî âîäèòå ñè ëåäåíè òîâà ìîå òúæíî ñúðöå. Ïîîòìèé ìó òúãàòà, ïîñâåñòè ãî è òî ðó÷åè çà òåá ùå íàìåðè.

- Àç ñúì ñàìî òúíêà ðåêà, à âèæ ñå- òè ñè ìå÷êà ãîëÿìà. Ñúðöå íå ìè äàâàé òàêà! Âçåìè ñè ãî è âúðâè äà êàæåø íà âÿòúðà, ÷å ñè ìå÷êà, êîÿòî íå ùå äà æèâåå.

- Òîé íå ìå ñëóøà, âñå áúðçà çà íÿêúäå. À òè, òè ñè ïîíÿêîãà êðîòêà, ñìèðåíà. Ëåêóâàø. Èçëåêóâé ñúðöåòî ìè èëè ãî ïðàòè äîëó íà äúíîòî, äà ëåæè ìåæäó êàìúíè ñëåïè è ãëóõè.

- Íå âçèìàì ñúðöà, àç ñúì ñàìî ðåêà, ÷å è äàæå áåç ðó÷åè. Êàæè, êàêâî çëî òè ñå ñëó÷è, ÷å äàâàø ñúðöå ñè è íå òúðñèø îòïëàòà, à ãðîá!

- ×óâàé òîãàâà, ðåêè÷êå îùå ìëàäà è ãëóïàâà. Äîéäîõà ëàíè ÷îâåöè â ìîÿòà ìå÷åøêà êúùà. ×îâåöè ñ ïóøêè è íîæîâå. Åé, äîêàòî ñå ñåòÿ, ïðîñòðåëÿëè ìå. Çàðàñíà ìè ðàíàòà âå÷å. Ïðèïàäíàëà ñúì òîãàâà, à òå äåòåòî ìè ìàëêîòî âçåëè. Ñâåñòèõ ñå, íÿìà ìè ìå÷åòî ìèëî è êðîòêî. Îòâëåêëè ãî, öèðêîâà ìå÷êà äà ñòàâà. Åé ãî, ãîäèíà ãî äèðÿ! Ãîðèòå âñè÷êè ïðåáðîäèõ, â ñåëàòà ïî òúìíî ñå âìúêâàõ,íèéäå íå ìîæàõ ãî íàìåðè. Äà ìå áÿõà óáèëè íà ìÿñòî òîãàâà, äà íå íîñÿ òàÿ ìúêà â ñúðöåòî.

Ñïðÿ ñå ðåêàòà, çàìëúêíà. Âîäèòå é áèñòðè ñòàíàõà òúìíè, çàìèñëåíè.

- Áðåõ, ìåöî, íåùàñòíà òàêàâà. ×å êîé äåòå îò ìàéêà îòìúêâà! Òîëêîâà ëîøè ëè âå÷å ñà õîðàòà, ÷å íå ïî÷èòàò íè ìàéêà, íè îáè÷ íàé-ñâÿòà! Äà ìîæåõ íà òåá äà ïîìîãíà, áèõ äàëà âñÿêà ñâîÿ êàïêà âîäà! Àìà àç ñúì ñàìî ðåêà, êàê äà ñòîðÿ ìå÷åòî äà âúðíà, ùîì òè íå ñè ãî íàìåðèëà äàæå!

- Ðåêè÷êå, âèæ,ïîòúìíÿõà âîäèòå òè! Ìîÿòà ìúêà êàëòà îò äúíîòî âäèãà. Âçåìè ìè ñúðöåòî è òî ùå íàìåðè äåòåòî ìè, ùîì ïî âîäèòå òè ÷èñòè è èñêðåíè ïëóâà. Ñàìî òè ìè îñòàíà, ñåñòðèöå, ìîëÿ òè ñå âçåìè ãî è ñòèãíè äî äåòåòî ìè.

Íå øàâà ðåêàòà. Îòèäå è ñëúíöåòî â òúìíîòî. Ïëà÷å ìå÷êàòà è ñúëçèòå é êàïÿò â ðåêàòà êàòî êàìú÷åòà ìàëêè è îñòðè.

