Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 750
ХуЛитери: 4
Всичко: 754

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНаемател
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

Имаше един филм на голям Режисьор, "Наемател" мисля че се казваше. Ако два дни след гледането на филма не търсехме гарсониера под наем, щях и до сега да го считам за Голям режисьор.

Тръгнахме да търсим по обяви някаква дупка в рамките на нашия джоб. Търсенето се състои предимно в обикаляне на града с карта и звънене по разни врати, които не се отварят. В една сграда малко под и встрани от жп линията, която посрещаше всички влакове от и за Изток, късмета ни се ухили. Сградата построена като гранична кула: с буклуджийски двор в средата, един вход и за двора и за цялата сграда и един в друг надничащи зацапани прозорци. Потънахме в лабиринта от стълбища, полуетажи, коридорчета, но понеже сме тренирали търсене на аудитории по разни университети в древни времена строени, то относително бързо намерихме въпросната врата. Коридорите навяваха дивна смесица от фобии - високи къде 4 метра, но тясни като за диетици. Нямаше никой, за да можем експериментално да проверим дали две булимички могат да се разминат.

Събрали смелост и решителност натискаме звънеца.
И мигновено се отваря вратата зад гърба ни и от там се появява едно бабе, което по всичко личи току-що беше слезнало от метлата. Леко небръснато, завъртяно на кравай и в неопределен цвят на мрачните коридори облекло. С писклив глас се обажда: "Там никой не живее!" И на нас така ни изглеждаше, защото нещо като светлина се процеждаше от вратата и това беше общо взето първият лъч някаква светлина по тези коридори. Чуваше се и шум зад вратата, която може би беше вход за нашето гнезденце, следователно, в смисъла на сградата там наистина никой не живееше. От вратата на бабичката не се процеждаше никаква светлина, по пътя си не срещнахме жива душа, никакви звуци...

Нейсе отвори се желаната врата и там се показа едно същество от дивна раса и култура: дребно, слабичко, полупрозрачно и в нещо като бледа риза взета на заем от едър художник. Покани ни, влезнахме и от дума на дума се разбра, че е от женски пол и неопределена възраст. "Да, да аз ще си платя наема" започна съществото и като да подчертае тези си думи започна да ни въвежда в обстановката: ето стола, внимавайте, че е изтърбушен, легло няма, печката малко дими, но като се внимава може човек да се стопли, водата от крана не тече, но ей-там - вижда се през прозореца е тоалетната на долният полуетаж, има там кран, прозореца е счупен, но крана не замръзва, от там си наливаме вода. Да, да аз съм малко позакъсала, но ще си платя наема за миналата година, не е лошо това място, в същност нищо повече тук няма.

От чисто любопитство отидохме (толкоз път сме били, поне да видиме) до тоалетната. След дълго лутане по лабиринтите на сградата достигнахме и до въпросната тоалетна. Както от вратата се видя, тоалетната помнеше добре династията на Романовите, но казанчето се оказа борбено. Явно е учавствувало активно в световните войни и всички въстания в околността, но специално от Варшавското, когато за последен път е видяло вода, имаше следи, позволяващи да го зачислят на пенсия за ветеран (изглежда тогава се е пенсионирало, защото не е споменавано в епоса на Солидарност). То ни убеди в смисъла на счупеният прозорец, убеди ни че не си заслужава да се опитваме да променяме идилията на тази сграда, и тръгнахме да си излизаме.

Отново по коридорите тесни и високи, завиващи на всеки десетина метра... и неочаквано, безшумно, в полумрака, пред нас възникна едно куче, с което родът на Баскервилите би могъл да се гордее. Зад кучето се появи неговият стопанин - висок и слаб: толкова висок, че изглежда коридорите бяха строени за него, толкова слаб, че би могъл да танцува по коридора валс и така тихо ходеха, че само полъха на движенията им се чувстваше. Със затаен дъх и прибрани стомаси се долепихме до стените, кучето и стопанина му преминаха наполовина край, наполовина през нас и се стопиха в следващия завой. Като на сън излезнахме от сградата. Oказа се, че Варшавският седмичен есенен дъжд привечер е един стар слънчев приятел... и повече не сме и надничали към този квартал.

Но после си казахме, че Полански е забравил родната действителност и в същност си е останал слаб фантазьор. И повече на негов филм не съм стъпвал.


200980
Ниво -1
Сладар


Публикувано от railleuse на 10.11.2004 @ 18:24:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:22:05 часа

добави твой текст
"Наемател" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Наемател
от ipsidixit на 10.11.2004 @ 18:47:20
(Профил | Изпрати бележка)
Това не е пътепис, това не е и история, а най-малко - есе. Това, може би, е пано или фреска, но със сигурност е нещо, направено с четка, не с клавиатура :))


Re: Наемател
от sradev (sradev@wp.pl) на 10.11.2004 @ 19:16:18
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
4ist pxtepis - kra4ka po kra4ka!

Kolko pxti zhena mi mi e kazvala, da ne razkazvam tezi slu4ki, 4e horata 6te si pomisljat, 4e sxm smahnat i s tova 6te dostignat do tajnata, kojato tja dxlboko krie (4e naistina se e omxzhila za smahnat)

Ina4e blagodarja za komplimentite. Radvam se, 4e ti haresvat.

]


Re: Наемател
от Marta (marta@all.bg) на 10.11.2004 @ 19:33:36
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
поразходих се из твоя кратък филм, добър си с мизансцена, с декорите, с действащите лица...
изобщо си добър и все по- се радвам да те чета

и заради разнообразието
Янслав )


Re: Наемател
от sradev (sradev@wp.pl) на 10.11.2004 @ 19:40:39
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Radvam se, 4e te radva!
V sx6tnost tezi istorii sxm gi razpravjal, njakoi sxm pisal na polski, a sega gi razkazvam otnovo na Bulgarski za Hulite.

PP prez tova vreme dojde 4etvxrtxk okolo mene. I moga ne6to da posvxr6a (0,1% ot planiranoto)
Pozdravi

]


Re: Наемател
от pisana на 10.11.2004 @ 20:20:07
(Профил | Изпрати бележка)
И фризьор не може да ми изправи косата така .
Благодарство, че ми показа колко съм щестлива в слънчевата си стая.


Re: Наемател
от sradev (sradev@wp.pl) на 11.11.2004 @ 10:55:37
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Osven tova njama6 prez pet minuti minava6ti vlakove nad prozoreca.
Pozdravi!

]


Re: Наемател
от pisana на 11.11.2004 @ 19:55:23
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси за поздрава. Като си помисля то на 40,50 км. се намират от мен влаковете. Не , че се оплаквам, но ти знаеш - е да де не е лошо само дето... и все пак . Поздрави на .... всички там.

]


Re: Наемател
от to4ica на 10.11.2004 @ 23:03:39
(Профил | Изпрати бележка)
Тези "коридори тесни и високи, завиващи на всеки десетина метра..." Мъжът и кучето... Човече - по-баскервилска фантазийност от полската, по мое дълбоко убеждение, не съществува.Ти пък така го казваш, че и слепия...а-а-а, грешка - немия..., абе и той не беше - всеки ще разбере


Re: Наемател
от sradev (sradev@wp.pl) на 11.11.2004 @ 10:52:19
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
kakva fantazijnost - ako ne slu6a6, 6te te zaveda tam - prozorcite na 3 etazh sa malko pod nivoto na vlakovata linija za centralnata gara. I e na 10 minuti pxt pe6 do centxra.

]