Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 788
ХуЛитери: 1
Всичко: 789

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПоклон пред добрите писма
раздел: Други ...
автор: giro

Отдавна вече не пишем хартиени писма. На хартия пращаме само документи – те са твърде консервативни - и то с някоя куриерска фирма, а не по Пощата. Няма я романтиката на добрите пощальони-велосипедисти. Пощенските ни кутии, там, дето все още ги има, скучаят в депресия, загубили своя смисъл и идентичност.
Вместо да бъдат смушени в тях, пъстроцветните и лицемерни рекламни брошури на хипер-, супер-, ултра-, мулти-маркетите са разхвърляни из входовете на пролетарските панелки, в които израснаха поколения, призвани да вдигнат Световната революция. Тя не се състоя, вероятно – за жалост. Няма и да се състои.

По силициевите писти на многослойните чипове, интегрирани в кибернитичните ни играчки, информацията лети по – бързо, отколкото в Церн могат да си представят. Та ето защо революционни изненади не може да има вече. Не бихме могли и да чакаме писмо: и-мейлите пристигат в компютърната ни кутия преди да сме успели да се насладим на тяхното очакване. Цъкаме он-лайн в реално време и непосредствената виртуална комуникация прави писането на писма напълно ненужно занятие – няма време нито да бъдат писани, нито да бъдат пращани, очаквани, четени...

„Няма време!” Това е днешният девиз. Уви.
Помните ли онази анимирана муцунка, която крякаше дрезгаво от десния ъгъл на телевизора, когато минутата изтичаше, а изпотеният играч се пулеше, умувайки верния отговор. Още тогава минутата беше много... За да се направи сега актуална версия на това предаване, то трябва да се казва „Секунда е много”.
Някой владее нашето собствено време. Или пък ние раболепно го поставяме в нозете му. Отплатата е няколко спа-уикенда в годината, нова кола на изплащане и евентуално апартамент в „ново строителство”, също на изплащане в предстоящите 200 години. Но все пак време нямаме – на новата кола се наслаждаваме само в миговете, докато изпращаме детето на училище /в друг квартал, но „елитно”, т.е. също за хора, които нямат време/. Наскоро един приятел пък ми се похвали, че детето му било прието след конкурс за първолак в някакъв шантав лицей на кънда в дивия. Да, ама с транспорт на школото сутрин взимали детето и вечер го връщали, понеже родителите нямали време. Че за какво имат време тогава, щом то е дефицит и за детето им? Луда работа!

Помня на времето как пишех и получавах писма. Беше вълнуващо, а честно казано – и литературно занимание. Понеже не се вършеше всеки ден, трябваше да се разкаже дълга история. Пък, ако има любовен привкус – трябваше да се търсят и подходящи метафори, да се съешават интригуващи алюзии, а алегориите да разкриват страдающата ни душа.
Беше вълнуваща и огромната разлика между момента, когато писмото е пратено и мига, когато го откривахме в пощенската ни кутия. Трепетно след това разхерметизирахме дългоочакваното послание и бяхме щастливи с добрите новини.

Добрите новини... Днес това е изчезващо явление. И не защото няма такива, просто ние предпочитаме лошите – значи на другите дереджето е по-лошо от нашето. Слава Богу! Пу, пу, пу... плюем си в пазвата.
А каква канска нужда имаме от добрите новини! Каква канска нужда имаме от усмихнатите им пощальони, които изпитваха щастие, че са техните преносители... А не можем ли и ние, сега и тук, днес и завинаги, да бъдем такива, използвайки светлинната скорост на машинките си?

Един такъв щастлив Пощальон напусна физическия ни свят. Той беше рядък вид – преносител на щастието, но и негов съзидател. Винаги добър, винаги насърчителен, никога обезкуражен. Леко старомоден, както са леко старомодни всички велики хора, актуални за вечни времена...

„Толкова радост извика
писмото с добри новини!
Гледам клеймото на плика
и пътя му смятам във дни.

Мисля си: значи, когато
бях вчера така натъжен,
листчето с радост богато
е вече летяло към мен.

Значи така ни се струва,
понякога черен светът.
Хора, недейте тъгува,
добрите писма са на път!”


И днес, когато погребваме неговото тяло, а светът ни се струва черен, доброто писмо е пак на път: посланниците на безсмъртната Доброта, умират само с телата си...

Не мога да кажа сбогом.

Поклон и вечна памет на вселената Валери Петров!


Публикувано от viatarna на 29.08.2014 @ 17:12:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:04:54 часа

добави твой текст
"Поклон пред добрите писма" | Вход | 6 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Поклон пред добрите писма
от zebaitel на 31.08.2014 @ 08:13:01
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам какво да кажа след това, което е написал Даро, освен, благодаря ти за искрените думи!

Поклон пред големия Валери Петров!


Re: Поклон пред добрите писма
от Rodenavlotos на 30.08.2014 @ 06:42:13
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм сигурна, че някой би могъл да направи по-искрен, по-заслужаващ и по-дълбок поклон към вселената Валери Петров, макар че от няколко дни виждам много такива /съвсем искрени и от душа, между другото!/- отдавна народът ни не се беше обединявал в преклонението пред личност, както го направи за големия човек Валери Петров. Но твоето послание към него особено ме трогна и хареса. Поздравявам те и се присъединявам към този поклон!


Re: Поклон пред добрите писма
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 30.08.2014 @ 09:45:50
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Поклон.
И за секунда е много си много точен. Гугъла има сервер на всеки километър и се хвали
About 7,500,000,000 results (0.35 seconds)
понеже има готови отговори, които все повече опростяват
Page 7 of about 57 results (0.24 seconds)
Автомата за оглупяване работи, а есемесите не горят


Re: Поклон пред добрите писма
от erka (elokolska@abv.bg) на 30.08.2014 @ 11:13:33
(Профил | Изпрати бележка)
:) ...добро е това писмо, защото не казва сбогом!

Поклон!
Светъл път остави...


Re: Поклон пред добрите писма
от giro на 30.08.2014 @ 11:33:44
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна не бях плакал и... не ме е срам да го призная този път...


Re: Поклон пред добрите писма
от daro на 30.08.2014 @ 12:17:32
(Профил | Изпрати бележка)
Поклон...

висотите ни учат най вече на слизане - смирение в дъното ни, заради

дълбините им, за да се отлепим и поемем...

Светъл ден, Киро! :)

(.)


Re: Поклон пред добрите писма
от giro на 30.08.2014 @ 13:32:41
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си Даро, прав си...

]