Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 759
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 762

Îíëàéí ñåãà:
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐåçà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: milcho

Õà íà áàñ Ðàéñúí, ÷å íÿìà äà ñå ñåòèø çà êàêâî ñòàâà äóìà â òàÿ èñòîðèÿ. Íå, íå å çà íÿêîé àðàáèí, ìàêàð, ÷å ñúì õîäèë è ïî òèÿ ìåñòà. Äà, Çèíêà, ðèìóâà ñå ñ áîçà, íî íå ñòàâà äóìà çà áîçà, ìàêàð, ÷å çà áîçàòà òîâà å äðóãà èñòîðèÿ
– íàëè äÿäî ìè ñ òúðãîâèÿ íà áîçà è ìåêèöè ñå å ïðåõðàíâàë, êîãàòî ñå å ïðåñåëèë â Ñîôèÿ ïðåç 20-òå ãîäèíè. È å ïðîäàâàë ñ ãþìà áîçà íà ñëàâèñòèòå ôóòáîëèñòè è çàïàëÿíêîâöè. Òà çàòîâà òîé ñè áåøå âèíàãè îò Ñëàâèÿ äÿäî. Àç êàòî, ñòàíàõ îò ÖÄÍÀ âñå ñå îïèòâàõ äà ãî óãîâîðÿ äà ñå îòêàæå îò Ñëàâèÿ è äà ñòàíå êàòî ìåí è òàòêî îò ÖÄÍÀ, íî òîé íå ðà÷è. Çà Ñëàâèÿ ñè áåøå äî êðàÿ è âñå ñå ÿäîñâàøå, êàòî êóïóâàøå ñóòðèí ñ ÷àéíèêà áîçà è êèôëè îñìèöè îò îòñðåùíàòà áóäêà äî ñïèðêàòà íà òðîëåÿ äî áàíÿ „Ìàäàðà”: – Òèÿ, êàçâàøå, íå çíàÿò çà ïðàâÿò áîçà, ñå ïîäñìèõâàøå, ìíîãî ãúñòà ÿ ïðàâÿò. Àç êàòî è ñèïåõ â ãþìà ïî åäèí-äâà ëèòðà âîäà îò ÷åøìàòà è ñè áåøå òàìàí – è ïèâêà è ñëàäêà. À èíà÷å òîãàâà, Ðàéñúí èìàøå íÿêîëêî âèäà áîçà. Îòèâàì, àç â ñëàäêàðíèöà „Ìàëèíà” äî êèíî „Èâàí Âàçîâ” äåòî ïðîäàâàõà ïàñòè è áîçà è êàòî êàæà åäíà áîçà ìå ïèòàò, êàêâà - íîðìàëíà, ñëàäêà èëè ðåçëèâà. Íîðìàëíàòà ñè áåøå ðàçðåäåíà íîðìàëíî, ñëàäêàòà áåøå ïðåñíà áîçà, à ðåçëèâàòà áåøå âå÷å ïðåñòîÿëà íÿêîëêî äíè è ñúîòâåòíî ëåêî ôåðìåíòèðàëà è âúçêèñåëà. Íî çà ïèÿ÷èòå íà áîçà ðåçëèâàòà áåøå ïðåäïî÷èòàíà, ïîíåæå îò íåÿ òè ñå çàìàéâàøå ëåêî ãëàâàòà – íàëè âñå ïàê ïðè ôåðìåíòàöèÿòà áîçàòà ëåêî ñå ñïèðòîñâàøå, êàòî ìëàäî âèíî øèðà. Àç òîãàâà íå îáè÷àõ ðåçëèâà áîçà, à ïúê ñåãà òàêàâà íÿìà. Ñåãà ÿ ïðàâÿò ñ ïîäñëàäèòåë-àñïàðòàì è íå ìîæå äà ôåðìåíòèðà – íàïðàâî ñå ñêàïâà, àêî ïðåñòîè. Òîãàâà, êàçâàøå äÿäî, àêî òå õâàíàò ñòðàæàðèòå è àêöèçíèòå, ÷å ïðîäàâàø áîçà ñúñ çàõàðèí íàïðàâî òå îäèðàò îò ãëîáà è òè êîíôèñêóâàò ãþìà. È ôàëèðàø. Òà çàòîâà ðàäîìèðñêàòà áîçà å èìàëà ñëàâà íà áàø áîçà – ÷èñòà ðàáîòà.

Íî èñòîðèÿòà çà ðåçàòà å äðóãà – â íåÿ èìà è ïîëçà íàêðàÿ. Íàëè Èëÿòà ìè êàçâàøå, ÷å ðàçêàçèòå êîèòî ïèøåø Ìèë÷î, òðÿáâà âèíàãè äà ñâúðøâàò ñ ïîóêà íàêðàÿ. È äðóãî êàçâàøå, äà íå ïèøà ðàçêàçè è îùå ïîâå÷å äà íå ãè èçäàâàì. Íî, ñëóøà ëè íÿêîé. Òà ìè ñå èñêà äà ñïîäåëÿ ñ Âàñ òàçè èñòîðèÿ-ðåöåïòà çà ðåçàòà. Ñòàâà äóìà çà ëåê.

