Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 879
ХуЛитери: 6
Всичко: 885

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Icy
:: nina_nina
:: LioCasablanca
:: GalinaBlanka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказки от змейова градина
раздел: Приказки
автор: sradev

Сянката (на три дъха)

дъх 1

Някога, много много далече, имало би било една змейова сянка в градината.
Както е известно змейовете бълват огън и дим а в свободното си време светят, бляскат с диамантените си люспи или стават съвсем-съвсем прозрачни. Така, че змеят е трудно забележим и разпознават го само по отблясъците и огньовете, които изригва. Някой в разпознаването им са отишли още по-далеч и се опитват да отгатнат къде са змейове по дима. От тях идва и правилото "Няма дим без огън". Така, че появата на змейова сянка в градината ще трябва да считаме за недоразумение или пък за някое незмейско явление, причудило се на някои и тръгнало, като всяка причуда да си мърмори нещо сред слуховете. Сега дори едноглавите змейове се чудят как така би дошла сянка в Градината, но някои от петоглавите твърдят, че това са прастари времена, които не е ясно кога ще дойдат, как си отиват, и само легендата ги пази в някоя своя хралупа. Понеже не е разбираемо, то ще ви го преразкажа със свои думи и смисъл, та да мога да не лъжа докато го разказвам.
Сянката дошла неизвестно как и кога и като че ли все там си била, скрита някъде на сянка. Може би в клоните на изумруденото дърво, може би в дълбините на брилянтената пещера, може би зад някой планински кристал? Или пък ненадейно и полека, от невидима към замъглена промъкнала се е незнам си откъде. Все пак тя се наместила в Градината и първоначално за белязали я зад някои цветя. Или пък е добавена до спомените много време след като си отишла, защото това, което идва непознато никой не го вижда преди да се задоми. Известно е, че сянката се е залепила за едно всеядно дърво и дълго време младите змейчета си играели да я гонят около дървото. Подгонят я от една страна - тя се скрие от другата, подгонят я две змейчета от две страни - тя се раздвои бледа-бледа от други две страни, или се скрива отдолу, или се качва на върха. Все си играе на криеница, но все от някоя дупка наднича. Скривали се в пещерите да я търсят със затаен дъх, с примрежени очи, но все им се изплъзвала. И все не могат да й хванат краят.


дъх 2

Събираха се понякога млади змейове около сянката, и току зад гърба на някой духваха, хухваха пламъци и тогава пред него като че ли се появяваше сянката. На този змей се струваше, че сянката прилича на него и понякога се опитваше да я заговори, но само ехото се обаждаше, и то ако случайно е било наблизо. Но изглежда и на сянката тези игри в прилика й харесваха или пък нещо друго в тези игри я хранеше, но тя започна по-точно да заприличва на обекта или змеят към който се закачаше. Понякога сянката си харесваше някой млад змей, завърташе се около него, повтаряше до йота неговите форми и движения, разхождаше се по околните с неговите подобия, растеше и се смаляваше и въобще правеше мириади щуротии, за да му обърне внимание. А може би искаше така да обърне вниманието към себе си? Може би повтаряше игри от други градини под други слънца? Кой да го знае, но старият Феникс се разсърди, напопляска горещо младоците, поскара им се огнено, тръшна се върху сянката и възпламна отново. Но тя и тогава не изчезна, а ловко се скри зад другите змейове. Та после младите змейове почтително се подсмихваха на свежият Феникс. А той изостави борбата си със сянката и се зае да изчиства пепелища и буклуци от Градината.
През тези времена сянката някак си се задоми в Градината, все по-дълго се залепваше за някой змей, водеше го на разходка, размахваше криле по земята и цветята, бърчеше нос на скъпоценните камъни и златните люспици, хапваше по малко светлина от извора, засенчваше прозрачността и все правеше чудесии, нови за градината. На някои от младите змейове тези номера се харесваха, някои от по-старите змейове също започнаха да я канят на разходка и въобще Сянката взе да става една от централните фигури в градината. Може би на змейовете беше омръзнало да бъдат различни, може би си почиваха в сянката, може би в нея имаше много от Загадката, но те все повече я оглеждаха.
Някои змейове стояха неподвижни с векове, чакайки сянката им да се помръдне, дебнеха я какво ще измисли, за да го повторят. И така вгледани в сянката не забелязваха, че повтарят нейните движения, нейните игри. Други започнаха да завиждат на по-напредналите в запознанството си със Сянката и започнаха около Сянката да се образуват цели тълпи от блъсканици, димни облаци и тук таме изригваха огнени потоци от думи.
Може би това искаше сянката, може би това беше част от играта й, а може би змейовете твърде активно се бяха включили в тази игра. Дали играта им харесваше не можа никой, нито преди, нито после, да каже със сигурност, но все пак желанието за сенчестост беше навлезнало все по-дълбоко сред змейовете и техните отношения. Понякога, когато нямаше сянка наблизо можехме да видиме двама, а и повече змейове да си играят на сенчестост, да повтарят действията на единият от тях, да се състезават в точност на повтарянето, на издръжливост. И все по-трудно беше да се намери желаещ да стане примера за повторение, за това и в тези игри най-слабият, за наказание, беше избиран да бъде този, който хвърля сянка. А другите повтаряха, всеки от своята страна неговите движения и гримаси.


