Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 2
Всичко: 861

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКъм рицаря на моето сърце
раздел: Други ...
автор: iszaard

Времето, макар и невидима субстанция, има чудната способност да трие спомени. Не е като вода, която отмива. Не е и като огън, който изгаря. Не е и като пръст, която затрупва и всмуква в себе си всичко себеподобно. Най-много прилича на въздуха, който умее да се крие в нищото, да бъде неуловим за сетивата, особено когато е без примес на гореописаните. Което не е съвсем рядко явление.
Седя, опряла лакти на прозореца, и си мисля. Да бях спуснала въже, кой ли би се качил по него. Някой недостоен. Да запаля тамян не искам, защото омайва и не води до нищо добро – кандидатът като излезе от първоначалното си вцепенение, ще иска пак и пак да бъде упояван, което скоро става досадно. Накрая ще рече, че съм насилила волята му и ще си замине – бързо и кротко като страхливец или бурно и гневно, с много обяснения, претендиращ да бъде смел, но не умеещ да оценява нещата, каквито всъщност са.
Ако изляза от моята обител, ще изпадна в беда. Случвало ми се е много пъти вече, поради което се наложи сама да стана рицар, за да се браня от злини. Много натрапници загинаха, и, понеже съм жалостива, все се налага да си повтарям, че на война или трябва да убиеш или сам да умреш.
И все пак, при моите чести излизания, които успях да си уредя поради голямо свободолюбие, винаги отивам до морето. То ме привлича неудържимо, гледам го сякаш крие някаква тайна, но ключове за нея нямам. Страховете ми са повече от смелостта. Струва ми се, че няма как да го преплувам.
Съвсем не съм единствена, успокоявам се, но с времето, което все пак успява да променя всичко, макар че е невидимо, осъзнах, че трябва някак да мина през това море. И понеже ужасът от дълбочината парализира съзнанието ми, макар да се е случвало да извика у мен всичките сили за живот, когато се е налагало да се спасявам от удавяне, не съм петимна да опитвам пак и пак да го преплувам на шир и длъж и в дълбочина.
Моят рицар ходи по водата. Прекрачва с лекота от един плаински връх на друг. Елементите му служат като двете му ръце. Сърцето му е алено сияние. Как съм разбрала това?! Случвало се е да го видя отдалече.
Веднъж, пътувайки, влязох в един закрит пазар. Много приличаше на хан, в който хората търгуваха с каквото им падне, черпеха се, разговаряха, почиваха си. Направи ми впечатление, че веднъж влезли, бе невъзможно да излезем през същия вход. Той просто изчезваше зад гърба на всеки нов посетител. Това не ме развълнува особено, защото свободна от занимания с търговия, разговори, песни и смях, бързо забелязах, че в една от нишите има врата. През нея постоянно, тихо и незабелязано излизаха хора и аз в един момент реших да ги последвам. Онези, които опитваха да вземат нещо от хана със себе си – скъпоценности, пари, покъщина, бяха спирани от невидим пазач. Но други, сред които и аз, излязохме свободно от другата страна и попаднахме в песъчлива местност край морето. Някои от нас вървяха по двама, други сами, също като мен. Но понеже винаги, поради някакво също съвсем странно обстоятелство, съм знаела, че това със самотата е само една илюзия, че за мен има една, обещана ми със строга клетва голяма любов, се загледах в далечината пред нас.
Точно до брега на морето, един рицар, облечен по маниера на бедуините, вървеше уверено и преди да прекрачи в морската стихия се обърна два или три пъти и ми помаха с ръка, викайки ме при себе си.
Мина доста време от това мое пътуване. Аз тогава не посмях да вляза в бухналата искряща вода. Върнах се в своята малка кула и продължих да разсъждавам за тамяна и въжетата. И сега седя, опряла лакти на прозореца и взимам следното решение, което, ако е заклинание, ще трябва да бъде чуто:
Рицарю на моето сърце, ти който ходиш по морето и прескачаш с младежка закачливост от връх на връх, танцувайки на границата на световете, който си служиш с елементите като с двете си ръце, спри за миг и само пожелай. Гробищата да станат цветни градини, а планините - пролетни гори. Пресуши за миг морето, за да имам брод към теб. Към онази жарка пустиня с фин бял пясък, в която е стълбата към слънцето. Онази, по която всеки ден слизаш и се качваш, за да влизаш в моите сънища.


