Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 835
ХуЛитери: 4
Всичко: 839

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПоследни вести
раздел: Разкази
автор: zika

Любувах се на жената пред мен. Беше висока, стройна, изящна. Помислих си, че е като статуетка на балерина. Стоеше на автобусната спирка, като омагьосана принцеса от някоя приказка, в избеляла басмена рокля на точки, със също толкова избелели платненки на бос крак.
Красивата й кестенява коса беше вързана с ластиче на опашка и тя, от време на време, я пристягаше. В ръцете си държеше хартиени ленти с нарисувани цветни очи и с нещо написано.
И горещият летен ден и спирката в центъра на София станаха специални, озарени от особеното й излъчване.
Усетила, че я разглеждам, тя се обърна и се усмихна. Имаше големи сини очи, красиво лице и не беше млада.
Усмивката й накара всички наоколо да й отвърнат. Явно не само аз я бях наблюдавала.
Пристигна един автобус и изведнъж жената се втурна към вратата му, викайки със звънлив глас.
- Последни вести!
Има Господ! Ето ви очи да видите, незрящи.
Подаваше лентите на хората. Вятърът ги люлееше и имах чувството, че държеше в ръцете си паунови опашки.
- Има и Ангели. Повярвайте! Повикайте ги и те ще ви помогнат.
Беше толкова неочаквано и нелепо, че всички наоколо, стъписани от красотата и на гласът и на жената, взимаха лентите и с гузни очи се отдалечаваха, за да ги хвърлят.
Само един мъж се спря, прочете написаното и прибра лентата в джоба си. Върна се и й каза.
- Благодаря! Точно от това имах нужда.
Тя се засмя и се обърна към някакъв невидим събеседник.
- Видя ли? Действа!
След това попита.
- Защо да ти разказвам? Знаеш какво мисля за насилието – самата аз съм пребивано дете. Затова завърших психология – за да разбера и да помагам. Ама, то лудостта не винаги можеш да я разбереш. А тя си беше луда, майка ми, де. За друго си мисля, за друго – за здравите около нея, за бездушието. Как не са се опитали да я лекуват, да ни спасят.
Знаеш ли какво исках най-много на пет години? Исках тя да умре и баща ми да се ожени за една комшийка. Тя не умря, а той се ожени за комшийката и ни заряза.
От тогава внимавам какво си пожелавам.
Не сега! Заета съм. Нали виждаш – имам мисия! – махна с ръка към небето и се завтече към следващия автобус.
- Мир вам! – викаше силно и раздаваше лентичките си. – Последни вести!
Пропуснах автобуса си, нямах сили да се кача и продължих да слушам „разговора” й.
- За мъжете ли! Какво за тях?... Абе, като магнит съм за мъже с проблеми. Лепят ми се такива, които пият или бият. Или и двете. Партньори в тежест. Специализирах психология на насилието. И какво излиза, излиза, че и жертвите и насилниците са еднакви. Намират се в двата края на една емоционална права и се стремят към средата. Там насилникът е жертва, а жертвата – насилник.
Несъзнателно, те се търсят защото имат нужда един от друг. А за алкохолиците се знае, че обикновено имат тежки травми в детството си –жестокост, унижение, срам, страх... и като алкохоликът на Екзюпери, пият за да забравят...
Всъщност бедата започва от самия теб. От тъмното място в душата ти.
А е толкова просто – ние сме несъвършени. И това е чудесното. Просто трябва да се научим да живеем с това и да се забавляваме. Баланс трябва. А той идва когато разберем, че не е необходимо да сме съвършени... Различността ни прави уникални. А това са си нашите „несъвършенства”. Дори никой да не ни ръкопляска - сме достойни за уважение.
Най-трудното е да се опитваш да бъдеш нещо различно от това което си – каза тя и се обърна към нас на спирката. Гледаше ни с обич и се опитваше да надникне в очите ни.
- Ей, хора! Всеки е човек, всеки! И всеки е важен! Важен е и този момент – сега. Да направим този миг добър! Или добро в този миг.
Хората или я дупчеха с поглед, или погледите им се разбягваха панически. А думите й бодяха, бодяха до кръв.
- Има ли човещина? Има! Не я заключвайте с безразличие, със страх, с умора...Пуснете я! Тя е за хората.
Раздавайте я! Човещината.
Има значение, има.
Да се събудиш!
Да видиш!
Да чуеш другия!
Да споделиш!
Има, хора-а-а!
Заради прозореца, заради душата зад пердето....
Засмя се и смехът й помете и деня и спирката и живота ни – сивия, мрачния. И мисля, че тази мъдра лудост докосна душите ни.
Тя се втурна към пристигналите и продължи да раздава „очите”си.
- Последни вести!
Няма правила!
Отвори прозореца и избягай... Боже, не виждате ли как всичко бързо отлита, а вие, ден за ден, оттук, оттам. Живот на парче.
А мечтите? А? Къде ги погребахте? Поне ги изпратете както подобава – с молитва, по пътя извън вас, към другата вселена – сбъднатата.
Явно се умори и седна на плочките. Загледа се в написаното по листата и зачете високо.
- Последни вести!
