Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 791
ХуЛитери: 5
Всичко: 796

Онлайн сега:
:: sofia_air
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАвгуст
раздел: Разкази
автор: ina_krein

Въздухът бе толкова горещ и гъст, че можеше да се отреже с нож. Кафенетата по пешеходната зона от двете страни на улицата преливаха с хора, пиещи с наслада студени коктейли и бира. Яворите разперваха клони като крила над човешките грешни души и дишаха лятото на големи глътки.
Дори музиката в заведенията беше толкова тиха, че едва-едва се чуваше. Идваше краят на лятото – безпощадно, неуловимо, като първите бръчки на старостта. Ала все още бе лято, все още цветовете цъфтяха ярки и жените носеха прозрачни и ефирни рокли, а мъжете пълнеха погледите си с тяхната красота и оставаха недопълнени.

Звукът на тамбура удари страстно в напечените плочи на дремещата улица. Звукът беше прекрасен, жив и пълен с любов, която прелиташе пеперудно над коктейлите и колите наблизо. Тихата музика в заведнието, в което седяхме, спря. Приятелят ми погледна въпросително минаващата сервитьорка.

- Изключваме я, докато Август свири – поясни с усмивка тя.

Затърсих с поглед музиканта. Възрастен мъж с притворени очи, бяла къса брада и избеляла риза. Седеше на плочките, прегърнал влюбено тамбурата като любима жена. Слабата му ръка галеше струните, а погледът му беше заключен за хората.

- Сляп ли е? – попитах на свой ред момичето.

- Не, просто свири със затворени очи – беше краткият отговор.

Наслаждавах се на кадифения глас, който се разливаше като хладна милувка и докосваше душата ми. Тези песни ги бях слушала в детството си по селските събирания на площада, по годежи, сватби и изпращания. Беше някаква магична смесица от различни по вид песни за различни поводи, сякаш слушах цял един живот, но с разместени моменти във времето.

Постепенно хора от масите започнаха да отиват до музиканта и да му оставят по левче или стотинки. Той не отваряше очи, сякаш не го интересуваше дали някой ще сложи нещо в избелялата шапка до тамбурата.

Гледах го, той беше тук и беше Там. Само огромна болка и огромна любов можеха да накарат някого да свири така. Само и единствено те можеха да принудят един мъж да седне на улицата да свири, за да избяга от мизерията или от себе си.

Ризата на мъжа беше евтина, износена, но музиката му преливаше в цветове. Лицето му излъчваше гордост, но и някаква детска вина, че бе скрил мъката си зад звуците и затворените клепачи.

За първи път исках да разгадая тайната на някого, който сам се скрие от света. Каприз на август ли беше това? Или мъката, която искаше да излезе извън обръча на душата ми?

Поредната песен удари като плесник сърцето ми. Сякаш с всички устни на мъката си усетих, че това е последната. Дали защото парите бяха напълнили наполовина шапката, или защото горещината си обуваше сандалите, за да отиде на разходка в планината, но мъжът щеше да си тръгне след малко. Не можех да го обясня. Чувствах го. Може би защото пръстите започнаха малко по-бавно да целуват струните. Знаех тази песен. Тя ми напомняше един човек, с когото никога нямаше да бъда заедно в топлата прегръдка на август, но всеки път, щом краят на лятото цъфнеше, щях да дишам изгарящия му аромат и да си спомням за онова несбъдване, което Съдбата удря като клеймо на душата ни, а ние си казваме, че така сигурно е по-добре, за да преживеем поредния август и да очакваме следващия с надеждата, че горещото клеймо в душата може и да спре да боли някога, в този или в някой следващ живот.

Отворих портмонето си.

- Моля те, аз ще платя – протегна ръка към мен приятелят ми.

Стиснах парите и станах. Доближих се до музиканта. Оставих железните левчета и прокарах ръка по горещите плочки пред тамбурата. А после хванах шнолата си и я хвърлих на горещата улица. Звукът накара музиканта да отвори очи. Изненада, гняв, болка, любов и страст цъфнаха в погледа му. Разтърсих коси и протегнах ръка. Видях неизплаканата сълза в очите му и го целунах по бузата.

