Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 758
ХуЛитери: 0
Всичко: 758

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСрещата
раздел: Разкази
автор: IGeorgieva

Беше ленив юнски ден. От онези, приятно горещите, които не искаш да свършват, особено ако си на почивка. Неуморното слънце обаче следваше своя път по безоблачното небе. Не след дълго щеше да потъне зад гъстата дъбова гора, приютила хотел „Райски кът”, a дотогава щеше да радва верните си почитатели - летовниците в Приморско. Подремнали след обедното преяждане, те прииждаха на двойки, тройки или цели шумни групи към големия басейн на хотела.
Оглеждаха се за празни шезлонги и когато ги откриеха, мятаха кърпите си върху тях, за да заявят правата си. Децата без бавене нахлузваха пояси и всякакви приспособления и скачаха във водата, съпроводени от предупрежденията „да не стоят много дълго… като вчера”. Мъжете се отправяха към бара, за да преборят обезводняването с бира. Някои засядаха на приказка по масите, но не и преди да занесат на съпругите си заръчаното им кафе. Жените полагаха нужните количества защитен крем върху телата си и се отдаваха на сладки приказки и заслужено безделие.
Седнала на един шезлонг, Катерина наблюдаваше напрегнато дъщеря си, която плуваше под водата. Щом въздухът й свършеше, малката показваше мократа си главица и отмяташе назад дългата си руса коса, поемаше въздух, и майката отново я изгубваше от поглед.
- Мамо, видя ли? – провикна се накрая Ния. - От единия до другия край го преплувах, без да спирам!
Катя вдигна палец в знак на одобрение - браво! Цели тридесет метра. Щеше да е спокойна, ако дъщеря й имаше надуваеми плувки на ръцете, но това бяха бебешки работи. И как може да се плува под вода с тях – упорстваше голямата 6-годишна Ния. Сега детето щеше да си почине, което позволяваше на Катя да не стои вторачена в басейна. Тя вдигна поглед към напиращата от всички страни гора. Младите листа на дърветата бяха толкова близо и деликатно й махаха. Морето бе зад тях - на около триста метра, и въздухът беше сладък като изворна вода. Боже, какво блаженство и колко различно от това да си майка в големия град! Да стискаш детето за ръка, докато вървите по тесните квартални улички с паркирали дори на тротоара автомобили. Да го оставяш да се рови в пясъчника на детската площадка, където малко преди това две улични кучета любезно са ви отстъпили място си. Радваше се, че ще прекарат седмица тук. Децата обожаваха водата, не можеха да й се наситят, дори забравяха за телефоните и електронните си игри. Катя насочи поглед към множеството, събрало се около другия притегателен център – бара, и зърна съпруга си да разговаря със Симо. Познаваха го от първото си идване тук преди три години. Бе внушителен мъж, тип Арнолд Шварценегер – атлетичен и с огромни мускули, които се издуваха при всяко движение. Поради респектиращите размери и факта, че е бивш полицай, списъкът със служебните му задължения бе дълъг. Отговаряше за охраната на хотела, басейна и всички съоръжения. Беше лоялен и доверен на собственика човек.
- Искам сладолед – извика Ния и излезе от басейна.
- И аз – призна Катя и последва дъщеря си. Тъкмо повод да поздрави Симо. Не го видяха, когато се настаняваха два часа по-рано. Докато приближаваше към двамата мъже, Катерина долови нещо различно у Симо и го погледна изпитателно. Може би фигурата или изражението му. Не беше съвсем сигурна. Лицето му бе обветрено, скулите изсечени, покрити от фини и по-дълбоки бръчки. Помнеше очите му по-наситено сини и спокойно усмихнати.
- Здравей – поздрави го тя. – Как си?
- Тъкмо му казвах колко е отслабнал – обърна се към нея съпругът й.
- Здравей, добре дошла - поздрави я Симо. - Така е, от зимата насам, свалих много.
- Някой тежък грип ли?
- Не, на гриповете аз им разказвам играта. Друго, друго преживях.
Катерина го погледна въпросително.
- Видях вълк.
- Хайде бе, къде? Как го видя?
- Тук, до хотела – каза Симо и посочи с ръка към пътя. – Беше през зимата, нали оставам да пазя. През цялото време съм сам тук. Жива душа няма наоколо.
- Не знаех, че стоиш и извън сезона – вметна Катерина.
- Ами, трябва, ако не аз, кой друг? И отивам една вечер, още не беше съвсем мръкнало, да изхвърля боклука ей там в кофите. То колко ли боклук има сам човек... И тъкмо вдигам капака на едната, отзад изскочи един вълк точно срещу мен.
- Ау? – ахна Катерина
- Замръзнах на място. Стоях като парализиран. Погледна ме, с един скок мина зад гърба ми и избяга.
- А пистолета носеше ли? – попита съпругът на Катерина.
- Да, не ходя никъде без него. Но той беше на две крачки от мен... Повярвай ми - забравих и пистолет, и всичко. Видях зъбите му, очите му – диви, едни такива. Сякаш ме хипнотизира. Видях смъртта… Ако не си го преживял, не знаеш какво е.
- Не може ли да е било някое куче?
- О, не.. – възмути се Симо. - Истински вълк си беше - стойката, вратът, опашката.
- Е, къде тук вълци, нали не слизат при хората, страх ги е от тях? – попита съпругът й.
- Не слизат… а като са гладни? Това тук е Странджа, макар и в ниската й част – махна Симо към гората.
- Но не те нападна?
- Не, но тогава не знам как стигнах до стаята, нищо не помня. Тресеше ме и сигурно съм бълнувал. Все вълка виждах как скача срещу мен. Не можех да стана от леглото. Казаха, че поне два дни съм лежал. По едно време дошъл шефът. Пристигнал от София, защото не съм си вдигал телефона. Закараха ме в болница. Бях на системи заради обезводняване. Страшно беше. Много. Е, оттогава започнах да слабея, а ям, но апетит нямам. И съня си загубих.
- Късмет си извадил, че не те е нападнал. Отървал си се. Малкия дявол си срещнал.
- Кой знае, кой знае?
- Страшно е било, но е минало. Ще се оправиш, ще го преодолееш – опита да го успокои Катерина.
- Хайде, почивайте! – махна им Симо и тръгна по задачи.
Катерина вдигна ръка след него. И докато гледаше отдалечаващата се фигура, пред очите й се завъртяха най-ярките й спомени от Симо. Изправен като струна, наперен, усмихнат, флиртуващ с дамите около басейна.
Когато дойдоха на следващата година, първо попитаха за Симо. Момичето на рецепцията им отвърна, че Симо починал. Без да боледува. Просто така. Заради вълка. Не могъл да преживее срещата.

