Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 720
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 723

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: LATINKA-ZLATNA
:: mamasha

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÕèãèåíèñòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: ambrouse

Âèêàò ìè Õèãèåíèñòà. Íèêîãà íå ñå îïëàêâàì îò ðàáîòà. Ïîòúðñÿò ëè ìå, âèíàãè îòêëèêâàì. Òàêà å, çàùîòî ïîðú÷êèòå íàïîñëåäúê ñúâñåì íàìàëÿõà, à òðÿáâà äà èçõðàíâàì ñåìåéñòâî.
Åòî äíåñ å íåäåëÿ, à àç îòèâàì íà ðàáîòà. Íå ñè ìèñëåòå, ÷å ñúì çà îïëàêâàíå. Ìíîãî ñúì ñè äîáðå äàæå. Ðàáîòÿ äâà-òðè äåíà ìåñå÷íî, íî âúïðåêè òîâà èçêàðâàì ïî-äîáðè ïàðè îò îíåçè, êîèòî êèñíàò â ðàçíè òúïè îôèñè.
Ñãðàäàòà èìà ïîðòèåð, êîåòî íå å õóáàâî, íî àç ñúì ñå äåãèçèðàë äîáðå è åäâà ëè ùå âúçíèêíàò ïðîáëåìè âïîñëåäñòâèå. Âñúùíîñò äîñåãà íèêîé íå å óñïÿâàë äà ìå ðàçïîçíàå. Íî îïàñíîñò âèíàãè èìà. Òàêà å, êîãàòî âúðøèø ìðúñíàòà ðàáîòà íà õîðàòà.
Âëèçàì. Ïîðòèåðúò ïðîòî÷âà ãëàâà íàä âåñòíèêà ñè è ìå ïèòà ïðè êîãî îòèâàì. Êàçâàì ìó, ÷å ñúì âîäîïðîâîä÷èê è ÷å ìå å èçâèêàë ãîñïîäèí Ùðàñåð, à òîé êèìâà è ïðîäúëæàâà äà ÷åòå. Êà÷âàì ñå ñ àñàíñüîðà äî ìåçîíåòà íà ñåäìèÿ åòàæ. Èçâàæäàì êëþ÷à, êîéòî ñà ìè äàëè, è îòêëþ÷âàì âõîäíàòà âðàòà. Âëèçàì è çàêëþ÷âàì.
Æèëèùåòî å ëóêñîçíî, çàòîâà ìå õâàùà ÿä, ÷å íå ïîèñêàõ ïîâå÷å ïàðè çà óñëóãàòà. Íÿìà ñúìíåíèå, ÷å ñîáñòâåíèêúò å ôðàøêàí ñ ïàðè. Íî äîãîâîðêàòà ñè å äîãîâîðêà. Àç íå ñúì îò õîðàòà, êîèòî ñå îòìÿòàò. Çà äà ñå çàäúðæèø â òîçè áèçíåñà, òðÿáâà äà ñè ïî÷òåí.
Òðóïúò ëåæè ïî ãðúá íà ïåðñèéñêèÿ êèëèì â õîëà, ñ ðàçïåðåíè íàñòðàíè ðúöå è êðúñòîñàíè ïî ãðîòåñêíî íååñòåñòâåí íà÷èí êðàêà. Æåíà, ðàçáèðà ñå. Íà îêîëî äâàéñåò è ïåò ãîäèíè, ñ äúëãà ñâåòëîðóñà êîñà è ïðèÿòíè ÷åðòè íà ëèöåòî. Îòñòðàíè íàä ñëåïîî÷èåòî êîñàòà å ñïëúñòåíà îò êðúâ, íî êðúâòà íå å ìíîãî, òàêà ÷å êèëèìúò åäâà ëè å èçöàïàí. Õè÷ íå îáè÷àì äà ÷èñòÿ êèëèìè, ÷åñòíî äà âè êàæà.
