Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 845
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 848

Îíëàéí ñåãà:
:: AGRESIVE
:: Georgina
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌúæåòå íà Ìàðèíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: CheGuevara

Áîðèñ ïðèïðÿíî èçòðè î÷èòå ñè è òèõî êàçà:“ Îò äúëãîòî âçèðàíå â ñâåùòà å!“ Íî çíàåøå, ÷å íàïðàçíî ëúæå è Àëåêñàíäúð, è ñåáå ñè.
Òÿ ëåæåøå òàì, ñðåä öâåòÿòà, íàáðàíè îò íåéíàòà ãðàäèíà. Êðåõêîòî ïëàìú÷å íà ñâåùòà îçàðÿâàøå ëèöåòî é, òàêà ñïîêîéíî, ñÿêàø âãëúáåíî â òîâà, êîåòî é ïðåäñòîåøå óòðå.
Àëåêñàíäúð, ñúùî êðèåéêè î÷èòå ñè, íàïóñíà ñòàÿòà, õâúðëÿéêè â òèøèíàòà åäíî áåçëè÷íî: „Ùå èçïóøà åäíà öèãàðà“ è ñå ñêðè íà âåðàíäàòà.
Êîãàòî ïðåäè 3 ìåñåöà ãè ïîòúðñè àäâîêàòúò íà Ìàðèíà, è äâàìàòà ïúðâîíà÷àëíî èçïàäíàõà â øîê.
Ñëåä ïðåêàðàí òåæúê èíñóëò, Ìàðèíà áåøå ðåøèëà äà íàïðàâè ðåâèçèÿ íà æèâîòà ñè è äà ïðåïîäðåäè îñòàòúêà îò íåãî. Íÿìàøå äåöà. Íå èñêàøå ìàëêîòî, êîåòî ùå îñòàíå ñëåä íåÿ, äà ñòàíå ïîâîä çà êðàìîëè ñðåä ðîäíèíèòå é. Èñêàøå äà ãî ñïîäåëè ñ òåçè, êîèòî áåøå îáè÷àëà íÿêîãà è êîèòî ñåãà ñå íóæäàåõà îò íåéíàòà ïîäêðåïà. Ìèõàèë ñè áåøå îòèøúë çàâèíàãè ïðåäè ãîäèíà. Îáãúðíàõà ãî íåîáÿòíèòå íåáåñíè îêåàíè è òÿ êàòî ÷å ëè çàãóáè æåëàíèå äà ÷àêà. Çíàåøå, ÷å òîé ùå ÿ ïîñðåùíå òàì è òîâà ÿ èçïúëâàøå ñúñ ñâåòëî î÷àêâàíå.
Àëåêñàíäúð è Áîðèñ áÿõà òîëêîâà ðàçëè÷íè. Îãúí è âîäà. Çåìÿ è íåáå. Ïðèëè÷àõà ñè ñàìî ïî òîâà, ÷å áÿõà ìúæå ñ õàðàêòåð, ñúñ ñèëíî ðàçâèòî ÷óâñòâî çà ñïðàâåäëèâîñò è ÷åñò, ñúùèíñêè ðèöàðè, îöåëåëè ïðåç âåêîâåòå. È îùå íåùî – è äâàìàòà áÿõà ñúñ ñèíüî-çåëåíè î÷è, êàòî íåéíèòå.
