Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 841
ХуЛитери: 3
Всичко: 844

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрафиня Аламбра ( единадесета част )
раздел: Разкази
автор: _katerina_

Давид крачеше с бързи крачки към Аламбра. Графинята го бе поканила на вечеря и то много настойчиво.
Имаше нещо съмнително в тази покана. На следващата сутрин ще пътуват за замъка Алкасар. Жените са суетни, ще искат да си отпочинат, да се подготвят за пътуването, а тази вечер си устройват прием .
Червената снага на Аламбра стоеше гордо пред снежните върхове на Сиера Невада. Бисер сред изумруди - блестящите му стени се открояваха на фона на вече раззеленилите се гори в подножието на планината.
- Капитан Калдерон Графиньо - съобщи Родриго, главният иконом.
Давид влезе и направи поклон.
- Заповядайте, Капитане, бъдете наш гост - покани го Елена. - Познавате моите скъпи приятелки Баронеса дел Маресме и Графиня де Аларкон. Тези господа са Виконт Алваро де Мухиньо и Маркиз Хавиер Родригес.
Капитанът се поклони галантно и се запъти да заеме своето място на масата.
- Баронеса Силвен много настоятелно ме молеше да Ви поканя да присъствате на тази вечеря и разбира се много държеше да заемете мястото до нея.
- "Аха - помисли си Давид - ето какво било. Аз съм играчката им за тази вечер. Затова са ме поканили, да се позабавляват с мен. А Елена ме убеждаваше, че се е променила. "
- С най-голямо удоволствие, Баронесо - поклони се Калдерон и седна на отреденото му място.
- На какво дължа тази чест? С какво толкова съм Ви впечатлил?
- Ако бяхме сами , бих казала кобалтовите Ви коси и изумрудените очи, но сега трябва да кажа , че искам да се докосна до един истински пират - усмихна се Силвен и всички се разсмяха.
- Разкажете, Капитане, доходоносно ли е пиратството ?
- О, не бих искал да Ви отегчавам, Мадам, Графиня де ла Барка може да Ви разкаже какви богатства изпрати Ернан Кортес на Негово Величество Франсоа Първи - усмихна се Давид.
- Мила Елена, не си ни разказвала такива подробности от твоето пътуване - добави Елеонор.
- Видях селище на така наречените индианци-ацтеки. Техният вожд се казвал Монтесума Втори. Имал цяла стая със злато и скъпоценни камъни, толкова много, че били нужни три дни да ги преброят. А самите ацтеки приели Кортес за техния Бог Кетцалкоатъл, който очаквали да се появи като бял мъж с брада и огнена пръчка, невежи - всички отново избухнаха в смях.
- Разкажете ни, Капитан Калдерон, носят се различни слухове за Острова на Орхидеите. Вярно ли е, че е убежище на пиратите? - попита Маркиз Родригес.
- О, най-красивата орхидея е Графиня де ла Барка - усмихна се Давид и изпрати един многозначителен поглед към Елена. - Там отиват повече авантюристи, по-малко избягали матроси и войници. Има разбира се и пирати, няма да Ви лъжа, но си е едно Райско кътче.
За кратко настъпи мълчание. Тишината натежа върху мраморните колони, върху резбите от камък и дърво, върху арките като дантели. Светлите пламъчета на свещите танцуваха върху цветните стъкла на прозорците. Таванът бе обточен със сталактитов фриз, състоящ се от три стесняващи се нагоре наклонени плоскости, които се събират в центъра в сталактитов купол.
Виконт де Мухиньо наруши мълчанието:
- Тук винаги съм усещал трепета на ярките цветове и играта на светлината. Имам усещане за чувственост и хармония.
- Един от предишните собственици на замъка - Юсуф Първи , сам е засаждал редки цветя и дръвчета , представяте ли си - добави Силвен - Елена ни е разказвала.
- А Вие, Капитане, какъв кораб управлявате? - попита Елеонор.
- Френски галеон, Графиньо.
- А с какво са по-добри френските галеони от испанските каравели?
- По-бързи и по-маневрени са, Мадам.
- Виконт де Мухиньо, Вие ще присъствате ли на сватбата на техни Височества? - попита Маркиз Родригес. - Знаете ли, че ще ги венчае Папа Климент Седми?
- Скъпи Хавиер, няма да имам това удоволствие да посетя замъка Алкасар. - Вие знаете ли, че Папа Климент Седми е от династията на Медичите и то извънбрачен син на Джулиано Медичи?
- Той не беше ли убит твърде млад?
- Да. Папа Джулио е отгледан от чичо си Лоренцо Великолепни.
- Значи той е синът на Фиорета Горини?! Не беше ли любимка на Джулиано Медичи и Флорентинската красавица Симонета Веспучи?
- Чувал съм такива слухове, възможно е. Но съм сигурен, че тя е позирала на Сандро Ботичели за картината му "Раждането на Венера "
- И как така извънбрачен син стана Папа?
- При конклава Франсоа Първи подкрепя кардиналите Содерини и Колона, а Карл Пети и Хенри Осми подкрепят Джулио Медичи. Сега разбирате скъпи ми приятелю.
Баронеса Силвен се възползва от разгорещения разговор и отклоненото внимание на гостите и пусна нещо в джоба на Капитан Калдерон. Той обаче веднага реагира и я погледна въпросително.
- Кристалите носят уравновесеност и хармония, Капитане - отговори Баронесата, но тихо, така че да не я чуят останалите.
Давид бръкна в джоба си и наистина извади малък кристал. Пусна го обратно и кимна небрежно.