Îãëåæäàì ÿ. Ñúâñåì ïðÿñíà å, äàæå îùå íå å ïðèäîáèëà õàðàêòåðíàòà âîñú÷íà áëåäíîñò. Åäâà ëè å ïîâå÷å îò ïåòäåñåò êèëîãðàìà, êîåòî îçíà÷àâà, ÷å ñëåä êàòî ÿ íàðåæà, ùå ìîãà äà ÿ èçíåñà íà ïåò–øåñò ïúòè ñúñ ñàêà.
Âàäÿ íàéëîíà è ãî ðàçïúâàì äî æåíàòà. Ñìÿòàì äà ÿ ïðåíåñà â áàíÿòà è òàì äà ÿ òðàíæèðàì, çàùîòî òàì èìà êúäå äà ñå îòòè÷à êðúâòà è ïî÷èñòâàíåòî å ïî-ëåñíî. Ïîäõâàùàì ÿ ïîä ìèøíèöèòå è ÿ èçäúðïâàì âúðõó íàéëîíà. Ïîñëå ÿ âäèãàì è ÿ îòíàñÿì â áàíÿòà, êîÿòî å ãîëÿìà è ìíîãî ïîäõîäÿùà çà ðÿçàíå íà òðóïîâå. Ñëàãàì ÿ âúâ âàíàòà è âàäÿ íîæîâêàòà. Íå îáè÷àì äà ïîëçâàì åëåêòðè÷åñêè èíñòðóìåíòè, ïîíåæå øóìúò ìîæå äà ñúáóäè ïîäîçðåíèÿ ó ñúñåäèòå.
Çàïî÷âàì äà ðåæà ìàëêî íàä êîëÿíîòî, ðóêâà êðúâ. Íåïðèÿòíî å, àìà íàëè ÷îâåê òðÿáâà äà ñè èçêàðâà ïðåõðàíàòà ïî íÿêàêúâ íà÷èí. Íà îíåçè, äåòî îòïóøâàò êàíàëè, äà íå èì å ïî-õóáàâî, à? Êàòî èçêàðàì äîñòàòú÷íî ïàðè, ùå ñå ïåíñèîíèðàì è äîðè ïúðæîëè çà ñêàðàòà íÿìà äà ïðèãîòâÿì äàæå.
Òúêìî çàñòúðãâàì â êîñòòà è òðóïúò èçïúøêâà è îòâàðÿ î÷è. Å òàêîâà íåùî äîñåãà íå ìè ñå å ñëó÷âàëî! À àç íå ñúì â÷åðàøåí â çàíàÿòà! Àáå õîðà, êàê ìîæå òàêîâà íåùî! Çàùî, ïî äÿâîëèòå, íå ïðîâåðÿâàòå äàëè ñòå óòðåïàëè æåðòâàòà! Òîëêî å ïðîñòî, òúðñèòå ïóëñ, àêî íÿìà, çíà÷è å óìðÿëà! Àìàòüîðè!
Òÿ çàîõêâà æàëíî è âäèãà ðúêà, çà äà ìå îòáëúñíå.
– Èçâèíåòå – êàçâàì ïðèòåñíåíî, – ìèñëåõ âè çà óìðÿëà.
Òÿ çÿïâà, àõà äà ñå ðàçâèêà.
– Ìîëÿ âè, íå âèêàéòå. Íèùî ëîøî íÿìà äà âè ñòîðÿ. Àç íå ñúì îò ëîøèòå, äîéäîõ òóê, çà äà ïî÷èñòÿ.
