Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 848
ХуЛитери: 4
Всичко: 852

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей Родопееца
раздел: Разкази
автор: florans

В низината житата на Тракия се диплеха на талази под напора на южния вятър, а в далечината, обвити в мараня, се очертаваха хълмовете на Родопа планина. Изведнъж се чу гръм. Ни едно облаче не се виждаше в ясното небе. Жените, дето слизаха от предпланината, се огледаха тревожно.
-Поличба е – рече най-възрастната, Севара. Този гръм от ясното небе не е случаен, така да знаете. Девойките и жените, облечени в прости бели роби, помръкнаха.
- Не бойте се, де! Я, какви сте кошутени сърца! – засмя се Севара. – може да е за добро. За добро е – повтори тя уверено, като на себе си след кратко мълчание.
Всички се вслушваха в думите на Севара. Тя владееше тайнството на восъколеенето от баба си и имаше дарбата да провижда бъдното. Гадателката не огласяваше всичко, що чуваше и виждаше. Изведнъж сви в една странична пътека, като даде знак на жените да я изчакат и те покорно изостанаха. Севара имаше видение. Младите тракийки приседнаха на поляната и мълчаливо диплеха китки от еньовче, мащерка и риган. Всяка, вглъбена в себе си, очакваше какво ще извести прорицателката.
След малко тя дойде, на лицето и още стоеше отпечатъка на видението, та заговори с приглушен глас, сякаш витаеше между световете:
-Призори, с първия лъч на Слънцето се е родил Родопееца, Орфей. Ще прослави не само Родопа планина, цяла Тракия.
Жените впериха светли очи в нея. От венчетата на русите им глави се носеше упойващ аромат на мащерка.
-Дарба от боговете ще има. С песен ще омагьосва, със звук ще лекува, видения за бъдното ще има – нареждаше монотонно и уверено тя. - Ето – виждам майка му – в роба от лен, памук и сърма, на главата със сребърен венец. Жрица велика на светлината… молеща боговете. И баща му виждам – висок, светъл, сивоок. От тракийско потекло, от царски род е. Младенецът Орфей Родопееца ще преброди много земя, много небеса, на лира ще свири, магьосник на звука и словото ще е. Велика душа ни пращат боговете. Сабазий лично ми говори… Виждам: Калиопа води орисниците, нашепва им съдбата на младенеца, дарба в словото от нея ще има. Свише ще е надарен.
Сянка премина по лицето на земната жрица:
- Ще се пожертва той, но жертвата ще си струва. По-велик от него тракийската земя не знае… Безсмъртно ще остане сътвореното от него – тъй рече Севара и лицето и доби първоначалния си вид. Видението свърши. Жените още мълчаха и не знаеха да скърбят ли, да се радват ли. Защо доброто и злото винаги идваха заедно, не можеха да ги отлъчат в живота си – тъй вплетени като плитките на косите им, като вълната и брега…
Дела скочи, затича към близкото изворче, скрито в клонаците, наведе се и започна да разчиства бързо. Момичетата я последваха. Дела беше веща в баенето, свещенодействаше с водата и премахваше страх, уроки, магии. Идеха ли в планината, баячката все чистеше някой извор и нещо шепнеше. Жените знаеха: говори на водните духове, моли ги за закрила. Затова се вслушваха в мъдрите и поучения и я следваха.
-Момичета, чуйте сега – ручеят избистри гласа си, запя друга песен и ни благодари – рече Дела. От подскоците на водата по камъните се създаваше особен звук, приличен на говор ли, бъбрене ли, но тоя звук в равнината не можеш да чуеш, нито, ако изворът е затлачен.
Дела поде песента на Родопа, изви глас като сребърна струна, а другите и пригласяха, спускайки се по полегатата пътека.
Беше Еньовден. Водата пееше песента на Родопа. Водните духове, обитатели на изворите, тържествуваха. Природата разчиташе безпогрешно знаците… Роди се Орфей Родопееца в деня на лятното слънцестоене. Той щеше да бъде първият посветен на Светлината.
Слънчевите лъчи пронизваха гъстите букови и дъбови клони и освещаваха със златни отблясъци водата и зеленината на Тракия, докато новороденият, бъдещият магьосник на лирата, спеше в люлка от бяло платно, изтъкано от лен и памук, с везани сребърни ивици по края. Усмихваше се насън, защото знаеше, че избра тази земя, благословена от Слънцето и водата, която го очакваше да я въздигне, възпее и плени с омаята на лирата и песента.


