Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 763
ХуЛитери: 5
Всичко: 768

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: nickyqouo
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаRe: Новите приключения на старите каки -2
раздел: Разкази
автор: liulina

Тя погледна часовника на ръката си и се запъти към аулата, днес след обед щеше да преподава на втори курс средновековна философия, беше си подготвила лекция за схоластиката и Християнската философия.
Напоследък в залите се носеше предимно мирис на алкохол и тя ставаше свидетел на кървясалите погледи на студентите, от поредното среднощно „бдение”. Често се шегуваха с нея и дори понякога и предлагаха да я изведат. Тя никога не беше харесвала нощния живот, предпочиташе да е в гората, но не и в запушено заведение с множество надприказващи се хора.
Вглъби се в себе си, темата знаеше почти наизуст, толкова пъти я беше преподавала, че вече не четеше. Като конгфу майстор, тя усещаше вибрациите на студентите и тяхната пълна незаинтересованост от представяната тема. Искаше и се в този момент да се превърне в дракон и с паста си да ги изпепели до един … Хубавото бе, че цялата тази история с дракона се развиваше в главата и и не нарани никого освен нея.
Много обичаше след работа да ходи на представяния на нови български автори и да си събира автографи, имаше огромна колекция от тях. Имаше и фейсбук профил, там поддържаше приятелства с тези автори и много обичаше в да преглежда страниците им и да попада в техните светове и реалности, потапяше се както се потапя парче сухар в течен шоколад, преглеждаше външната им врата отвътре и разкриваше гледката на прозорците им без пердета Тя обожаваше да се чувства като „Алиса в страната на чудесата” от Луис Карол, когато не се движеше задушена от тълпата в метрото.Крехката и душа се оглеждаше и в назъбените хребети на ежедневните дела. Нейната приятелка, счетоводителката и беше изпратила едно есе, където защитаваше гражданската си позиция и тя въодушевена го прочете в тоалетната, а то звучеше така -
„Ежедневието ми се залепваше за езика, като гума или по-съвременно слайм … В този град и всеки друг в страната, ако не си циничен си олигофрен. Хората, които вярват в доброто останаха малко, като мен, защото или са инфантили или идеалисти, а то си е чиста тавтология…
Да си чист пример за жертва в съвремието е простено само на жените, защото се водят „майки героини” изоставени от поредния безотговорен тип, който е намерил хиляди причини за да е такъв… Днешните мъже, ах днешните мъже, въпросът е останаха ли още същества, които да се нарекат така и то да не звучи обидно?
Та тези майки героини, награбили ежедневието си се борят и преуморяват за своите невръстни неблагодарни деца, които все не са доволни и си хапват от храната веднъж, после поради лигавщина тази храна се хвърля, а ръцете, очите, краката и главата на майката героиня започват да добиват сюреалистичния вид на картини на Салвадор Дали… Защото, трябва, а защо? Трябва да се отгледат, да се изучат, да не кривнат по лош път, да са културни представители на съвременното общество …Хлъц, тук ще хлъцна като, че пея като Бари Уайт и ще наблегна на думите „съвременно общество”, тази гротеска на безполова Европа и едно открадното поколение ограбено със световна манипулация, която украсява третия хоризонт наречен Джендърланд … Къде, къде по-страшно от Торбалан, но като заплаха за родителите, чийто ценности изглеждат смешни в това измършавяло, невръстно и избиращо пола си общество… Комерсиализирано и силно потребителски настроено, без цели, стремежи и истински мечти, обградено от визионери и пионери прокарващи идеите на вече наложените предсказания на футуристи като Алвин Тофлър например. От кога съществуват социализъм и капитализъм, христианство и мюсюлмани… Разделението на масите е шарена черга, която днес в почти всяка държава се нарича мултикултурализъм …Гръмките заглавия на 20 и 21-ви век са свързани с „войни”, „апокалипсис”, „световен ред” , „бедност”, „замърсяване” , „бедствия” „безработица”, „политика” , „спорт”, „жълтини”, ”болести” , „миграции”, „тероризъм”и тнт. Днешното „съвременно общество”, позволява на жени да се женят за гари, на мъже да правят гей паради в центъра на столиците си и на хората да приемат отровни генно модифицирани храни, напитки и да взимат дрога , да пият алкохол и употребяват цигари …
Леля Спаска с кравите на село си излива млякото пред прекупвача, който иска да и го вземе на о,40 стотинки за литър и да го продаде двойно …
Сега приличам на застаряваща лелка, която се озлобява срещу телефонните измами, срещу тумбата цигани пребиващи отрудените пенсионери със смешните пенсии …
Няма ги и площадките от моето детство, пълни с деца, които играят сами без надзор и джи ес еми ,така си е, една лелка , която вярва в семейството! Виктор Суворов в „Контролът” много хубаво го е казал „Основоположниците са казали, че социализмът е контрол. Правилно са казали. При капитализма всеки има своя паница, чиния или блюдо.Социализмът е общ казан и справедливо разпределение. При капитализма няма кой да разпределя. Затова капитализмът -това е свобода. А обществото на социалната справедливост трябва да разполага с класа хора, които поставят всички обществени блага под единен контрол и ги разпределят справедливо.Онзи, който е до казана, онзи, който разпределя получава такава власт над хората, каквато на никой капиталист не може да му се присъни. Социализмът е власт на малцинството, това е власт на онези, които стоят до общия казан. Милиони чакали се втурват към общия казан: едно е да създаваш блага, друго е да ги разпределяш. На чакалите им харесва да разпределят. Всяка социална справедливост неизбежно поражда властта на онези, които осъществяват справедливостта. Справедливостта е субективна категория. Онези, които са до казана , по своя преценка решават, кое е справедливост.”
Ще си кажете та какво от това, някаква си система, политически финт, да ама със 138 лева, инвалидна пенсия как се живее в България? Е важното е, че има пенсия изобщо, защото тенденцията е карикатури на 85 години да ходим на работа … освен ако не сме капиталисти …
От всяко дърво свирка не става, това е народна поговорка, а щом опрях до поговорките значи съм си глътнала граматиката в тих ужас и стоя в един ъгъл да си хапя устните неистово за да не крещя, като онази изперкала бивша актриса по улиците на Люлин, която и бой яде и я изнасилват, но пак продължава да държи плакети с лозунги и да защитава своите нерадостни позиции …
Скачането от осмия етаж и самозапалването ще са вид спорт съвсем скоро ми каза един приятел, който прави добри анализи на съвремието …
Ще си речете, ей я стига с този песимизъм, ами кажете го на жертвите на тероризма …
Та въпросът ми е за климатичните промени и оказват ли те влияние на живота, истината е, че да, оказват … От както има ХААРП и СУРА, вече няма случайни неща…
От както има МОНСАНТО също …
Къде съм аз, един от най-малките фрактали на света …”
Е след това, което прочете се чудеше, кой всъщност създава реалността, не сме ли ние самите, тези които избираме кулите и вятърните си мелници, мъжете и жените си, самотата и семейството, прозорците на душата си и възгледите за живота си? Тя винаги разглеждаше нещата като философ…