 ÷åòâúðòî îòäåëåíèå âñè÷êè äåöà åäíî îò äðóãî ñå çàðàçèõìå è ïðåáîëåäóâàõìå æúëòåíèöà. Òà è àç ÿ ïðåêàðàõ òàçè áîëåñò, íà êîÿòî ñåãà è âèêàò õåïàòèò-À èëè õåïàòèò-Á è ò.í., à òîãàâà ñè áåøå ïðîñòà æúëòåíèöà è òîëêîç. Èìàøå è ìîðáèëè, è êîêëþø è „ïëåìîíèÿ” è äðóãè òàì íàñòèíêè è èíôëóåíöèè, íî îò òàÿ áîëåñò íàé-ìíîãî ïîäêÿðèõ, çåð ñòîÿõ ñè ó äîìà ïî÷òè ìåñåö ïîä êàðàíòèíà íå õîäèõ íà ó÷èëèùå è èç÷åòîõ êóï êíèæëåòà ïî àñòðîíîìèÿ. Ìàé îò òîãàâà è ñòàíàõ àñòðîíîì. Òîãàâà íÿìàøå ãðèï. Èìàøå ñàìî ïðîñòè íàñòèíêè è âäèãíåø ëè òåìïåðàòóðà, 37-38 ãðàäóñà ñè îñòàâàø â êúùè. Íÿìà áåëåæêè, íÿìà èçâèíåíèÿ, ðàé ïî öÿë äåí ñå èçëåæàâàø è ñè ÷åòåø, Ãðàô Ìîíãå Êðèñòî, Êàïèòàí Íåìî, Îöåîëà è ïðåïóñêàø ïî ïðåðèèòå è ïàìïàñèòå, êàêòî ñåãà Àòðåþ îò „Ïðèêàçêà áåç êðàé”.

Íî êàê ñå çàïî÷íà òîâà „áëàæåíñòâî”. Åäèí äåí áàáà ìè Äîíêà, ìîÿ íàé-ðåâíîñòåí ïî÷èòàòåë è ñúäíèê ìå çàãëåäà ñóòðèíòà â î÷èòå: -Àìè òè ñè ìíîãî ïðåæúëòÿë áå, Ìèë÷î, äà íå ñè íåùî îòçåáíàë (òîâà ïîÿñíÿâàì ïî íåéíèÿ öâåòóù æèòóøêè åçèê îçíà÷àâàøå, ÷å ìîæå áè äà ñúì íàñòèíàë). Ó ìåí âåäíàãà ñå ïîÿâè íàäåæäà, ÷å òîçè äåí ìîæå äà îòúðâà ó÷èëèùåòî è îùå ïîâå÷å çàïðèìèãâàõ è íàïðàâèõ ôèçèîíîìèÿ íà ðèöàðÿ íà ïå÷àëíèÿ îáðàç. -Ïåíêå, ïðîäúëæè áàáà, Ìèë÷î å íåùî áîëåí ïàê, êàòî ñå îáúðíà êúì ìàéêà ìè, êîÿòî ñå ñòÿãàøå çà ðàáîòà. Ìàéêà ìè, êîÿòî ìè çíàåøå íîìåðàòà, ïúê è áúðçàøå, çàÿâè: -Äà îòèâà íà ó÷èëèùå è äà íå ñå ìîòàå è äà çàêúñíÿâà è çàòâîðè âðàòàòà ñëåä ñåáå ñè. Áàáà, êîÿòî áåøå çàãóáèëà ñèí íà ìîÿòà âúçðàñò, òðåïåðåøå íàä ìåí è íå îñòàâè ðàáîòàòà òàêà. Èçïðàòè ìå íà ó÷èëèùå ðàçáèðà ñå, íî ìå ÷àêàøå ñëåä ÷àñîâåòå äà ñå âúðíà è áåøå ðàçóçíàëà, çà æúëòåíèöàòà, êîÿòî ñå øèðåøå ñðåä ìîèòå ñúó÷åíèöè, Ïåòêî, Ñòîÿí÷î, Äàí÷î è äð., êîèòî ÿ êàðàõà â ìîìåíòà èëè áÿõà ÿ âå÷å ïðåêàðàëè. Åäâà äî÷àêà ìàéêà ìè äà ñå âúðíå îò ðàáîòà è ìå ïîäêàðàõà ïðè íàøèÿ ñåìååí ëåêàð ä-ð Õðèñòî Ñåèçîâ, êîéòî èìàøå êàáèíåò íà óë. Âèòîøà äà ìå ïðåãëåäà. Ãîëÿìà ðàáîòà áåøå òîÿ ä-ð Ñåèçîâ – íà íåãî äúëæà çäðàâåòî è æèâàòà ñè â ãîëÿìà ñòåïåí ìíîãî ïúòè. Îò êàêâî ëè íå ìå å ëåêóâàë è ñàìî, êàòî ìó ñå îáàäè ìàéêà ìè ïî òåëåôîíà è âåäíàãà èäâà ó äîìà. Ïðåãëåæäàøå ìå ñ ïîçäðàâ: - Êàê å àåðîèíæåíåðà? Òàêà ìå áåøå çàïîìíèë, ïîíåæå êàòî ìå ïèòàøå êàêúâ èñêàì äà ñòàíà è íèå ñ Ïåòêî, ìîÿ ñúñåä âðúñòíèê è ïðúâ ïðèÿòåë ñè áÿõìå êàçàëè, ÷å ùå ñòàíåì, êàòî ßí Áèáèÿí – àåðîèíæåíåðè.

