Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 793
ХуЛитери: 1
Всичко: 794

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНощни релси
раздел: Есета, пътеписи
автор: prolom

Часът е 4 без 20 сутринта. Нощният влак Варна-София спира за минута на гара Червен бряг. В него се шмугват няколко привидения. Начумерени мъжаги без багаж. Тръгнали са на работа в столицата.
Там трябва да са в 6:05 ч., ако не се случи някой сакатлък с контактната мрежа. После ще се мотаят 2-3 часа до началото на работния ден – кафета, цигари, лафове, шкембе-чорба, кой къде се напил и как се изложил, и обратното. Надницата им ще е усвоена преди да е изработена. Зомбитата надушват свободни места, разбутват спящите пътници и заспиват още преди да са седнали. Вечерта в девет ще се приберат в къщи. Ще имат време да хапнат, да се накарат на децата и да теглят по една псувня на жената и всички партии. Ще дремнат два-три часа и всичко ще започне отначало. Мъжете хъркат като параходи.
Влакът профучава край лудницата в Карлуково.

„Тия тука са си най-добре…“ - обажда се сънен глас в тъмното.
В 4 и 5 влакът спира на гара Роман. Чакалнята – огромен, празен аквариум, спомен от силните години на градчето. Броят на зомбитата се увеличава. Те са спали двадесетина минути повече от червенобрежките, но не им личи. Изпопадат като брулени круши по свободните седалки и захъркват моментално. Някой опитва да ги заговори, но вече е късно. В 4 и 20 влакът е на Мездра. Възлов жп възел. Броят на работещите в София драстично скача. Вече се виждат и нагласени дами - първото съществено нововъведение в пейзажа. Двама полицаи свалят от влака съмнителен несретник без лична карта. Дамите вадят телефони от калъфите. Те опитват да влязат във фейсбук, а мъжете – в покоите на Морфей. Успехът им е променлив.
Чува се ранобуден петел и лека суматоха. Влакът е спрял на гара Зверино. Бивше индустриално село с вече изветряла слава. Но с респектиращо име, каквито са и хората, които се качват. Тежка псувня раздира мрака и стряска дремещите баби от източна България. Часът е 5 без 20. Дефилето ни приветства с един от коронните си номера. Небръснат мъж с блеснал поглед вади бутилка от Дерби Кола, пълна с домашно вино. Вече няма свободни места. Мъжете пият в коридора. Кондукторка с добре оформено катинарче кудкудяка делово: „Тука непроверениии…“. “Пий или изчезвай“, изломотва и един от мъжагите. Кондукторката се кикоти. С рязко движение отваря вратата на купе и пали лампата, като надзирател в Дахау. „От Мездра и Зверино непроверенииии…“. Заслепените концлагеристи в купето вдигат ръце пред очите и пъшкат в нестроен хор.

В 5 и нещо тренът поема още пролетариат от гара Лакатник и Церово. Следващата гара е Своге. За зла участ на неподозиращите, в градчето е пазарният ден и коридорите са пълни със стрейнджърс ин дъ найт. Плюс илиянски торби, вързопи, чували и всякакви способи, които могат да пренесат стока за продан.

Контактната мрежа устоява! Влакът тържествено влиза в столицата. Всички се пръсват нанякъде. От източните квартали бавно се спуска бялото платно на новия ден.


Публикувано от Administrator на 15.12.2015 @ 16:07:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   prolom

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:54:17 часа

добави твой текст
"Нощни релси" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нощни релси
от PeterVan на 16.12.2015 @ 08:43:30
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах влаковия пътепис... Точен и социален. Поздрав за "литературния машинист!"


Re: Нощни релси
от somebody на 20.12.2015 @ 13:12:21
(Профил | Изпрати бележка)
Леле, направо чух и видях всичко описано! Много добро! Тази кондукторка що има катинарче :))))))))))))


Re: Нощни релси
от prolom на 21.12.2015 @ 15:32:57
(Профил | Изпрати бележка)
За респект вероятно...

]