Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 971
ХуЛитери: 1
Всичко: 972

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКакво означава бог?
раздел: Есета, пътеписи
автор: hihi

Хората имат нужда от някой по-силен, търсят някой по-силен извън себе си, защото се чувстват слаби, трябва им упора, но църквата е мъртва, а Бог мълчи.
Няма доказателство, че той изпълнява молитвите, може всичко да е случайност, но хората искат да се чувстват защитени и да запълнят черната дупка на празнотата в душите си, черната дупка, която поглъща всички желания, мисли, чувства и ги изпразва от съдържание, но тази дупка е навсякъде, дори в иконата срещу теб, тя вече е погълнала човека, изобразен на нея.

Бог мълчи. Не е ли тогава по-разумно да почиташ човек? Той говори, можеш да го пипнеш и когато го молиш ти отговаря, ти го виждаш с очите си как действа. Не е ли несъвършеният и смъртен човек по- добър бог от съвършения и безсмъртен бог? Но кого тогава да обявиш за бог?Лъжец, измамник, политик, гуру? Не са ли това синоними? Да, могат да бъдат опасни, да те разочароват и наранят, но поне са реални.

И така стигаме до култа към личността, диктаторите и естествено се сетих за Хитлер. Ех, горкичкият Хитлер, бог никога няма да му прости, защото Хитлер не е бил такъв касапин като Него, той с главно „Т“ продължава да убива и ще убива. Всъщност Христос и Хитлер са като две капки вода, но единият е успял, а другият –не. Преди християнството е имало господари, имало е роби, а след християнството- само роби.

Църквата превръща бог в енергиен вампир. Разпятието изсмуква енергията на миряните. Аз много пъти съм виждала плачещи хора в църквите, но те не плачат от радост, а поради това, че се чувстват нищожни, мислят, че никога няма да изпълнят това, което бог иска от тях. Църквата се храни с тяхното нещастие и ги превръща в роби, тежестта на моралните догми ги смазва, повечето от тях се отказват да се усъвършенстват и спазват формално ритуали, това пречи на развитието им, църковният бог е измислен тиранин, който иска да живеем в страх от него, от ада и Страшния съд. Не само християнството, а изобщо религиите са толкова мъртви, че ще вземат да убият и уж безсмъртния бог.

Но какво е бог? Разберем ли истинското значение на тази дума ще бъдем свободни, ще разберем, че няма нито атеисти, нито вярващи. Атеистът уж е приел за нормално и естествено, че човек накрая става на прах, но отиде ли на гробище- плаче, значи не го е приел, вярващият уж мисли, че човек отива в рая, но и той плаче. Вярата не е като знанието, тя е непостоянна, тя е начинът, по който човек предпочита да мисли в даден момент, човек не може постоянно да вярва, нито постоянно да не вярва.

Бог е нула. Бог е правилото на всички правила и законът на всички закони, бог е и не е, без бог няма положително, нито отрицателно, няма горе, няма долу. Не можеш да кажеш „вярвам в бог“, нито „не вярвам в бог“, не можеш да потвърдиш напълно, нито да отречеш напълно нулата. Бог, това е началото и края на безграничното, нищото във всичко и всичкото в нищо. Бог е критерият на всички критерии. Бог не е слово, в бог слово и тишина се сливат. Бог е Разумът, редът на хаоса и хаосът на реда.


Публикувано от Administrator на 09.10.2015 @ 12:46:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   hihi

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:45:44 часа

добави твой текст
"Какво означава бог?" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Какво означава бог?
от ATOM на 09.10.2015 @ 13:25:55
(Профил | Изпрати бележка)
Няма как религията да е мъртва. Това е възможно само за някаква форма на организация, институция, която да твърди, че изявява религията. Но това не е самата религия.
re-ligare означава възстановяване на изгубената връзка.

За мъртва може да се обяви и информацията, че бог е непроявеност или начало на причините, защото това е само фрагмент и неактуалност. Опит за ограничаване на неограниченото.

Изводът от това, което казвам е, че всички тези думи и нагласи са без значение, при положение, че не носят действено приближаване и изживяване на божествеността, такава каквато тя е, а не такава, каквото ние си мислим, че е.


Re: Какво означава бог?
от angar на 16.04.2016 @ 19:00:35
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Преди християнството е имало господари, имало е и роби, а след християнството- само роби." Голяма мисъл! Не знам ти ли си я формулирала или си я преписала отнякъде, но наистина е велика.

Споделям повечето от мислите ти. Но с някои не съм съгласен. Например, че няма нито вярващи, нито атеисти - има ги и двата вида.

И уж отричаш бога, но в последния абзац така го завъртяваш, сякаш Бог, не в религиозния смисъл, но нещо като висш разум, съществува.