Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 1
Всичко: 863

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСлучай 14/12
раздел: Разкази
автор: Volitea_Kovastay

Около тялото на мъртвото момиче се бе събрала тълпа от зяпачи. Разбрали за самоубийството, хора от целия квартал се стичаха като лешояди да зърнат натюрморта от размазани човешки органи, кръв и натрошени кости на улицата. Полицаите вече бяха отцепили мястото на инцидента и въпреки че бяха покрили трупа с чаршаф, съдържанието му продължаваше да изтича по кирливите плочи.
Всеки момент очакваха пристигането на близките на мъртвата и на психолога, който трябваше да поднесе новината за самоубийството по най-деликатен начин - ако изобщо имаше такъв - и да помогне на роднините да не обезумеят от мъка заради безвъзвратната загуба на любим човек.
- Третото за тази седмица - констатира горчиво лейтенантът - около 25-27-годишна, млада, в разцвета на силите си... - не довърши мисълта си той.
- Статистиката е тъжна, лейтенант. По-голяма част от самоубийствата са на млади и здрави хора. Как мислите, какво е този път - любов, предателство, пари?
Лейтенантът погледна към обезобразеното тяло на тротоара. „Кой би искал да го запомнят така?“ - помисли си тъжно.
- Каквото и да е било, не си е струвало цената, Ковачев...
Докато двамата полицаи оглеждаха за улики мястото на инцидента, към тях се приближи жена. Строго облечена, с непроницаемо, но приветливо лице и самоуверена походка.
- Ирина Стойчева, психологът - представи се официално новодошлата.
- Аха! Специалистът по човешките души - усмихна се приятелски лейтенантът, а Ковачев се ръкува галантно с нея и побърза да я запознае с развитието на случая до момента:
- Всичко сочи, че сама е сложила край на живота си, но още не сме проверили и другите възможни версии.
За миг тримата замълчаха с приковани погледи в белия чаршаф. Сякаш безмълвно отдаваха последна почит към непознатия мъртвец на тротоара.
- Кажете ми, щом разбирате от тези неща, какво може да докара един млад човек до такова крайност? - наруши накрая мълчанието лейтенантът.
- Каквото е в повечето случаи - самотата - отвърна простичко психологът.
- Искате да кажете, че според вас се е отказала доброволно от живота, защото е била зарязана от някое гадже, така ли? - попита невярващо той.
- Чувствала се е сама сред своите.
- Моля, не ви разбрах?
- Имате ли деца, лейтенант?
- Да. Две.
- Колко често, когато ви помолят просто да си поговорят с вас, вие махате нехайно с ръка, изтощен от ежедневните битовизми, които са притъпили всичко човешко у вас? Кога за последно попитахте брат ви как е, накарахте жена си да се почувства специална или пък помогнахте на някого, неможещ да намери пътя? Кога за последно се заинтересувахте за някой друг, освен за себе си?
Лейтенантът не отговори. Знаеше, че не беше родител за пример, но все пак някой трябваше да осигурява парите. През малкото почивно време, с което разполагаше, просто искаше спокойствие и не му беше до юношеските драми на децата. Всъщност не му беше до никого. Собствените му проблеми му бяха достатъчни. С брат си вече бяха така отчуждени, че се чуваха само по празниците или ако го налагаха някакви извънредни ситуации. Жена си възприемаше по-скоро като домашен атрибут, отколкото като човешко същество. С досада отбягваше старите си приятели, а нови изобщо нямаше.
И така, без да разбере, бе натикал сърцето си между каменните стени на равнодушието.
Прочела мислите на мъжа, психологът продължи:
- Не се съдете строго, лейтенант. Това е човешката душа. Има нужда от толкова малко. Само забравяме да й го дадем. В един момент самотата просто мята примката около врата ти, отчаянието дълбае дупка в главата ти и накрая, търсейки утеха в смъртта, свършваш на тротоара с размазан мозък. Това е човешката душа, лейтенант, и нищо повече.
Един униформен полицай ги приближи и подаде плик на лейтенанта. Бяха намерили предсмъртно писмо в апартамента на самоубийцата. Оставаха само някои формалности и случай 14/12 щеше да бъде отбелязан в полицейските протоколи за приключен.
Лейтенантът благодари на колегите си и ги отпрати. Сам той дълго не помръдна от мястото си, загледан в безформеното нещо под белия чаршаф.
После се наведе, повдигна чаршафа и промълви:
- Каквото и да е, не си струва цената...
Сякаш се надяваше, че с този акт на закъсняла съпричастност щеше да изкупи греховете си пред цялото човечество.


Публикувано от Administrator на 08.11.2013 @ 09:59:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Volitea_Kovastay

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:59:06 часа

добави твой текст
"Случай 14/12" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Случай 14/12
от agripina на 19.11.2013 @ 21:43:47
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав разказ! Поздрави!


Re: Случай 14/12
от Volitea_Kovastay на 22.11.2013 @ 10:39:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, agripina! Сърдечни поздрави!

]


Re: Случай 14/12
от Volitea_Kovastay на 22.11.2013 @ 10:39:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, agripina! Сърдечни поздрави!

]


Re: Случай 14/12
от Volitea_Kovastay на 22.11.2013 @ 10:39:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, agripina! Сърдечни поздрави!

]


Re: Случай 14/12
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 08.11.2013 @ 13:14:00
(Профил | Изпрати бележка)
Добре дошла и пиши повече такива неща! Смятам, че всички можем да научим много от подобни истории!

Поздрави
Цвети


Re: Случай 14/12
от Volitea_Kovastay на 08.11.2013 @ 16:25:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за топлото посрещане, Tsveti!

]