Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 753
ХуЛитери: 6
Всичко: 759

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДървени кончета
раздел: Разкази
автор: desigramadnikova

Албена. Нямаше да я видя, ако не се бях загледала в жълтия, плътно омотан около врата ѝ шал. Седи на края на една бетонна саксия, яде вафла, от онези евтините, а очите ѝ гледат в земята.
Поздравявам я. Тя вдига глава, и по отсъстващия ѝ поглед разбирам, че не ме е познала. Нищо, минали са повече от двадесет години. Измрънква нещо под носа си, навеждам се, за да я чуя.
-Може ли да ми купиш чай? Студено ми е.
Оглеждам се за място, от където да ѝ взема нещо топло и влизам в малкото магазинче отсреща. Докато продавачката се суети около машината през прозореца виждам, че Албена е станала, премята малката си чанта през рамо и тръгва. Бързам да я настигна, с врелия чай в ръка.
-Вземи, нали ти беше студено. Само внимавай да не се изгориш.
Тя се обръща към мен, сбръчквайки вежди, в опит да се сети нещо. Може би коя съм, или пък нещо нейно си, не знам. Обгръща с ръка картонената чаша, а аз неволно се заглеждам в пръстите ѝ. Издължени, с ниско изрязани нокти. Сещам се, че като малка свиреше на пиано. На всеки празник в училището участваше в програмата. Беше висока, красива, и всички ѝ предричаха бляскаво бъдеще. Сега косата ѝ виси немита, трескавия ѝ поглед шари неопределено наоколо, а под голяма дупка на панталона виждам настръхналата ѝ кожа.
Какво се е случило с теб, Албена? – ще ми се да я попитам. Но мълча, и гледам с какво настървение изяжда ябълката, която ѝ подавам.
-Ела до нас да ти дам обувки, не може да ходиш с тези. Казаха, че ще вали сняг.
Посочвам надолу към краката ѝ, а тя бавно следи погледа ми.
-Аа не, така съм си добре. Татко ми ги даде – казва, но въпреки това тръгва с мен. Къщата ми е на две преки. Вървим мълчаливо, и когато стигаме я оставям да ме изчака отпред на улицата. Мушвам се в топлата вътрешност на дома си, взимам голям чувал и го пълня с няколко пуловера, два вълнени панталона, яке и чифт зимни обувки. Бързам да изляза, за да не загуби търпение и да си тръгне. Отдъхвам си, още е отвън.
-Давам ти ги, за теб са – казвам и ѝ подавам голямата найлонова торба. – Искаш ли да те изпратя?
Тя само свива рамене, загледана в дрехите. Нарамвам чувала и тръгваме. Оставям я да води, знам, че преди живееше в квартала, но не помня точно къде. Върви съсредоточено на две крачки пред мен, прегърбена, с отпуснати покрай тялото ръце. Навремето не бяхме близки, но сега очите ми се навлажняват леко.
-Албена, свириш ли още? – питам, в опит да разбера нещо за нея.
Тя се заковава насред улицата, врътва се към мен и разтваря широко ноздри.
-Ти знаеш, онези хора го взеха. Плаках, ама те не ме чуха. Качиха го в камиона и заминаха.
Говори ядосано и насечено, а една едва забележима сянка ляга върху лицето ѝ. Предполагам, че става дума за пианото. Обичала е да свири, виждам го в погледа ѝ. Трудно ми е да разбера за какво мисли, но в главата ми се заражда идея. Гласът ѝ ме откъсва за миг от мислите ми.
-Моята къща.
Вдигам очи, и изведнъж си спомням всичко. Още докато бяхме ученички майка ѝ почина. Имаше някакво психическо разстройство, за което никой не говореше. И когато тя си отиде Албена остана сама с баща си. Той беше мил човек, но трудно успяваше с грижите за дъщеря си. Говореше се, че е започнал да пие, а беше майстор на дървени играчки. Правеше невероятно красиви кончета, влакчета и колички. Често залепяхме глави на прозорците, за да го гледаме как работи. Сега стъклата на работилницата са с дебел слой прах, а боята се лющи от дървото.
-С кого живееш? – задавам въпроса плахо, не искам да я разстроя.
-С татко, той е стар. Вътре е, ще влезеш ли?
Поглежда ме въпросително и посочва с ръка разкривената врата на къщата.
-Не, прибирам се, но ще дойда пак. Искаш ли отново да свириш? Утре ще ти донеса моето пиано. И без това отдавна никой не го използва.
Бързам да си тръгна, за да не види сълзите ми. Но гласът ѝ ме кара да се обърна.
-Благодаря, Мария. Познах те.
Зяпвам я изненадано, а лицето ѝ се изкривява в нещо като усмивка. След миг се скрива зад вратата.
От небето започват да се сипят снежинки. Вдигам яката на якето си и тръгвам. А в гърдите ми, някъде там под сърцето са се спрели няколко шарени дървени кончета.


Публикувано от alfa_c на 06.02.2019 @ 18:49:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   desigramadnikova

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 12:55:04 часа

добави твой текст
"Дървени кончета" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Дървени кончета
от malovo3 на 09.02.2019 @ 09:39:50
(Профил | Изпрати бележка)
Очите ми се навлажниха. Поздрави за разказа и дебюта!


RE: Дървени кончета
от Angelche на 07.02.2019 @ 09:17:38
(Профил | Изпрати бележка)
Тъжно е... Човек никога не знае как ще се преобърне живота му!
Хубав разказ! Нека не забравяме да бъдем човеци!
Поздрав!


RE: Дървени кончета
от desigramadnikova на 09.02.2019 @ 09:22:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря много!

]