Òÿ çàòâàðÿ óñòà, ÿâíî ìå å ðàçáðàëà. Òîãàâà ñå çàãëåæäàì â ðàíàòà íà ãëàâàòà é. ×åðåïúò é ñå å âäëúáíàë ïîíå ïåò ñàíòèìåòðà. Öÿëî ÷óäî å, ÷å å îùå æèâà. Äÿñíîòî é îêî ìå ãëåäà óïëàøåíî, à ëÿâîòî ñå å èçâúðòÿëî íàñòðàíè è å çàñòèíàëî ìúðòâåøêè âòðåí÷åíî. Èçãëåæäà, ÷å îò óäàðà ñå å ïîëó÷èëî òîâà êðèâîãëåäñòâî. Õè÷ íå ãè ðàçáèðàì òåçè ìåäèöèíñêè ðàáîòè îáà÷å. Òÿ ñòåíå, ÷àê ìè ñòàâà ìú÷íî çà íåÿ. Çàïî÷âàì äà ðîâÿ â øêàô÷åòàòà.  åäíî íàìèðàì áèíò. Çàåìàì ñå äà ïðåâúðæà ðàíàòà íà êðàêà. Òàçè íà ãëàâàòà íÿìà äà ÿ ïèïàì, íå ñúì âèíîâåí àç çà íåÿ, ïúê è íå òå÷å êðúâ îòòàì.
– Êàêâî … – óñïÿâà äà ïðîìúëâè òÿ ïðåç òðåïåðåùèòå ñè óñòíè.
– Àìè äîêîëêîòî ðàçáðàõ ëþáîâíèêúò âè âè å öàïàðäîñàë ñ ìðàìîðíà âàçà ïî ãëàâàòà. Áè ñëåäâàëî âå÷å äà ñòå óìðÿëà. Ñúæàëÿâàì, ÷å âè áîëè. Íåùî ìîãà ëè äà íàïðàâÿ çà âàñ?
– Âèå…
– À, àç äîéäîõ òóê äà ïî÷èñòÿ. Òîâà ìè å ðàáîòàòà. Íå ñúì óáèåö. Íÿìà äà âè ïðè÷èíÿ çëî. Âúïðåêè ÷å äîñòà ìè óñëîæíÿâàòå æèâîòà ñ ôàêòà, ÷å âñå îùå ñòå æèâà.
– Ïîìîù… – èçôúôëÿ òÿ è ïðîòÿãà ðúêà êúì ìåí.
– À, íå, ãîñïîæèöå, äàéòå äà ñå ðàçáåðåì. Àêî ïîâèêàì ëèíåéêà, ùå ìå íàëàçÿò ÷åíãåòàòà. Íå èñêàì äà ñå çàáúðêâàì â íåïðèÿòíîñòè. Ïëþñ òîâà ãëàâàòà âè å äîñòà ñìà÷êàíà è îïðåäåëåíî íÿìà äà âè áúäå. Ñúñ ñèãóðíîñò ìîçúêúò âè å óâðåäåí. Ïðîñòî ùå âè èç÷àêàì äà ñè óìðåòå ñïîêîéíî. Íå ìè ñå ñúðäåòå, ðàçáåðåòå ìå, èìàì ñåìåéñòâî, íå ìè ñå âëèçà â çàòâîðà…
Òÿ ñå ðàçïëàêâà è íà ìåí ìè ñòàâà îùå ïî-êîôòè. Ïðåìèñëÿì âàðèàíòà äà ñè áèÿ êàìøèêà, àìà òîãàâà íÿìà äà ïîëó÷à õîíîðàð, à è îòêðèÿò ëè òðóïà, ÷åíãåòàòà ùå òðúãíàò ïî ïåòèòå ìè. Íå, òðÿáâà äà ñè ñâúðøà ðàáîòàòà, çà äà å íàðåä âñè÷êî.
– Áîëè … - ïðîïëàêâà òÿ.
– Ñúæàëÿâàì, ãîñïîæèöå. Îíàçè ãàä Ùðàñåð âè íàðåäè òàêà. Íàé-äîáðå ùå å äà óìðåòå, çà äà ñè ñïåñòèòå ìúêèòå. Íî àç ùå âè èç÷àêàì, íå ñå ïðèòåñíÿâàéòå.