Êîãàòî ñå çàïîçíàõà ñ Àëåêñàíäúð, òîé áåøå àáèòóðèåíò. Î÷àêâàíå ãî êàçàðìà, à íåÿ âòîðè êóðñ â Òåõíè÷åñêèÿ. Òîé – òàëàíòëèâ ìëàä õóäîæíèê, òÿ – ïîåòåñà ñ àìáèöèè çà ïúðâà êíèãà. Êðàñèâà âðúçêà, âúïðåêè ìàëêàòà îòðèöàòåëíà ðàçëèêà â ãîäèíèòå. Íåéíèòå äúëãè, ïîåòè÷íè ïèñìà äîëèòàõà ÷åñòî ïðåç êàçàðìåíèÿ ïîðòàë. Ñàøî ãè ÷åòåøå ñ ðàçòóïòÿíî ñúðöå, íî ïèøåøå ðÿäêî. Ðàäâàøå ñå íà ïîñåùåíèÿòà é â ïîäåëåíèåòî, íî êîé çíàå çàùî ïðåãëúùàøå íåæíèòå äóìè, êîèòî íàïèðàõà â íåãî. Òîâà áåøå îñíîâíàòà ðàçëèêà ìåæäó òÿõ – òÿ ñìÿòàøå, ÷å å ïðîÿâà íà ñèëà äà ñè îòêðèò â ÷óâñòâàòà ñè, à òîé, ÷å e ñëàáîñò. Òÿ ÷àêàøå òåçè äóìè. Òîé òàêà è íå ãè èçðå÷å íà ãëàñ. Íåëåïî íåäîðàçóìåíèå âåäíàãà ñëåä êàòî ñå óâîëíè îò êàçàðìàòà ñòàíà ïðè÷èíà òÿ äà ñè òðúãíå. Íî çàïàçè âðúçêàòà èì. Îò íåÿ èçâàÿ åäíî êðàñèâî ïðèÿòåëñòâî çàâèíàãè. Çíàåøå, ÷å ïðåäè ãîäèíè å íàïóñíàë ñåìåéíîòî îãíèùå ñàìî ñ åäèí ñàê äðåõè è âåðíèÿ ìó äðóãàð êîìïþòúðà. Åäâà îöåëÿâàøå.
Âðúçêàòà é ñ Áîðèñ áåøå ðàçëè÷íà. Ëèøåíà îò íàïðåæåíèå è èçíåíàäè. Ïîçíàâàõà ñå îò ó÷åíè÷åñêèòå ãîäèíè, íî ñå îòêðèõà èñòèíñêè íà 20-ãîäèøíèíàòà îò äèïëîìèðàíåòî èì. Òåõíîêðàò, ïðàâîëèíååí, çàïàçèë îùå ÷èñò è ñâåòúë äåòñêèÿ êîïíåæ ïî íåïîçíàòîòî è êðàñèâîòî. Ïðåëèòàøå îò áðàê â áðàê â òúðñåíå íà èñòèíñêîòî, à òî âñå ìó ñå èçïëúçâàøå. Íÿêîëêî ñúïðóãè, ïåò äåöà è ñúðöå, ðàçêúñâàíî îò ïðîáëåìè è æàæäà çà ëþáîâ è ñïîêîéñòâèå. Äîêàòî åäèí äåí îñòàâè ïîñëåäíèÿ äîì è ñåìåéñòâî è íàðàìèë ëþáèìàòà ðàíèöà òðúãíà ïî ãóðáåò÷èéñêèòå äðóìèùà. Ïîñëåäíî ãî ÷ó îò åäíî ñåëöå â ïîëèòå íà Áàëêàíà – áåøå íàìåðèë ñïîêîéñòâèåòî ñðåä ñòàäîòî þíèöè, çà êîèòî ñå ãðèæåøå. Ìå÷òàåøå äà ñå ïðåñåëè â Íîâà Çåëàíäèÿ, à ñå ïðèçåìè êàòî ñàìîòåí êàóáîé ñðåä áúëãàðñêèòå ïàñèùà.
Çàòîâà, êîãàòî Ìàðèíà óñåòè, ÷å äíèòå é ñà ïðåáðîåíè, èçâèêà àäâîêàò, íà êîéòî èìàøå äîâåðèå, è äâàìàòà ñúñòàâèõà íåéíîòî ïîñëåäíî ðàçïîðåæäàíå. Çàâåùàíèå, êîåòî èçïðàâè è äâàìàòà íà êðàêà.
