Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 843
ХуЛитери: 2
Всичко: 845

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзложбата
раздел: Разкази
автор: zika

Стълбите й се сториха безкрайни. Започна да се задъхва, но гледаше да не изостава. Вдигна глава, зави й се свят от спиралата над нея – спирала от стъпала. Видя небето, малко синьо петънце в далечината.
Той не забавяше темпото, дори започна да й се струва, че тича. Настигна го и се хвана за него. Ръката му й даде сили и те се понесоха нагоре.

Познаваше го от няколко месеца. В началото не й беше направил особено впечатление. Засичаха се рядко из града. Имаха общи познати, всъщност това беше допирната им точка. Доста по-късно започна да мисли за него. По-точно, пред очите й се появяваше усмивката му, изрази, неволни жестове, или особения му поглед. Арогантен – така се определяше той. Пушеше непрекъснато, все бързаше и се оплакваше, че не може да спи.

Внезапно изкачването свърши и се озоваха в стъклена мансарда. Светлината извираше от всички страни. По средата имаше триножници покрити с бял плат.
Миришеше на терпентин, миришеше на магия.
Той застана пред един непокрит триножник и затвори очи. Доближи се до него и видя картина.
Видя залез. Остана без дъх от златната красота, от застиналото спокойствие. Помисли си, че тя е и слънцето и планината и птиците...
Усети красотата като смърт и заплака.

Един ден си размениха телефонните номера. Започнаха да се чуват късно през нощта. Понякога й се струваше, че си го измисля. Разговорите бяха странни.
Веднъж й каза, че той пие, а нея я хваща.
Споделяха предпазливо, непоследователно, с недомлъвки. Всеки говореше за своето си трънче. По-скоро, всеки говореше на себе си.
В живота й влезе магията на прегърнатата самота. Усещаше се истинска и жива.
Постепенно откри прекрасната му душа. Откри нежността и болката му. А хапливият му хумор я разсмиваше и прогонваше за дълго тъгата й.
Разказа й за рисуването на сън. Рисувал мечтите си, разбитите илюзии и измислени спомени. Каза й, че е някъде там, изгубен, или намерил се – не успя да разбере.

Една нощ посети ателието сама. Стълбите вече не я затрудняваха. И на лунната светлина видя нарисувана млада жена, с букет полски маргарити в ръцете, седеше на пейка до голямо дърво, усмихваше се към небето. Беше тя! Преродена в багрите, цветен сън – послание от сътворението.
В ъгъла на мансардата стоеше последната закрита картина. Душата й трепна, като нетърпелива птица, но не посмя да наруши реда му.
Разгледа отново всички открити картини – живота му, този, несбъднатия.
Палещо слънце, забравена луна, капки вода в черупки от миди, самотни стъпки, пътя към къщи...
Видя и автора - пред огън в огнище, гордият мъж подаряваше на света душата си.

Събуди се с желанието, да отиде в полето за маргарити.
Набра голям букет. На връщане видя некролог. Беше неговият. Младият мъж я гледаше присмехулно от снимката.
Отиде до гробището. Позна пейката от картината и седна на нея, с цветята в ръце. Загледа се в залеза. Завладя я спокойствието на златната красота и тя затвори очи.

Чакаше я в подножието на стълбите, хвана я за ръка и я поведе. И горе под звездите й показа последната си картина. Показа й, нарисувана нейната мечта, мечтата за любов.
В поле от маргарити, те, двамата, стояха прегърнати и се смееха към слънцето...

Намериха възрастната жена, на другия ден, на пейката. Стискаше в ръцете си букет от диви цветя.






Публикувано от viatarna на 22.03.2016 @ 12:21:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zika

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:15:48 часа

добави твой текст
"Изложбата" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Изложбата
от somebody на 22.03.2016 @ 14:49:13
(Профил | Изпрати бележка)
Идеята на разказа е страхотна. За първи път, откакто те чета, имам нужда от по-подробно, по-пълно обрисуване на героите и картините. Сякаш си бързала да го напишеш и не си го изпипала. Здравей, Зика :))))))))))


Re: Изложбата
от zika на 23.03.2016 @ 10:40:36
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей! Не е писан набързо. И не е точно разказ. Това е "импресия" - мазка с четка, а не картина. За самотата - зрънце, точица от общата картина. Само послание - като мимолетно чувство за сън в съня...Тук е " "изравнен" шрифта - иначе е удебелен през едно - затова е на интервали - за да отделя съня от другия сън - живота. Обичам да пиша късо за "състояния". Усмихнат ден ти желая!

]


Re: Изложбата
от somebody на 23.03.2016 @ 13:14:39
(Профил | Изпрати бележка)
Бях го прочела като вливане на съня в реалността, но явно не достатъчно детайлно. Май аз съм прибързала. Прочетох отново, този път през абзац. Сега го усетих повече. Видях залеза и полето с маргаритки. Благодаря, Зика, за разказаното чрез мацване на четката. Да, импресия е :))))))))))

]


Re: Изложбата
от zika на 29.03.2016 @ 11:11:18
(Профил | Изпрати бележка)
Усмихнат ден!

]