Ä-ð Ñåèçîâ ñè èìàøå â êàáèíåòà è ìàëêà ëàáîðàòîðèÿ è íàïðàâî òå òåñòâàøå íà ìÿñòî. Èçñèïà îò óðèíàòà ìè â åäíà åïðóâåòêà, äîáàâè íÿêàêúâ õèìèêàë è ÿ ðàçêëàòè. Òå÷íîñòòà ïîñèíÿ, ïðåñå÷å ñè è ñå óòàè. Æúëòåíèöà, êàçà Ñåèçîâ. Ïðåäïèñà ëåêàðñòâà è êàçà ÷å òðÿáâà äà ïàçÿ êàðàíòèíà. Ìàéêà ìè è áàáà ïîñúðíàõà è ìå ïîâåäîõà çà ðúêà îáðàòíî â êúùè. Àç áÿõ ìíîãî ðàäîñòåí è íà âñè÷êè ñðåùíàòè õëàïåòà îò êâàðòàëíàòà áàíäà ñå õâàëåõ, ÷å ñúì áîëåí îò æúëòåíèöà. Íà âõîäà íà íàøàòà êîïåðàöèÿ, ñðåùíàõ ïðèÿòåëÿ ìè Ïåòêî êîéòî æèâååøå íàä íàñ è âåäíàãà ìó ñå ïîõâàëèõ, ÷å ñúì áîëåí îò æúëòåíèöà. Òîé ìå ïîãëåäíà ñúñ çàâèñò è êàçà: Å è àç áÿõ áîëåí, íî ìàéêà ìè ìå èçëåêóâà. È òîâà áåøå. Ä-ð Ñåèçîâ çàïî÷íà äà èäâà âñåêè äåí íà ïîñåùåíèå ó íàñ, íî àç âñå ïîâå÷å ïîæúëòÿâàõ, è óðèíàòà ìè ñòàíà êàòî òúìíà áèðà. Òîãàâà áàáà ñå çàå ñåðèîçíî ñ ìåí è îòèäå ïðè Ïåòêîâàòà ìàéêà - ñêðîìíàòà è äîáðà àïòåêàðêà ëåëÿ Íàäåæäà. Êàòî ñå âúðíà êàçà, ÷å ëåêàðñòâîòî ñ êîåòî å èçëåêóâàëà Ïåòêî íå áèëî îò àïòåêàòà, à íÿêàêúâ íàðîäåí ëåê – ðåçà, êîéòî êîëÿ÷èòå â ñîôèéñêàòà êëàíèöàòà ïðîäàâàëè íà ðúêà.

Íàëè çíàåø Ðàéñúí, êúäå å ñîôèéñêàòà êëàíèöà? Òàì ñðåùó öåíòðàëíè ãðîáèùà. Òàì êîëåõà äîáèòúêà è ñíàáäÿâàõà Ñîôèÿ ñ ìåñî. Êîêàëèòå òîãàâà ãè ãîðÿõà, ïúê è áîëíèòå æèâîòíè â êðåìàòîðèóìà êúì êëàíèöàòà. Êàòî îòèâàõìå ñ áàáà íà ãðîáèùàòà, íà ïîìåí íà íåéíîòî ñèí÷å Íèêîëàé÷î, ñå çàäóøàâàõ îò òàçè ìèðèçìà. Äîáðå ÷å êëàíèöàòà ñå ñâè äî ìèçåðíèÿ ñåãà ìåñîêîìáèíàò „Ðîäîïà” è çàêðèõà êðåìàòîðèóìà.
Ñåãà äà òè å êåô äà ñè ñåäèø â ãðîáèùàòà áëàãîäàò. Ñÿäàì ñè íà ïåéêàòà è ÷èñò âúçäóõ- íàïðàâî ñàíàòîðèóì è ñè ðàçãîâàðÿì ñ áàáà, ìàéêà, òàòêî è äÿäî. –Åõ, êàçâàì, áàá÷å, ïîìíèø ëè êàòî ìå èçëåêóâà ñ ðåçàòà îò æúëòåíèöàòà çà 3 äíè? Áàáà ìúë÷è è ñå ïîäñìèõâà, êàòî æèòóøêà äæîêîíäà. À âñúùíîñò ñòèñêà çúáè è íå ñè îòâàðÿ óñòàòà, ïîíåæå çúáèòå è áÿõà óæàñíè è åäâà êàòî ñè íàïðàâè ÷åíå ñå î÷îâå÷è. Ìàéêà ïúê âñå ñè ìå ãëåäà òðåâîæíî è íàïðåãíàòî è ìè ñå ÷óäè. –Åõ Ìèë÷å, ñè êàçâà, îñòàðÿ, à àêúëà òè âñå îùå íå èäâà. Íåéñå.

