Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 840
ХуЛитери: 2
Всичко: 842

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНастане вечер, токът угасне…
раздел: Хумор и сатира
автор: IGeorgieva

Да прощава Ботев за плагиатството, но това е естественото състояние на мястото, където живея. Затвор или лудница? –изниква логичният въпрос. Всъщност - нито едно от двете – поне в общоприетия смисъл.
Признавам, обстановката е крайно задушевна. От който и прозорец да погледнеш, сивеят късчета небе, прането на съседите, или самите те. За пояснение – тази близост ни е натрапена от строителя, вследствие на визията му да спретне цяла кооперация на 4 метра от нашата, вместо отредения по план едноетажен супермаркет. Същият е одобрен и от любезен, незнаен общинар, така че няма на кого да се оплачеш и философски се примиряваш.
Що се отнася до лудницата, тук нещата излизат извън контрол. В сравнение с комшията от първия етаж изглеждам съвсем нормално, макар нервите ми да са изпилени до крайност.
Ако се прибирам по тъмно, осветлението на входа задължително не работи – изключено е от главното табло. Решение на домоуправителя, което той всяка вечер собственоръчно привежда в действие. Нямам обяснение защо едно дефектирало реле, което отказва да извършва основната си дейност и оставя тока да работи постоянно, не заслужава да бъде подменено. Това би спестило много притеснения на живущите. В тъмното си е късмет, ако в очите ти светне телефона на излизащ съсед, иначе опипом вадя ключове и използвам телефона като фенер, за да улуча ключалката на входната врата. През деня проблемът изчезва и можеш да си светиш колкото си искаш. Всъщност, защо ли се оплаквам, от две седмици ключалката е счупена и влизаш в непрогледния мрак с едно дръпване. Извършителят, естествено, не може да бъде открит. Подозираме както често сменящите се наематели, така и въпросния съсед от първия етаж. Горд притежател на жълта книжка, той не се интересува от отключващи инструменти и е твърд привърженик на статуквото. Да, книжка, ама жълта. Когато веднъж отначало любезно, накрая заплашително му направих забележка да не складира на тротоара пред гаражите счупени плочки, стари дограми и всичко, което някой е решил да изхвърли, той каза, че ще продължи, а ние нищо не можем да му направим точно заради нея. И някак си всички му вярваме. Майките от квартала нямат нужда от въображаеми страшилища.
- Ще те дам на Денко! – е достатъчно да накара всяко дете да забрави за какво се тръшка в момента! Заплахата Денко да го сложи в количката си и да обикаля с него в околността за кашони, продънени фотьойли и пробити матраци, безотказно прогонва всяко пакостливо намерение.
И понеже сме миролюбиви, разбирайте незаинтересовани съседи, не му придиряме, че не плаща сметките си, че подпира с камък входната врата или чупи бравата. Всъщност, не се намира никой, който доброволно да позвъни на вратата му и да се подложи на зловонието, което се разнася от там.
В един прекрасен ден ми хрумна да избягаме от тази лудница. Позвъних на няколко фирми за недвижими имоти и им предложих уютния си апартамент за продажба. Брокерите го харесаха, снимаха и започнаха да водят клиенти. Последните клатеха глави одобрително, разпитваха дълго и подробно шумно ли е и има ли място за паркиране в двора. Е, къде в София такъв лукс - който свари! Впечатляваха се от ниските сметки за парно: „А, имате изолация и всички съседи го ползват?” Сбърчваха леко нос при гледката на полегатия червен покрив, облещил се срещу хола ми. Накрая и нея преглъщаха заради големите стаи и други екстри. На два пъти почти стигнахме до сделка. С един клиент, довел жената и бабата, стиснахме ръце, брокерите се зарадваха и аха-аха работата да стане, когато внушителната група тръгна да си ходи. Асансьорът ни е за максимум три пълнички и четири слабовати или в детска възраст лица. Та, макар задължително да го ползваха на качване, повечето хора поемаха надолу пеша. Същото станало и с тези клиенти, както ни обясни по-късно агентът ми. Тъкмо да подминат Денковия апартамент, когато вратата се отворила и задушила в зародиш току-що пръкналата се сделка.
Втория път след тегави преговори, с доста претенции и отстъпки и от двете страни, отново усещах успеха да чука на вратата. В този момент долетя мощният поздрав на бормашина от съседния апартамент. Слава богу, беше само един откос, но хората побързаха да си тръгнат, а аз да ги изпратя. Отворих вратата, а от там ме връхлетя пълничка съседка – наемателка, в истерия.
- Пак ли вие? – кресна тя. - Два месеца правите този ремонт – направо хвърляше искри. – Подлудихте ни!
- Шумът не е от нас – отговорих спокойно.
- Как не е от вас? – изтрещя още повече тя от опита ми да отрека този очевиден за нея факт.
За щастие или не, бодрият звук на бормашината проехтя отново, заглуши виковете й и ме спаси от гнева й. Тя занемя и остана да ме гледа за момент с широко отворена уста и очи, неспособна да произнесе и звук. Не, че някой щеше да я чуе. После ми обърна гръб и хукна да търси виновника. Оттогава не съм я виждал - нито нея, нито клиентите.
И понеже сезонът на ремонтите отминава, а проблемът с релето остава, ще предупредя брокерите да не водят клиенти след седем вечерта, ако нямат достатъчно батерия на телефона си или фенер подръка.


