Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 752
ХуЛитери: 3
Всичко: 755

Онлайн сега:
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВярност
раздел: Разкази
автор: Nika

Беше пастир.
Грижеше се за своето стадо. Овцете му даваха каквото могат - мляко да се нахрани и вълна да се облече. Бяха напълно доволни от съжителството си.
Със звуците на простата си дървена свирка пастирът съграждаше за овцете си защитен и сигурен свят. Разказваше им неща, които беше чул от дърветата, или тревите, или прелитащия вятър, или птиците, толкова щедри разказвачи на истории от екзотични земи.
Овцете слушаха и се радваха или се учудваха, но в повечето време пасяха. Понякога разглеждаха нещата около себе си, пълнеха очите си с въпроси и ги носеха на пастира. Той се усмихваше, изваждаше свирката си, пръстите му пробягваха и от нея струяха отговори.
Пастирът знаеше всички отговори, които бяха нужни за света на овцете.
В измамно кротка привечер странна птица се отби при тях. Уморени бяха крилете й, изглежда идваше отдалече. Преди да отлети, нехайно разказа за народа на свободните. Пастирът се заслуша, овцете не обърнаха внимание.
В тази безлунна нощ пастирът не заспа. Онзи бог, който го беше оковал в тесния му свят, умря в душата му.
Прокърви сърцето му, заплака. Безутешна тъга се пророни от пастирската свирка.
Скупчиха се овцете срещу него.
Очите им бяха пълни с безпокойство.
Безпокойството се превърна в страх.
Страхът се смеси с обвинение.
Пастирът срещна очите им и разбра, че е обречен. Наведе глава, въздъхна и мълком се помоли на окаменелите си пръсти, на напуканите си устни.
Започна да свири, овцете бяха спокойни, а сърцето му кървеше.
Свири дълго, без да спира и дълго пасяха овцете. Знаеше, спре ли веднъж, няма да успее отново да изтръгне звуци. Свири дълго, все по-бързо и по-бързо.
Сърцето му се пръсна.
Намерил бе път към свободните.
Скоро дойде друг. Наведе се, изчисти шумките от старата дървена свирка. Духна два-три пъти в нея и със звуците й започна да гради сигурен и защитен свят за овцете.
В този свят никой не си спомня за пастира.


Публикувано от mmm на 15.11.2004 @ 08:50:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Nika

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.68
Оценки: 16


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 11:17:57 часа

добави твой текст
"Вярност" | Вход | 14 коментара (74 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вярност
от Gerlan на 16.11.2004 @ 11:11:20
(Профил | Изпрати бележка)
Ако, едно стадо, остане без пастир няма да знае какво да направи, защото е свикнало някой да го води. Тогава стадото ще ходи където си иска, но няма да има виновен...


Re: Вярност
от Nika на 16.11.2004 @ 11:44:07
(Профил | Изпрати бележка)
О, не. Овцете винаги намират кого да обвиняват, когато им е некомфортно.

Благодаря, съвсем не на място, за Усмивката :)

]


Re: Вярност
от sradev (sradev@wp.pl) на 16.11.2004 @ 17:20:10
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Hej, pripomni mi edna istorija, kojato s godinite mi izglezhda vse po-neverojatna.


Re: Вярност
от Nika на 16.11.2004 @ 18:15:49
(Профил | Изпрати бележка)
Тази твоя история има ли общо с разказчет'r Какво, всъщност, мислиш за него?

:)))

]


Re: Вярност
от sradev (sradev@wp.pl) на 17.11.2004 @ 17:53:55
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
pasa si ovcete

]


Re: Вярност
от Nika на 17.11.2004 @ 19:13:48
(Профил | Изпрати бележка)
Навярно ги и доиш.
Като дойде време да ги стрижеш, обади се :)))

(ох, срадев, старшен образ си :))) )

]


Re: Вярност
от sradev (sradev@wp.pl) на 18.11.2004 @ 09:28:51
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ostavjam drugi da gi dojat, a hrastite da gi strizhat.

pp. pripomnih si istorija za edin oven malko razglezen

]


Re: Вярност
от Nika на 18.11.2004 @ 11:46:37
(Профил | Изпрати бележка)
Щедър човек си ти, СРадев... щедър и с голяма душа :)))

П.П. Разкажи за овена.

