Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 855
ХуЛитери: 1
Всичко: 856

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей Родопееца
раздел: Разкази
автор: florans

Из цяла Тракия се носеха песните на Орфей. Гласът му се лееше на талази ту из равнината, ту идваше от върхове на Родопа планина.
Хората спираха заслушани, а после сами подемаха песента. Природата не оставаше безучастна към музиката, която пленяваше и въздигаше човешките души.
Боговете бяха създали тази земя с благослов да пее и да ражда плод. Песните възхваляваха земята, водата и звездите. И радостта, и тъгата на този древен народ бе дълбока, идваше от корените и се въздигаше до небето.
Сам опиянен от хармонията, Орфей даряваше с мелодиите си цялата природа. Душата му правеше преходи между световете и въвеждаше младежите от Орфическата школа в тайнството на духа. За да постигнат по-бързо видения за бъдното, посветените използваха рядката билка безсмъртниче, която по-късно щяха да именуват „орфеевото цвете”. Чрез него те стигаха до екстаз, който отваряше сетивата им за виденията. Приличаха на хипнотизирани, но само в дълбоко самовглъбяване улавяха сигналите на безкрая. Да обитават едновременно тук и сега, както и дълбоките корени на миналото и бъдното, да пребивават едновременно в паралелните светове, бе загадка за ума, която в жреческата школа пазеха в пълна тайна. Мистериите, които следваха цикъла на слънцето, бяха свързани както с небесното светило, така и с плодородието, с душите на мъртвите и общуването с други светове.
-Линейното време е илюзия за сетивата. В несъвършенството си ние отделяме един от потоците на времето, абстрахирайки се от другите. Дълбинно преминаваме и през трите пласта – минало, настояще и бъдеще, но те се простират неразделно вплетени един в друг. Ние не можем да уловим всеобхватното, затова сетивата ни го разделят на части. – обясняваше им Орфей устройство на Вселената – Душата не познава смъртта, тя е в изначалието и винаги е в потока на вечността.
Посвещението изискваше пълно отдаване и затова в Школата оставаха само тези, които действително бяха решени да се посветят на Духа.
Себепознанието и напредъкът изискваха концентрация, воля и устременост.
Летните и зимни мистерии бяха основани на цикличността и слънчевите ритми. Всяко същество живее с пулса и диханието на Вселената. Мирозданието се крепи на точен математически модел и организираност на градивните елементи. Цикличността е характеристика на движението и живота. Динамиката, ускорението, времетраенето зависеха изцяло от диханието на Всемира, което е светлинен импулс, носещ заряда на огъня, светлината и любовта – с такива въпроси се занимаваха в Школата.
Откровенията Орфей получаваше свише от духовните си наставници, които го въвеждаха в духа на Абсолюта. Космосът бе проектиран в индивида и затова търсенето започваше със самопознанието. „Бързай единствено към себе си” – бе основен девиз в Орфическата школа. Моделът на съвършенство, който постигаха във висшите светове бе проектиран в самите тях. Най-сложните истини се основаваха на най-простите. Най-висшата наука за хармонията се оказваше кодирана във всяка жива клетка. Ако се обърне пирамидата, човекът се превръщаше в Бог, а боговете приемаха човешки черти. „Каквото горе, това и долу” беше най-изненадващото откритие за младите посветени.


Публикувано от alfa_c на 05.09.2013 @ 22:34:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:23:43 часа

добави твой текст
"Орфей Родопееца" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей Родопееца
от sineva на 06.09.2013 @ 16:32:26
(Профил | Изпрати бележка)
Бързам единствено към себе си...
Няма време да се осъществим.
Прочетох както винаги задълбочено и почувствах Вселенското трептене...
Ти си жрица на Светлината, Цвети! БРАВО! :)


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 07.09.2013 @ 17:07:35
(Профил | Изпрати бележка)
От сърце ти благодаря, Веси!

]


Re: Орфей Родопееца
от Kanegan на 06.09.2013 @ 10:20:28
(Профил | Изпрати бележка)
„Бързай единствено към себе си”- това е сакрална истина. Подобно на "Няма бъдеще, а все по- дълбоко овладяване на себе си."

Поздрави florans!


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 07.09.2013 @ 17:08:08
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно ти благодаря!

]


Re: Орфей Родопееца
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 06.09.2013 @ 09:48:14
(Профил | Изпрати бележка)
Такава книга трябва да има във всеки български дом!
Поздравления Фло! Продължавай:)


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 07.09.2013 @ 17:08:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Кате, за подкрепата и насърчението!

]


Re: Орфей Родопееца
от voda на 06.09.2013 @ 02:31:16
(Профил | Изпрати бележка)
Твоите текстове , Фло, не се нуждаят от добронамереност. Те са зсъвършени за мен - и като носители на познание, и като стил.
И аз ги чета така, както се чете най-висша поезия.
Благодаря ти! :)


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 07.09.2013 @ 17:09:30
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно ти благодаря, Ели!

]


Re: Орфей Родопееца
от mariniki на 05.09.2013 @ 23:22:19
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
да... линейното време е илюзия за сетивата...
прочетох с удоволствие, мила Флоранс... това ще бъде една прекрасна книга, която непременно бих искала да имам...
прегръдка и поздрав за теб..


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 06.09.2013 @ 00:17:26
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги си така мила и добронамерена, Маги!
И аз бих искала да довърша новелата и да излезе в книга... Дано!

]


Re: Орфей Родопееца
от anpas на 12.09.2013 @ 14:24:03
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова много нови неща откривам тук!Не съм и подозирал ,че съществуват!!!


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 12.09.2013 @ 17:10:53
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че това четиво има и такава функция- познавателна, освен другите, задължителни за този жанр!
Сърдечно ти благодаря, Анпас!

]