Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 653
ХуЛитери: 5
Всичко: 658

Онлайн сега:
:: ivliter
:: diogen
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей Родопееца - четвърта част
раздел: Разкази
автор: florans

Денят на лятното слънце стоене дойде. Бяха изминали дванадесет години, откакто Дела получи видението за раждането на Орфей. В жреческите общества очакваха да настъпи часа на неговото посвещение. Такива обреди се извършваха три пъти в годината:
в деня на пролетното равноденствие, в деня на лятното слънце стоене или в момента на есенното равноденствие.
Калопея и нейният син вървяха към голямото скално оброчище. Главната жрица винаги се обличаше в бяло, а коланът на робата и беше с втъкани сребърни нишки. Младият Орфей по ръст гонеше баща си. Умееше да язди кон, да мята копие и беше най-сръчният в бойните игри. Това накара смелият воин Терес да се успокои и да не обръща внимание на странностите на сина си.
Сутринта майка му го приготви, даде му нови бели дрехи, препаса го със сребърен колан, превърза косите му над челото със сребърна лента. Около нея се стелеше сияние от мекота и благоухание.
Калопея вървеше пред сина си въодушевена. На високото оброчище тя щеше да предаде момчето на посвещение. Орфей поемаше по нейния път, но този път имаше безброй пътеки и всеки посветен по своему го извървяваше…
По обяд, не сещайки умора, двамата стигнаха до скалното оброчище. Сред отвесните скали беше изсечен тесен процеп, който пропускаше светлината и хвърляше удължени сенки наоколо. Соларните знаци бързо се меняха и създаваха усещането за нещо тайнствено. Сякаш боговете сами бяха изваяли каменната композиция. Под тесния процеп бе разположен жертвеният камък. Най-напред впечатляваха издълбаните каменни корита – обли, равни, дълбоки около педя. Незнайният скулптор бе вложил не само сръчност, но и загадъчни послания чрез нанесените знаци – чертички, звездички, кръгове, стрели и лабиринти от прорези в камъните. Тук ставаха безкръвните жертвоприношения. Траките практикуваха кръвни и безкръвни жертвоприношения, защото бяха наследили различни култове от предците и пазеха старината, вместо да рушат.
Калопея се поклони три пъти, изрече тайните мантри, а после извади от конопената торба шепа жито и го изсипа в едната вдлъбнатина, в другата постави просо и летни ябълки. В третата вдлъбнатина изля внимателно червено вино, което потече в прорезите на камъка, за да начертае съдбата на бъдещия жрец. Калопея изпадна в транс и помоли Сабазий да говори на сина и.
В този миг сенките изчезнаха, птиците замряха. Дори вятърът утихна. В настъпилата мистична тишина синът на Терес и Калопея улови посланието на Сабазий:
- Родопеецо, от този момент си посветен в жреческото изкуство. Ще бъдеш повелител и лечител на човешката душа, щом отвориш седемте чакри, като развиеш седемте добродетели: да имаш търпение; великодушие; вяра; любов; мъдрост; смирение и почит към боговете. Постигнеш ли това, ще държиш струните на човешката душа в ръцете си. Боговете те даряват със седем дарби, които трябва да развиваш до съвършенство: Ще бъдеш най-големият поет на Тракия и ще омагьосваш със словото си; ще владееш тайната на звука и ще омайваш с лирата си; с ангелския си глас ще се прочуеш извън пределите на царството; боговете ти дават дар да лекуваш със звук и светлина; феите ще те подготвят за тайното познание на билколечението; ще бъдеш въведен в познанието на великите посветени за Времето; ще прекосяваш световете и измеренията. Да бъде!
Посланието секна, а Орфей стоеше зашеметен. Видя как бяла струя светлина премина през тялото му, усети как скалата се раздвижи под краката му и той губеше опора. Видя наоколо да се разлива ослепителна виделина, която го замая още повече. Приседна на камъка, но в мисълта му долетя чужда мисъл: ”Никога не сядай на жертвен камък”. Момчето скочи и се огледа. „Не прави кръвни жертвоприношения. Достатъчно е да носиш плод, жито и вино. Невинна кръв не проливай. Ако жертваш нещо, от себе си жертвай. Чуждият живот не ти принадлежи, за да го пожертваш. От теб боговете очакват не кръв, а мъдрост и дарба да владееш душата с омаята. Да лее кръв може всеки човек, но да владее омаята, това е дадено на малцина. Ти си един от тях.”
Орфей продължаваше да се напряга, за да чуе още наставления, но гласът замлъкна. Тогава съзря едно планинско цвете, поникнало точно на върха на скалата, разтворило чашката си, то го гледаше с голямо цветно око. От този момент нататък надареният от боговете Орфей се научи да разчита знаците на природата, да забелязва всяка тревичка, билка и цвете, да се вслушва в гласа, който го напътстваше. Младият посветен следваше съветите, защото усещаше великия промисъл в тях.
Виденията бяха изчезнали, но Орфей Родопееца вече носеше в себе си дарбата да чува и вижда отвъд видимото…


Публикувано от alfa_c на 17.07.2013 @ 16:57:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 3521
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Орфей Родопееца - четвърта част" | Вход | 9 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 17.07.2013 @ 17:25:53
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересна и магична история! Има и мъдрост в нея !
Поздрави за идеята и изпълнението Фло!!! :)


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 17.07.2013 @ 17:38:47
(Профил | Изпрати бележка)
От сърце благодаря за споделеното, за прочита и похвалата!
Аз самата съм завладяна от тази история...

