Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 792
ХуЛитери: 2
Всичко: 794

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПо небесната стълба
раздел: Разкази
автор: florans

Орфей застана сам на полегатия връх с лице към изток. Беше пред зазоряване и утрото разчиташе сложния тайнопис на нощта. Златото на предизгрева обливаше столетните дървета и заоблените като женски рамене била на върховете.
Косата на младия трак се разстилаше свободно, а една малка плитка с втъкани златни нишки падаше отляво до слепоочието. Той молитвено бе изпаднал в транс, тук в сърцето на Родопа планина. Жрецът бягаше навътре в себе си, за да търси в съзвучието на душата божествената хармония. Миг на тържество, в който духът му се рееше сред небесната обител и пречистен се връщаше зареден с любов и съвършена тишина. Това тайнство Орфей научи в школата по духовни практики в Тибет. Там усвои умението да отстъпва в себе си, да се самовглъбява и целта на това беше самопознанието. Затваряйки се в себе си, получаваше знания свише. В Тибет даровитият трак разгада тайнството да обвива в символи познанието и да го предаде на своите ученици кодирано, защото тайната не биваше да се открива докрай. Знанието е като стълба, вървиш нагоре стъпало по стъпало, но слизаш и навътре към себе си – стъпка по стъпка. Малцина подозираха, че стълбата е огледална – навътре и нагоре. Онези, които се стремяха нагоре, без да вникнат навътре в себе си, падаха долу. Тайнството е за чистите по дух. В Тибетската школа Орфей усвои хипнозата, но рядко я прилагаше и никога самоцелно. Изумени от дарбата му да хипнотизира, смятаха го за магьосник. А той владееше магията на звука...
В този момент към него заприиждаха мълчаливо млади момци, облечени в дълги бели роби, пристъпваха плавно, изправени, със свободни и меки движения. Това беше първото, което усвояваха в орфическата школа – хармонията на линиите и тишината, която ги въвежда в тайнството на душата.
Младите мъже застанаха в кръг, когато слънчевият диск изпрати първите си лъчи. Орфей стоеше в средата на кръга и свещенодействаше. Той бе центърът на една малка вселена на духа и всички попиваха внимателно всяка дума и жест на младия жрец.
- Първият лъч е поздрав от Вселена! Да поздравим слънцето, защото то е светлината, която ни гори, ако не сме готови да я приемем, и виделината, ако сме се научили да я овладеем – напевно проговори Орфей, сякаш се боеше да не смути горските обитатели и духове.
Момчетата протегнаха ръце, като изрекоха напевно мантрата –„ен-н-н-н-н”. Вибрацията премина през телата им. Стояха с отворени очи, впити в първите лъчи и като чародеи поемаха ненаситно слънчевата енергия. После направиха три крачки по посока на часовниковата стрелка и изрекоха мантрата „ом-м-м-м”.
Пролетната зеленина се окъпа в първите слънчеви лъчи и росата блестеше бисерно по резедавите листа на буки и дъбове.
Орфей ги учеше да стоят винаги изправени, когато вървяха и когато се молеха:
- И никакви поклони, за да може енергията да протича правилно по чакрите. Наведеният не е по-достоен от изправения – учеше ги Учителят. – Всички вие се готвите в школата да овладеете звука, да хармонизирате фината настройка на душата чрез звук. След три години всеки от вас ще е готов да лекува със звукова терапия. Това изкуство не може да го предавате на всекиго, то е само за посветени. Водачът е длъжен да прозре невидимото. Нито мантрите, нито медитацията, нищо не може да служи на грубата душа. Вие сте пратеници тук, не избраници! Помнете това! В момента, в който помислите, че сте избраници, че сте богопоставени, вие сте слезли от небесната стълба и пътувате обратно...
Учителят чародей направи движение с ръцете по посока на светлината, издигна ги високо, докосна пръстите си, а после премина с длани по тялото, сякаш се обливаше цял в светлина. Очите му меняха цвета си – ту сини, ту сиви, но винаги от тях извираше светлина. От цялата му фигура действително струеше мека, сребристо-бяла виделина. Учениците му виждаха това и усещаха как сиянието проникваше и в тях.
- А сега мислено ще изречем тайните мантри. – Тези мантри учителят предаваше само телепатично и онзи, който беше готов да влезе в школата, улавяше ги. Да излъжеше, никой не смееше, защото Орфей виждаше невидимото и всички имаха почитание към дарбата му свише. Слънцепоклонничеството в орфическата школа не беше самоцелно.
- Млади дарования на Духа – изрече мъдрият трак – вие сте призвани да творите със светлина. Да знаете, че идеята велика идва от Светлината. Вечността е модел за високото изкуство, а хармонията е основата. Всяко изкуство, основано на хаоса, е мъртво и обречено. Моделът на съвършенство се намира във висшите светове. Но той не се постига изведнъж, прозрението – да, то идва като светкавица, но за да те осени, трябва да си минал през школата, да си бил търпелив в изкачването на небесната стълба и бързащ единствено към себе си...
Орфей с вътрешна радост откриваше как над младите мъже се издигаше общата аура на бялата светлина със златист венец отгоре. Чистотата на тези души го изпълваше с вълнение и благодарност и той продължи, като им говореше тихо, но с плътен и звучен глас, извиращ от дълбините:
- Да победи с ментален напредък може всеки умен, но да победи със светлина, може само високо еволюиралата душа. Вселена е вътре в нас, тя е храм за духа ни. И всичко е отразено. Вселената е отразена в нас и ние сме отразени в нея. Бъдете светъл отпечатък в нея. Белегът ви да бъде светлина.
Тракът видя как силата на словото и мисълта отвори душите им за сливане с необята. Тогава извади лирата си и засвири. Ръцете му излъчваха особена неземна белота, пръстите бяха гъвкави, фини и дълги. Изящни ръце, с които той извличаше магически звуци от лирата. Никой смъртен не владееше инструмента така, никоя земна ръка не беше успяла да извлече такава мелодия, да събуди такъв трепет, да накара хора, птици и животни да застинат в омая. Да, Орфей владееше омаята. Тази дарба беше тристепенно съвършенство – в песенното изкуство, в инструменталното изпълнение и в постигането на вътрешна хармония. Чародеят на звука се научи да държи струните на човешката душа в общение с изкуството и да владее магическото въздействие чрез боговдъхновената искра, която разискряше в себе си...
Орфей знаеше, че да бъдеш водач, трябва да имаш видения за бъдното. А бъдното той виждаше в съвършенството на светлината и звука.