]


Re: Вярност
от ruslina на 17.11.2004 @ 15:50:01
(Профил | Изпрати бележка)
И стадото зароби пастира...
В името на отговорността, че сме "избрани" да крепим вярата на другите изгубваме лицето си, т. е. свободата на избора....
А печалната истина е, че това е една от илюзиите, създаващи капана на доброволното ни робство, докато всъщност...СМЕ ЗАМЕНИМИ!
Благодаря ти за този размисъл, Ника!


Re: Вярност
от Nika на 17.11.2004 @ 16:04:48
(Профил | Изпрати бележка)
Това разказче е само канава за размисли, така е. Потокът на мисли на всеки си върви по собствен път.
Сега ми хрумва знаеш ли какво. Колко ли е обичал пастирът овцете си, за да не ги намрази заради робството... И още, ако Бог е моят Пастир, приковала ли съм го и дали съумява да ме обича... Такива едни, отвлечени.

Аз ти благодаря, Руслина, твоите мисли приличат на моите :)))

]


Re: Вярност
от ruslina на 17.11.2004 @ 16:50:13
(Профил | Изпрати бележка)
Усещането, че сме нужни някому, че той би бил изгубен без нас, любов ли е? Ето...на мен пък ми хрумват едни такива - заради отговорността си към определен кръг хора /семейството, да речем/ оставаме, правим това, което се очаква от нас заради чуждия комфорт...а сърцето се случва да тегли на друго място...
Всъщност разпънато ли е сърцето? И верността избор на любов ли е или на отговорност?!...

]


Re: Вярност
от Nika на 17.11.2004 @ 19:26:28
(Профил | Изпрати бележка)
Не, усещането, че сме нужни някому, дори да не може да живее без нас, не е любов.
Ако съм поела ангажимент към този определен кръг хора, да, мисля, че ще си го изпълнявам, каквото и да ми струва. Ще съм добър контрагент, един вид :)))
Верността е личен избор, мисля, да останеш верен на себе си, друга опера на какво - на сърцето или разума :)))

]


Re: Вярност
от ruslina на 17.11.2004 @ 19:28:39
(Профил | Изпрати бележка)
Няма вярност на разума...жива демагогия си е това...ама...там сме!
Убийте любовта! /имах такъв стих ;-)/

]


Re: Вярност
от Nika на 17.11.2004 @ 19:38:57
(Профил | Изпрати бележка)
Знам ти го този стих аз... :)
Пък в друг не даваше да убиваме пианиста, а? :)))

Ако трябва да съм сериозна, ще кажа, че не искам да умира любов, честна дума. Все някакъв изход трябва да има, нали? И никой да не бъде наранен... нали е възможно?

Благодаря ти, огнена Руслина! :)


]


Re: Вярност
от mrs_Robinson на 19.11.2004 @ 20:53:32
(Профил | Изпрати бележка)
Ако откриеш, че е възможно, непременно да ми кажеш! Особено ако разбереш как... И бързай, че не остана време (Анушка вече е купила олиото) :))

]


Re: Вярност
от Nika на 20.11.2004 @ 00:20:46
(Профил | Изпрати бележка)
Непременно ти казвам, че е възможно, хубава Робинсън :) Само дето... още не зная как точно, но ще науча, обещавам ти! :)

(пак четох за олиото, за бордюра и за плюенето... хехе)

]