- Ùîì òàêà òðÿáâà äà ñòàíå, õâúðëÿé, ìåöî âúâ âîäèòå ìè ñúðöåòî ñè ãîëÿìî è ñêðúáíî!

Ñêî÷è ìå÷êàòà, âçðÿ ñå â ëóíàòà åäâàì ñâåòíàëà, ñòèñíà î÷è è ðàçòâîðè ìå÷åøêè ëàïè. Ïàäíà ñúðöåòî â ðåêàòà. Îáãúðíàõà ãî âîäèòå é ïîñðåáðåíè è õóêíàõà áúðçè è ÿðîñòíè. Ìå÷êàòà ïàäíà íà áðåãà. Ëóíàòà ÿ îáâè â ñâåòëèíà è çàòâîðè î÷èòå é.

Ðàçãíåâåíà ðåêàòà íàäèãíà âîäèòå ñè, çàëÿ ïúòåêè è ïúòèùà, âëåçå â ñåëàòà, âëåçå ïî êúùèòå, íÿìàøå ìèð è ïîêîé.

Íà ïîñëåäíèÿ ãðàä, íà ïîñëåäíàòà óëèöà, âäèãàøå âðÿâà öèðúêúò ÷îâå÷åñêè. Àòðàêöèÿ ãîëÿìà èìàøå òîé. Êàê æèâàòà ìå÷êà ïðåç îãúí ìèíàâà, ïèå îò ñëàìêà, âúðòè îáðú÷ è êàðà êîëåëî ïî ìàíåæà. Äî÷ó âðÿâàòà ìëàäàòà ðåêà, óêðîòè ñè âîäèòå, ïîñïðÿ äà ïîìèñëè êàê íàé-äîáðå äà íàïðàâè. Æåãíà ÿ ïîñëåäíîòî ñëúíöå è ñúëçèòå â î÷èòå íà åäíîòî ìàëêî ìå÷å. Íàäèãíà ñå ãíåâíà ðåêàòà è çàïðàòè ñ âñå ñèëà âîäèòå ñè ñðåùó öèðêà ÷îâå÷åøêè. Íå îñòàíà çäðàâà ãðåäà è ïëàòíèùå. Áÿãàõà õîðàòà, êîé êàêòî ìîæå òà äà íå ñå èçäàâÿò äî êðàê. Åäíî ìÿñòî ñóõî ñàìî îñòàíà, òàì äåòî ñòîåøå ìå÷åòî è ïëà÷åøå. Ñìèðè ñå ðåêàòà, ïîäõâàíà ãî íåæíî, ëþáÿùî ñ âîäèòå ñè, òîïëè îò ìå÷åøêà ìàé÷èíà îáè÷ è õóêíà íàçàä äà ñå âðúùà. Îòòàì äå áåøå äîøëà, äå áå òðúãíàëà ñ åäíî ãîëÿìî ñúðöå âúâ âîäèòå é õâúðëåíî. Âðúùàøå ñå ðåêàòà, óêðîòåíà è ñ ðó÷åè ìíîãî. Òàì, êúì äîìà.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 18.05.2019 @ 19:29:54 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   lennichkata

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 21:31:25 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Îáè÷òà" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Îáè÷òà
îò Markoni55 íà 09.06.2019 @ 23:16:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òîâà ñúì ãî ïðîïóñíàëà...À òîëêîâà êðàñèâî ñè íàðèñóâàëà áîëêàòà...


Re: Îáè÷òà
îò lennichkata íà 22.06.2019 @ 18:10:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñúðäå÷íî áëàãîäàðÿ!

]


Re: Îáè÷òà
îò mariq-desislava íà 19.05.2019 @ 11:54:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àëåãîðèÿ íà äóõà å ñïîðåä ìåí, êîéòî áàâíî, íî ñèãóðíî óìèðà.{}


Re: Îáè÷òà
îò lennichkata íà 22.06.2019 @ 18:11:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òàêà å... Áëàãîäàðÿ çà âíèìàíèåòî, ñúðäå÷íî! Ïîçäðàâ!

]