È íà ñóòðèíòà áàáà ñòàâà, ðàíî è ñ ïúðâèÿ òðàìâàé â Îðëàíäîâöè â êëàíèöàòà. Òàì íàìèðà êîëÿ÷ íà äîáèòúê, êðàâè è âîëîâå, êîéòî è ïðîäàâà, çàâèòî â åäíî ïàð÷å âåñòíèê íÿêîëêî ðúæäèâè òâúðäè êàòî êàìú÷åòà ïàð÷åíöà ðåçà.Òîâà, è êàçàë, å ëåêàðñòâî ïðîòèâ æúëòåíèöà. Ñðåùà ñå íà 1000 äîáè÷åòà â åäíî, â ÷åðíèÿ äðîá, çàòîâà å è òàêà ñêúïî. Íå çíàì êîëêî áåøå ïëàòèëà áàáà çà òèÿ 50-òèíà ãðàìà. Ñ÷óêâàø ãî, êàçàë, â õàâàí÷å íà ñèòíî, íà ïðàõ è èçñòèñêâàø â åäíà âèíåíà ÷àøà åäèí ëèìîí è äîïúëâàø ñ áÿë ïåëèí – âèíî. Íåêà ãî ïèå 3 äíè ïî 1 ëúæèöà ñóòðèí ðàíî â 5 ÷àñà è ùå ñå èçëåêóâà. -Òîâà å ðåçàòà, êàçà áàáà è íàìåðè è ëèìîí (òîãàâà òîâà íå áåøå êàòî ñåãà, ñ ëèìîíèòå, íî òÿ íàìåðè) è âèíî îò áÿë ïåëèí íàìåðè è íà ñëåäâàùàòà ñóòðèí ìå ñúáóäèõà ñ ìàéêà, ðàíî ñóòðèíòà ïî òúìíî è ìè äàäîõà åäíà ñóïåíà ëúæèöà îò òîçè ëåê. Íà âêóñ íèùî íåïðèÿòíî, äîðè îò ïåëèíà ëåêî ñëàäíåøå.
Ñëåä îêîëî ñåäìèöà áîëåí âå÷å áÿõ ñúâñåì æëúòíàë, è óðèíàòà ìè áåøå êàòî „Êàìåíèöà” òúìíî. Èäâàõà è ëåêàðè îò ïîëèêëèíèêàòà, çàëåïèõà êàðàíòèíà íà âðàòàòà. Ñåèçîâ è òîé ìå íàâåñòÿâàøå ñúñ ñúâåòèòå ñè äà ÿì õðàíà „Ëåêà, ìëå÷íà – òå÷íà” íî ðàáîòèòå âúðâÿõà íà çëå. Âèòàìèí „Öå” è äðóãè òàì êóïåøêè èëà÷è íå ïîìàãàõà.

È ñè íÿìàòå íà ïðåäñòàâà: â 5 ÷àñà ñëåä îáÿä, êàòî èçïèõ îò ðåçàòà óðèíàòà ìè áåøå êàòî ñâåòëî ïèâî „Àñòèêà”! Íèêîé íå ìîæåøå äà ïîâÿðâà. Ñàìî îò åäíà ñóïåíà ëúæèöà îò òîçè ëåê.
Ìàéêà âåäíàãà ïðåïóñíà äî ä-ð Ñåèçîâ è ìó ïîêàçà óðèíàòà, òîé íàïðàâèë ñúîòâåòíèÿ òåñò è çàÿâèë – òîâà íå ìîæå äà å óðèíàòà íà Ìèë÷î. Òîâà å ïî÷òè íàïúëíî íîðìàëíà óðèíà. Íÿìà è ñëåäà îò æúëòåíèöà èëè ïî ñêîðî ñàìî ëåêè ñëåäè. Äà ñå ÷óäè Áîã.
Òîãàâà ìàéêà ìó êàçàëà çà ðåçàòà. –Äà ÷óâàëè ñìå çà òîçè ëåê, êàçàë äîêòîðà, è ïîâäèãíàë ðàìåíå. Ñëåäâàùèòå äâà äíè äîïèõ îñòàíàëàòà ÷àñò îò ÷àøàòà ñ ðåçàòà ñ ïåëèíà è ëèìîíà è äîðè òîâà êîåòî îñòàíà ãî äîâúðøèõ íà ÷åòâúðòàòà ñóòðèí.
È ñ æúëòåíèöàòà ïðèêëþ÷èõìå. Åòî âå÷å íà êîè ãîäèíè ñúì è äà ÷óêíà íà äúðâî íÿìàì ïðîáëåìè ñ æúëòåíèöàòà. Ïèòàë ñúì è ëåêàðè è ëå÷èòåëè - íÿìàò îáÿñíåíèå. Âåðîÿòíî, êàçâàò, ðåçàòà å íåùî êàòî èìóíèòåò, êîéòî ñè èçãðàæäàò äîáè÷åòàòà êîèòî ïðåáîëåäóâàò îò êðàâåøêà æúëòåíèöà. È ñå íàòðóïâà òàçè ðåçà â ÷åðíèÿ äðîá íà êðàâèòå. È ïîñëå äåéñòâà í íà ÷îâåê è ãî ïðåäïàçâà. È òî êàê - îò ðàç Ðàéñúí.

Òîâà å è ïîëçàòà îò òàçè èñòîðèÿ, äà íå äàâà Ãîñïîä äà ñå ðàçáîëåå ÷îâåê îò æúëòåíèöà, íî êàêòî ÷óâàì è ÷åòà òóê-òàì ïàê å ïëúçíàëà òàçè áîëåñò.  ñëó÷àÿ ìàéêàòà é å ðåçà. Ñàìî, ÷å íå çíàì êúäå ñåãà ùå ñå íàìåðè êëàíèöà, è êîëÿ÷è, à è áàáà ìè ÿ íÿìà.

À îò áîçàòà Ðàéñúí è Çèíêà, íà äÿäî ëÿâàòà ìó ðúêà áåøå ñ 5-6 ñàíòèìåòðà ïî äúëãà îò äÿñíàòà. Îò íîñåíåòî íà ãþìà ñ áîçàòà. Çàòîâà â öåíòúðà íà Ðàäîìèð èìà ïàìåòíèê íà áîçàäæèÿòà êîéòî íîñè ãþì. Ñàìî íå ñúì áèë òàì äà ìó ïðåìåðÿ ëÿâàòà è äÿñíàòà ðúêà íà ïàìåòíèêà. Àêî ëÿâàòà ìó ðúêà íå å ïî äúëãà ñ 6-5 ñàíòèìåòðà òðÿáâà äà ãî ïðåïðàâèì. Ìàéêà ìè ñúùî ïðåïðàâÿøå ðèçèòå íà äÿäî, è ïîäãúâàøå äåñíèÿ ìó ðúêàâ ñ 5-6 ñàíòèìåòðà, çà äà íå ñòúð÷è.

