Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: migolf
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 657
ХуЛитери: 7
Всичко: 664

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: diogen
:: kameja
:: migolf
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРицарят от Родос (Фружин) - десета част
раздел: Разкази
автор: Narwal

Октомврийското слънце клонеше към залез и бледите отблясъци от лъчите му все още осветяваха живописния есенен пейзаж на черноморския бряг. По скалистите пътища към Варна мълчаливо яздеше рицарска конница. Къде отиваха никой не знаеше и не питаше. Бяха дали клетва да следват предводителя си и го следваха. И в ада да ги беше повел и там щяха да го последват. Такава е мисията на рицаря хоспиталиер.
Да бъде верен на дадената клетва. А през ада те вече бяха минали. Бяха едни от малцината щастливци останали живи след жестокото поражение претърпяно от войската на полския крал Владислав ІІІ Ягейло срещу огромните османски пълчища на Мурад ІІ. А как близка беше победата – само да се пресегнат и можеха да я стигнат. Но Бог изглежда си има свои планове и никога не ги издава на хората. Точно в най-неподходящия момент младият неопитен полски крал поведе личната си гвардия в атака и то там, където най не трябваше в блатата на Варненското езеро. И там намери смъртта си и там погина армията му. И сега тези верни нему рицари трябваше да търсят път за спасение – накъде?! Никой не казваше. Никой не познаваше тази земя. Никой....освен един. Но той не трябваше да се издава. Задачата му бе да остане жив. А това е толкова трудно изпълнимо в условия на безпощадна война. Но задачата беше такава и тя не се обсъждаше. И кой беше този тайнствен спътник също никой не знаеше. Никой ....освен един.
- И казвате Ваше светлост, че баща ми е загинал тук в тази земя, воювайки за този народ ? – запита младият Жулиен де Найлак, нарушавайки тишината и сякаш търсейки начин да разсее мрачното настроение след загубената битка.
- Моля Ви, екселенц, - отвърна тайнственият му спътник – не споменавайте титли! Аз съм само рицарят Роже, от Маджарското кралство. Никой друг не трябва да знае нищо за мен. Това е нужно не само за моята сигурност, но и за сигурността на всички нас.
- Извинете ме, Роже! – продължи Жулиен – но не мога да разбера какво все пак е накарало баща ми да умре за народ, който с тайна пази сигурността си. Каква е тази страна? Какъв е този народ? Вървим вече два дни и не срещаме жив човек наоколо. Където и да спрем усещаме страх. Страх, който се носи заедно с пожълтелите листа. Навсякъде където минем селата опустяват, птиците не пеят, дори кучетата не ни лаят. Какво става тук, Роже? Баща ми беше писал дълги писма за храбростта на този народ, за интелигентността на неговите водачи. А какво виждаме сега? Честно казано ...нищо не виждаме. Просто бродим като призраци из една пуста земя.
- Това е моята земя, Жулиен и аз ще бродя в нея, докато все някой ме види. А ако това не стане Господ ще ме види. Но не мога да я оставя. Векове наред този народ е умирал за тази земя и не съм аз човекът, който просто ей така ще я предам на неверниците. Баща Ви виждаше неща, които ние с Вас все още не сме видели. Но имаме време да видим. Вие досега бяхте ли виждали османлии?! А видяхте докъде стига тяхната жестокост. Какво друго очаквате от нещастните християни по тези земи освен страх. Та те се страхуват от нощта, защото никога не знаят дали ще посрещнат утрото.
- Моля Ви, Роже – продължи Жулиен – разкажете ми отново как е загинал баща ми! Вярно е, че това ще бъде за трети път, но така поне няма да усещаме твърдостта на седлото, а и болката от поражението по-малко ще се усеща.
Тайнственият рицар се усмихна толкова широко, че шлемът му стана тесен за разтеглените му устни и трябваше да го свали. Приглади с ръка гъстите си черни коси и започна:
- Баща Ви екселенц, пристигна в земите на българите с три галери през Драч. Преди това ми разказа, че е посетил леля ми – Кера Тамара в Бурса и е получил нейната благословия за светото дело, което аз и братовчед ми Константин подехме. Водеше със себе си верните си стотина рицари и петдесетина капелани. Включи се във войските ни край Видин. Водихме редица славни битки по долината на река Морава. Победихме османците навсякъде и дори достигнахме Търнов. Ползавхме се и с подкрепата на княз Стефан Лазаревич и влашкия Войвода Мирчо Стари. Всичко показваше, че ще имаме успех. Но както стана и с нашата войска сега, така стана и тогава – в най-хубавия момент Сюлейман Челеби ни изненада като нападна крепостта Темско, край Ниш. Крепостта беше обречена, но Вашият баща прие единствен да и се притече на помощ. Нападна османците в гръб и даде възможност на мирните жители да напуснат крепостта и да се спасят. Бранеше ги до последно. Загина в бой като истински рицар. Последен с него е бил капеланът Франческо Камбиаджо. Той се е спасил като по чудо. Успял е да избяга и се е укрил в едно българско село. Когато пристигна при нас ми разказа, че последната воля на Вашия баща е била да бъде погребан като българин. Казал е: „ Воювах като българин, умирам като българин, погребете ме като българин! Погребете ме с онази красива картинка на Божията майка”, казал той и това били последните му думи. За съжаление не можахме да изпълним тази му воля. Не намерихме тялото му. Изглежда местните хора го бяха погребали заедно с всички загинали.
- Каква е тази картинка? – с блеснали очи попита Жулиен
Роже се усмихна отново.
- Леля ми, Кера Тамара го е благословила с нея. Нарича се икона на Света Богородица. След това му я дала да го пази от враговете. Баща Ви я взел и пазел до сърцето си. Франческо я взел от окървавените ръце на баща Ви и ми я предаде.
Очите на Жулиен станаха по-големи от изгряващата месечина.
- И искате да ми кажете, че тази икона сега е във .....Вас?!
- Да! Разбира се! – потвърди рицарят отново с усмивка. Изглежда усмивката беше отличителна черта на целият им род. Бръкна с дясната си ръка под доспехите си извади малка дървена плочка с красива рисунка на Божията майка с младенеца. – Наричаме я Света Богородица.