Êîãàòî àäâîêàòúò ãè ñúáðà â äîìà íà Ìàðèíà, òÿ áåøå âå÷å èçïàäíàëà â áóäíà êîìà è íà ñëåäâàùèÿ äåí ùÿõà äà ÿ èçïèøàò îò áîëíèöàòà, çà äà èçòëåå òèõî â ñîáñòâåíîòî ñè ëåãëî.
Çàâåùàâàøå ïðàâîòî íà äâàìàòà äà æèâåÿò äî ñìúðòòà ñè â íåéíèÿ äîì, íî ãè ìîëåøå äà îñòàíàò êðàé íåÿ äî ñåòíèÿ é ÷àñ.
Ñïîãëåäàõà ñå. Äâàìà ìúæå ñ ïîñðåáðåíè êîñè , íåïîçíàòè åäèí çà äðóã, âúïðåêè, ÷å ãîäèíè íàðåä áÿõà æèâåëè â åäèí è ñúùè ãðàä. Ñúïåðíèöè? Âðàãîâå? Íå, ïðîñòî ìúæå, êîèòî Ìàðèíà áåøå îáè÷àëà.
Êèìíàõà â çíàê íà ñúãëàñèå è çàïðåòíàõà ðúêàâè. Ïî÷èñòèõà, ïðîâåòðèõà îáùèÿ èì äîì, ïî÷òè áåç äà îòðîíÿò äóìà.
Íà äðóãèÿ äåí ñ ëèíåéêà äîêàðàõà Ìàðèíà. Òÿõíàòà Ìàðèíà, êîÿòî îò áîëåñòòà ñå áåøå ñìàëèëà, îñòàíàëè áÿõà ñàìî î÷èòå é, äâå áåçäúííè ñèíüî-çåëåíè ìîðåòà, âãëåäàíè îòâúä òÿõ, òàì íÿêúäå íàãîðå, êúì äðóãèòå ñâåòîâå.
Ëåêàðÿò èì äàäå íàïúòñòâèÿ çà âñè÷êèòå òðúáè÷êè, îêîâàëè êðåõêîòî é òÿëî. Ìåäèöèíñêàòà ñåñòðà ùåøå äà èäâà âñåêè äåí. „Ãîâîðåòå é, êàçà ëåêàðÿò, òîâà ìîæå äà ÿ âúðíå! Õóáàâèòå ñïîìåíè îò ìèíàëîòî ìîæå äà ïîìîãíàò ! Íî íàäåæäàòà å ìàëêà!“ È ñè òðúãíà, êàòî ãè îñòàâè áåçìúëâíè è îò÷àÿíè.
Íî íåâîëÿòà è ìúêàòà ñà äîáúð îðãàíèçàòîð. Ñêîðî äâàìàòà ñòàíàõà îòáîð. Íåçàâèñèìî îò òîâà, ÷å ïîíÿêîãà â î÷èòå èì ïðîáëÿñâàõà èñêðè. Òÿ áåøå îùå æèâà è òå âÿðâàõà, ÷å ñêîðî îòíîâî ùå ÷óÿò ãëàñà é.
Íÿêîãà òÿ ïðåç ñìÿõ êàçâàøå: “Ìîåòî èìå èäâà îò èñïàíñêîòî „ìàð“, êîåòî çíà÷è „ìîðå“. Çàòîâà ìîðåòî å ìîÿòà ïúðâà è íàé-ãîëÿìà ëþáîâ!“
Àëåêñàíäúð ïîå ïàçàðóâàíåòî è ãîòâåíåòî. Áîðèñ - äîìà è ãðàäèíàòà. Çàåäíî ïðàâåõà åæåäíåâíèÿ òîàëåò íà Ìàðèíà. Ãðèæåõà ñå çà òÿëîòî íà Ìàðèíà, òîâà òîëêîâà æåëàíî íÿêîãà òÿëî, êîåòî ñåãà áåøå êðåõêî è íåîòçèâ÷èâî, ñòúêëåíà ÷åðóïêà, êîÿòî âñå îùå ïðèâúðçâàøå êúì çåìÿòà äóøàòà íà Ìàðèíà.
