Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 706
ХуЛитери: 0
Всичко: 706

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБезсилни сме (?)
раздел: Разкази
автор: Obgru6tane

Вече съм чувала тази история. Както и повечето останали. Не мисля, че още присъствам. По-скоро съм никъде или със сигурност - не тук. Отговарям й с думи, които вече познаваме и двете. Тя също не очаква да дам по-различен отговор - сигурна съм в това. То е като игра. Игра на спомени.
Тя ми показва за пореден път, че би могла да се сети за всичко, което някога я е вълнувало, дори да го пресъздаде по същия начин, както тогава. Аз от своя страна като старата вярна дружка й отговарям със същото. Същите отговори, същите съвети, същото мнение. Така е. Вече от доста време всичко си е същото. То е като игра. Игра на?

Всеки път дълго се чудим къде да се видим. И всеки път се спираме на това кафене. Очудващо за нас самите. Но нали, казва тя, кафето е наистина добро, пък и нали атмосферата е някак задушевна, добавям аз. И ето ни отново на нашата маса.

Всички моменти, които изникват в спомените ни, щом дойдем тук, си приличат по едно. Всички те са от времето, когато все още бяхме живи. И сега сме, нали? Просто някога повече ни личеше. Държахме се за ръце по-често, правихме щуротии, бяхме по-импулсивни. Имаше нещо в нас... Някакъв плам. Желание, стремеж към всичко, което привличаше погледа ни. Куп лъскави мечти, амбиции, дори възможности. Мисля, че тогава наистина можехме. Всичко! Дали защото то - Всичкото, тепърва предстоеше, дали защото истински вярвахме в това. Виждахме повече красота, както и повече нередности. Сега преобладава грозното. Нередностите - факт, още ги откриваме, но вече не представляват особен интерес. И те се сляха с пейзажа. Претопиха се в апатията ни, а тя се роди, когато за първи път се примирихме с безсилието. Но всеки е безсилен. Да върне времето назад, за да излезе пет минути по-рано от вкъщи и поне този път да не закъснее за работа. Да откаже цигарите, но само да доизпуши и тази кутия. Безсилието е навсякъде. Както вън от нас, така и вътре.

Да... ето, че пак се рея. Е, това не значи, че не я слушам. След малко ще замлъкне с почти навлажнени очи и ще поиска с поглед мнението ми. По сценарий по точно тази тема аз ще й кажа: "Постъпила си така, както беше редно да сториш. И да можеше да върнеш онзи следобед, нищо нямаше да бъде различно." Когато за първи път й казвах това, си вярвах. Сега обаче нещо ме чопли отвътре. Нима това, че не можеш да върнеш времето назад, значи, че все още не разполагаш с бъдещето? Е, да го бях осъзнала преди, когато и бъдещето ми беше повече. Защото днес е малко късно да преосмислям ценностната си система. Нима не изтече твърде много вода... Безсилна съм, да променя това.

Поуспокои се. Сега малко ще помълчим , ще отпием от кафето, навярно ще нарушим принципите си и ще поръчаме от някой сладкиш. Ще последват гузни уговорки за фитнес. Важно е човек да се поддържа. Макар че времето си лети, а срещу това лекарство няма нито в диети, нито в мазила. Безсилни сме да му окажем съпротива. Нали?

Ще ми се ако сега се погледнем отстрани, да видим същите намирни девойки от някога. До скоро кокетничехме с живота, приластявахме го, въртяхме го на сладките си пръстчета и знаехме, че е в краката ни. Сега не е точно така. Все пак съзряваме... Не всичко е игра. Или ние вече не се чувтсваме достатъчно уверени, за да продължим да я играем. Но как да спечелиш повече точки, когато всеки вече е играч, когато се намесват хилядите сериозни неща и претендират да направят и теб такъв? Трудно е. Нима човек не е безсилен, когато живота реши да се заиграе на свой ред с него?

Не, не се разсейвам, слушам я, знам, че скоро трябва да й отговоря...

