Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 813
ХуЛитери: 4
Всичко: 817

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИ спасение дебне отвсякъде
раздел: Други ...
автор: giro

Искаш да станеш планински спасител?
ОК!, много е лесно:
Трябва да поназнайваш планината. Не много – просто колкото да не умреш в нея загубен, гладен, жаден и изстуден... Може би е хубаво и да не те затрупа лавина, ама това не е чак толкова страшно – до 15-тата минута има 90% оцеляемост.
Останалото го има в Хижата.
Трябва да поназнайваш и ските. Не много – просто колкото да не се утрепеш в дълбокия сняг, докато с тенекиената шейна сваляш из разни идиотски баири вкочанения пострадал.
Другото го има в Болницата.
Трябва да се катериш малко и по разни скали. Не много – то повечето е спускане с разни въжета и носилки, пък и у нас никога не е по – високо от 800 метра.
Останалото е в найлонови чували.
Трябва да имаш даян на студ, на баир и на ракия. Две от три стигат.
Другото е в повече.
Виждаш ли? Лесно е!
А, забравих! – трябва ти и Голямо сърце.
Другото го има в Метро...

Готино го написах, нали?! Звучи хумористично, затрогващо и леко епично... Обаче е и малко тъжно. Понякога ме разплаква, сега също. Затова, вместо да приключа с писането, ще ви кажа още нещо:

ПЛАНИНСКА СПАСИТЕЛНА СЛУЖБА.
Поклон!
Създадена е преди 70 години от шепа алтруисти. Слава Богу, имало ги е тогава. Макар и малцина. Слава Богу, има ги и сега. Макар и малцина.
Да помагаш в Планината не е по – различно от това да помагаш въобще. Просто по – силният помага на по – слабия. Помните ли рицарската клетва във филма „Небесно царство”? Бих искал всички да я спазваме. Тогава не би се стигнало до красивия вопъл на Богдана Карадочева: „Ако до всяко добро същество...” Защото всичко ще бъде любов.
Обаче...
Е, винаги има и „обаче”, но баш сега няма да се спирам на него, въпреки, че е голямо и болезнено...
Пред собствените ми очи са живите муцуни на изпотените и зачервени пичове от ПСС, мъкнещи огромни раници, с набити крака и свирещи от умора дробове. След всеки неуспешен ден стават в 5 часа сутринта с надеждата, че новият ден непременно ще бъде успешен. И всичко това, за да намерят три загубени пичлигарчета, тръгнали в Балкана като за градската чаршия, дето огън не могли да си запалят, а даже не знаели, че ги търсят...

Звучи тъпо, нали!?
Но не е!
Имаш право да се загубиш в Планината, а аз ще те намеря. Не бъди нещастен – там е място за щастливи хора.
Просто съм планински спасител.
„Останалото” е във Фейсбук.



Публикувано от viatarna на 01.08.2014 @ 19:21:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:34:40 часа

добави твой текст
"И спасение дебне отвсякъде" | Вход | 6 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: И спасение дебне отвсякъде
от Hulia на 01.08.2014 @ 19:31:31
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
"Имаш право да се загубиш в Планината, а аз ще те намеря. Не бъди нещастен – там е място за щастливи хора".
* * * * *
Много благородство, духовна сила, радвам се да срещна такъв автор тук...:)))


Re: И спасение дебне отвсякъде
от GalinaBlanka на 01.08.2014 @ 19:35:32
(Профил | Изпрати бележка)
Покланям се пред мъжеството на планинските спасители, които рискуват живота си, а когато спасяват хора, някак имената и лицата им остават встрани. Тъжно и срамно е, че тия "три загубени пичлигарчета" решиха да поиграят на американски екшън и рискът, който поеха момчетата от ПСС нелепо се обезсмисли. Нито едно от тези пичлигарчета ли не помисли, че те са сложили главите си в торбата в името на живота им?...
Въпреки този случай мъжете от спасителната служба ще продължават да следват дълга си. Защото едва ли има по-въздигащо до Бог усещане - да надвиеш суровата сила на природата и да измъкнеш от лапите й човешка жертва.
Поздрав, Гиро! Както винаги след спиране до теб - възхитена съм!


Re: И спасение дебне отвсякъде
от giro на 01.08.2014 @ 19:49:12
(Профил | Изпрати бележка)
гледам, че си от Сопот, красиво...
значи знаеш за случая... нищо не обезмисля мъжеството на спасителите - дори, когато то не дава овеществен резултат, резултатът му все пак е постигнат - кураж у хората, че някой ще се погрижи за тях в труден момент... алтруизмът не може да бъде обезмислен!
поздрави
Киро


Re: И спасение дебне отвсякъде
от GalinaBlanka на 01.08.2014 @ 19:52:50
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотен си!:) Ако има повече хора, които мислят като теб, тази бедна България нямаше с десетилетия да тъпче на едно място.

]


Re: И спасение дебне отвсякъде
от giro на 02.08.2014 @ 00:16:06
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря, за хубавите, вероятно прибързани, думи... "бедната България" е остров на егоизма и завистта - изкуството, а тук то има древни и актуални проявления, помага само да разберем, че то никога тяма да ни помогне... но да помагаме е сила, да се възползваме е слабост - въпрос на избор...


Re: И спасение дебне отвсякъде
от Solara на 02.08.2014 @ 03:31:32
(Профил | Изпрати бележка)
*Светът е голям и спасение дебне отвсякъде*
Защо ползваш вече използвано заглавие?
Приятно ми е да се запознаем! Дългогодишна много добра скиорка.
Добре че не ми се е налагало да ме спасяват от ПКСС. Всичките бяха до един непрокопсаници и пияници, поне по мое време, но това не е нищо ново под слънцето.
Ще цитирам един познат, който казваше: Като се знам какъв съм инженер, направо ме е страх да ида на лекар!...Иначе...Поклон! ;)


Re: И спасение дебне отвсякъде
от giro на 02.08.2014 @ 17:34:29
(Профил | Изпрати бележка)
В оригиналния ми текст, заглавието е в кавички, но тук нещо не става работата... обичам иронията и противопоставям единия смисъл на другия...
Малко си остра, а виждам, че си и доста неосведомена - непрокопсаници има навсякъде, предполагам и тук...
Впечателнията ти пък са съвсем старички, понеже абревиатурата П"К"СС много отдавна не е актуална, защото службата няма контролни функции...
Обобщението с инженера и лекаря е изтъркано и тъпо - ако считаш, че изчерпва нещата - какво чиниш тук, където вероятно всички, а и ти, са някакви подобни "инженери" и "лекари"!?
"Дългогодишна много добра скиорка" си го заявила като звание, до което само малцина могат да се доберат...
Айде със здраве!


Re: И спасение дебне отвсякъде
от Solara на 06.08.2014 @ 01:22:25
(Профил | Изпрати бележка)
Тук? Къде е това тук? Интернетът е широк и изненади дебнат отвсякъде. :))) Извинявам се, че засегнах чувствителната ти спасителска душа. Другият път обещавам да съм по-мека. ;)

]


Re: И спасение дебне отвсякъде
от giro на 06.08.2014 @ 09:49:23
(Профил | Изпрати бележка)
хапливостта е най-често срещаният начин да прикрием своята безпомощност...
душата ми не е спасителска /инак вероятно щях да съм на небето/, нито толкова чувствителна, че да й е потребна твоята мекост...
бъди здрава и, ако може, вдъхновявай се за готини неща, а не за заяждане...
киро

]