Имаш право да не стоиш под дъжда на одумването, неодобрението, чуждото мнение,
Не бъди разменна монета в живота на другите..
Погледна към невидимия си събеседник и се засмя.
- Виж ги. Мислят ме за луда. Не смеят да ме погледнат...ама ме чуват.. Дали разбират какво говоря и защо го правя?
Искам да ги стресна!
А, да видим, кои са по-щастливи!
Лудите или здравите?
Какво е лудост?
В Уикипедия пише: Лудост или безумие е тежко психическо заболяване. Свързва се с широк спектър на ненормални и неадекватни промени в поведението.
А защо някой се разболява и до ден днешен психиатрията само предполага, но не може да обясни.
Всъщност всяка болест е избор, знаеш го, нали... Оказва се, че нищо не става без съгласието ти. Там, в тъмното на душата, ти си поискал и алкохола и лудостта и травмата и болестта...Всичко! И всяко нещо си има своята психологическа полза – да правиш каквото си искаш, свободен, важен, цветен, да ти обръщат внимание, да манипулираш...
А е бягство от реалността, сътворяване на собствен свят – илюзия за свобода.
Жената млъкна и стана. Загледа се в небето и засвири с уста детска песничка.
Вече не раздаваше ленти.
- А как ти се струва тази мъдра мисъл на Алберт Айнщайн: „Има само два начина да изживееш живота си. Единият е да живееш така, като че ли не съществуват чудеса, а другият – сякаш всяко нещо е чудо.”
Е, днес аз ще съм чудото им!
А те да си мислят каквото си искат „този живот
си е мой... и съм луда по него..” - написала го е една поетеса.
Внезапно се обърна и ми намигна. С напълно разумни очи! Дойде до мен и ми подаде няколко ленти. След това хвърли останалите нагоре, на вятъра, и се качи в потеглящия тролей.
Сгънах лентите и ги прибрах в чантата си. Вече не бързах. Стоях там, с буца заседнала в гърлото ми, и се опитвах да преглътна и сълзите и думите на непознатата.
Няколко дни говорех само за нея – толкова се бях впечатлила. А лентите не погледнах, страхувах се да прочета посланията й. Така си и останаха в лятната ми чанта. Постепенно забравих за случката.
Един ден, на седмичната ни среща, моя приятелка дойде развълнувана. Разказа как на спирката в квартала им, красива, добре облечена жена, раздавала есенни листа и листчета с послания – наричала ги „късметчета”. На нейното късметче пишело: Достатъчно е на деня неговото зло и най-важен е днешният ден. И миналото и бъдещето са в него. Той е дъбът хвърлил семенцето, той е семенцето от което ще израсте дъб.
Беше снимала жената с телефона си. Беше тя, тайнствената непозната.
Когато се прибрах извадих лентите. Пишеше:
„ В духовния живот най-силни и красиви са малките неща.”
„ Смисълът на живота не е във великите идеи, а в тези, малките, микроскопичните, в бъдещите семенца – все още незасетите.”
„Знанието на душата е преживяното – малкото топче прашец под крилото на пчела. Трябва цял живот – за да се отрони капка елексир.”
Оттогава, в тежки за мен моменти, ги четях... Даже подарих посланията на приятелите си.
Но, всяко чудо за три дни!
Все по-рядко се сещах за нея.
И в едно студено, зимно утро, пресичайки парка, за да отида на спирката, чух нейния глас от близката алея. Даваше наставления на някого. Спрях и се заслушах.
- Монтирахте ли камерите? А в автобусите? Поне в три последователни..
Стресна ме младежки глас, който с уважение й отговори:
- Госпожо професор, всичко е направено, вчера проиграхме маршрута и проверихме техниката.
- Ще следите очите на хората! Има ли достатъчно камери за ръцете?
Много са важни първата реакция и жестовете - от елемента на изненадата и шока.
Ръце и очи – днес на тях ще се съсредоточим.
Според мен с това и ще приключим филма.
- Всички са по местата си и знаят какво да правят. Остава само да се преоблечете. Започваме след десет минути.
Несъзнателно завих и се озовах пред нея и група млади хора. Не знам защо всички ми се усмихнаха като на стар познат. Тя ме доближи и прегърна.
- Благодаря ви! Много ни помогнахте тогава, през лятото. Снимките станаха чудесни. Само вие останахте до края и реагирахте искрено. Това е най-доброто досега - и шока и сълзите и съпричастието. А ръцете ви, ръцете ви са невероятни – създадени са да правят добрини.
Не знаех нито как да реагирам, нито какво да кажа.
- Ако не бързате, изчакайте тук, в нашия фургон, да свършим и ще поприказваме после - каза тя. – Ще видите всичко вътре.
Кимнах и се озовах, с чаша чай, пред неголям монитор.
Тя облече избелялата басмена рокля, обу платненките и излезе навън, в студа.
- Последни вести! – звънна гласът й от спирката. - Всеки човек може да намери това, което е определено за него.
Търсете го в себе си, хора-а-а!
Даровете са много – благородство, любов, признателност...
Прилагайте моралния закон – „ дай за да получиш” .
Последни вести!
Злото е ненаправено добро...
