Обърнах се. Приятелят ми стоеше прав, готов да разкъса мен, август и музиканта. Обърнах се. Мъжът с тамбурата не свиреше. Седеше и ме гледаше. Чакаше. Моят приятел също чакаше. Август прегърна косата ми с най-красивата шнола от гордост и страст.

Усмихнах се и тръгнах към спомена, който отдавна трябваше да превърна в реалност.


Публикувано от alfa_c на 09.11.2014 @ 16:51:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:34:51 часа

добави твой текст
"Август" | Вход | 11 коментара (22 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Август
от Narwal на 03.12.2014 @ 16:39:25
(Профил | Изпрати бележка)
Виж ти! Каква красота - жена с разпуснати коси и .....страст в очите! И всичко това в горещо време! Много е възбуждащо. Поздравления и аплодисменти!


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 03.12.2014 @ 21:00:10
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Магията на август е всепоглъщаща, особено на юг, в моя роден край. Поздрави!

]


Re: Август
от suleimo на 27.11.2014 @ 11:23:01
(Профил | Изпрати бележка)
Съзерцателно, притихнала се насладих на всеки споделен миг!
Комплименти!


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.11.2014 @ 11:50:53
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Много ми е мило, че усещаш емоцията на моето слово. Поздрави!

]


Re: Август
от LATINKA-ZLATNA на 13.11.2014 @ 21:46:24
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах, ina_krein!


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 14.11.2014 @ 17:26:17
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! :) Надявам се да се видим скоро!

]


Re: Август
от mariq-desislava на 13.11.2014 @ 06:23:37
(Профил | Изпрати бележка)
А аз си помислих, че музикантът е споменът, очаквах да е той, но ето, че настъпи неочакван обрат.


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 13.11.2014 @ 21:37:54
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Истината е, че аз до последно не знаех какво ще се случи. Едва когато за трети път чух песента, разбрах как ще завърши всичко. Благодаря за гостуването в моя август!:)

]


Re: Август
от Kanegan на 11.11.2014 @ 20:05:02
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав финал, носи послание отвъд времето!Повествованието- красота!Харесах!Поздрав!


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 11.11.2014 @ 20:34:47
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Най-много - заради усетеното послание! Поздрав!

]


Re: Август
от Omaia на 10.11.2014 @ 21:40:37
(Профил | Изпрати бележка)
"Беше някаква магична смесица от различни по вид песни за различни поводи, сякаш слушах цял един живот, но с разместени моменти във времето."
!
Фина чувствителност витае в разказа ти, Ина.
Поздрави!


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 11.11.2014 @ 20:31:49
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! Ти, като южна душа, го усещаш прекрасно!

]


Re: Август
от giro на 10.11.2014 @ 08:58:33
(Профил | Изпрати бележка)
притчоидно...
можеше и без "неизплаканата сълза в очите..." - идва в повече
поздрав, киро


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 10.11.2014 @ 17:32:34
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Без много неща може. Благодаря за отметката. Ще го погледна отново след няколко дни. Поздрав!

]


Re: Август
от doktora на 10.11.2014 @ 07:47:06
(Профил | Изпрати бележка)
...очаквах лирическата да заиграе сиртаки :)

Здравей, мила!


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 10.11.2014 @ 17:33:16
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
В следващия разказ ще се постарая повече. :)
Поздрав!

]


Re: Август
от IGeorgieva на 09.11.2014 @ 21:13:38
(Профил | Изпрати бележка)
Музика, изгарящи чувства, красива образност!
Въздействащо!
Поздрави за разказа!
Ирена


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 09.11.2014 @ 21:16:21
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря, Ирена! Красотата, топлината и магията на лятото наистина много ми липсва! Поздрави!

]


Re: Август
от zaltia на 09.11.2014 @ 21:03:23
(Профил | Изпрати бележка)
С пожелание за сбъдване...
Харесах много.
Поздрави!!!


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 09.11.2014 @ 21:14:16
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! :) Радвам се, че август е докоснал душата ви. Поздрави!:)

]


Re: Август
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 09.11.2014 @ 19:37:26
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги са ми наслада твоите разкази! Поздрави!


Re: Август
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 09.11.2014 @ 19:58:25
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря, че отново си тук, че прочете и хареса! Поздрави!

]