Ìèë÷î Êèðèëîâ

Ñîôèÿ, 2015-03-26 04:56 ÅÅÒ



Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 16.03.2015 @ 08:51:02 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   milcho

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 7


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 11:07:45 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ðåçà" | Âõîä | 10 êîìåíòàðà (25 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ðåçà
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 16.03.2015 @ 08:56:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èíòåðåñíî! È íàé-âàæíîòî - ïîó÷èòåëíî! :)


Re: Ðåçà
îò milcho íà 16.03.2015 @ 10:33:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìàðàáà àäàø.
Òàêà ìè âèêàõà â êàçàðìàòà.
Äà ñè æèâ.
:)

]


Re: Ðåçà
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 16.03.2015 @ 14:23:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ! Íå ðàçáðàõ òî÷íî êàê ñà òè âèêàëè, íî äà óòî÷íÿ, ÷å íå ñúì "àäàø", à "àäàø-êà" :)

]


Re: Ðåçà
îò milcho íà 16.03.2015 @ 23:15:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Å òàêà å òóê Öâåòè!
Àäàø - àäàøêà ñå òàÿ:)
À êàêâî ëè íå ñà ìè âèêàëè è Öâåòè è Öåöè è Ìèëü÷ó â êàçàðìàòà.
Òîé ñòàðøèíàòà Ìèëü÷ó ìè âåêàøå, à íàáîðèòå Öåöè è Öâåòè âè êàçâàõà,
àìà òîãàâà áÿõ íà 19 è áÿõ íåæåíêà êàòî âëÿçîõ, à êàòî èçëÿçîõ áÿõ âå÷å
ìúæ. Êà÷âàõ íà åäèí äúõ Êîïèòîòî îò Êíÿæåâî ïîä ëèôòà....
:)

]


Re: Ðåçà
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 17.03.2015 @ 08:04:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:) Ðàçñìÿ ìå, Ìèë÷î!
Íå ðàçáðàõ - êàê îò Ìèë÷î ñå ñòèãà äî Öâåòè èëè Öåöè, íî êàêòî è äà å - äà ñè æèâ è çäðàâ è äà íè çàðàäâàø ñ îùå àâòåíòè÷íè ðàçêàçè îò âðåìåòå, â êîåòî ñè áèë äåòå.

Ïîçäðàâè Öâåòè-Öâåòåëèíà :)

]


Re: Ðåçà
îò milcho íà 17.03.2015 @ 18:29:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Öâåòè,
Àìè èíà÷å ñúì ïî ôàìèëèÿ Öâåòêîâ, òà îò òàì è Öåöè, Öâåòè Öåöêî è ò.í.
Êèðèëîâ ñúì ïî áàùà...íî òîâà å äðóãà èñòîðèÿ
Öâåòè.
:)

]


Re: Ðåçà
îò angar íà 16.03.2015 @ 09:31:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://angelchortov.hit.bg
Ìíîãî õóáàâ ðàçêàç - è ïîó÷èòåëåí, è èíòåðåñåí, à ãëàâíîòî - è âåðåí.
È â ìîåòî äåòñòâî áîçàäæèÿòà â Ìàëêî Òúðíîâî ðàçíàñÿøå ñ ãþì áîçà ïî óëèöèòå è âèêàøå: "Áòçèöà! Ðåæå, ïîðè, ñ ìå÷êèòå ñå áîðè!" Çàùîòî òîãàâà áîçàòà áåøå ñàìî îò ðåçëèâàòà.
È çà ðàäîìèðöèòå å âÿðíî. Íå ñúì ãè âèæäàë, íî òðúí÷àíè êàçâàëè çà òÿõ: "Ðàäîìèðåöà íàêúäåòî è äà ãî çàâúðòèø, âñå çàäíèêà ìó å îòçàä. È ëÿâàòà ìó ðúêà å ïî-äúëãà, çàùîòî ñà áîçàäæèè."
À ùîì ðàçêàçàíîòî çà áîçàòà å âÿðíî, çíà÷è è çà ðåçàòà ùå å âÿðíî.


Re: Ðåçà
îò milcho íà 16.03.2015 @ 23:34:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àíãàðå Áðàòå,
Òè âèíàãè ìå îêóðàæàâàø â ìîèòå íà÷èíàíèÿ.
Íå çíàåõ, ÷å ñè îò Ìàëêî Òúðíîâî. Ïî òîÿ êðàé ñúì áèë ñîëäàò - àðòèëåðèñò.
È îùå ïîìíÿ âèñî÷èíèòå íà êîòèòå îò êîèòî ñòðåëÿõìå ïî âðåìå íà ó÷åíèÿ.
Ïàïèÿ íàïðèìåð áåøå 502.0 ì. Òîãàâà òîâà áåøå òàéíà, à ñåãà ñ GPSa ìîæå âàäíàãà
äà êàæåø òî÷íàòà öèôðà è òî ñàìî ïî 3 ñïúòíèêà.
Òàì äîëó ïî ðåêà Ðåçîâñêà ïðè ñàëî Ñëèâàðåâî ìè èçìðúçíàõà îáóùàòà...