Re: Вярност
от rainy на 21.11.2004 @ 14:46:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Пастирът срещна очите им и разбра, че е обречен. Наведе глава, въздъхна и мълком се помоли на окаменелите си пръсти, на напуканите си устни.
Започна да свири, овцете бяха спокойни, а сърцето му кървеше.
Свири дълго, без да спира и дълго пасяха овцете. Знаеше, спре ли веднъж, няма да успее отново да изтръгне звуци. Свири дълго, все по-бързо и по-бързо.
----------------------------------------------------------------------------------------
Единственото, което искаше реално, бе сърцето му да се взриви.
Самичко.
Някои желания обаче са твърде милостиви...
Бавно и неумолимо времето го прокле за живот.
Секунди, в които дишаше с мъртви дробове.
Минути, ръфащи късове плът от душата му.
Часове, изцеждащи с пипета капчиците кръв.
Денонощия, изпълнени с мълчалив вой към озъбилото се пълнолуние.
Месеци, дъвчещи безсмислието на собственото съществуване.
Години, хриптящи от задушаване.
Бе получил безценен подарък - унищожително неунищожение от любов.
Любов ли каза?
От кого?
И за кого?
Небитието му се усмихна.
Продължи да свири...
------------------------------------------------------------------------------------------
P.S. Твърде лека съдба си избрала за финални акорди на твоя верен герой, Ники. Чела ли си за едно йезуитско мъчение - капки вода върху главата през определен период от време. Само по една. Кап. Кап. Кап.....И полудяваш! Оххх....настръхнах, дори докато ти го пишех.....:)
А иначе насилието над същността ни - без значение дали е предизвикана от “обичащите ни” или криворазбрано следване на самите себе си, е доста по-изобретателно като последица. Вътрешна имам предвид. От гореописаното мъчение.
А ако не е криворазбрано, ще ти кажа моето скромно мнение: Нито смъртта в твоята история, нито “житието” в моята импровизирана такава би било реално продължение.
Защото той би следвало да е щастлив.
Иначе не е вярност. Към никого.
.....:)


Re: Вярност
от Nika на 21.11.2004 @ 22:44:53
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност ние говорим за едно и също. Твоята история спира преди смъртта на пастира. Но той не е безсмъртен и все някога ще умре.

(сега се връщам към един стар свой коментар по друг повод)

Умирам
с гримаса
конвулсивно
с начупен гръден кош
с раздрана кожа
душата ми
отлита с вой
* * *
Отивам си
от където и да е
дори от живота
тъй кротко гасна
с усмивка
душата ми
с въздишка
се отнася
* * *

Та по-важно е как ще умре пастирът. Смъртта му ще е подобна на живота, нали?

]


Re: Вярност
от rainy на 21.11.2004 @ 23:11:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Не говорим за едно и също. Оспорвам!.....:)

1. Ако историята е такава, не е “Вярност”. Няма да предлагам алтернативи...
2. Ако е вярност, историята не е такава. Оставаш сам. Където. Докогато.

Само разсъждения, Ники. Иначе драматичното е добър опиум. И аз съм му подвластна......:)

]


Re: Вярност
от Nika на 22.11.2004 @ 10:33:14
(Профил | Изпрати бележка)
Е, добре, оспорвай :)))
Но веднъж оспорваш финала, веднъж заглавието. Всъщност в цялата история има смисъл само като отправна точка за мисли. В нея не се съдържат никакви отговори. Пастирът можеше да продаде стадото си и да замине. Можеше да тръгне със стадото си към земята на свободните. И накрая, можеше да зареже овцете, оптимистично внушавайки си, че ще се оправят някак си. Но той не прави нищо. Защо ли? Не знам. Може да не е намерил сили в себе си, да се е оказал слаб. Може да е решил, че е отговорен единствено за стадото си. Може да не е бил сигурен, че съществуват изобщо тези свободни. И накрая, може след три дни магията да се е стопила... Кой знае... :)
Апропо, заглавието е провокативно.

]


Re: Вярност
от osi4kata на 15.11.2004 @ 08:55:55
(Профил | Изпрати бележка)
Да.


