Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 777
ХуЛитери: 0
Всичко: 777

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРеквием за Поета
раздел: Поезия
автор: ipalam

... А би могъл да бъдеш и самотен,
да си измисляш спомени, да си измисляш глас, останал отвъд усилията на стоманените колела, отвъд сирените на корабите, отвъд бученето на самолетните мотори - някъде зад шумовете на сърцето, зад бълбукането неспокойно на кръвта.
Тогава щеше да стоиш, облегнат на тревясалия хълм, встрани от времето, заслушано в скриптенето на дървоядите, работещи за друго време, щеше да съзерцаваш как фригидната луна се носи по небесни склонове и Вечерницата дреме над съблечени от ветровете клони.
Сега си само странен астронавт - без никакви апаратури, без скафандър...
Каква е силата на любовта ни към земята, та реши ли се човек да полети към нея - ще го стори! - не може никой с нищо да го спре.
И ето го - лежи - с ръцете сграбчил цялата планета... и... сънува...
Краката му изписват половината от тази страшна буква "Х", другата я няма...
Прегръдката с планетата е вечна, запечатана с отломъци от кръв...

Никой никога не ще узнае как политат от терасите съвременни Икаровци и колко порив към живот поетът носи в себе си.


Публикувано от BlackCat на 28.02.2004 @ 13:06:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   ipalam

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 05:29:26 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Реквием за Поета" | Вход | 5 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Реквием за Поета
от pafka (pafka_2003@yahoo.com) на 29.02.2004 @ 08:30:51
(Профил | Изпрати бележка) http://pafffka.blog.bg/
...neweroqtno e....


Re: Реквием за Поета
от glishev (glishev@abv.bg) на 29.02.2004 @ 14:03:11
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
1. Na kakva literaturna tzel sluzhi smjanata na slovoreda: "Bylbukaneto nespokojno"?
2. Zashto Lunata e "frigidna"?
3. Kryvta njama "otlomytzi". Tja ili teche, ili se syssirva. Ili tuk ima literaturna ulovka - "tyrsete greshkite i poluchete kljucha"?


Re: Реквием за Поета
от ipalam на 01.03.2004 @ 21:57:51
(Профил | Изпрати бележка)
Някога, като редактор в едно престижно за времето си издателство, попаднах съвсем случайно на един ръкопис със стихове. Името на автора ми беше напълно непознато. Няколко образа обаче ме впечатлиха със своята нетривиалност, пък и самите стихотворения бяха някак по-различни от общата представа, доминираща по онова време. От една страна, миришеха на литературност - имаше множество вторични образи, извадени на показ от културологичните пластове, от друга страна, същите тези образи стояха свежо и някак съвременно, модерно. Предложих книгата на художествен съвет, защитих я и в края на краищата тя излезе. Казва се "Уморени от чудото". По-късно издадох още една или две поетични книги на същия автор. Мисля, че бяха "Смяна на нощната стража" и "Силните на нощта". Този поет се казва Георги Рупчев. От София. Спомням си, че на едно място имаше един приблизително такъв стих: "Врабци, врабци... Защо не отлетите в странство? Сега не струва счупен грош безмълвното ви постоянство."
Обясних му надълго и нашироко, че идеоматичното словосъчетание е не "счупен", а "пукнат грош" и че разрушаването на устойчивите езикови форми не е проста работа и към това трябва да се подхожда много внимателно, защото езикът е отмъстителен и думите безмилостно се обръщат срещу автора, ако не боравиш внимателно с тях. Жоро се съгласи с охота и дори надълго и нашироко ми благодари в няколко писма за всички редакторски бележки, които бях направил по стиховете му(той боледуваше от прогресивна парализа и общувахме предимно с писма, ходил съм не повече от 5-6 пъти в дома му, но гледката беше мъчителна). Съвсем наскоро научих че е починал през 2001 г. Но защо ви разказвам всичко това? Защото и до ден днешен си мисля, че "счупен грош" беше по-хубаво, по поетично. В тези "кухненски" неща на поезията много много не помагат нито "Поетиката" на Аристотел, нито на Лесинг "Лаокоон или за границата между живописта и поезията", нито Боало. Учудваща е фриволността, с която се раздават оценки и се правят препоръки в мрежата. Понякога ми заприличва на: "Ебал глухия немия, кьоравия бил свидетел." Това го е казал народа. Аз просто го цитирам.

]


Re: Реквием за Поета
от Opium (the_yana@yahoo.com) на 28.06.2004 @ 19:35:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.liternet.bg/publish/bpetkova/index.html
1. Например на запазване на ритъма... или как ти звучи ”неспокойното бълбукане” - на мен ми се преплита на езика...

2. А защо да не е? Нещата са това, което виждаме в тях. Няма обективност на възприятията, не и в света на човеците.

3. Отново въпрос на възприятие. Литературната уловка е единствено: ”Имате ли сетива?”

... благодаря за този стих... и за/на хората, които умеят да пишат така...

]


Не е добра, защото е обиднаRe: Реквием за Поета
от angar на 01.07.2004 @ 23:04:02
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Стихотворението ти е много хубаво! Силно! Поетично! Очарова ме!
Но "фригидната луна" и според мен, колкото и да е оригинално, не е добро, защото е обидно. Човек не трябва да търпи пред него да обиждат когото и да е, а камо ли сам пръв и без причина да обижда!


Не е добра, защото е обиднаRe: Реквием за Поета
от Opium (the_yana@yahoo.com) на 01.07.2004 @ 23:06:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.liternet.bg/publish/bpetkova/index.html
Защо е обидно?
”Фригидна” обидно ли е? Луната дали се обижда...?

]


[Без заглавие]
от angar на 09.07.2004 @ 14:36:37
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Според мен "фригидна" е обидна, защото е синоним на студена, безчувствена, безразлична. Но по-важното е, че думата освен това не е и вярна: Луната е толкова променлива, и толкова съпричастна към влюбените, и е съавторка в толкова много стихотворения!

]


Re: Реквием за Поета
от hoodoo (hoodoo@gbg.bg) на 06.07.2004 @ 11:13:36
(Профил | Изпрати бележка)
Като човек летял веднъж от терасата:)), само ще цитирам Висоцки:

“Кто кончил жизнь трагически, тот истинний поэт,
а если в точный срок – то в польней мере.”




Re: Реквием за Поета
от libra на 06.07.2004 @ 11:24:09
(Профил | Изпрати бележка)
Почитания за поета...
Почитания и за теб, защото си го написал - това.