Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 853
ХуЛитери: 0
Всичко: 853

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПисмо до Испания
раздел: Разкази
автор: rady


Здравей, сестра!

Дано пристигне при теб това писмо,че последният адрес,дето го имам е от много отдавна.И тъй, реших да ти пиша, щото мама умря и я погребах бързо, бързо, че беше престояла три дни преди да я намерят.Пък и ти нямах телефона,та да ти се обадя.
Аз бях в Австрия за коли и точно тогава се случила случката.Нали знаеш – с това си изкарвам прехраната.Работя за един чорбаджия,не че аз ги купувам тези коли, само ги докарвам до България.Плаща човекът, може да не е много, но е редовно.Та за мама да ти кажа.Намерила я Снежа– комшийката.Усъмнила се, че не я вижда по двора– нали само една мрежа ни дели.Викала, викала през мрежата – никой.Тогава отишла пред външната врата, а тя– незаключена, че и леко зее.Влязла, и право на прозореца.Пердето не било дръпнато и видяла нашта опъната на леглото и не мърда...Тропнала един два пъти по стъклото – пак нищо.Извикала мъжа си , обадили се в спешното, обадили се в полицията.Като дошли, казали, че отдавна е умряла, от три дни.Много време миришеше, да ти кажа!До нея намерили хапчетата и за кръвно , а в ръката си стискала 400 лева.Ама намерили и едни други хапчета за сън, а че от тях много била изпила.Направо се е отровила, сестричке!Поне не се е мъчила...Като е заспала и не се е събудила изобщо.Така каза докторката, пък ти сигурно го знаеш това по–добре от мен.С тия пари, дето ги стискаше, да се чудиш откъде ги е взел, та с тия пари я погребах.Защото аз и толкова нямах, ама тя се беше погрижила, казвам ти.Мъчно ми беше, майка ни е...Та не можа ли да почака докато се върна,да каже какво я тормози. Пък тя – да вземе да изпие хапчетата.Нямаше много хора на погребението, само съседите от улицата и няколко баби от квартала, дето ходят на всичките погребения.Направих каквото трябва.После изгорих леглото и дрехите и, то пък едни дрехи...Намерих твои писма от преди години и от там видях адреса ти.Намерих и наши снимки като малки и на Светлето– племенницата имаше.Намерих и една златна халка, сигур от сватбата с татко е още, но нея не я продадох, ами я запазих за тебе.Да имаш и ти спомен от мама.То, татко отдавна, отдавна умря и аз не съм виждал да я носи тая халка.За тебе е, да знаеш.Докато се върнеш обаче, ще я дам на Анелия да я носи, зер не е виждала пръстен, горката.
Тя не беше болна мама, чисто здрава си беше, мен ако питаш.Не и се живееше вече.Като да беше обидена – и от живота, и от мене...За тебе не знам.Все щъкаше из махалата и разправяше, че не и се живее.Все кълнеше Анелия, Господ да и прости.Ти и за Анелия нищо не знаеш...То, откъде да знаеш, като не си се връщала седем години.Пък и защо да се връщаш, като майка си беше добре?Анелия е ей тука от по–горната махала, ама сигурно не я знаеш, щото е от ония малко по– мургавите.Добра жена е тя.Само дето и е слаб ангелът, като пийне.То и аз не съм китка, така, че за мене не е лоша.Даже и дете имам от нея – Иванчо.На мене го кръстила, та сега сме големия Иван и Иванчо малкия.Той е на пет години и беше голям трън в очите на старата.Все ми викаше, че не бил от мене, че съм глупак...Щото тя –Анелията си похождаше яко.Един ден идва при мене и вика – ще имаш дете.И аз какво да правя, като не съм сигурен, че е мое.Пък и съм на 56 години.Какво дете, ма – и викам?Пък тя– твое е, твое е!И аз не го ща, хич не го ща и и казвам да ми се маха от главата, че лошо ще стане.После бая време ни я видях, ни я чух...Ама чух, че и на Мамин Кольо така казала, че и на още един , дето не го познаваш и на него искала да го припише това дете.Мастията и с мастия!Тъй,че бая време я нямаше, ама наскоро взе, че се появи с цигането и заживя при нейните в една дупка.И тука, от половин година Иванчо малкия се научи да идва у дома.Аз го гоня, то пак идва, аз го гоня, то пак идва...Пък едно жално– голо, гладно!Съжалих го един път,купих му маратонки, накаква дрешка , кроасани... И после– отърване няма.Че и "тате" взе да ми вика.Кво да го правя?Съжалих го, признавам си, ама тя, майка ни хич не го искаше.Само да го види и го пъди,крещи му, даже веднъж го била с пръчката.Тогава се скарахме много лошо.Викам и – майко, така и така сме бедняци, няма да ни подяде това мъниче, нито пък ще забогатеем, като не му даваме нищо.Ами че и то е дете!Само, че тя не можеше да се примири, че е цигане...Не е твое, бре Иване, бре глупако,ние нямаме цигани в родата.И какво – викам и аз–да не би да не е човек,да не би ние да сме много читави?Знаеш – и в затвора полежах, и жената ме остави зарад алкохола, и катастрофи имам, луда глава бях, ти знаеш, сестра!Ама нейсе, майка не искаше и да знае за Иванчо малкия.Тайно се виждах с него и с Анелията, не исках да правим панаири в къщи.Та сега ги прибрах и двамата, че иначе са 12 парчета в тяхната катакомба.Едно ще ти кажа – сам не се живее, като кукувица съм откакто нашта я няма.Няма с кой да си речеш нещо, да се напсуваш няма с кой.Затова ги прибрах.Криво–ляво, ще се оправяме, какво, като е циганка?Тя е чиста, ще ми готви, двора ще поддържа, ще ме пере, ще ме топли.Даже и да не е мое дете Иванчо, пак е дете, живинка е, не мога да го изгоня...Е, на есен ще го изпратя на училище, ще е на топло, ще има храна, ще чурулика у дома.Все след мен върви, да знаеш, може и да стане човек!Ха, ха!Свикнах с него, вмили ми се!Длуго какво да ти пиша?Черешата е отрупана, кайсията– също!Направих му люлка на нея.Пиши ти, да знам къде си, щото тя къщата може да е с две стаи, ама едната си е твоя.Все някой ден може да решиш да се върнеш от тази пуста Испания, да има къде да се прибереш!И да купиш подарък от там за Иванчо, аз ще ти го платя тука, ама да знае, че е от Испания, от леля му!Да не се чудиш, че няма правописни грешки в писмото.Дадох го на Цвета, даскалицата отсреща да ми го провери.Викам и – Цеце, да не се излагам пред сестрата, че нали е медицинска сестра, по– учена е.Затова...