Ðåäóâàõà ñå äà é ãîâîðÿò. Âðúùàéêè ñïîìåíèòå è ïúòóâàéêè íàçàä âúâ âðåìåòî, ÿ ìîëåõà çà ïðîøêà. Èçðè÷àõà íà ãëàñ îíåçè äóìè, êîèòî áåøå ÷àêàëà íÿêîãà îò òÿõ. Çàêúñíåëèòå äóìè èçïúëâàõà ñòàÿòà. Íî î÷èòå íà Ìàðèíà ìúë÷àõà. È îò òîâà áîëêàòà ïî íåÿ ñòàâàøå îùå ïî-íåïîñèëíà.
Åäèí äåí Áîðèñ, òúðñåéêè êíèãà çà ÷åòåíå â áèáëèîòåêàòà, ïîïàäíà íà äíåâíèêà íà Ìàðèíà. Áåøå ãî âîäèëà ïðåç öåëèÿ ñè ñúçíàòåëåí æèâîò.
Òàêà íàó÷èõà è çà Ìèõàèë.
Áåøå ãî ñðåùíàëà íà 19 ãîäèíè. Ëþáîâ îò ïðúâ ïîãëåä. Ëþáîâ çàâèíàãè. Áåøå ãî îáè÷àëà öÿë æèâîò. Äî ñìúðòòà ìó è ñëåä òîâà. Ñúäáîâíà ëþáîâ. Íåâúçìîæíà ëþáîâ. Íî òîëêîâà êðàñèâà, íåïîäâëàñòíà íà âðåìåòî. Áÿõà ñè ðàçìåíÿëè ïèñìà ïðåç ïîâå÷åòî ãîäèíè. Òÿ ãè ïàçåøå è ñèãóðíî ÷åñòî ãè å ïðåïðî÷èòàëà.  òÿõ áÿõà äóìèòå, êîèòî òÿ áåøå ÷àêàëà îò òÿõ. Ìîðñêè ÷îâåê, Ìèõàèë â òÿõ áåøå è ïðÿì, è ñúðäå÷åí, è ñ òîëêîâà ñâåæî ÷óâñòâî çà õóìîð. Ïðåç ïîñëåäíèòå ãîäèíè îò æèâîòà ìó ñà êîíòàêòóâàëè ïðåäèìíî ïî òåëåôîíà, íî Ìàðèíà å îòáåëÿçâàëà â äíåâíèêà ñè âñåêè åäèí ðàçãîâîð . Áÿõà ñïîäåëÿëè è äîáðî, è çëî. Êàêâî îò òîâà, ÷å ñà áèëè òîëêîâà âðåìå äàëå÷å åäèí îò äðóã
Ñ íàäåæäà ñïîìåíúò çà Ìèõàèë äà ÿ âúðíå êúì æèâîòà, ÷åòÿõà ñ ÷àñîâå íà ãëàñ ðåäîâå îò äíåâíèêà é.
Íî òÿ íå èñêàøå äà ñå çàâúðíå. Ñèíüî-çåëåíèòå é î÷è òúðñåõà Ìèõàèë òàì ãîðå è áúðçàõà äà ñå ñúáåðàò çàâèíàãè.
Àëåêñàíäúð âëåçå â ñòàÿòà è ñåäíà íà äèâàíà äî Áîðèñ.
„Êàê ìèñëèø, òàì äàëè ùå ÿ ïîñðåùíå Ìèõàèë?“ ïðîðîíè òèõî, êàòî ÷å ëè íà ñåáå ñè.
„Ñèãóðåí ñúì. Òîé ÿ ÷àêà!“
Ïðåä òÿõ, ñðåä åñåííèòå öâåòÿ, áåøå íàïóñíàëàòà ãè çàâèíàãè Ìàðèíà. Óòðå ùå òðúãíå â ïîñëåäíèÿ ñè ïúò è äîìúò ùå îïóñòåå áåç íåÿ.
Ùå îñòàíàò ñàìî äâàìàòà, â òîâà òèõî, ïîñëåäíî ïðèñòàíèùå, ñúõðàíèëè îáè÷òà è ñïîìåíèòå ñè çà òàçè íåâåðîÿòíà æåíà, ïðåìèíàëà êàòî ìåòåîð ïðåç æèâîòà èì è îñòàâèëà çâåçäåí ïðàõ â äóøèòå èì.
Òå íå áÿõà âðàãîâå.
Íå áÿõà ñúïåðíèöè.
Òå áÿõà è ñà ìúæåòå íà Ìàðèíà.