Следва продължение….


Публикувано от Administrator на 26.06.2018 @ 14:02:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   liulina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
316 четения | оценка няма

показвания 1467
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Re: Новите приключения на старите каки -2" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Новите приключения на старите каки -2
от atina2005 на 09.07.2018 @ 16:09:20
(Профил | Изпрати бележка)
Болезнена действителност, прекрасно опсисана, ако може нещо грозно да бъде нарисувано красиво. В момента чета "Медикусът", 1003 година, Англия, жените раждат на улицата и болницата в Париж е постройка, в която умират болните от тогавашните болести, вземащи стотици хиляди заразени. Това сравнение прави пенсиите да изглеждат почти лукс...Само дето не е 1003 година, а 2018...


Re: Новите приключения на старите каки -2
от Liulina (desi.liulina@gmail.com) на 09.07.2018 @ 16:49:26
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Благодаря, въпреки, че не ми се иска това да е действителността, която мога да опиша! Да, всичко е изчислено отдавна и ние не сме част от плана на архитекта на света ...

]


Re: Новите приключения на старите каки -2
от doktora на 27.06.2018 @ 04:40:17
(Профил | Изпрати бележка)
Впечатлен, Люли, отново съм при теб, брилянтно повествование, перфектен анализ, философски, защо и защо...от къде идваме...къде отиваме...къде е смисъла на безсмислието...разделение от хилядолетия...къде и идеята на Създателят...
Бъди! Док


Re: Новите приключения на старите каки -2
от Liulina (desi.liulina@gmail.com) на 27.06.2018 @ 11:46:56
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Благодаря ти Док! Ще продължавам да пея както се казва, а такива хора като теб, вдъхновители, които те въвличат в широта са добре дошли!
Хубав ден от мрачна София!

]


Re: Новите приключения на старите каки -2
от Markoni55 на 26.06.2018 @ 16:05:45
(Профил | Изпрати бележка)
Натискаш мазолите, които носим в съзнанието си. И се надпреварвам с бурята, която ще ни помете, просто защото нямам сили да се откажа да вярвам, че моите усилия са лишени от смисъл. Ще се върна за първата части ще следя останалите. Поздрав!


Re: Новите приключения на старите каки -2
от Liulina (desi.liulina@gmail.com) на 26.06.2018 @ 16:06:44
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Благодаря ти!

]


Re: Новите приключения на старите каки -1
от Liulina (desi.liulina@gmail.com) на 26.06.2018 @ 15:43:17
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
https://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=191494 - Това е линк към първа част, за на който му е интересно.