Публикувано от alfa_c на 21.08.2014 @ 07:11:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:27:02 часа

добави твой текст
"Настане вечер, токът угасне…" | Вход | 8 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Настане вечер, токът угасне…
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.01.2015 @ 19:50:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Сладурко, смях се с глас - мерси за удоволствието!:)


Re: Настане вечер, токът угасне…
от IGeorgieva на 11.01.2015 @ 14:51:09
(Профил | Изпрати бележка)
Приятно ми беше! Пак заповядай!
:)))

]


Re: Настане вечер, токът угасне…
от Dimi на 21.08.2014 @ 10:34:55
(Профил | Изпрати бележка)
Хумор, ама те кара да плачеш! Чудесно е И! Темата може да се продължи с още такива неразбории. Но и тролкова да е, пак си е добре.


Re: Настане вечер, токът угасне…
от IGeorgieva на 21.08.2014 @ 18:57:19
(Профил | Изпрати бележка)
Така някак се получи - малко "смешен плач" или както казва Райсън "плачо-смеш". Радвам се, че ти хареса!
Прегръдки! :))))

]


Re: Настане вечер, токът угасне…
от erka (elokolska@abv.bg) на 21.08.2014 @ 10:51:37
(Профил | Изпрати бележка)
:)...обемно-образно придобиваш
пълна представа за Представата за свобода...

Извинявай за черния хумор...и аз имах много тихи съседи в един блок, сега... пак имам такива, но живеят в околните къщи ;)))))))))

Благодаря за удоволствието и усмивките!
*Съгласна съм с Дими, плаче за продължение*:)))


Re: Настане вечер, токът угасне…
от IGeorgieva на 21.08.2014 @ 20:29:27
(Профил | Изпрати бележка)
"Свободата, Санчо..."
Значи темата ти е близка! ;)
И аз ти благодаря за усмивките!
:)))

]


Re: Настане вечер, токът угасне…
от missana на 21.08.2014 @ 10:56:58
(Профил | Изпрати бележка)
Покъртителна родна действителност! Сравнима с, а може би дори превъзхождаща, мрачните видения на Харлем и Бронкс.
Живеем в омагьосан битов кръг и случаят с брокерите, който от една страна е съвършено автентичен, същевременно придобива и алегорично измерение. Защото те са средството да се откупим от тази действителност с еднопосочен билет.
Прекрасно и майсторски си описала, Ирена, същевременно предавайки съпътстващото душите светоусещане, този битов свят, в който всички ние сме потънали, с неговите типови персонажи и със справедливото и нарицателно заглавие от известно литературно произведение: "Полет над кукувиче гнездо"!

Моите почитания и поздравления за прекрасния ти и силно въздействащ текст!: Мисана


Re: Настане вечер, токът угасне…
от IGeorgieva на 21.08.2014 @ 21:06:36
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за прочита и насърчението ти в този мои опит да опиша битовизми, които ни задушават и дразнят. Щастлива съм, че оценяваш така високо текста ми.
Най-сърдечни поздрави!
Ирена :)

]


Re: Настане вечер, токът угасне…
от mariniki на 21.08.2014 @ 21:50:03
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
животът в тези кооперации до болка си прилича... независимо коя къде се намира..
и все пак, приемаме го с усмивка, макар и тъжна... истинско е
Иренче, затова и въздействащо..


Re: Настане вечер, токът угасне…
от IGeorgieva на 22.08.2014 @ 17:40:31
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за прочита, Маги!
Радвам ти се! Прегръдки :)))))

]


Re: Настане вечер, токът угасне…
от libra на 25.08.2014 @ 18:08:13
(Профил | Изпрати бележка)
:)


Re: Настане вечер, токът угасне…
от IGeorgieva на 26.08.2014 @ 22:22:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Либра! Още повече :) :) :))))))) за теб!

]


Re: Настане вечер, токът угасне…
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 29.08.2014 @ 23:23:35
(Профил | Изпрати бележка)
Направо проплаках през смях,
отчайващо, пародийно,
парадоксално и действително...


Re: Настане вечер, токът угасне…
от IGeorgieva на 30.08.2014 @ 13:28:14
(Профил | Изпрати бележка)
Трептим на еднаква честота!
Сърдечни поздрави!
:)

]


Re: Настане вечер, токът угасне…
от doktora на 10.10.2014 @ 18:42:19
(Профил | Изпрати бележка)
...така беше и миналия век, Ирен...можеш да ми вярваш хех

Нищо, ама нищо не се е променило, и нищо не е забравено...ако мога и аз да перифразирам, знаеш коя фраза. :



Re: Настане вечер, токът угасне…
от IGeorgieva на 10.10.2014 @ 19:06:52
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за свежия коментар, Док. Романтиката ти е в кръвта! :)

]