ПП Цвета вика– тва кво си направил, бе, Иване? Че то си е сужет за малък разказ!...ба ли му майката кво е тва? Твой брат Иван


Публикувано от anonimapokrifoff на 08.06.2014 @ 22:33:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   rady

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 8751
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Писмо до Испания" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Писмо до Испания
от missana на 08.06.2014 @ 23:40:09
(Профил | Изпрати бележка)
Абе, тези неща един приятел ги наричаше малко особено. Бамбашка им викаше. Та и този хубав разказ е бамбашка. Ама нали е хубав. А то, както пишеше на един некролог:

"Самотата ни буди навсякъде!"

И да се молим, като тази майка с пръстена, да ни намерят полуразложени до 3-я ден, че много мои близки ги намираха след 14-я. А пък иначе и циганки ще прибираме и циганета. В циганска държава си живеем...за да ни е по-весело. Какво пък - за прираста разчитаме само на тях...и на турците /е в перспектива и на китайците и виетнамците/. Щото на ония дето щели да се върнат от Испания /обобщено де, щото под Испания разбирам и Калифорния!/, май никой не вярва, че може да разчитаме. Та да си стегнем циганската къщичка и да си заживеем дружно и щастливо - по цигански. Ама първо да се поразложат бабите на БеСеПеТо, че да има шанс нещо да се промени в държавата. А то и цигански романси ще запеем. Ето аз вече подхващам: Очи Чорные...:

http://www.youtube.com/watch?v=4ZIFhJ6fyzk

Браво Ради! Поздравление за разказа!


Re: Писмо до Испания
от rady на 09.06.2014 @ 14:02:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че взе отношение за този ми разказ – това всъщност е вторият ми разказ и е добре да знам нечие чуждо мнение.И за песента благодаря – обичам я отдавна.

]


Re: Писмо до Испания
от rady на 09.06.2014 @ 14:02:07
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че взе отношение за този ми разказ – това всъщност е вторият ми разказ и е добре да знам нечие чуждо мнение.И за песента благодаря – обичам я отдавна.

]


Re: Писмо до Испания
от doktora на 09.06.2014 @ 07:21:35
(Профил | Изпрати бележка)
... силно и покъртително разказваш, Ради...

Браво и от мен, разказвачо!


Re: Писмо до Испания
от rady на 09.06.2014 @ 14:04:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за добрия коментар!Само дето съм разказваЧКА.

]


Re: Писмо до Испания
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 09.06.2014 @ 16:44:51
(Профил | Изпрати бележка)
Има някаква магия в начина ти на разказване. Уж едно такова неугледно и нахвърлено набързо, но хваща сърцето!
Искрени поздрави!


Re: Писмо до Испания
от rady на 09.06.2014 @ 18:28:55
(Профил | Изпрати бележка)
Е, сигурно мога да пиша и по–угледно, но героят ми е такъв –неугледен, нахвърлян набързо от живота...Благодаря ти много, ценя мнението ти!

]


Re: Писмо до Испания
от agripina на 10.06.2014 @ 15:05:33
(Профил | Изпрати бележка)
Справил се е отлично Иван! Поздрави, хареса ми!


Re: Писмо до Испания
от rady на 11.06.2014 @ 15:02:59
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря!

]


Re: Писмо до Испания
от suleimo на 12.06.2014 @ 17:40:50
(Профил | Изпрати бележка)
Бреееей...туй писмо много живо бе!
Повярвах до последната думичка и много ми хареса!
Браво ти!


Re: Писмо до Испания
от rady на 18.06.2014 @ 20:16:09
(Профил | Изпрати бележка)
Защото е истина!

]