Публикувано от nikikomedvenska на 10.03.2016 @ 13:23:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zika

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:14:14 часа

добави твой текст
"Последни вести" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Последни вести
от kameja на 10.03.2016 @ 18:07:41
(Профил | Изпрати бележка)
Забележителен разказ, не оставя читателя равнодушен. Поздрав!


Re: Последни вести
от zika на 10.03.2016 @ 18:09:55
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Последни вести
от Marta на 10.03.2016 @ 19:27:50
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
"Нашите несъвършенства ни правят съвършени един за друг..." Да. Чудо е и е чудесно да го осъзнаеш - освобождение от оковите на един стремящ се към съвършенство, осакатен, болен и измъчен свят на човеци. Да робува на правила, да плаща данъци, да се бъде този, който очакват от него. Мен малко ме отрезви финалът, но къде ти такива святи хора, които не снимат филми или поне не правят скрити камери и селфита в днешно време...Щастлива жертва. Безвъзмезден дар...Наивно :)


Re: Последни вести
от zika на 19.03.2016 @ 15:38:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за мнението. И мен ме отрезви края! Хубав ден!

]


Re: Последни вести
от somebody на 10.03.2016 @ 21:44:08
(Профил | Изпрати бележка)
Пъстротата и цветността са в различията. Да ти призная и аз обичам да наблюдавам хората и риакциите им. Чак такива провокации не съм правила, но други, да. По-красиво е, когато светът е добър и се фокусираш над малките неща. Здравей отново :)))))))


Re: Последни вести
от zika на 11.03.2016 @ 18:30:07
(Профил | Изпрати бележка)
Пробвам да проникна отвъд илюзията ни за нещата...Ще продължа. Дано да се науча да "усещам" дървото преди да го видя. Благодаря!

]


Re: Последни вести
от daro на 11.03.2016 @ 08:19:29
(Профил | Изпрати бележка)
от самото начало на разказа имах усещането за една преднамерена театралност... и в

края тя намери своя логичен завършек - "риалити шоу", експеримент с мизансцен и т.н. :)

...жертващият се, ако няма идея, ако не живее за служението на вечност, ще се

сражава само с насилника в себе си - психиката - там болката е непреодолима,

докато не събуди "вселастника", който ще го утеши и освети с истината -

"мъдростта не прави депресии и импресии"... и не се нуждае от поклонение пред

очите на камерите, с претенцията за обективност

... жертвеният агнец не изпитва болка, когато е осветена духовност... и е битие в

Окото, а не битност в окулярите

добре пишеш - за добро е! :)

Осветен ден...

...(.)


Re: Последни вести
от zika на 11.03.2016 @ 18:11:20
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност случката в основата си е истинска, само че с пълната Лудост. Жената раздаваше листчета, но наред с притчовите думи, псуваше и минаваше в кошмарни чинични крясъци. Беше много стряскащо и страшно. Затова моята история е такава - да се замислим за по различните състояния, да ги сведем до по-нормално осмисляне и ако може драматичността да помогне , а не - да отврати. Защото има и такава действителност - изгубени души, за които няма помощ.
Благодаря за мнението.

]


Re: Последни вести
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 11.03.2016 @ 10:21:37
(Профил | Изпрати бележка)
Описала си го по чуден начин и заслужаваш аплодисменти!
Денят ми се усмихна чрез твоя разказ, макар че навън вали, и аз ти брлагодаря искрено!!!


Re: Последни вести
от zika на 11.03.2016 @ 18:34:17
(Профил | Изпрати бележка)
Опитах се да предам "усещане" за свързаност и съпричастност. Благодаря!

]