Публикувано от anonimapokrifoff на 19.11.2014 @ 18:53:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Narwal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 17:44:03 часа

добави твой текст
"Рицарят от Родос (Фружин) - десета част" | Вход | 7 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от suleimo на 22.01.2015 @ 09:32:15
(Профил | Изпрати бележка)
Гордост изпитах от прочетеното Капитане!
Вълнуваш!


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от Narwal на 22.01.2015 @ 16:13:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Много си мила! Поздрави!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от mariniki на 02.12.2014 @ 10:22:37
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
радвам се, че историята продължава... чета те с удоволствие,
започнах снощи, като го видях и не ме остави на мира
докато не прочета всичко.. поздравления,
приятелю...


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от Narwal на 02.12.2014 @ 15:38:19
(Профил | Изпрати бележка)
О! Много се радвам, мила Маги! Радвам се, че те виждам! Благодаря ти много!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от mamasha на 20.11.2014 @ 07:41:14
(Профил | Изпрати бележка)
Спирам дотук! Начесах си любопитството, но ще чакам да пуснеш всичко и тогава, с твое разрешение, ще си го събера на едно място и ще си го прочета целия. ! Нали знаеш, че не обичам да чета на прескулки. Затова не ме карай да чакам много дълго, нали!:))))))))

Поздрави, Капитане!

:))))))))))

Хубав ден!


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от Narwal на 20.11.2014 @ 11:09:05
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Юле! Подрави от морската столица на по-малкото ни братче Бургас! :))) Но на теб голямата поетеса - специални поздрави! :)))

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от LATINKA-ZLATNA на 19.11.2014 @ 22:36:46
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, Капитане!


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от Narwal на 20.11.2014 @ 07:22:11
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Небесна! Прекрасна си!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от Hulia на 19.11.2014 @ 20:43:57
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Винаги се радвам да мога да чета историите, които разказваш, Капитане, а този път толкова дълго не си публикувал...:)))


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от Narwal на 19.11.2014 @ 20:45:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ули! Винаги ме радваш, като минаваш през моята страничка, но още повече ме радваш като дойдеш във Варна! Поздрави!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 19.11.2014 @ 19:58:05
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се радвам, че продължи тази история! :)
И ми е драго, че един човек с гръцки гени обича толкова много България!
Поздравления Капитане!
До есенния бал на 29 :)


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от Narwal на 19.11.2014 @ 20:07:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Кати! Много ми помагаш! До есенния бал на 29. Поздрави!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от kasiana на 19.11.2014 @ 19:31:11
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващо продължение!!!!!
Знаех си аз, че все някога ще се появи!:)

В очакване съм на следващите части!

Сърдечни поздрави!:)



Re: Рицарят от Родос (Фружин) - десета част
от Narwal на 19.11.2014 @ 19:41:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Каси! Прекрасна си, както винаги!

]