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от voda на 17.07.2013 @ 22:30:48
(Профил | Изпрати бележка)
Сякаш и в теб има нещо Орфеевско, Фло.
Това усетих...
Благословена си да владееш магията на словото.


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 18.07.2013 @ 08:16:13
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно ти благодаря, Ели, за споделения прочит!

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от kasiana на 18.07.2013 @ 05:45:10
(Профил | Изпрати бележка)
„Не прави кръвни жертвоприношения. Достатъчно е да носиш плод, жито и вино. Невинна кръв не проливай. Ако жертваш нещо, от себе си жертвай. Чуждият живот не ти принадлежи, за да го пожертваш. От теб боговете очакват не кръв, а мъдрост и дарба да владееш душата с омаята. Да лее кръв може всеки човек, но да владее омаята, това е дадено на малцина. Ти си един от тях.”

Да...Ето от чия мъдрост се е учил Иисус...

Сърдечни поздрави за мъдрото и вълнуващо четиво, Фло!:)


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 18.07.2013 @ 08:22:38
(Профил | Изпрати бележка)
Така е Каси! И Питагор, и Дънов също възприемат орфическите идеи. А и колко още, защото те са в основата на хуманизма...
Благодаря ти за внимателния и споделен прочит!

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от feia на 18.07.2013 @ 15:14:59
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох с удоволствие всички части. Много поезия, мъдрост, красота и любов съзрях тук! Поздравления!


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 20.07.2013 @ 23:13:40
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря за прочита, за споделеното! Имах нужда от подкрепа, сега се насочих към прозата...

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от anpas на 18.07.2013 @ 16:37:13
(Профил | Изпрати бележка)
!!!!!!!!!!!!!


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 19.07.2013 @ 09:09:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Анпас! Всяка удивителна разчетох като поклон пред Родопееца и желанието ми да дръзна да го възпея в прозаичен текст!

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 19.07.2013 @ 09:14:00
(Профил | Изпрати бележка)
Скъпи приятели, в тези разкази за Орфей влагам части от езотеричната информация, която получих за Орфей и Орфическата школа. Тази информация под формата на въпроси и отговори съм поместила в новата си книга "Послания от съзвездието Северен кръст", а тук трансформирам в художествени творби, които от разкази веротятно ще се превърнат в новела.


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от Kanegan на 26.07.2013 @ 20:48:41
(Профил | Изпрати бележка)
Много мистика и истина за Орфей прочетох тук!


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 27.07.2013 @ 14:14:03
(Профил | Изпрати бележка)
Докоснах се тайното учение на Орфей и се надявам в някаква степен да разкрия част от тайнствата, в които има и мистика, и езотерика, и дълбоко неизвестно познание...

Благодаря ти за проникновения прочит!

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от ATROPA на 02.08.2013 @ 11:28:07
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления!
Умело и с магично въздействие водиш повествованието!
Чете се на един дъх и те оставя без дъх!
Браво!


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 08.08.2013 @ 00:57:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за подкрепата, прочита и похвалата! Старая се, пък да видим какво ще излезе...

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от miglena на 28.12.2013 @ 20:06:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
да се прекосяват световете и измеренията ми е любимо предизвикателство!!!

а седемте добродетели .... лелелее колко се уча на търпение, все се уча и на смирение още по-болезнено се уча, другото си е в реда на нещата

между другото, точно на Белинташ две жени ми заговориха за Рейки и като се върнах едно денонощие пресях из нет-а какво ли не, там наблягат на отваряне на чакрите и поддържане на състоянието с ежедневни упражнения за постигане на вътрешен мир и хармония

ти практикуваш ли нещо подобно? видях анонс на книгата ти - тук има ли публикации от нея?

все по-извисено се чувствам при теб, Слънчево Цвети :)))))))))


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 30.12.2013 @ 19:12:42
(Профил | Изпрати бележка)
Най- безопасно е естественото отваряне, енергията "се събужда" и тръгва нагоре при промяна на съзнанието, ценностната ориентация, готовността за служене и др. Много опасно е изкуственото отваряне, защото в този случай липсва естествения "филтър", както и възможността да нахлуят мощни негативни енергии. При рейки това става изкуствено. Някои са готови, други не.
При мен се получи бавно и естествено.

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от miglena на 31.12.2013 @ 12:06:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Разбирам и споделям :)

]


Re: Орфей Родопееца - четвърта част
от florans (florans_x@mail.bg) на 01.01.2014 @ 09:53:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за споделения прочит!

]