Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 667
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 671

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Marisiema
:: pastirka
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄóìèòå íà äóøàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: zika

Ðàííàòà óòðèí áåøå ìðàçîâèòà. Ñëúíöåòî åäâà ñè ïðîáèâàøå ïúò ïðåç îáëàöèòå è êîãàòî ëú÷èòå ìó äîêîñâàõà áÿëàòà çåìÿ, òÿ çàñèÿâàøå êàòî ïîñèïàíà ñ ìàëêè äèàìàíòè. Ãðàäúò îùå ñå ñúáóæäàøå è óëèöèòå áÿõà ïóñòè.
Ïóñò áåøå è ïàðêúò. È àç ñå íàñëàæäàâàõ íà èñêðÿùèòå ïðåñïè è ñêúðöàíåòî íà ñíåãà ïîä êðàêàòà ìè. ×óâñòâàõ ñå êàòî â ïðèêàçêà.
Ñòðåñíàõ ñå îò æåíñêè ñòîí. Ñïðÿõ è ñå îãëåäàõ. Âèäÿõ æåíà ñåäíàëà íà ïåéêà â áëèçêàòà àëåÿ. Áåøå îáúðíàëà ãëàâàòà ñè êúì õðàñòèòå è ðàìåíåòå é ïîòðúïâàõà îò ñïîäàâåíè ðèäàíèÿ.
Ïðèáëèæèõ ñå è ïîïèòàõ:
- Êàêâî âè å?
- Ïëà÷à – ñ ðàâåí è ñïîêîåí ãëàñ ìè îòãîâîðè òÿ è îáúðíà êúì ìåí ëèöåòî ñè. Îò ãîëåìèòå é ñâåòëè î÷è êàïåõà ñúëçè.
- Àêî ìîãà ñ íåùî äà ïîìîãíà? - ïðîäúëæèõ àç.
- Âå÷å ïîìîãíàõòå ñ òîâà, ÷å äîéäîõòå è ïîïèòàõòå – ñïîêîéíî êàçà òÿ, äîêîñâàéêè ñ ïðúñòè ñúëçèòå ñè.
Îçàäà÷åí ñåäíàõ äî íåÿ.
- Èäâàì òóê, çà äà ïëà÷à – ñúñ ñúùèÿ ñïîêîåí ãëàñ êàçà òÿ. - Ðàíî ñóòðèí ìîãà äîðè äà ïîâèêàì. Âêúùè íå ñòàâà - ìàëêè âíó÷åòà è áîëåí ñúïðóã. Ùå ãè èçïëàøà! Íå âè âèäÿõ. Èçâèíÿâàéòå!
Íå çíàåõ êàêâî äà êàæà.
- Âñúùíîñò èäâàì çàðàäè Áîã - óñìèõíà ñå ïðåç ñúëçè è ïðîäúëæè. - Êàòî ìè ñå íàñúáåðàò îáèäà, ãíÿâ, áåçñèëèå, ñòðàõ, óìîðà – èäâàì. Çà äà èçêúïÿ äóøàòà ñè – ïðîøåïíà òÿ è ìëúêíà.
Ìúë÷àõ è àç. Ãëåäàõ ïîáåëÿëàòà é êîñà, òå÷àùèòå ñúëçè è íå ñìååõ äà íàðóøà òîâà, êîåòî ïðàâåøå.
- Áàáà êàçâàøå, ÷å êàòî ÿ èçêàëÿø, òÿ íå ìîæå äà ãîâîðè ñ Áîã è çàòîâà òè íàòåæàâà æèâîòà – ïðîçâó÷à ãëàñúò é îùå ïî-òèõî, - à äóøàòà ñå ÷èñòè ñúñ ñúëçè.
È äóìèòå é çàáëåñòÿâàò è èìàò äðóã âêóñ è ñèëà!
- Êàêâè äóìè? – ïîïèòàõ àç.