À çà áîçàòà ñúùî ñè ïðàâ - âñåêè áîçàäæèÿ ñè å èìàë òàáèàò è íîìåð ñ êîéòî
ïðèìàìâà êëèåíòè - äà ãî ïîçíàâàò. Ïèòàõ äÿäî òè êàê âèêàøå, äÿäî? À òîé ñå ñìååøå è ïîäâèêâàøå "Áîçàààúúúúààà" è òî èçâèâàøå ìàëêî æàëíî íàêðàÿ.
Êîðàâ áåøå äÿäî, ñåãà íèå ñìå êåëåìåòà è ñìå íåáàòúðíè.
À êàê ïðàñêàøå ñàíòàñå...
:)


]


Re: Ðåçà
îò rajsun íà 16.03.2015 @ 11:06:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
폑֔!
Íà òèÿ, äåòî ùå òè íàìåðÿò ïðàâîïèñíè êóñóðè (çàïåòàéêè, òèðåòà è ïðî÷åå), ùå ðåêà: êëîí÷åòî å íàé-êðàñèâî, êîãàòî íå å îêàñòðåíî, êîãàòî å æèâî.
À òâîèòå ðàçêàçè ñà æèâè, Ìèë÷î è ïàê òè ïðåäëàãàì: êíèãàòà ñ ðàçêàçè, êîÿòî ÒÐßÁÂÀ äà èçäàäåø, äà ñå êàçâà "Æèâè ðàçêàçè". Å, ìîæå è äðóãî çàãëàâèå, íî ñ òàêîâà ïîäçàãëàâèå)))
À çàïåòàéêèòå - âñå íÿêîé ùå ñè äîéäàò íà ìÿñòîòî!
Ïîçäðàâè, áðàòå, è íàñòîÿâàíå çà ñáîðíèê (ñáîðíèöè))) ðàçêàçè!!!
Áúäè!


Re: Ðåçà
îò milcho íà 16.03.2015 @ 23:24:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàòå,
íàé ïîñëå ïóñíàõ è òîçè ðàçêàç. È íàëè ìå çíàåø êàê ñòàâà ïðè ìåí
- îíëàéí ñòàâà èëè èçîáùî íå ñòàâà. Òà çàòîâà òåêñòà ïëà÷å çà êîðåêöèè, íî èíà÷å
ãî ÷óâñòâàì. Ïúê è Âè áÿõ îáåùàë ñúñ Çèíêà äà ãî ïóñíà òîçè ðàçêàç.
Ñáîðíèêà âñå ãî îòëàãàì: Èñêà ìè ñå äà ñå êàçâà -"Æèâîòà-âñè÷êî-õóáàâî: Ðàçêàçè".
Ìîæå è ñ ïîäçàãëàâèå èëè ïðåäãîâîð îò òåá Æèâè Ðàçêàçè. Ìàé òðÿáâà äà ñå çàåìåì ñ íåãî, ïúê è Õóëèòå äà ïîäêðåïèì òðÿáâà.
Ïîçäðàâè, è äî ñêîðî Áðàòå
Ðàéñúí
ÑÃÍÐ!

]


Re: Ðåçà
îò pastirka (prestizh@abv.bg) íà 16.03.2015 @ 11:13:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàâî, Ìèë÷î! Õàì çàáàâíî è óâëåêàòåëíî, õåì ïîó÷èòåëíî!


Re: Ðåçà
îò milcho íà 16.03.2015 @ 23:19:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé Ìàðèÿ,
Áëàãîäàðÿ çà êîìåíòàðà íà Ðåçàòà:)
Äàëè çíàåø ÷å Ìèëàí, å ïðåâåë è òâîè ñòèõîâå íà ñðúáñêè
â àíòîëîãèÿòà êîÿòî èçëèçà â Íà÷àëîòî íà àïðèë.
Àêî èñêàø ïèøè íà ëè÷íè äàëè èñêàø êîïèå îò êíèæêàòà.
Äî ñêîðî,
폑֔

]


Re: Ðåçà
îò pastirka (prestizh@abv.bg) íà 17.03.2015 @ 15:03:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
È îò òóê äà òè îòãîâîðÿ, êîëêî ìíîãî ìå çàðàäâà ñ òàçè íîâèíà!
Ïèñàõ òè è, ðàçáèðà ñå, ùå èñêàì îò êíèæêèòå!
Òà òîâà äà íå ñå ñëó÷âà âñåêè äåí?
Áëàãîäàðÿ íà òåçè, êîèòî ñà ñå ñåòèëè çà ìåí, Ìèë÷î!

]


Re: Ðåçà
îò malovo3 íà 16.03.2015 @ 11:36:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
" òðÿáâà âèíàãè äà ñâúðøâàò ñ ïîóêà íàêðàÿ."
Áðàâî çà ðàçêàçà. Óñïåõ!


Re: Ðåçà
îò milcho íà 16.03.2015 @ 23:11:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé Ñàøî!
Àêî íå å ìúðçåëà îùå äà ñìå íà êëîíà!
Ðàäâàì ñå ÷å ïðî÷åòå çà ðåçàòà!

]


Re: Ðåçà
îò mamasha íà 16.03.2015 @ 13:11:49
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åé, Çâåçäîáðîåöî, äîáðå ÷å íå ñëóøàø Èëÿòà. Ïèøè ñè ðàçêàçèòå, èçäàâàé ãè, äà ñå ÷åòàò, çàùîòî ìàëöèíà âå÷å óìåÿò äà ðàçêàçâàò òàêà ïðîñòè÷êî è ïîíÿòíî, ñ äîáðîäóøíà óñìèâêà, ñ ëåêà èðîíèÿ êúì ñåáå ñè è îêîëíèòå.

À çà îíåçè, äðåáíèòå êóñóð÷åòà, äåòî ãè ñïîìåíàâà Ðàé÷î, íàëè çíàåø - íàñðåùà ñúì.


