Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 798
ХуЛитери: 1
Всичко: 799

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКупон по Коледа
раздел: Разкази
автор: CheGuevara

Сложиха Господин Даскалов на края на трапезата. Място малко неудобно, притеснено, но се чувстваше щастлив, че са го забелязали и той беше наред с всички.
Вкъщи дълго четка поовехтелия си костюм, лъсна до блясък старите трандафори, които отдавна не помнеха годините си – като него!...Не искаше да излага младите от фирмата. Пък и Коледа ще празнуват!...
Миналата Коледа му донесе най-хубавия подарък – негов бивш ученик от гимназията го препоръча на собственика на тази фирма и той се сдоби с една прилична добавка към скромната учителска пенсия – 200 лв. на месец си е цяло богатство!
Сега ресторантът беше препълнен толкова, че се пръскаше по шевовете. Едрогърдата певица с дрезгав глас разсичаше на порции сгъстения въздух. Едва се дишаше и Господин Даскалов поразхлаби старомодната вратовръзка. Е, не му беше много комфортно, пък и никой не го поглеждаше от шумните му съседи, но въпреки това той за първи път от доста години се чувстваше наред с всички.
Извади крадешком сгъваемото ножче и прилежно наряза пържолата в чинията. Все не оставаха пари за протези и сега трябваше да преглъща всичко на ситни хапки...
Хубавицата срещу него забеляза това и пошушна нещо на колежката до нея. После двете шумно се разсмяха и се чукнаха с искрящото вино в чашите.
Господин Даскалов не се обиди. Беше свикнал с това да не го забелязват или просто да го приемат като част от интериора на фирмата. С кофа и парцал в тоалетните, по коридорите и стълбището, неговата дребна прегърбена фигура някак си ги дразнеше със своята безмълвна примиреност. Бяха млади и здрави, и вярваха, че никога няма да остареят.
А старият учител повече от 40 години беше учил на история и философия много от техните родители, те просто не знаеха това. Битието определя съзнанието.
А те имаха толкова различно битие от неговото. Между тях зееше пропаст и Господин Даскалов никога не се опита да я прескочи. Нали беше философ. И това го правеше силен поне в неговите очи.
Танците бяха във вихъра си. Масата беше изпразнена. Всички бяха на дансинга. Само Господин Даскалов стоеше сам в ъгъла, като безмълвен фикус в края на коридора.
Усети пробождане вляво, почти под гръдната кост. Леко се изпоти и посегна към джоба за лекарствата. Но джобът беше празен. Просто от бързане беше ги забравил. Помъчи се да поеме по-дълбоко дъх, но болката стана нетърпима. Отпи глътка вода. Спокойно, каза си, ще мине...
Но не мина. Една силна ръка го притисна към масата и той клюмна на бялата покривка като окапал есенен лист. Последното, което чу беше дрезгавия глас на певицата...
Когато танцуващите се върнаха по местата си и музиката най- после секна, съседът му по място го побутна насмешливо:“Старче, тук не е хотел!...“ и когато не получи никакъв отговор го раздруса леко, докато старецът се изхлузи от стола и тупна на земята.
Видяха, че не диша. Някой извика управителя на ресторанта. След час дойде и Спешната помощ. Лекарят само установи, че Господин Даскалов се беше преселил в по-добри измерения. Сложиха го на носилката и скоро от него не остана и следа.
Чуха се гласове да не пускат повече музика – все пак току-що човек беше умрял тук, но болшинството бяха за това да не си развалят празника и скоро дрезгавия глас на певицата се извиси нагоре, нагоре, сякаш искаше да догони и в Отвъдното кроткия философ Господин Даскалов...

Ружа Велчева


Публикувано от viatarna на 15.01.2015 @ 18:08:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   CheGuevara

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:52:06 часа

добави твой текст
"Купон по Коледа" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Купон по Коледа
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 21.01.2015 @ 17:25:35
(Профил | Изпрати бележка)
Истините от живота...
Поздрави Ружа!


Re: Купон по Коледа
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 21.01.2015 @ 17:59:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Благодаря ти,че прочете,Кати!
Прегръдка отдалече, мила!!!

]


Re: Купон по Коледа
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 20.01.2015 @ 15:27:43
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го отдавна, но все не намирах сили да коментирам - толкова е тъжно и толкова истинско, че човек започва да се чуди има ли наистина смисъл във всичките наши борби? Има ли изобщо някаква останала човещина в света около нас? И ме е страх, че все по-сигурно тези въпроси се превръщат в реторични...


Re: Купон по Коледа
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 20.01.2015 @ 17:20:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Мила Цвети,трудно е да се пише, чете и коментира на такива теми, напълно съм съгласна с теб!...Защото те са навсякъде около нас!...И трудно вече "пея" за любов и светски теми, защото болката около нас стяга душата и сърцето ми!...

]


Re: Купон по Коледа
от zaltia на 16.01.2015 @ 20:21:56
(Профил | Изпрати бележка)

Здравей Ружа!!!
Да ти кажа честно..".колкото по- навреме, толкова по- добре..."
Тъжен разказ на пръв прочит, но бързата смърт,е желана от всички, нали се сещаш.
Харесах много!!!
Лека нощ от мен, приятелко!!!


Re: Купон по Коледа
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 16.01.2015 @ 20:30:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Здравей Краси!...
Прав си, но бездушието човешко ме вбесява !...
Звездна нощ,приятелю!!!

]


Re: Купон по Коледа
от suleimo на 16.01.2015 @ 10:52:10
(Профил | Изпрати бележка)
Е, поне сега господин Даскалов прикова вниманието на аудиторията. За известно време всички ще го споменават. И докато се е извисявал нетленно, си е правил философски заключения относно смисъла на живота !
Морски поздрав Руже :)


Re: Купон по Коледа
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 16.01.2015 @ 11:04:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Благодаря ти,мила Дани!...
Прегръщам теб и морето!
Толкова ми се иска с теб да си побъбрим на чаша силно кафе на морския бряг!...

]


Re: Купон по Коледа
от angar на 16.01.2015 @ 07:43:22
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
И аз ще кажа като Каси - много истински и тъжен, хващаш за гърлото разказ!


Re: Купон по Коледа
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 16.01.2015 @ 08:57:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Благодаря ти, Ангар! Ти си от хората, които имат сърце за такава истинска история!
Хубав ден, приятелю!!!

]


Re: Купон по Коледа
от kasiana на 15.01.2015 @ 20:03:58
(Профил | Изпрати бележка)
Трогателен разказ!!!!!
Психолотически и художествено издържан!!!!!

Поздрави!:


Re: Купон по Коледа
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 15.01.2015 @ 20:12:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Благодаря ти,мила Каси!!!
Хубава,топла вечер ти пожелавам от сърце!

]