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 08:58:39
(Профил | Изпрати бележка)
Ами... съдба, както казват Поетите :)
Дали?

]


Re: Вярност
от osi4kata на 15.11.2004 @ 09:01:11
(Профил | Изпрати бележка)
Овцата
не вярва
в Съдбата :))))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 09:02:29
(Профил | Изпрати бележка)
... но вярва, че й се полага Пастир :)))

]


Re: Вярност
от osi4kata на 15.11.2004 @ 09:04:57
(Профил | Изпрати бележка)
Овцата не вярва,
тя винаги има Пастир :)

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 09:06:38
(Профил | Изпрати бележка)
Да.
Някои пастири имат склонност към изневярва, обаче :)))

]


Re: Вярност
от osi4kata на 15.11.2004 @ 09:08:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ми, някои стада са по-млеконадойни :)))))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 09:09:46
(Профил | Изпрати бележка)
:)))

]


Re: Вярност
от Ufff на 15.11.2004 @ 08:56:31
(Профил | Изпрати бележка)
Бе, какво става.Телепатия ли има.Вчера темата на деня беше есенни страдания.Днес -за овцете:))).
Овчедушието ограничава спомените за пастира.Няма как.
Хареса ми това, дето за свободата се разказва небрежно.Ей тъй, между другото. С напъни не става.То е отвътре:)


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 09:01:15
(Профил | Изпрати бележка)
Хехе, не знам дали е телепатия. Може да е игра на онези енергии :))) Но темата не е за овцете, със сигурност :-Р

:)))

]


Re: Вярност
от Ufff на 15.11.2004 @ 09:03:29
(Профил | Изпрати бележка)
:))))Позна!

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 09:05:26
(Профил | Изпрати бележка)
Случвали са се и по-странни неща от това да позная :)))

(имам нужда от консулт. дали този текст би се възприел като изблик на отрицателна енергия?)

Хехе... :)))

]


Re: Вярност
от Ufff на 15.11.2004 @ 10:02:06
(Профил | Изпрати бележка)
АбсЮрд!
Не ти трЕбЕ консултация на тебе, ти се консултираш с най-добрите специалисти-разум+сърце:) К'во му трябва на човека!
Не ми казвай-бира!:))))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 10:08:03
(Профил | Изпрати бележка)
... и още две-три неща :)

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 09:23:30
(Профил | Изпрати бележка)
заслушах се,
хареса ми твоята мелодия...
друга птица


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 09:27:56
(Профил | Изпрати бележка)
:)))
Нехайна съм...

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 09:58:12
(Профил | Изпрати бележка)
знаещият трябва да бъде отговорен за всяка своя дума :)))))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 10:06:37
(Профил | Изпрати бележка)
Пастирът е поставен в условията на информиран избор, а птицата е само средство :)))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 09:30:38
(Профил | Изпрати бележка)
Не ми вярвай! :)))

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 09:56:40
(Профил | Изпрати бележка)
птиците не знаят какво говорят,
а пастирът трябва да се пази :))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 10:09:08
(Профил | Изпрати бележка)
Да. Самосъхранение или саможертва препоръчваш?

:)))

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 10:21:44
(Профил | Изпрати бележка)
ако нямаше този избор мелодията на пастира не би била толкова прекрасна, овцете нямат право на избор.
защо ми звучи толкова позната и библейска темата за саможертвата?

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 10:29:03
(Профил | Изпрати бележка)
Как мислиш, дали има стадо от пастири?
Или чета от войводи?

(не съм влагала библейски мотиви)

:)))

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 10:33:44
(Профил | Изпрати бележка)
има, в хулите ;)

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 10:39:35
(Профил | Изпрати бележка)
Не! Не се прави на умряла лисица :)))

Претенциите не са реалности :-Р

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 10:48:32
(Профил | Изпрати бележка)
хареса ми една мисъл на Еко цитирам по памет "всеки човек желае да надживее собствената си смърт и да се научи да лети".
нека ми остане тази заблуда, която някои наричат надежда, а пък други вяра ;)

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 10:50:52
(Профил | Изпрати бележка)
О, нали може да си го запомня това. Супер е!