Публикувано от viatarna на 04.07.2013 @ 17:27:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:54:49 часа

добави твой текст
"По небесната стълба" | Вход | 7 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: По небесната стълба
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 04.07.2013 @ 17:35:12
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!!!


Re: По небесната стълба
от florans (florans_x@mail.bg) на 04.07.2013 @ 18:49:59
(Профил | Изпрати бележка)
И аз благодаря за прочита!

]


Re: По небесната стълба
от kasiana на 04.07.2013 @ 17:50:11
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващо, проникновено, красиво!!!!!

Сърдечни поздрави, Фло:):):)

Очаквам с нетърпение и други твои прозрения за света и Вселената!

С обич:)

Каси


Re: По небесната стълба
от florans (florans_x@mail.bg) на 04.07.2013 @ 18:50:36
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Каси!
Надявам се да се получи интересно четиво!

]


Re: По небесната стълба
от mariq-desislava на 05.07.2013 @ 10:02:58
(Профил | Изпрати бележка)
Много сетивно четиво.


Re: По небесната стълба
от florans (florans_x@mail.bg) на 05.07.2013 @ 20:09:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: По небесната стълба
от anpas на 12.07.2013 @ 16:18:37
(Профил | Изпрати бележка)
!!!!!!!!!!


Re: По небесната стълба
от florans (florans_x@mail.bg) на 14.07.2013 @ 08:43:08
(Профил | Изпрати бележка)
Желая ти хубаво лято! Благодаря за прочита!

]


Re: По небесната стълба
от Kanegan на 08.08.2013 @ 08:40:58
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много дълбоко!Истини от необята, от висшите светове.Мъдрост от Плеядите,Сириус, Орион, от където е гена на Орфей.
Светъл ден!


Re: По небесната стълба
от florans (florans_x@mail.bg) на 08.08.2013 @ 12:24:56
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечни благодарности за проникновения прочит!

]


Re: По небесната стълба
от mariniki на 26.08.2013 @ 23:01:41
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
ооо... колко красиви са тези твои размисли и прозрения...
мила Флоранс... и отвсякъде прозира поетичната
ти душа... поздравявам те..


Re: По небесната стълба
от florans (florans_x@mail.bg) на 27.08.2013 @ 01:14:07
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Маги! С този разказ поставих началото на една експериментална новела за Орфей и орфическата школа...

]


Re: По небесната стълба
от miglena на 28.12.2013 @ 19:27:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Оооооо ммммм .....

Това като възклицание на възторженост! !!!!

Енннн за първи път чувам, но ще го изпробвам.

ВСЕ-ЛЕНА, ВСЕ-СВЕТЛИНА!!! Ето тук българският език е много по-точен и изразителен и дори смисълът е далеч по-всеобхватен от латинско - английското една-дума uni-verse, те сега вече за много думи говорят, но това е друга тема

боговдъхновеност да се разискря, с чисто сърце и душа - има ли нещо по ритуално ....

за стълбата нагоре и навътре чудесно си интерпретирала, също и да не се главозамайваме и приемаме за нещо избрано ... пратеници казваш, приемам, себе си напоследък странстваща скитница наричам понякога - между измерения и светлосветове

да творим със светлина - съвършено е! понякога си казвам - каквото и да правя, душата ми да се моли, но това за пресътворяването на светлината, заедно със светлината в кръвта, ще ми е ново стъпало през настъпващото новосезоние

БЛАГОДАРЯ ТИ, СЛЪНЧЕВО ЦВЕТИ, все повече усещам как интуитивно съм доловила душевния ти образ, и аз съм от усещащите незримостта, като тебе и не малко хора тук :))))


Re: По небесната стълба
от florans (florans_x@mail.bg) на 30.12.2013 @ 19:20:18
(Профил | Изпрати бележка)
Миглена, в ченълинг книгата си "Послания от съзвездието Северен кръст" съм получила като мантри старобълг. букви и съответстващите им звукове: ятова гласна, малка носовка, голяма носовка като мантри, които подпомагат отварянето на 5 и 6 чакра, както и отваряне на 3-то око, развиване на интуиция и т.н. И това не е мое предположение, а получена информация свише.
Най-искрено благодаря за интереса към новелата!

]


Re: По небесната стълба
от miglena на 31.12.2013 @ 11:50:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Точно се канех да питам къде мога да я намеря, усещам, че ми е нужна и ще я възприема с отворени сърце и душа, преди време имах и определен интерес към старобългарския език, изобщо, "превода" на различни нива на съзнание и видими форми ми е страст и предизвикателство, защото всеки вид изказ има границите си, а вдъхновението е безгранично и ме енергизира за овладяване на нови територии и измерения на святостта :))))

]


Re: По небесната стълба
от florans (florans_x@mail.bg) на 01.01.2014 @ 09:58:26
(Профил | Изпрати бележка)
Първата част - по книжарниците, втората част разпространявам сама, третата - пиша в момента.

]