Публикувано от alfa_c на 16.01.2013 @ 20:16:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:10:51 часа

добави твой текст
"Графиня Аламбра ( единадесета част )" | Вход | 9 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от mig на 25.01.2013 @ 10:11:22
(Профил | Изпрати бележка)
Възхищавам ти се! Много амбициозно! Поздравявам те за куража и за изпълнението!


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 25.01.2013 @ 10:32:04
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно Благодаря!:)

]


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от mamontovo_dyrvo на 25.01.2013 @ 05:12:23
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво!


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 25.01.2013 @ 08:24:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за посещението!:)

]


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от sineva на 20.01.2013 @ 13:14:46
(Профил | Изпрати бележка)
Първо да ти кажа, че съм очарована от повествованието! Чете се на един дъх! И друго искам да ти кажа, и друг път съм ти казвала мила Кати. За да напишеш това, са ти необходими не само литературни знания, а много задълбочено изучаване на миналото, където са ставали подобни събития. И още - владееш морската терминология до съвършенство!
Браво, приятелко!
Възхищавам ти се! Светла неделя, миличка!


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 20.01.2013 @ 13:51:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря сърдечно за подкрепата и хубавите думи! Старя се и да е достоверно :)
Сърдечни поздрави мила Веси ()

]


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от Hulia на 16.01.2013 @ 20:55:58
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Радвам се, че продължаваш, Кет!:)))


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 17.01.2013 @ 10:55:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за подкрепата Ули ! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от kasiana на 16.01.2013 @ 21:16:20
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващо повествование!!!!!
Интригуващо с интригите, които валят от репликите, които
си разменят героите!!!!!
Браво, Кати!!!!!

Сърдечни поздрави:)))))



Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 17.01.2013 @ 10:56:10
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечни благодарности Кас !!!Поздрави ()

]


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от Narwal на 02.02.2013 @ 17:15:58
(Профил | Изпрати бележка)
О! Отново красивата графиня се завърна на хоризонта. И то на френски галеон. :))Много красиво. Поздравления, Кати!


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 02.02.2013 @ 18:09:32
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Капитане :) Кралски особи-правят каквото си искат ;)))

]


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от doktora на 02.02.2013 @ 17:48:52
(Профил | Изпрати бележка)
...здравей, Катиии...радвам ти се на дарбата...ти, нарвал и Каси сте ми любими...има и други, но време няма за четене...знаеш аз съм по кратките форми хех

И хубава вечер!


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 02.02.2013 @ 18:10:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Док!!! Пътувам си във времето ;)))

]


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от Markoni55 на 15.02.2013 @ 16:35:06
(Профил | Изпрати бележка)
Успях да изчета всичките единадесет части. Не зная защо си ги афиширала като разкази, на мен ми звучат като части на роман, дето по начина по който го връткаш това действие в миналото и в съвремието края му не се вижда. А при това въображение, което си развихрила ще е сериозно дълго. Поздрави Кати, потопих се в други води. Впечатлена съм от историческата ти и корабно-навигационна информираност. Яко!


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 15.02.2013 @ 17:06:38
(Профил | Изпрати бележка)
Много много Благодаря! Много ме зарадва :)))

]


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от florans (florans_x@mail.bg) на 23.02.2013 @ 21:51:06
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Кате!
Повествованието ти е вълнуващо!


Re: Графиня Аламбра ( единадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 23.02.2013 @ 22:11:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Фло!!!

]