... искам да изляза от кожата си! :)))

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 11:00:02
(Профил | Изпрати бележка)
винаги можеш да го направиш, само внимавай да нямаш проблеми на връщане ;)

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 11:02:12
(Профил | Изпрати бележка)
Нама връщане по божията спирала... дали е хубаво да я изкачвам разсъблечена по същност? :)

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 11:08:40
(Профил | Изпрати бележка)
както знаеш ако нямаше вяра, овцете щяха да направят преврат и да си излъчат пастир от стадото, а дрехите от лицемерие и лъжа са винаги излишни по пътя ни към себе си, аз не видях такива по тебе ;)

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 11:15:31
(Профил | Изпрати бележка)
Хехехех, разсмя ме.
Пази се никога да не бъдеш избиран за пастир. Струва ми се, че е незавидна участ, а точно ти не го заслужаваш :)))

]


Re: Вярност
от moeto (moeto@abv.bg) на 15.11.2004 @ 11:27:20
(Профил | Изпрати бележка)
точно това исках да ти споделя, а поетите, писателите и музикантите, които аз наричам художници са също пастири. Съдбата ни избира, а ние решаваме дали да тръгнем на там ;)

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 12:16:35
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги остава в душите ни копнеж по далечното и недостижимото...

Диалогът бе удоволствие за мен, благодаря :)

]


Re: Вярност
от Ray (bdoych@abv.bg) на 15.11.2004 @ 09:41:37
(Профил | Изпрати бележка)
Проблемът на пастира е бил, че не е приел реалността такава, каквато е. Не всеки иска да бъде свободен. "Можеш да заведеш коня до водата, но не можеш да го накараш да пие вода.":)


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 10:21:07
(Профил | Изпрати бележка)
Проблемът на пастира, ако може изобщо да се нарече проблем, според мен се състои в следното:
1. Докато не е осъзнавал теснотата и ограниченията на собствения си свят, не е имал стремежи към друг. Но верността е осъзнат избор и птицата е средство за самоосъзнаване.
2. Понеже е приел реалността такава, каквато е, е постъпил както е счел за правилно, каквото и да му е струвало. Лирическият герой в това разказче е платил скъпо.
3. Ежедневно се случват такива неща :)))

Благодаря за отзива :)))

]


Re: Вярност
от Ray (bdoych@abv.bg) на 15.11.2004 @ 10:26:40
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля си, че ако беше приел съвсем реалността такава, каквато е, сърцето му нямаше да кърви. Животът просто Е. И той просто щеше да ги обича - каквито са.
И аз благодаря за търпението. Замисълът ми хареса.:)))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 10:46:35
(Профил | Изпрати бележка)
Обичал ги е. Иначе не би останал при тях.

Радвам се, че ти е харесал замисълът и отново благодаря :)

]


Re: Вярност
от Vedrusa на 15.11.2004 @ 11:56:00
(Профил | Изпрати бележка)
"...Мнозина си заминаха от тоя свят - поради причини, които няма да узнаем,- а ти все още си тук. Защо Бог е прибрал при себе си толкова изключителни личности, а е оставил теб?
В момента милиони хора по света вече са се примирили. Не се ядосват, не плачат, не вършат вече нищо; чакат само да мине времето.Изгубили са способността си да реагират.
Ти обаче си тъжен. Това доказва, че душата ти все още е жива."
П. Куелю..." Войнът на светлината"

Свободата наистина е право...лично право...и героят в разказа умира с това право



Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 12:24:01
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно си коментирала разказчето, Мари, благодаря ти :)))

Всеки има право на живот, всеки... А свободата, казват великите, била на върха на копието. Има наистина обезоръжаващи ситуации. Когато нямаш друг избор, освен да положиш копието си в краката на своето стадо. Съзнавайки, при това, че няма да разберат какво ти е струвало...

