Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 771
ХуЛитери: 4
Всичко: 775

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБащите ни грешиха - III глава
раздел: Романи
автор: tsveti

„Но Господ подигна в морето силен вятър, и стана в морето голяма буря, и корабът насмалко оставаше да се разбие“ (Йон, 1 глава)

- Ще ви заведа на едно прекрасно място – все така се усмихваше Самуил – Сладкарница в самото море.
- И ще плуваме ли? – погледна го радостно Косара.
- Някой друг път, миличка, сега имам само около час.
Заведе ги на един голям увеселителен кораб. Малък мостик свързваше пристанището с кораба. Марина погледна детето си, което весело подскачаше по мостика. За пръв път от много време я виждаше толкова въодушевена. Очите ѝ светеха. Гърдите ѝ се повдигаха и спускаха равномерно. Не се задъхваше. Очевидно дишаше през носа. Очевидно дишаше без каквото и да било усилие или като всеки здрав човек, не си даваше сметка, че диша.
Марина пое дъх с пълни гърди. Ноздрите ѝ потръпнаха от солената влага. За пръв път от много време ѝ се прииска да грабне цигулката и да свири, да свири с часове виртуозните концерти на Паганини до припадък, до пълно обездвижване на пръстите, до схващане на гръбнака.
- Косара! – извика ласкаво.
- Да, мамо! – усмихна ѝ се детето безгрижно и спонтанно се гушна в нея.
- Заповядайте, красавици! – посочи докторът една уютна маса съвсем встрани на палубата, така че бяха непосредствено до ласкавото този ден море.
На съседната маса седеше млада майка с бебе в количка и с друго дете – момченце на около четири-пет години. Момченцето беше много палаво, не спираше да се катери по стола и да бута масата, а майката тихо му се караше да не събуди бебето. То се намръщи и измисли нова игра – извади едно тромаво кафяво плюшено мече и започна упорито да го плъзга по парапета на палубата. При това издаваше силни звуци, които вероятно му приличаха на мечешко ръмжене.
- Томи, престани! Ще събудиш сестра си! – ядосано подвикна майката, от което Томи се амбицира още повече и вече почти провесен през парапета, се опита да спусне мечето в морето.
- Томи! Не така, Томи, моля те! – повиши глас отново майката.
- И така, сладолед ли за теб, принцесо? – усмихна се Самуил на Косара.
- Може! – съгласи се тя – А ще ме научиш ли да намигам?
- Косара! Не досаждай на доктора, мила! – смъмри я ласкаво Марина.
- Марина, да си говорим вече на „ти“? Все пак вие станахте за мен нещо повече от пациенти, вие сте за мен ...
- Мамо, мамо! Мечето ми – Томи от съседната маса изведнъж изпищя силно – Мечето ми падна в морето, мамо! – и силно заплака.
- Съжалявам, Томи! – ядосано натърти майката – Няколко пъти те помолих... какво правиш, не така! Томи-и-и!
- Томи! – извика силно Косара в момента, в който малкото момченце, надвесено през парапета, за да види къде беше паднало мечето му, се наведе толкова много, че залитна и започна да пада надолу. Майката го хвана за тениската му в опит да го задържи, но дрешката се скъса и момченцето полетя право към морето.
- Томи-и-и! Томи-и-и! – ужасена изкрещя младата жена.
В този момент се чу силен плясък в морето и почти веднага след него – още един.
- Косара! – поскочи като ужилена Марина.
Загледана в младия мъж и заслушана в думите му, почти пропусна сюжета от съседната маса. Сепна я викът на Косара, почти веднага последван от скока ѝ в морето. Всичко стана светкавично. Упрекна се, че се беше успокоила, че се беше отпуснала...
- Марина, не се тревожи, тя ще се справи – стисна силно ръката ѝ Самуил – Госпожо, всичко ще е наред! – потупа по рамото разстроената майка на момченцето.
Всички гости и служители на кораба се бяха събрали и гледаха към морето, но нито едно от двете деца все още не се виждаше.
- Пазете се! – извика Самуил и си проправи път през хората, за да скочи след децата.
В този момент морето се раздвижи и Косара изплува. Държеше момченцето прегърнато с едната си ръка, а в другата, с която се задържаше над водата, стискаше плюшеното мече. Възторжени възгласи огласиха палубата, докато Самуил с още няколко мъже се спуснаха по въжени стълби да приберат децата. Посрещнаха Косара като герой. Майката на момченцето я прегръщаше и плачеше от радост:
- Благодаря ти, мило дете! Благодаря ти!
Момченцето стискаше с всичка сила мечето си и не искаше да пусне ръката на Косара. Тя се усмихваше някак отнесено. Погледът ѝ беше вперен някъде далеч над главите на възхитените хора. Остави се майка ѝ да я прегърне силно. Остави се да ѝ облекат някаква розова рокля на дъщерята на една от сервитьорките.
„Но тя мрази розово“ – помисли си Марина, докато я обличаше, защото Косара напълно безучастно се беше отпуснала в ръцете ѝ, все едно изобщо не я интересуваше дали ще е облечена, или не. В розовата рокля с влажната дълга коса ѝ заприлича поразително на русалката Ариел, за която все говореше. Настаниха я на почетно място. Всички я заобиколиха и се скупчиха около нея. Тя съвсем млъкна и само се усмихваше все така мило и разсеяно, втренчена някъде над главите им.
- Дами и господа, извинете ни много, но наистина ужасно бързаме – появи се отнякъде Самуил, преоблечен в костюм на сервитьор с моряшка фланелка и бял панталон и при вида му Марина изведнъж избухна в неудържим смях.
- Млада госпожице – наклони се той към Косара и ѝ подаде ръка – Някой път специално ще Ви доведа да раздадете автографи, но сега трябва да побързаме наистина!
- Но почакайте! – извика след тях майката на момченцето – Дори не се запознахме! Как да ви се отблагодаря?
Томи се втурна към Косара и я прегърна. Тя го погали нежно по главата и го целуна по челото.
- Да слушаш майка си, Томи! – погледна го строго, а Томи кимна послушно, докато я гледаше с широко отворени очи.
После тя се приближи съвсем до него и прошепна нещо в ухото му. Той кимна тържествено, без да каже нищо. Около тях хората смълчани гледаха в земята, като че ли неволно бяха станали свидетели на някакъв много таен ритуал. Никой не посмя да прекъсне сбогуването на двете деца.