Публикувано от aurora на 19.04.2013 @ 10:20:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   iszaard

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 18738
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Към рицаря на моето сърце" | Вход | 6 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Към рицаря на моето сърце
от Albatros (valerist@abv.bg) на 19.04.2013 @ 10:37:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/profile.php?id=100001222017028
Хубаво есе!
Алби


Re: Към рицаря на моето сърце
от Iszaard на 19.04.2013 @ 10:42:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита и положителната оценка :) Светъл ден!

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от secret_rose на 19.04.2013 @ 10:40:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Красив кпнеж...
Аз все се заричам, че в другия живот ще преследвам туарегите :)))


Re: Към рицаря на моето сърце
от Iszaard на 19.04.2013 @ 10:44:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ах, на мен сърцето ми е в тази жарка пустиня, ама пусти страхове...

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от secret_rose на 19.04.2013 @ 10:49:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
не се страхувай, заслужава си...

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от Iszaard на 19.04.2013 @ 11:03:31
(Профил | Изпрати бележка)
Страховете имат много лица, някои от тях са се стаили толкова надълбоко, че само безразсъдство може да ги изкорени. То е като да се биеш на живот и смърт, без да имаш право да изгубиш тази битка :)

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от secret_rose на 19.04.2013 @ 11:34:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
С моето нестандартно отношение към света бях решила, че ако не видя на живо реални, физически пустини, няма да знам как изглежда тази в душата. Не бива да се воюва, особено със себе си.
@--;--

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от Iszaard на 19.04.2013 @ 18:10:28
(Профил | Изпрати бележка)
Аз и не воювам, освен ако не е крайно наложително. Ама това е една доста дълга за обяснение ситуация :)

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от zebaitel на 19.04.2013 @ 14:36:25
(Профил | Изпрати бележка)
Много харесвам философските ти текстове и ще продължавам да ги чета с интерес!
Борбата със собствените ни страхове продължава вероятно цял живот, а желанието ни да ги победим е това, което ни тласка да живеем.
Привет, Исзаард!


Re: Към рицаря на моето сърце
от Iszaard на 19.04.2013 @ 15:00:36
(Профил | Изпрати бележка)
О, да, но да живеем истински... Благодаря за прочита и коментара :)

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от mariposasenelalma на 19.04.2013 @ 15:52:54
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го два пъти ,Изи, с удоволствие! Ще дойде рицарят,
повярвай ми! Остави се на копнежа да те понесе като вълна.
Той ще намери вярната посока. И се бори със страховете!
Преодолими са.
Сърдечни поздрави! :)


Re: Към рицаря на моето сърце
от Iszaard на 19.04.2013 @ 16:10:57
(Профил | Изпрати бележка)
Ако е верният рицар и извърши гореописаните неща, със сигурност така ще стане :) Поздрави и на теб!

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 20.04.2013 @ 20:05:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Овладян, стилен, магичен текст - браво!:)


Re: Към рицаря на моето сърце
от Iszaard на 20.04.2013 @ 20:33:44
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Към рицаря на моето сърце
от Uroboros на 20.04.2013 @ 21:23:40
(Профил | Изпрати бележка)
За жалост днешните рицари се отдават на безхаберие. Дано написното поразбуди някои от тях...


Re: Към рицаря на моето сърце
от Iszaard на 20.04.2013 @ 21:31:31
(Профил | Изпрати бележка)
Рицари много отдавна няма, доколкото въобще е имало, освен като идеал. А онези са били просто кръвождни алчни изнасилвачи и нищо повече. Но образът е придобил толкова романтичен и двузначен смисъл, че може да се употреби в конкретния случай.

]