Ирена Георгиева


Публикувано от anonimapokrifoff на 06.08.2015 @ 23:32:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:02:52 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Срещата" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Срещата
от somebody на 07.08.2015 @ 10:25:07
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубаво пишеш ти! Има срещи в живота, които спират дъха и после дишаш дълбоко. Тази среща ме стресна. Смъртна...


Re: Срещата
от IGeorgieva на 07.08.2015 @ 20:46:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за милите думи!
Такава е. Рядко се случват, но ги има...
Хубава вечер ти желая! :)))

]


Re: Срещата
от doktora на 07.08.2015 @ 13:50:17
(Профил | Изпрати бележка)
Поантата на разказа е арт стреличка в десетката, Ирен!
Приятно ми е да те чета, прохладно и тъжно, като на море в късна есен. :)


Re: Срещата
от IGeorgieva на 07.08.2015 @ 21:01:44
(Профил | Изпрати бележка)
На мен ми е приятно да ме коментираш, Док!
Малко прохлада...от утре пак ще е горещо!
Хубава вечер! :))))

]


Re: Срещата
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 08.08.2015 @ 06:55:26
(Профил | Изпрати бележка)
Все едно, че бях на този плаж! Много автентично го описваш.
Колкото да срещата с вълк - срещал съм (на младини бях ловец).
Много рядко нападат хора. Особено - единично.
Човекът е трудна плячка. Ако са глутница и прегладнели? Може би-да...

Хубав разказ! Прочетах с интерес.

;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Срещата
от IGeorgieva на 11.08.2015 @ 18:01:30
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря за прочита!
Не ми се иска да ги срещам обаче...
Хубав ден! :)))))))))))

]


Re: Срещата
от agripina на 09.08.2015 @ 18:58:25
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав разказ, подсеща ни затова, че не сме застраховани от никакви срещи и от това как ще ни се отразят!


Re: Срещата
от IGeorgieva на 11.08.2015 @ 18:08:53
(Профил | Изпрати бележка)
Да, каквито и планове да правим, не можем да предвидим всичко. Една среща и....
Много ти благодаря, че прочете и коментира!
Хубав ден! :)))))))))

]


Re: Срещата
от zaltia на 09.08.2015 @ 19:11:04
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Ирена,
Хубав разказ...
Чувал съм, че когато стресът е много силен може да срути имунната система, и от там където има по- слабо място...нещата тръгват надолу...
Поздрави и успешна нова седмица!!!


Re: Срещата
от IGeorgieva на 11.08.2015 @ 14:10:52
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че прочете, Краси!
:) Хубава седмица и на теб!

]


Re: Срещата
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 14.08.2015 @ 22:00:47
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Историята наистина е много силна. Хареса ми как си я разказала. Поздрави!:) Знаеш, фен съм ти!


Re: Срещата
от IGeorgieva на 16.08.2015 @ 11:33:14
(Профил | Изпрати бележка)
Много мили думи - благодаря ти, Ина! Ценя високо мнението ти!
:)

]