:))))))))))))


Re: Ðåçà
îò milcho íà 16.03.2015 @ 23:09:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðèâåò Ìàìàøêà,
Åòî ÷å ïàê ñìå íà ëèíèÿ:) Áëàãîäàðÿ çà êîìåíòàðà.
Ìàé íàèñòèíà ùå ñå íàëîæè äà ïîãëåäíåø è òîçè òåêñò:)
Íàëè ìå çíàåø êàê ãè ïðàñêàì îíëàéí.
È çà ïåòè÷êàòà äà ñå ðàäâà òàòå.ñúùî!

]


Re: Ðåçà
îò pc_indi (pc_indi@abv.bg) íà 17.03.2015 @ 00:09:17
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://indi.blog.bg/
Çà ðåçàòà äà êàæà...Àç êàòî áÿõ â áîëíèöà ñ æúëòåíèöà , èìàõìå åäíà ñåñòðà Äàôèíêà, êîÿòî èäâàøå âå÷åð â ñòàÿòà è íè ðàçïðàâÿøå âñè÷êî çà òàçè íàïàñò.Òà, òÿ êàçâàøå, ÷å íå áèâà äà ñå ëúæåì è äà ïèåì ðåçà, çàùîòî íå å ðåäíî òîëêîç áúðçî äà íè ñå ñúáèðà äðîáà, ïîñòåïåííî òðÿáâàëî äà ñòàâà, äà ñè ïàñåì çà öåëòà ìàãàðåøêè òðúíè âúâ âèä íà Êàðñèë è äà âíèìàâàìå êàêâî ÿäåì. Òîëêîâà óáåäèòåëíà è àâòîðèòåòíî çâó÷àùà áåøå, ÷å îòêàçàõ âñÿêàêâè ðåç- ëèâè ïðåäëîæåíèÿ îò ñòðàíà íà çàãðèæåíè áëèçêè.Òà, ïîíàêîãà ìîæå áè å äîáðå, íî ïî- äîáðå å äà ñìå âíèìàòåëíè â èçáîðà ñè íà êàòàëèçàòîð çà... ñâèâàíåòî íà...êàêúâòî è äà å äðîá.
À ðàçêàçà å ìíîãî õóáàâ, ÷óäåñåí ðàçêàçâà÷ ñè, ñ ãîëÿìà ëåêîòà ïèøåø..Êàçàëè ñå ãî âå÷å- èìà ìíîãî æèâîò, ìíîãî êèñëîðîä â ðàçêàçèòå òè..Àìè äà, òðÿáâà äà èçäàäåø.È ðàçáèðà ñå, ñðåä òÿõ äà ñà èíäèéñêèòå! :)
Ïîçäðàâ!


Re: Ðåçà
îò milcho íà 17.03.2015 @ 13:31:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ Ïèñè!
Äà òàêà å -

Âñåêè ñâîÿ äîêòîð õâàëè,
÷å ñïàñèë ãî îò áîëåæêà,
êàçâà òîé:-Ïðè äðóã åäâà ëè,
Íî ïðè òîÿ, íÿìà ãðåøêà!
...(ÌàÃàð)

Íåêà áúðçî íè ñå ñâèå äðîáà,
íî ïî áàâíî äà ñå ãúòíåì â ãðîáà! :)


Àêî ñå âçåìå áúðçî ðåçàòà, ñè ìèñëÿ, êîãàòî îùå íå ñå å
ðàçâèëà æúëòåíèöàòà ñìÿòàì, ÷å ðåçàòà íÿìà àëòåðíàòèâà.
Âñÿêî óäúëæàâàíå íà áîëåñòòà âîäè äî íîâè ïðîáëåìè.
Íî âñåêè ìîæå äà èçáèðà Ïèñè.

Äî êîëêîòî çà ðàçêàçèòå, ìàé íàé ïîñëå ùå ñå çàåìà ñ òÿõ.
Ùå äîâúðøà è ñàãàòà çà Èíäèÿ, ðàçáèðà ñå. Îáåùàâàì.
Äî ñêîðî,
ÑÃÍÐ!
Ïèñè-Èíäè!




]


Re: Ðåçà
îò LATINKA-ZLATNA íà 17.03.2015 @ 07:19:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óâëåêàòåëíî è ïîó÷èòåëíî!

Íå ñëóøàé êàêâî òè êàçâà Èëÿòà, Ìèë÷î!
×àêàì êíèãà ñ ðàçêàçèòå òè!

Õóáàâà ñåäìèöà!
:)


Re: Ðåçà
îò milcho íà 17.03.2015 @ 13:33:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ÎÊ Ëàòèí÷å,
Ñëóøàì è èçïúëíÿâàì!
Áëàãîäàðÿ, ÷å ñå îòáè êàêòî âèíàãè!
Ïðåãðúäêè,
Ëàòèí÷å!