Надявам се, не ми личи, колко съм тъжна :)))

]


Re: Вярност
от mrs_Robinson на 15.11.2004 @ 12:41:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, как ме разслои сега. Спомних си един разказ по действителен случай за овчар, който прекарал щастливо 50-60 години в планинско селце, докато не дошли някакви изгубени туристи и му разказали за градовете, файтоните, революциите, красивите жени... Два-три дни не станал от леглото си човекът и на третата сутрин го намерили обесен...
А тук - старата притча - знанието е отровна ябълка, дори единствен поглед към нея унищожава представата за рая. Така погледнато изборът изглежда неизбежен (дори да успееш да изтръгнеш сетивата си, вече знаеш...), а верността като че ли изисква разпятие - заради стадото и това, което представляваш в тоя свят.
Трябва ли да виним Бог за всичко това?
Бихме ли се отказали от рая, ако предварително знаехме за ограниченията?
Имал ли е пастирът друг избор и защо е решил, че не е по силите му? Не постъпва ли той със стадото така, както е постъпил с него Бог? Богохулство или отговор на предизвикателство би бил друг избор? Защо Бог (съдбата, случаят) е посадил ябълката (пратил птицата), ако не е искал да предостави избор?
При коя от алтернативите пастирът би бил "по-верен" и на кого?
Имаме ли избор и кое ни прави свободни?
Може ли човекът да осмисли и понесе идеята за свободата, без да загуби разума си или да изневери на това, което е?

Блажени са нищите духом (дали Е имал предвид осъзнаването на нищетата и стремежа към съвършенство ...)
И още: старите пастири не се помнят, но всички ходят по отъпканите им пътеки. Тази тъга... суета и сантимент - няма да промени света (май). Само може да го направи по-очовечен поради страданието.
И други разни неща ме зачоплиха, поздрав...


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 14:47:21
(Профил | Изпрати бележка)
Разказаха ми тази повест, след като публикувах текста си. Не съм я чела.

Ти описа въпросите, които раздували сърцето на пастира, докато се пръснало. Не е успял да намери отговорите им. И аз ги нямам.
Това, че никой не помни старите пастири е факт, който сам по себе си не е суета или сантимент :) Ако този факт те натъжава, значи ставаме най-малко две :)))

Благодаря, винаги се радвам на твоите коментари :)

]


Re: Вярност
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 15.11.2004 @ 13:07:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
"Познанието ни прави нещастни!" Не си спомням чия беше тази мисъл и дали точно я цитирам, но е абсолютна истина... Докато не получиш знание за друг свят, не можеш да страдаш за него...
Отлична приказка, Ник!


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 14:51:30
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, Сребърна, така е.
Блажено се живее в неведение :)))

Благодаря! :)

]


Re: Вярност
от beche на 15.11.2004 @ 13:47:59
(Профил | Изпрати бележка)
Съжалявам, но аз съм на другата крайност!
Винаги когато има конфликт между два свята основата е драматична- точно това е усещането на пръв поглед.
Но за мен специално няма драматизъм, а абсолютен реализъм – заслужава си съдбата пастира!
Всеки сам си прави избора според потребностите, възможностите и силите. Защо трябва да остава верен на пастирската си свирка? Нима това е критерий за ценност?! При този стаден начин на живот и примитивизъм, където единствено първичната задоволеност е в основата – кой да го запомни - лесно управляемото стадо ли? С какво да го запомнят?
Къде ще е смисъла тогава на онези другите свободните, които само те си знаят цената на свободата и какво им струва да се отскубнат от стадото.
Виждам и друг ъгъл на творбата за избора и да останем верни на избора си. Бих повярвала тогава на драматизма, ако знам че цената на избора си е струвала. Примирението не е вярност, а слабост.
Защо е обречен? Защото се примирява и защото не иска да наруши привидното спокойствие?!
По скоро се усеща противоречие тук по отношение на избора – иска, но не смее. Страх и безпокойствие – които само ние си ги създаваме и управляваме. Края е абсолютно логичен – естествения подбор. Като не можеш да се справиш сам, природата те елиминира.


