Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 692
ХуЛитери: 2
Всичко: 694

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: mitkoeapostolov

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧетири литра море
раздел: Есета, пътеписи
автор: lennichkata

Това, децата са много откачена работа. Не само защото ежедневно ни карат да откачаме и да подскачаме, често и разни трудни препятствия да прескачаме, а защото имат един грандиозен по обхват и митичен по сила талант. Талантът да претворяват обективната реалност в причудливи форми, образи и създания.
Взимат си най-обикновеното, въртят си го в главите, шарят си го, драскат си по него, деформират си го както си искат, писукат си, скрибуцат, викат си нещо, ту се хилят, ту вземат и някоя и друга сълза да пуснат и ето ти на, застават пред теб, гледат сериозно като Аристотел и ти казват спокойно и убедено, че си глупак. Да, завършен, стопроцентов глупак. И защо? Ами защото ти хич не можеш да разбереш, че онова обикновеното, дето са скрили под масата, не е някакъв си боклук, а необикновено парче от Вселената с куп магически сили и аха си посмяла да го изхвърлиш, ще си навлечеш гнева на всички познати и непознати божества. Сега, тук ти почваш да се подхилкваш, грубо подценявайки мощта на парчето от Вселената. То на теб ти пречи, защото не можеш да наредиш терасата така, както го е направила майка ти или съседката от третия етаж. Обаче, срещу теб е застанал един великан, от очите му хвърчат гибелни пламъци и усмивката ти хвръква от лицето. Великанът знае какво говори. Великанът е създател, творец, той вдъхва живот, рисува живота с малки гъвкави четчици с тънък косъм и палитра от цветове, които ти не познаваш. А ти. Ти чистиш. Срамота.

В края на лятото ходихме на море. Ама много хубаво ми беше на това море и затова петте дни ми се видяха като час и половина. Къща на плажа, камина на двора, смокини. Нощем стадо звезди утешително греят и гъделичкат задрямалата трева. Мяукат сексуално настроени котаци, а кучетата им се присмиват с лай. Няма комари. Сутрин минава орда оклюмали кози, водени от полуизтрезнял козар. Вероятно през нощта наблизо се е разбил кораб с брилянти, затова морето присветва така. Слънцето е потопило лъчистите си пръсти във водата и се опитва да улови някой и друг скъпоценен камък. Алчно е. А морето е скромно и нежно. Само тихо потръпва и продължава да си блести. Кучето яде мравки, ние банички. Тук боза няма...май! Не ми пука хич. Цял ден мога да си вися с мокър бански и да побеждавам всички на "Не се сърди, човече". Аз много се сърдя и затова е по-добре да печеля. Голямото дете прави снимки, малкото тормози кучето. По някое време изчезват. После идват да тормозят мен за храна. Една тънка котка се е мушнала в огнището и е извила гръб. Ама ние пържолите вече ги изядохме. Сега ще унищожим виното. Децата ни се подиграват, ама няма интернет и не могат да ни качат пиянски снимки в мрежата. Това е последната ни вечер. Щеше да вали, ама се размина и нощта е мека и частично хрупкава, като току що изпечена курабийка. Мляс.

Подреждам багажа. Има пет чанти, десет плика и две-три раници. На пералнята й прилошава и почва да хърка и да ръмжи. Аз гледам уплашено и се моля да издържи само още едно пране. Разтоварвам хладилната чанта. Сирене, масло и два смачкани домата. Всичко е смазано от две големи шишета с вода. Почвам да нервнича и понечвам да излея съдържанието в мивката. Обаче малкото дете пристига. Ама тя сега малка хич не е, пред мен е застанал някакъв разгневен великан и крещи.

- Луда ли си? Какво правиш?

- Изливам водата, не виждаш ли?

- Абе, каква вода? Наляла съм ти море в тия две шишета! За да си имаш и за през зимата. Като отвориш бутилката и да ти замирише, да си спомниш и да не ти е тъжно, и студено да не ти е. Нещо като с туршиите, ама по-яко и не смърди на вкиснало. Много си загубена, мамо значи! Море за теб има в тях, подарък от мен и лятото, защото знаем колко много го обичаш.

Глуповатото ми изражение се оттегля и може би ще ревна. Ама голямото дете идва да ми иска пари и прекъсва нечовешката ми драма.

По Коледа реших малко да поразчистя балкона, че някакъв купон се заформяше за Нова година. Местя си аз саксийки, столчета, масата. Брей, нещо ми запира. Пуфкам, охкам и бутам някакви шишета. Те падат, търкалят се по мозайката, кучето идва и почва да души. По челото ми избива пот. Яна не е вкъщи. Сама съм и мога спокойно да изхвърля шишетата, ама няма. Те са ми подарък от детето и от лятото, за да не плача, когато зимата реши да ми вземе смеха. Шишетата остават. До лятото. Поне.


Публикувано от Administrator на 30.04.2018 @ 17:18:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   lennichkata

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 45089
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Четири литра море" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Четири литра море
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 04.05.2018 @ 10:40:36
(Профил | Изпрати бележка)
Морето винаги ще чака да се върнеш.
А и на тебе ти е домъчняло за море - личи си!

Хубаво и много поетично ми звучи. Браво ти - от името на морето!

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Четири литра море
от lennichkata на 05.05.2018 @ 12:08:41
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря! Да, мъчно ми..много обичам морето, там ставам малко по-човек! :)

]


Re: Четири литра море
от Angelche на 01.05.2018 @ 15:54:00
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми:))) Само колко красиво си нарисувала морето...
плени ме с четири литра любов:))


Re: Четири литра море
от lennichkata на 02.05.2018 @ 11:25:45
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Радвам се, че ти е харесал текстът! Поздрав! :)

]


RE: Четири литра море
от Markoni55 на 01.05.2018 @ 14:44:27
(Профил | Изпрати бележка)
Разкош, толкова истински, че ми се плаче и смее едновременно.


RE: Четири литра море
от lennichkata на 02.05.2018 @ 11:26:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Сърдечен поздрав! :)

]


Re: Четири литра море
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 01.05.2018 @ 12:26:21
(Профил | Изпрати бележка)
Усетих и поетичност в разказването ти. Впечатлен съм от споделеното.


Re: Четири литра море
от lennichkata на 02.05.2018 @ 11:26:44
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря! :):):) Поздрав!

]