]


Re: Ðåçà
îò zinka íà 17.03.2015 @ 18:28:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íèùî íå çíàåõ çà ðåçàòà, Ìèë÷î, èíòåðåñíà èñòîðèÿ, èíòåðåñíî íàðîäíî ëå÷åíèå íà æúëòåíèöà!
Íî è çà áîçàòà ñàìî äà áåøå ïèñàë, ïàê ùå å èíòåðåñíî, ÷å åçèêúò òè å æèâ, óâëè÷àù è øèðîêî óñìèõâàù!
Ìíîãî ñå ðàäâàì, ÷å ñå ïîÿâè îòíîâî íà ñòðàíèöèòå íà ëþáèìèÿ íè ñàéò è ìè ñå èñêà ñêîðî äà íè çàðàäâàø ñ äðóãà èñòîðèÿ. Çíàì ÷å ïðè òåá èç÷åðïâàíå íà æèòåéñêèÿ ìàòåðèàë çà ðàçêàçè íÿìà. Âñè÷êî å èñòèíñêî è âñè÷êî å ïðåæèâÿíî ñúñ ñúðöå è ñ äóøà íàïèñàíî!
Êíèãàòà - âñè÷êè ÿ ÷àêàìå!
Äàíî!
Äÿäî ìè, áðåçíè÷àíèí, øèâà÷ áåøå, íî íå çíàì äà å øèë ñàêà íà ðàäîìèðöè, âñå ùåøå äà ñïîäåëè çà òèÿ 5-6 ñì â ëåâèÿ ðúêàâ
Å, âñè÷êî íå ìîæå äà ñå çíàå, íî âêóñúò íà ðåçëèâàòà áîçà ... - òîâà å ñïîìåí çà öÿë æèâîò, íÿìà ñúìíåíèå!
Äà æèâåÿò õóáàâèòå ñïîìåíè, Ìèë÷î!
È äà å æèâîò è çäðàâå, áè äîáàâèë Ðàéñúíà!
ÑÃÍÐ, ïðèÿòåëè!!!


Re: Ðåçà
îò milcho íà 17.03.2015 @ 18:51:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðèâåò Çèíêà Êèðèëîâà!
Íå çíàåõ, ÷å ñìå çåìëÿöè.

...

Áðåçíèêú

Òè ëè ïàçèø äåòñêàòà ìè ëþëêà?
Òè ëè êðèåø äÿäîâèÿ ñìÿõ?
Áðåçíèê, Áðåçíèê áðåçîâà ãúäóëêà,
ïî êîÿòî ñâåòè ëóíåí ïðàõ!
....
(Åâñàòàòè Áðóíàðñêè îò Ìóðòèíöè, îò äåòî å è Âëàäóí)
Ìíîãî èñòîðèè êðèå Áðåçíèê Çèíêà, è òðÿáâà äà ñå ðàçêàæàò.
:)
Áëàãîäàðÿ!!!!
Çèíêà
ÑÃÍÐ!


]


Re: Ðåçà
îò Omaia íà 19.03.2015 @ 20:12:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
" Åäèí äåí áàáà ìè Äîíêà, ìîÿ íàé-ðåâíîñòåí ïî÷èòàòåë è ñúäíèê ìå çàãëåäà ñóòðèíòà â î÷èòå: -Àìè òè ñè ìíîãî ïðåæúëòÿë áå, Ìèë÷î, äà íå ñè íåùî îòçåáíàë (òîâà ïîÿñíÿâàì ïî íåéíèÿ öâåòóù æèòóøêè åçèê îçíà÷àâàøå, ÷å ìîæå áè äà ñúì íàñòèíàë). Ó ìåí âåäíàãà ñå ïîÿâè íàäåæäà, ÷å òîçè äåí ìîæå äà îòúðâà ó÷èëèùåòî è îùå ïîâå÷å çàïðèìèãâàõ è íàïðàâèõ ôèçèîíîìèÿ íà ðèöàðÿ íà ïå÷àëíèÿ îáðàç. "
:)))
ßâíî íàäåæäèòå íà ó÷åíèöèòå èçîáùî íå ñà ñå ïðîìåíèëè. :)))



Re: Ðåçà
îò milcho íà 24.03.2015 @ 22:10:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ Îìàÿ! È çà ïåòè÷êàòà, òîæå!
ßâíî èìàø îïèò ñ ó÷åíèöèòå...

Åòî êàêâî îòêðèõ îùå:)
Ó÷èòåëñêè
áèñåðè:

> - Ãåîðãè, ìîåòî ìîì÷å, ãëåäàé ìå âíèìàòåëíî, àêî èñêàø äà ðàçáåðåø ïîíå íåùè÷êî çà ìàéìóíèòå!
>
> - Ñåãà ñå ñìååòå âèå, ñìåÿ ñå è àç íî íà êðàÿ íà ñðîêà ùå ñè ðàçìåíèì ðîëèòå!
>
> - Òè, òè è òîïêàòà, è òðèìàòà ïðè äèðåêòîðà.
>
> - Ùå èçãîíÿ âñè÷êè è ùå ðàáîòÿ ñ îñòàíàëèòå.
>
> - Èçïëþé äúâêàòà â êîø÷åòî, äà íå ÿ èçïëþÿ àç!
>
> - Òóê å íàïèñàíî ÷åðíî íà áÿëî ñúñ çåëåíî.
>
> - Èìàì äà êàçâàì íåùî íà íÿêîè îò âàñ, íî ïúðâî ùå ãî êàæà íà âñè÷êè.
>
> - Òîâà ñú÷èíåíèå å íàïèñàíî ñ ëåâèÿ êðàê, è òî ñ ìàçîëà!
>
> - Îòäàâíà ñúì óñòàíîâèëà, ÷å âè ëèïñâàò ïúðâèòå ñåäåì ãîäèíè, à íà íÿêîè îò âàñ è ïîâå÷å, òàêà ÷å íÿìà íóæäà äà ìå óáåæäàâàòå â òîâà!
>
> - Ñ÷óïåíîòî èìóùåñòâî ñå óäâîÿâà â òðîåí ðàçìåð…
õàõàõàõà!

èìà è îùå íî íà ëè÷íè!!!
Îìàÿ

]