- Îáè÷, ñåìåéñòâî, äîì, ëþáîâ, ïðàçíèê, ïðèÿòåëñòâî, äîáðîòà, ïðîøêà, ñú÷óâñòâèå, ïðèçíàòåëíîñò, ïîìîù, ñëúíöå, öâåòå, äåòå, íåáå... òàêèâà äóìè.
Çà âñÿêà äóøà ñà ðàçëè÷íè.
Çà ìåí äîì, óþò è ñåìåéñòâî èìàò âêóñ íà äæîäæåí, ÷óáðèöà è ñìèíäóõ.
Îáè÷ – íà äúõàâ ìåä ñ öâÿò íà çëàòî.
Ïðèÿòåëñòâî å ïðîõëàäíà èçâîðíà âîäà.
Ðàäîñòòà å êúäåëÿ çàõàðåí ïàìóê, âðúùàùà òè äåòñòâîòî.
Ìèëîñòòà å êúñ÷å òîïúë õëÿá.
Ñ äúõ íà ìåíòîâ ÷àé å äîáðîòàòà.
À ïðîøêàòà, ïðîøêàòà å êàòî ïèåíåòî íà ïåëèí. È êîãàòî ÿ èñêàø, è êîãàòî ÿ äàâàø, ïúðâî òè ãîð÷è, à ïîñëå òå çàòîïëÿ è èñêàø îùå...
Ñâîáîäà, ïðèçíàòåëíîñò, ñú÷óâñòâèå...ðåäåøå òÿ. Îò óñòíèòå é èçëèçàõà ìàëêè îáëà÷åòà ïàðà è ñå óñòðåìÿâàõà ïðàâî íàãîðå êúì íåáåòî, ïîíåñëè àðîìàòà íà äóøàòà é. Âå÷å íå ïëà÷åøå.
Èçâåäíúæ ìè ñå ñòîðè, ÷å â ñâåòà ñìå îñòàíàëè ñàìî àç è òÿ, è ÷å å òðÿáâàëî äà ñå ñðåùíåì.
Æåíàòà, âñå òàêà òèõî, ïðîäúëæè:
- À êàêâà ñèëà èìà ÷îâåê êîãàòî äóøàòà ìó å ïúëíà ñ òî÷íèòå äóìè! Òå ïðîìåíÿò âñè÷êî äî êîåòî ñå äîêîñíàò. È êîãàòî ãè êàçâàø, è êîãàòî ãè ÷óâàø, òè âå÷å íå ñè ñúùèÿ. Ñ òÿõ ìîæåø äà îñìèñëèø æèâîòà è äà ñáúäíåø íå ñàìî ñâîèòå ìå÷òè. ×ðåç òÿõ ñå ñâúðçâàø ñúñ ñåáå ñè, ñ õîðàòà è ñ Áîã.
Èäâàì òóê çà äà èç÷èñòÿ äóìèòå íà äóøàòà è äà êàæà íà Áîã:
"Áëàãîäàðÿ òè!
Çíàì, ÷å ñúì ëþáèìàòà òè äóøà è çà ìåí ñè îòðåäèë íàé-äîáðîòî.
Äîéäîõ äà òå óâåðÿ, ÷å íå ñúì ãî çàáðàâèëà.”
È ñòðàõúò èç÷åçâà. Îáçåìà ìå óâåðåíîñò, ÷å ìè ñå ñëó÷âàò ñàìî ïðåêðàñíè íåùà. Çàðåæäàì ñå ñ âÿðà è âå÷å ñúì ãîòîâà îòíîâî äà äàðÿâàì – îáè÷, ëþáîâ, ñú÷óâñòâèå, ïîäêðåïà... È ñå âðúùàì êúì æèâîòà ñè óìèðîòâîðåíà.
Ïîãëåäíà ÷àñîâíèêà ñè è ñå ðàçáúðçà:
- Òðÿáâà äà ãîòâÿ ñóïà. Äåöàòà ñêîðî ùå ñå âúðíàò îò ó÷èëèùå...
Óñìèõíà ñå è íàïóñíà ïàðêà.
Îñòàíàõ íà ïåéêàòà ñ óñåùàíåòî, ÷å áÿõ ñðåùíàë àíãåë, äîøúë äà ìè êàæå òåçè çàáðàâåíè äóìè.
Ïîåõ ñè âúçäóõ, ïîãëåäíàõ íåáåòî è... çàïëàêàõ.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 13.03.2016 @ 10:46:48 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   zika