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 14:37:05
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да оспорвам нищо от това, което си написала :)

Бих казала само две неща.
Всеки заслужава съдбата си, особено пастирите.
И още... правилният избор е лесен, ако се поставим в позицията на наблюдатели (както зная всички правилни отговори в тв игрите). На практика се оказва неизмеримо по-трудно. А да живееш със съзнанието, че не си се оказал неспособен да бъдеш свободен, е ужасно, повярвай ми.

Благодаря за искрения и задълбочен коментар :)))

]


Re: Вярност
от beche на 15.11.2004 @ 15:27:05
(Профил | Изпрати бележка)
коментара ми е защото ти е супер разказа и тематиката - най лесно е да напишеш страхотно е браво и да не си го чел дори
за оспорването нямаш проблем готова съм :))

тук не става въпрос за правилния избор
а защо го правим този избор, каква е цената на това? При пастира виждам преданост, която няма насоченост. Стадото или мотива имат съвсем други потребности от неговите. За тях е важно да бъдат задоволени независимо от кого, затова и пастира не се помни, не се знае.
Оспорвам безмислената вярност.
Знам за желанието да бъдеш свободен и невъзможността да я имаш. Но в разказа по скоро усещам не тази невъзможност, а примирението. Това оспорвам.
:))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 16:18:33
(Профил | Изпрати бележка)
Ми не, не понасям подобни отзиви, "страхотни". И преди съм отбелязвала. Затова ти благодарих за искрения и задълбочен коментар.

Не съм в състояние да споря, по-скоро това е тема за размисъл. Няма рецепти, според мен, кое е правилни и кое не. Всеки постъпва според кредото си и според възможностите си. И не би следвало да бъде съден.

Няма безмислена вярност, всяка вярност е смислена. Изборът е отказ от алтернатива, а и в известна степен примирение с пропуснатото. В този ред на мисли - пастирът не се е примирил, иначе не би умрял. Според мен.

:)))

]


Re: Вярност
от beche на 15.11.2004 @ 20:33:36
(Профил | Изпрати бележка)
Приемам смъртта като вид непримиримост и оттам е оправдан драматизма на разказа!
Обаче: само при условие, че това е пастир и с всички последствия от това по отношение на мирогледа му
ако на мястото на пастира беше инженер, разказана му е играта за това измъкване със смъртта :)))

надявам се че с това спора го тушираме и ще спим спокойно тази вечер :)))))

]


Re: Вярност
от Nika на 15.11.2004 @ 21:16:06
(Профил | Изпрати бележка)
Остави инженерите да спят спокойно. Привидностите не са реалности, знаеш...

Беше приятно да поговорим :))) До пак :-Р

]


Re: Вярност
от Eilsun (elina_arch@abv.bg) на 16.11.2004 @ 08:56:48
(Профил | Изпрати бележка)
Овации, Ника!
Казала си толкова много в краткото си разказче, че всякакъв коментар ми се вижда неуместен.


Re: Вярност
от Nika на 16.11.2004 @ 09:00:40
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, лъчезарно момиче :)))

]


Re: Вярност
от atanasKoc на 08.07.2008 @ 19:15:37
(Профил | Изпрати бележка)
аз пък овце не помня, ма кой ти бръсне нечии спомени в тва гладно време.


Re: Вярност
от Nika на 10.07.2008 @ 11:55:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, бай Насо, овцете сами себе си не помнят и това не им е драма,
пък ти как очакваш твоите спомени да ги впечатляват... :)

]