Òÿ ñå óñìèõâà êðèâî, ìîæå áè å îòêðèëà íåùî ñìåøíî â äóìèòå ìè. Ñòðàííè ÷åøèòè ñà òîâà ïúòíèöèòå, íå çíàåø êàêâî èì ìèíàâà ïðåç ãëàâèòå. Êàçâàì ñè ÷å òðÿáâà äà ñå çàðåäÿ ñ òúðïåíèå. Äàëè ïúê äà íå èçâèêàì òúïèÿ Ùðàñåð äà ñè äîâúðøè óáèéñòâîòî? Íåñêîïîñíèê! Äà áå, à òîé ïúê ùå âçåìå äà äîéäå, äðóã ïúò. Çàòîâà âèíàãè ñúì èçáÿãâàë äà ñè èìàì ðàáîòà ñ æèâè õîðà.
Íà æåíàòà íå é ñå óìèðà. Ëåæè ñè âúâ âàíàòà è òîêó ïðåç ìèíóòà ñå ðàçòðèñà îò êîíâóëñèè, ïðè êîèòî ìúðäà ñàìî ëÿâàòà ÷àñò íà òÿëîòî é. Ãðîçíà ãëåäêà. Ïî åäíî âðåìå óñòíèòå é ïîòðåïâàò è ïðåç òÿõ ñå ïðîòÿæíî ñå ïðîìúêâà äóìàòà „öèãàðà“.
– Ïóøè âè ñå? Ïóøåíåòî å âðåäíî, ìîæå äà âè âêàðà â ãðîáà. Àç çàòîâà íå ïóøà. Íî àêî òîâà å ïîñëåäíîòî âè æåëàíèå, ðåäíî å äà ãî èçïúëíÿ. Êúäå ñà âè öèãàðèòå?
Òÿ çàïî÷âà äà ïðàâè òðîãàòåëíè îïèòè äà ìè îòãîâîðè, íî îò âúðâîëèöàòà ìó÷àùè çâóöè, êîèòî èçäàâà, íå ñõâàùàì íèùî. Ìóñêóëèòå íà ëèöåòî é ñå íàïðÿãàò îò óñèëèåòî è çà ìîìåíò êðàñèâîòî é ëèöå ñå ñúñòàðÿâà.
– Íå ñå íàòîâàðâàéòå. Ùå ãè íàìåðÿ.
Öèãàðèòå ñå îêàçâàò íà ìàñàòà â õîëà. Ìóøêàì åäíà â óñòàòà é è ùðàêâàì çàïàëêàòà. Æåíàòà îáà÷å å òîëêîâà ñëàáà, ÷å íå ìîæå äà äðúïíå. Íàëàãà ñå àç äà çàïàëÿ öèãàðàòà. Ãàäíî å, äîðè ñå çàêàøëÿì. Ïîìàãàì é äà ñå íàïóøè, êàòî ïðåç íÿêîëêî ñåêóíäè ïîäíàñÿì öèãàðàòà êúì óñòàòà é. Ïîñòåïåííî òÿ íàáèðà ñèëà è çàïî÷âà äà ñìó÷å æàäíî äèìà. Ôóíêöèîíèðàùîòî é îêî ïðîñâåòâà îò äîâîëñòâî. ×óäî íà ÷óäåñàòà, íî æåíàòà ñÿêàø ñå ñúâçåìà îò íèêîòèíà.
– Ñåãà… ñïîìíÿì … – èçïúøêâà òÿ. – Òîé… óäàðè ìå…
– Äà, äà, çíàì. Ïðàñíàë âè å ñ âàçàòà.
– Ìîëèõ… òîé… èçáÿãà… ñòðàõëèâåö.
– Ìîëèëè ñòå ãî äà âè ïîìîãíå? Çíà÷è å çíàåë, ÷å ñòå îùå æèâà? Áèëî ãî å ñòðàõ äà âè äîóáèå? Òàêà çíà÷è! Èñêàë å àç äà ñâúðøà íàé-ìðúñíàòà ðàáîòà âìåñòî íåãî. Òîçè Ùðàñåð å èçêëþ÷èòåëíî íåïî÷òåí ÷îâåê. Äà ìå íàêèñíå ïî òàêúâ ãàäåí íà÷èí!
– Ìðúñíèê.
– Äà, ìðúñíèê.
– Ìåí … èçíåñåòå… íà ïàð÷åòà? – ñ îãðîìíà ìúêà èçðè÷à òÿ.