Публикувано от alfa_c на 14.07.2013 @ 09:37:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
392 четения | оценка 5

показвания 48632
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Орфей Родопееца" | Вход | 9 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей Родопееца
от voda на 14.07.2013 @ 10:20:58
(Профил | Изпрати бележка)
Тук има толкова поезия!
И магично въздействие...
Браво, Ани! :)


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 14.07.2013 @ 15:15:57
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ели!

]


Re: Орфей Родопееца
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 14.07.2013 @ 11:14:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за удоволствието Фло!!! Имаме нужда от повече такива разкази, те повдигат националното съзнание! А и Елито е права- толкова магия има,че читателя потъва в един невероятен приказен свят :)
Поздрави! :)


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 14.07.2013 @ 15:16:53
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно ти благодаря за прочита и похвалата, Кате!

]


Re: Орфей Родопееца
от kasiana на 14.07.2013 @ 11:16:21
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепна вълнуваща образност, излъчваща Светлина и Любов!!!!!

Надявам се да продължиш да ни радваш с нови разкази за Орфей!:)

Сърдечни поздрави, Фло:)

Каси


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 14.07.2013 @ 15:17:55
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря от сърце, Каси!
Надявам се да продължа темата, дано се получи един цикъл от разкази...

]


Re: Орфей Родопееца
от ATROPA на 15.07.2013 @ 07:25:56
(Профил | Изпрати бележка)
Браво!
Много е хубаво! Можеш да продължиш все в същия дух за Орфей!
Интересно разказваш!
Поздрави!!!!!!


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 15.07.2013 @ 11:16:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за споделения прочит!

]


Re: Орфей Родопееца
от anpas на 15.07.2013 @ 16:21:13
(Профил | Изпрати бележка)
Омайващо пишеш,Фло! Никак не е лесно да се пише така за Орфей.Очаквам още ...


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 15.07.2013 @ 18:47:33
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Анпас! Надявам се съвсем скоро да се появят още разкази!

]


Re: Орфей Родопееца
от mariniki на 11.08.2013 @ 21:27:31
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
наистина... лирично докосват думите ти...
а и самата легенда е толкова красива..
поздравявам те, Флоранс..


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 11.08.2013 @ 22:36:47
(Профил | Изпрати бележка)
Надявам се да се получи един митологично-езотеричен експериментален роман, Маги!

Вечерен поздрав!

]


Re: Орфей Родопееца
от Omaia на 29.10.2013 @ 20:53:01
(Профил | Изпрати бележка)
Загадъчни светли знаци са кодирани в Орфеевото раждане, ти си ги уловила, Фло. Проектираш ги, като слънчеви зайчета, и у читателя.


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 30.10.2013 @ 18:44:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Омая!

]


Re: Орфей Родопееца
от miglena на 27.12.2013 @ 04:30:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
За добро е, всяко въплъщение на светлината на духа е за добро, така вярвам и също в анимизма вярвам и в магическата реалност, сходни са визиите ни, чудесно е да получавам посланията ти в тези дни на новослънцие - благодаря Слънчево Цвети, бих те наричала сред другите ти имена, надявам се да ти харесва :)))


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 28.12.2013 @ 15:47:15
(Профил | Изпрати бележка)
Мила Миглена, трогната съм, обля ме със светлината си, тъй като ме видя и усети такава!
Слънчево Цвети не ме наричал никой, но си пожелах да бъда такава!
Благодаря ти най-топло!

]


Re: Орфей Родопееца
от Narwal на 13.08.2014 @ 21:49:17
(Профил | Изпрати бележка)
Как красиво си обрисувала раждането на Орфей, Фло! Направо си превърнала Родопа планина в древен Витлеем! И вместо Витлееемска звезда се появява гръм от ясно небе. Ярък знак, че се ражда БОГ! Поздравления!


Re: Орфей Родопееца
от florans (florans_x@mail.bg) на 20.08.2014 @ 20:43:33
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря за споделения прочит!

]