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 16:57:41 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äóìèòå íà äóøàòà" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (8 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äóìèòå íà äóøàòà
îò pastirka (prestizh@abv.bg) íà 13.03.2016 @ 12:04:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"...à äóøàòà ñå ÷èñòè ñúñ ñúëçè" - êîëêî ñè ïðàâà! Âèíàãè ñúì ãè ïóñêàëà íà âîëÿ è íå ñúì ñå ïðèòåñíÿâàëà îò òÿõ, çàùîòî ìå âåíòèëèðàò è ñëåä òÿõ ìè å ïî-ëåñíî.
Ñúðäå÷íè ïîçäðàâè! Äíè íà îáè÷ òè æåëàÿ!


Re: Äóìèòå íà äóøàòà
îò zika íà 30.03.2016 @ 17:31:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ! È íà òåá êúñìåò!

]


Re: Äóìèòå íà äóøàòà
îò somebody íà 13.03.2016 @ 16:17:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îáè÷, ñ äúõ íà ëþëÿê è ñïîêîéñòâèå, óõàåùî íà öúôíàëè ñëèâè ïîä ðúìÿùèÿ äúæä. Ïðåäñòîÿùà õàðìîíèÿ ñðåä íàöúôòÿëà ëàâàíäóëà è æèâîò â öâÿò íà ìàêîâå. Íÿêàêâè ìîè óñåùàíèÿ ñëåä ïðî÷èòà.
Ïðå÷èñòâàù è äúõàâ ðàçêàç ñè íè îñòàâèëà. Êðàñèâî ìè áåøå, çäðàâåé :))))))))


Re: Äóìèòå íà äóøàòà
îò zika íà 14.03.2016 @ 18:25:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ!

]


Re: Äóìèòå íà äóøàòà
îò Stargazer íà 16.03.2016 @ 10:59:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èäåÿòà å äîáðà, íî èçëîæåíèåòî å îáúðêâàùî. Àç îò íåîòäàâíà ÷åòà íà òîçè ñàéò è ìîæå áè íå ñúì íàÿñíî ñúñ ñòèëîâåòå íà àâòîðèòå, íî çà ìåí òîçè ðàçêàç íå óñïÿâà äà ðàçêàæå èñòîðèÿ. Ïî-ñêîðî çâó÷è êàòî ïðîïîâåä, áàçèðàíà íà ëè÷íè èçæèâÿâàíèÿ. Ïîä ïðîïîâåä íÿìàì ïðåäâèä íåùî çàäúëæèòåëíî íåãàòèâíî, ïðîñòî íà÷èíúò ïî êîéòî èäåèòå ñà ïîäíåñåíè îïðèëè÷àâàò ðàçêàçà íà òîâà. Èçëîæåíè ñà íà ãîòîâî îò æåíàòà â ïàðêà, ïî÷òè áåç íàìåñà îò àâòîðà-ãåðîé. Ïðèíîñúò íà àâòîðà êúì ïîâåñòâîâàíèåòî ñå ñâåæäà äî ÷åòèðè âúïðîñà, áåç äà ñòàâà ÿñíî âúîáùå ùî çà ÷îâåê å òîé/òÿ. Èñòîðèÿòà èçöÿëî ëåæè íà ïëåùèòå íà æåíàòà îò ïàðêà, êîÿòî èçâåäíúæ ðåøàâà äà èçëåå äóøàòà ñè ïðåä íàïúëíî íåïîçíàò. Ìîðàëíèòå èçâîäè ñà êàòî ïîóêà â ïðèêàçêà çà äåöà, íàïèñàíè â ïðàâ òåêñò, íåîñòàâÿùè ìÿñòî çà ÷èòàòåëÿò äà ãè îòêðèå ñàì ÷ðåç íàðàòèâà.


Re: Äóìèòå íà äóøàòà
îò zika íà 16.03.2016 @ 15:51:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äà! Ïî-ñêîðî å ìîíîëîã íà æåíàòà, íà äåòåòî â íåÿ. Íåïîçíàòèÿò å ìåòàôîðè÷åí ñëóøàòåë. Ïðèÿòåëêà ìå ïîïèòà çàùî òîçè íåïîçíàò å ìúæ è êàçà, ÷å íå å ïðàâäîïîäîáíî - ìúæ íå áè çàïëàêàë. Ðàçêàçà å çà íàìèðàíå íà ñèëàòà â íàñ, çà "îòîìúðñÿâàíå". Òîâà å îíçè ðàçãîâîð, êîéòî âñåêè âîäè ñàì ñúñ ñåáå ñè. Áëàãîäàðÿ çà ìíåíèåòî.

]


Re: Äóìèòå íà äóøàòà
îò kameja íà 16.03.2016 @ 16:16:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñïîðåä ìåí íàïèñàíèÿò òåêñò å ïðèò÷à è êàòî òàêàâà íîñè ñèëåí çàðÿä è âíóøåíèå.


Re: Äóìèòå íà äóøàòà
îò zika íà 16.03.2016 @ 19:03:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ! Êàòî òàêúâ ãî ïèñàõ. Íî ìîæå áè ùå íàïðàâÿ è äðóã âàðèàíò. Ëåêà âå÷åð!

]