Гледам я и продължавам да си мисля... Живота ни се промени и ще продължи да го прави, поне докато си го имаме. Ние към него също. Но вътре в самите нас... Какво толкова се е променило там? Ето, тя не е много по-ралична от преди. Дори и някава невидима сила сякаш продължава да се бори с белотата на лицето й, в опитите си да прожектира върху него игривата усмивка на самонадеяната личност, която вярва. Вярва! В това, че падащите звезди наистина сбъдват мечтите. В добронамереността на хората, с които случайността ни среща. Но е и различна. Различен е погледът й, който издава тихо съмнение при всеки опит да изрази щастието си.
- Е, какво ще кажеш за това, приятелко?- и същия този поглед се впива в мен. Помня какво съм казвала преди. На върха на езика ми е, мога да се подчиня на навика и да изстрелям заучените реплики с прилежащите към тях интонация и мимики. Но образът на живите момичета танцува в мислите ми в този момент. Иде ми да крещя на глас за хилядите пъти, в които сме съществували единствено със спомена за миналото; за хилядите пъти, в които темите са се редували по азбучен ред. За хилядите пъти, в които забравяхме, че не те са това, което ни е свързвало. С какви думи да й кажа, колко ми липсва онзи човек. Колко ми липсва нешето си Нещо, от което вече отвикваме. Как с годините все повече забравяме дума по дума езика, на който общувахме, а не играехме.
- Ти май не ме слушаш - добавя тихичко тя. Но това не е реплика от сценария и очите й нямат и представа как да изимитират такъв въпрос. Защото няма въпрос. И им остава само да бъдат искрени: "да, знам, че отдавна вече не ме слушаш".
Не съм откъснала погледа си от нея. Но и двете знаем, че вече не съм тук. И не искам да бъда. Защото тук и сега аз съм безсилна да променя случващото се. И да върна кадрите назад към времето, когато играехме със всичко друго, но не и със себе си.


Публикувано от BlackCat на 24.11.2004 @ 21:22:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Obgru6tane

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 01:32:02 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Безсилни сме (?)" | Вход | 6 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Безсилни сме (?)
от ipsidixit на 24.11.2004 @ 21:35:54
(Профил | Изпрати бележка)
Не сте, май... защото го забелязвате


Re: Безсилни сме (?)
от Obgru6tane на 26.11.2004 @ 23:25:33
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се чудя върху това понякога... Ако съзнаваш нещо отрицателно, което се дължи на твоя грешка, и се бориш срещу него, а не заемаш пасивна позиция... Тогава дали вината ти е по-малка?

]


Re: Безсилни сме (?)
от ipsidixit на 28.11.2004 @ 09:27:21
(Профил | Изпрати бележка)
Май ще бъде по-малка. Много уХли ще търпиш относно лицемерие и безцеремонизъм, и раздвуезичност, и темподобни миши мисли, но за хората, въвлечени в грешката е по-добре да не заемаш пасивна позиция ( а не знам - хората, по които грешим най-много, май са ни най-близките, така че за тях - не ни спират никакви уХли :)

]


Re: Безсилни сме (?)
от Legolas (Zahariew@abv.bg) на 24.11.2004 @ 23:50:15
(Профил | Изпрати бележка)
Obru6tane написа:
“Нима това, че не можеш да върнеш времето назад, значи, че все още не разполагаш с бъдещето?”

Така е времето не може да бъде върнато. Миналото си е минало.

Но какво е бъдещето? Нека се поразмислим над това.

Не е ли бъдеще отражение или олицетворение на миналото?

Не се ли случват неща в него (бъдещето), които са се случили и в миналото?

В миналото имало ли е войни? Имало ги е. Сега има ли ги? Има ги. За в бъдеще ще ги има ли? Вероятно да.

В миналото хората обичали ли са? Обича ли са. Сега обичат ли? Обичат се. Надявам се и в бъдеще да се обичат. Ще се обичат. Любовта е толкова стара, наивна и глупава. И в крайна сметка, толкова… човешка. Толкова потребна… Но това е друга тема. Нека оставим любовта, като красив минал спомен, настоящ изживяван такъв и бъдещ неизживян момент…

Кафенето е олицетворение на думите ми. Преди сте ходили в това кафе, продължавате да ходите и сега, вероятно и за в бъдеще ще е така.