Ðóæà ÂÅË×ÅÂÀ


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 22.05.2018 @ 17:37:31 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   CheGuevara

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 00:12:58 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ìúæåòå íà Ìàðèíà" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (12 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò leslieshay íà 29.05.2018 @ 03:24:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íàèñòèíà êðàñèâà èñòîðèÿ. Óäîâîëñòâèå áåøå äà ÿ ïðî÷åòà :)


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) íà 29.05.2018 @ 06:22:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.Condor46.blog.bg
Áëàãîäàðÿ çà ñúïðåæèâÿâàíåòî íà òàçè èñòîðèÿ!...Êîãàòî ïèñàõ ðàçêàçà, èñêàõ õîðàòà äà ïî÷óâñòâàò êðàñîòàòà íà òåçè íåâåðîÿòíè ÷îâåøêè âçàèìîîòíîøåíèÿ, à íå äà çâó÷è òúæíî è ïîòèñêàùî!...

]


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò zebaitel íà 23.05.2018 @ 08:30:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êðàñèâà èñòîðèÿ, Ðóæå! Ñòîïëÿ äóøàòà íÿêàê, âúïðåêè òúãàòà â íåÿ!

Ïîçäðàâè!


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) íà 23.05.2018 @ 11:45:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.Condor46.blog.bg
Ðàäâàì ñå, ÷å ðàçêàçúò ìè òå å äîêîñíàë!...íåçàâèñèìî îò òúãàòà â íåãî!...Ïðåãðúäêè îò äàëå÷å!!!

]


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò Markoni55 íà 22.05.2018 @ 22:38:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
è êàòî ðàçêàçâà÷ íå ñå äàâàø Ðóæêà, ìíîãî ñèëíî è äúëáîêî ïèïàø. Ïîçäðàâ


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) íà 22.05.2018 @ 22:44:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.Condor46.blog.bg
Áëàãîäàðÿ òè, Âàíÿ!...Òâîÿòà îöåíêà å ìíîãî âàæíà çà ìåí!...Ïðåãðúäêè çà òåá, Æîðî è ìîðåòî!!!

]


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò Markoni55 íà 23.05.2018 @ 23:06:17
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðèâåò è îò ìîðåòî. Êàçà ìè ÷å ùå òå ÷àêà, êîëêîòî òðÿáâà, ñàìî êàæè.

]


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) íà 24.05.2018 @ 06:43:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.Condor46.blog.bg
Ìîðåòî, âàíÿ, å ìîÿòà ïúðâà è íàé-ãîëÿìà ëþáîâ!...Ñúùî êàêòî çà Ìàðèíà!....

]


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò mariq-desislava íà 22.05.2018 @ 19:27:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî íåñòàíäàðòíà èäåÿ, äîñòà ðàçðåâàâàùà íà ìîìåíòè.:) Ëèöàòà íà ëþáîâòà ìîãàò äà áúäàò òîëêîâà ðàçëè÷íè è åäíîâðåìåííî ñ òîâà òîëêîâà êðàñèâè.{}


Re: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) íà 22.05.2018 @ 20:22:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.Condor46.blog.bg
Äà, ìíîãîëèêà å ëþáîâòà!...È íåïðåõîäíà!....Ñëåä æèâîòà, òÿ å âòîðîòî ÷óäî âúâ Âñåëåíàòà!....Áëàãîäàðÿ òè, ÷å ñå îòáè è ïðî÷åòå!....Ïîçäðàâè îò ñòàðàòà ñòîëèöà!

]


RE: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò Vesan (proarh92@abv.bg) íà 22.05.2018 @ 18:51:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îáè÷àì äà ÷åòà òàêèâà èñòèíñêè, ñìèñëåíè èñòîðèè... Îñîáåíî êîãàòî ñà òàëàíòëèâî ðàçêàçàíè!
Ïîçäðàâè, Ðóæà!


RE: Ìúæåòå íà Ìàðèíà
îò CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) íà 22.05.2018 @ 20:25:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.Condor46.blog.bg
Áëàãîäàðÿ òè, Àíãåëå, ÷å ñúïðåæèâÿ çàåäíî ñ ìåí! Ïîçäðàâ îò êðàñèâîòî Âåëèêî Òúðíîâî!

]