Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 804
ХуЛитери: 4
Всичко: 808

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа свириш на болка
раздел: Есета, пътеписи
автор: josefinne

Навсякъде пише, че, за да твориш трябва да бръкнеш надълбоко. Първо в себе си, преди да успееш да го правиш за другите. И май е така.

Да се научиш да пишеш е като да се научиш да свириш по най-съкровената си болка. Тя е като струнен инструмент. В началото дърпаш струните и от там излизат само крясъци. Съседите се сърдят, близките ти се усмихват, но никой не иска да слуша това. Странни състояния.

Решаваш, че не ставаш, защото всички изглеждат така, сякаш те подкрепят само защото така е редно, а не защото им харесва. А на теб ти се иска да им харесва, защото така е с творчеството. И всяка преценена дума, която не звучи точно на място, попада точно в онази струна, която си дръпнал, за да изскочи от там нещо хубаво.

Писва ти, не искаш да се мъчиш. Хващаш логическите тухли и зазидваш тия струни, да не се дърпат вече. И прашинка няма да ги докосне, стига вече, казваш си. И няма да боли.

Къщата, която си строиш, е хубава. Има си прозорци и перденца, влиза светлина и е много уютно. На всеки, който дойде, наистина му харесва. Разполага се удобно, черпиш го чай, говорите си като големи. Като си тръгва, усещаш как онзи другия дори леко ти завижда, че така добре ти се е получило.

Обаче къщата не е съвсем стабилна. Много е хубаво да си на гости в нея, обаче да живееш вътре, не е чак толкова добре. Като си изморен, недоспал, гладен, разочарован, тъжен… Като гледаш едни такива определени жанрове филми, цялата къща започва да се тресе някъде отдолу. Порцеланът и чаените чаши все трябва да ги купуваш отново. Нещо в основите на къщата е. Знаеш кое е. Хоросанът от стискани зъби и тухлите от логика не го изолират добре. И в никакъв случай не го… Изчезват.

То не може да се изпари и не може да излезе. Винаги е вътре в теб – желанието да твориш.
Писва ти. Не искаш тая къща вече да се тресе. Хващаш чука и разбиваш пода. Правиш си мазе. И ето, то е вътре.

Пак свириш по същата тая болка. И пак от там излизат крясъци. Обаче някак си ти е приятно. Забравил си, че е по-добре крясъците да са навън, отколкото навътре. И думите не бяха само лоши. На някои наистина им хареса. Усмихваш се през сълзи.

Дупката в пода не ти пречи. Даже ти харесва. Гостите да й се мръщят колкото си искат. Сега къщата поне не се клати.


Публикувано от anonimapokrifoff на 24.12.2017 @ 10:18:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   josefinne

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:42:25 часа

добави твой текст
"Да свириш на болка" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да свириш на болка
от mariq-desislava на 24.12.2017 @ 12:12:04
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасен текст със забележително заглавие, показващ генезиса на творчеството като начин на живот и демитологизацията на ключови понятия, благодаря за удоволствието.:)


Re: Да свириш на болка
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 01.01.2018 @ 10:23:31
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Сътворението винаги води до опасността, че Творението ще остане нерабрано и неусвоено от околните. Затова и да имаш мелодия, в която да се скриеш, понякога е нужно на Твореца - а другите да си се мръщят колкото си искат.