– Äà, êîãàòî ïî÷èíåòå, ùå âè íàðåæà è ùå èçíåñà ÷àñòèòå íà òÿëîòî âè íà íÿêîëêî ïúòè. Ñúæàëÿâàì, íÿìà äðóãà âúçìîæíîñò. Íî ùå ñå îòíåñà ïî÷òèòåëíî êúì îñòàíêèòå âè – ùå ãè êðåìèðàì è ùå õâúðëÿ ïðàõà íà âÿòúðà. È ùå ñå ìîëÿ çà äóøàòà âè.
Òÿ ñìðúùâà âåæäè. Èçãëåæäà êðåõêà êàòî ïîðöåëàíîâà êóêëà. Ìíîãî å áëåäà, ãàñíå ïðåä î÷èòå ìè. Íàòúæàâàì ñå.
– Íå… äî õîëà…êèëåð…òàì… òàì…
– Êàêâî? Íå âè ðàçáèðàì?
– Òàì … Òàì… îòäóøíèêà… çàïóøåí å… îòäîëó. Òàì ñëîæåòå.
Íå ìîãà äà ðàçáåðà êàêâî èñêà äà ìè êàæå. Îòèâàì äî ïîñî÷åíîòî îò íåÿ ìÿñòî.  êèëåðà äî õîëà íàèñòèíà èìà ðåøåòêà íà îòäóøíèê. Ïîñëå èçâåäíúæ ìè ïðîñâåòâà. Âðúùàì ñå â áàíÿòà è ÿ ïèòàì:
– Èñêàòå äà õâúðëÿ îñòàíêèòå âè â îòäóøíèêà?
Òÿ êèìâà ëåêè÷êî è âúçäúõâà, äîâîëíà, ÷å ñúì ÿ ðàçáðàë.
– Íî çàùî? Ìåí íå ìå ìúðçè äà èçíåñà îñòàíêèòå âè è äà ãè êðåìèðàì. Äàæå çà ìåí ùå å ÷åñò äà âè îòäàì ïî÷èò ïî òîçè íà÷èí. Èçãëåæäàòå ìè ñâÿñòíà æåíà.
– Òàì… òàì… äà ìó ìèðèøà… äà ìó ìèðèøà.
– Ëåëå, òîâà å ÷óäåñíà èäåÿ! ßâíî ìîçúêúò âè íå å ñúâñåì íà êàéìà! Õåì íÿìà äà ðèñêóâàì ñ âëèçàíå è èçëèçàíå îò àïàðòàìåíòà, õåì ùå ñè ïîëó÷à õîíîðàðà, óæ ÷å ñúì èçíåñúë òðóïà, õåì òúïèÿò Ùðàñåð ùå ñå âèäè â ÷óäî, êîãàòî ñëåä ñåäìèöà ìúðøàòà ñå ðàçìèðèøå. Òàêà ìó ñå ïàäà! Äàíî ãî ñïèïàò òîãàâà ÷åíãåòàòà! Äîáðå, òàêà ùå íàïðàâèì. È â áèçíåñ îòíîøåíèÿòà òðÿáâà äà èìà õèãèåíà. Íèêîé íå ìîæå äà ñå åáàâà ñ Õèãèåíèñòà!
Òÿ ñå óñìèõâà òúæíî è ïðèòâàðÿ î÷è. Ñÿäàì äî íåÿ è ñòèñêàì íåæíî ìàëêàòà é íåìîùíà äëàí. Ñìúðòòà íå çàêúñíÿâà äà äîéòå, âúçâåñòÿâàò ÿ ãëóõ ñòîí è ðÿçêî èçïðóæâàíå íà êðàêàòà. Æåíàòà âå÷å å ìúðòâà. Öåëóâàì ÿ ïî ÷åëîòî è ñå çàåìàì äà ÿ íàðåæà.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 05.01.2018 @ 18:41:19 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   ambrouse

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

18.04.2024 ãîä. / 22:28:38 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Õèãèåíèñòà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.