Ако сменим кафенето, няма да променим бъдещето. По подразбиране и миналото, след като казахме, че единия момент банално повтаря другия, макар и никога да не го застъпва.

Спирам дотук. Темата дълбока и болезнена. С ужасно много въпроси и все пак без нито един отговор…

Позволи ми да ти подаря едно стихотворение, което е писано точно за случая и предмета на великолепния ти разказ.

_________________________________________

Стихотворението се казва “Псалм за живота” и е писано от Хенри Уордзуърт Лонгфелоу (1807-1882)


Не казвай със печал бездънна,
животът празна е заблуда! –
че мъртва е душата сънна,
а всяко нещо крие чудо.

Виж на живота прелестта!
Не гробът цел е на земята,
и думите “Прах от прахта”
не се отнасят за душата.

Не за наслади и кошмари
сме надарени с тази чест,
а всяко утре да ни свари
по-надалеч от днес.

Изкуство вечно, Време тленно,
сърцата ни, макар и смели
със ритми тихи, неизменно
в гробовен марш са ни повели.

И в битките на тоз живот,
и в пристана спокоен твой
не ставай безусловен скот,
а заблести като герой!

Да вярваш в бъдеще недей!
На минало не се сърди,
във настоящото живей
и нека Бог над тебе бди!

(откъс)

Пожелавам ти да живееш по стихотворението, мила моя!






Re: Безсилни сме (?)
от Ufff на 25.11.2004 @ 07:54:47
(Профил | Изпрати бележка)
А-а-а,не знам.


Re: Безсилни сме (?)
от Apokalipsis на 29.11.2004 @ 13:27:43
(Профил | Изпрати бележка)
Някак си се чувствам лично въвлечена в темата, сигурно има защо;)
Идеята ти е страхотна. Въпросите, които поражда обикновено имат кофти отговори, но нали се борим срещу съдбата;)
ще успеем заедно, нали?!


Re: Безсилни сме (?)
от Obgru6tane на 02.12.2004 @ 23:46:13
(Профил | Изпрати бележка)
Обещаваме ли си?
:)))))))))Целувам те!

]


Re: Безсилни сме (?)
от Liulina на 06.12.2004 @ 18:05:04
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Е приятелко...така е всичко е едно и също ако му позволиш ... дори след сто години...


Re: Безсилни сме (?)
от Obgru6tane на 07.12.2004 @ 03:53:13
(Профил | Изпрати бележка)
И тук следва въпросът... Как да излезеш от сценария? Когато не си убеден дори дали след безсилие има ли или не въпросителен знак...

]


Re: Безсилни сме (?)
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 19.12.2004 @ 14:15:10
(Профил | Изпрати бележка)
Миличка, много си млада, за да познаваш болката, че връзките се изчерпват, че човекът може да даде на друг човек само определено количество от себе си и после-всичко става сценарий и раздялата е наложителна. Толкова е тъжно, когато намериш сили да осъзнаеш, че не времето ви е променило, а сте си казали всичко. гледната точка на другия е дотогава съществена, докато отваря хоризонт, започне ли да го затваря...вече не е ГЛЕДНА, а само ТОЧКА. Затова и страницата се затваря. а ние скърбим от куртоазия за старите приятелства, за хората, които сме обичали, без които слънцето ни не е изгрявало. Толкова болка има в нашата ограниченост да бъдем все себе си, дори когато се променяме. И толкова неустоим е копнежът да съхраним като в стъкленичка чувствата, които са ни пеперудили и пролетили. Е, остава надеждата, че...нищо в тоя свят не се губи...и идват НОВИТЕ лица, които на свой ред ще ни кажат, но с друга интонация, от своята си пиеса: "Постъпила си така, както беше редно да сториш. И да можеше да върнеш онзи следобед, нищо нямаше да бъде различно.”