Публикувано от anonimapokrifoff на 06.01.2019 @ 07:49:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   tsveti

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:39:47 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Бащите ни грешиха - III глава" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бащите ни грешиха - III глава
от Angelche на 06.01.2019 @ 09:26:45
(Профил | Изпрати бележка)
Чакам си продължението:)))
Въвличаш в една интересна история:)))


Re: Бащите ни грешиха - III глава
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 06.01.2019 @ 09:45:19
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти харесва, Ангелче! Всяка събота ще пускам по една нова глава :), засега това е планът. И гарантирам, че нататък става още по-интересно :).
Поздрави!
Цвети

]


Re: Бащите ни грешиха - III глава
от Angelche на 06.01.2019 @ 10:18:11
(Профил | Изпрати бележка)
Е...значи ще чакам съботите:)))))))))))

]


Re: Бащите ни грешиха - III глава
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 06.01.2019 @ 12:27:30
(Профил | Изпрати бележка)
Супер, благодаря!

]


Re: Бащите ни грешиха - III глава
от sonnic на 15.01.2019 @ 09:57:48
(Профил | Изпрати бележка)
Впечатлена съм от умението да грабнеш читателското внимание! Вече си задавам въпрос накъде ни води авторът, т.е. как ще се развие сюжетната линия и...само една ли ще е?! Привиждат ми се поне три...


Re: Бащите ни грешиха - III глава
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 15.01.2019 @ 10:33:52
(Профил | Изпрати бележка)
Права си, със сигурност не е една!
Благодаря ти, че следиш!

]