дъх 3

И така остана един единствен, който беше избран за първообраз, който трябваше да маха с крила, да измисля гримаси и движения, огън и дим на нови думи, да се криви и преобразява, да се прави на маймуна и лъв... само и само да имат другите какво да правят в сянка. И това все повече му се виждаше глупаво, а тежките ритмични повторения - безсмислени, и той взе да се оглежда наоколо. Другите също започнаха "да се оглеждат наоколо", но нищо освен своите сенки не виждаха. Той търсеше "Не Знам Си Какво", а те само повтаряха каквото си знаят. И така той видя Старият Феникс как прочиства Градината, избистря изворите, избърсва светлината. "Добре", - проблясна в главата на змеят - "може да променим играта - нека му помогнем." И започна да измисля невероятни движения, смахнати жестове, непроизносими думи... А "сенките" му, повтаряйки ги чистеха, миеха, изтупваха, избърсваха и дори просветваха.
Погледна го Феникса, усмихна се под всичките си мустаци, включи се в играта намеквайки къде какво има още за просветяване ... и засия по новому. Загледа се по-внимателно какво липсва на светлината, видя скритото и засенченото, усилията му умножени в сенките станаха ураган от светлина, който просветяваше Градината. И когато Градината отново блесна в пълнотата си, той Пламна могъщо и изпълни със светлина Змейовата градина. И светлината му през всички змейове премина ... и сенките изчезнаха.
Змейовете забравиха за сянката, за игрите си на сенчестост, станаха каквито си бяха и преди - обикновени огнени змейове, бълващи понякога огнени думи, прозрачни до невидимост, тук-таме хвърлящи искри или пускащи дим, колкото да намекнат, че може би са,... без сянка от сенчестост.

А младият Феникс прегърна градината с искри.


Казах!
140104


Публикувано от aurora на 01.11.2004 @ 15:24:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 33612
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Приказки от змейова градина" | Вход | 4 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказки от змейова градина
от Marta (marta@all.bg) на 01.11.2004 @ 15:54:34
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
тези змеевски приказчици са за мааалко по- големшки дечурлига ;)

част от прогнозата за ноември:
Винени вихрушки с отлежали въздействия връщат усмивки.
))


Re: Приказки от змейова градина
от Merian на 01.11.2004 @ 18:19:50
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
все някой макар и на трети дъх чак ще се сети къде е уловката....умник змей:).... Хубава приказка за пораснали дечурлига с въпроси....
Поздрави!


Re: Приказки от змейова градина
от sradev (sradev@wp.pl) на 02.11.2004 @ 12:14:30
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
To4no na tri cigari be6e napisano. Dokato go pisah dim i ogxn bxlvah.

]


Re: Приказки от змейова градина
от Vedrusa на 01.11.2004 @ 21:33:49
(Профил | Изпрати бележка)
Ето на това му викам Пълно Със Смисъл...благодаря


Re: Приказки от змейова градина
от sradev (sradev@wp.pl) на 02.11.2004 @ 12:15:26
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
az blagodarja.

]


Re: Приказки от змейова градина
от pisana на 01.11.2004 @ 23:42:38
(Профил | Изпрати бележка)
1-3,1-3,1-3 или не


Re: Приказки от змейова градина
от sradev (sradev@wp.pl) на 02.11.2004 @ 12:18:23
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
otivam da izpu6a o6te edna cigara - ne razbiram 1-3?

]


Re: Приказки от змейова градина
от pisana на 02.11.2004 @ 14:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
Наведе ме на мисълта, че след 3 следва 1. Края предизвиква началото. Когато видях "Казах" потърсих друг смисъл. Незная, може би просто ровя.

]


Re: Приказки от змейова градина
от sradev (sradev@wp.pl) на 02.11.2004 @ 15:51:09
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
da, taka e, sled 3 idva pak 1
tova e v teksta
"това са прастари времена, които не е ясно кога ще дойдат, как си отиват"

i ima mezhdu tjah dupki pxlni sxs svetlina

]


Re: Приказки от змейова градина
от pisana на 02.11.2004 @ 20:29:58
(Профил | Изпрати бележка)
Караш ме да мися. А това бях забравила как се прави. Мерси.

]


Re: Приказки от змейова градина
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 03.01.2008 @ 12:20:24
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
интересно, втори път ми се случва да ми връщат максимата "Следвай краката си", и в двата случая - от чужбина

]