Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 883
ХуЛитери: 3
Всичко: 886

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: nina_nina

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДо утре вечер
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Докато седеше сам, а останалите маси бяха пълни с хора, си мислеше как ли изглежда в очите на другите. Беше се виждал, отразен в прозорците на ресторантчето: застаряващ самотник, превил гръб над топлата си вече бира.
Придоби прегърбената стойка още в 8 клас, когато изведнъж порасна като бамбук и щръкна над всички. Притесняваха го тези 195 сантиметра и все се мъчеше да ги прикрие. Треньорите по баскетбол и волейбол го преследваха неуморно и накрая се предаде, но много скоро се разбра, че не става за спортист – оказа се тромав, макар и слаб. Неговата страст беше друга – химията, и затова мазето им се превърна в лаборатория, когато беше само на 12. Съседите непрекъснато се вайкаха, че шантавото затворено хлапе някой ден ще взриви блока. Притесненията им се оказаха напразни, а детското му увлечение го хранеше и до днес – беше университетски преподавател.
От девет месеца живееше без жената, която беше всичко за него. Не че не я виждаше – почти всеки ден се засичаха на работа, тя му кимваше студено и свръхкратките им разговори, когато нямаше как да ги избегнат, бяха само служебни: сякаш телата и душите им не са се сливали ведно; сякаш двадесетте им съвместни години са незначителен и случаен флирт, за който не си струва да се споменава.
Станаха любовници още първата седмица, когато той получи асистентско място в университета. Не беше увлечен по нея, а зашеметен – тя излъчваше някаква необяснима магия, която го държеше подвластен досега. Не след дълго се раздели с годеницата си: с нея бяха съученици от техникума, заедно изкараха и студентството. Обясни й, че обича друга, а тя изпадна в шок. След месец се съвзе и му се обади. Опита се да отклони срещата, но възпитанието му надделя. Бяха в някакво безлюдно кафене, лицето й беше бледо и със сенки под очите, но той не гледаше в тях – беше се съсредоточил върху една муха, която напразно се опитваше да пробие оплютия прозорец и да излезе навън. Момичето плачеше и го молеше да се осъзнае, но сърцето му беше дотолкова препълнено от щастие, че нямаше място нито за съчувствие към нея, нито за разум. Някак си покрай него преминаха изхлипаните й думи, че е бременна и ще прави аборт – не й каза нищо... После я забрави.
Любимата му беше с десетилетие по-възрастна от него, женена и с дете. Мъжът й – главен механик на някакъв кораб под чужд флаг, отсъстваше с месеци. Любеха се къде ли не – дори в кабинета й, но никога в дома й. Тя не го покани нито веднъж. Знаеше адреса и един ден отиде – озова се пред внушителна триетажна къща с красива градина. Не посмя да позвъни на вратата, остана до оградата, чиято цена беше сигурно по-голяма от пет негови годишни заплати. Срамът го задуши – той водеше тази жена, свикнала на лукс, в скапани мотели и бедни квартири на приятели, които вече неохотно му даваха ключа. Живееше с майка си в краен квартал и след раздялата с годеницата му старата беше забранила друга да стъпва в панелката. Една ветровита неделя – беше в началото на зимата и всичко бе сковано от сух бръснещ студ – любовницата му трябваше да отиде на рожден ден на свекърва си и решиха да не се виждат, но не издържаха. Разхождаха се из Южния парк, притъмня и седнаха на пейка под оголените вледенени дървета. Тя се притисна в него, свали ръкавиците му, мушна едната му ръка в горещата си пазва, а другата – под дългата си вълнена пола. Беше с чорапи до коленете, бедрата й бяха настръхнали от мраз и сигурно посинели. Между тях беше жарко и мокро – не носеше бельо. Разкопча ципа на дънките му и го яхна. Така и не им остана време да мислят, че някой може да ги види...
Той търпеливо чакаше развода й, а тя все отлагаше момента: синът й бил в пубертета и не искала да го травмира; после момчето порасна и отиде да учи в Щатите – трябвало да остане с баща му, докато завърши и поеме пътя си... След това дойдоха внуците и вече дума не обелваше за раздяла с мъжа си. Направи три аборта и не роди дете от любовника си. След смъртта на майка му пренесе някои свои вещи при него, любеха се в апартамента му, но никога не оставаше до сутринта, макар че къщата й беше празна и нямаше кой да й потърси сметка.
През всичките им съвместни години той се нуждаеше само от нея: не го интересуваха нито други жени, нито приятели. Може би беше единственият преподавател, не поддал се на атаките на някоя сексапилна млада студентка – много от девойчетата бяха готови да легнат, за да вземат изпита. Мъжките компании отдавна не го вълнуваха, старите му приятели се отчуждиха от него, отдадени на своите си грижи по съпруги и деца. Понякога се замисляше, че с нея са странна двойка: без съвместно прекарана нощ, без нищо извън страстта им, което да е общо и само тяхно.
Преди девет месеца – беше събота – тя влетя в апартамента му, награби го стръвно и го принуди да я люби в коридора, опряла ръце на стената. После в спалнята го изцеди докрая: когато го остави да заспи, вече беше утро. Събуди го димът на цигарата й, идваше от кухнята. Сигурно е направила закуска, каза си той, и се настрои да изкара вълшебен ден с нея – щяха да се разходят в някой от парковете, да говорят за работата си, а после тя можеше и да се съгласи да вечерят навън...
Седеше до празната маса напълно облечена и започна без предисловие:
- За последен път бяхме любовници – ето ти ключа. След малко си тръгвам: в четири трябва да съм на летището и да посрещна мъжа си. Той няма да пътува повече – нито е млад, нито е здрав, остава тук. С теб ще се виждаме в университета, нали сме колеги. Надявам се, че няма да ми създадеш неприятности. Вярвам, че си мъж намясто и ще ме разбереш... И знаеш ли, аз...

Продължението на разказа може да прочетете в сборника "Сонет 130" на Издателство "Жанет 45"


Публикувано от alfa_c на 21.08.2012 @ 20:04:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 31875
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"До утре вечер" | Вход | 19 коментара (45 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: До утре вечер
от boliarkabg на 22.08.2012 @ 18:55:19
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Животът, какво ли не прави с нас? Понякога го изживяваме безсмислено,понякога се питаме защо правим това? Няма отговор...
Чудесна история,добре поднесена, сурово... Поздрави!


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 22.08.2012 @ 22:49:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита!

]


Re: До утре вечер
от kasiana на 21.08.2012 @ 23:40:30
(Профил | Изпрати бележка)
Трогателен разказ, написан вещо и вълнуващо!!!!!

Сърдечни поздрави, Аноним:)))


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 22.08.2012 @ 10:03:46
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти хареса.

]


Re: До утре вечер
от PostScriptum на 21.08.2012 @ 22:17:47
(Профил | Изпрати бележка)
Ако не хепи енд, то поне надежда, поне до утре - заслужава го този провален живот. Много хубав разказ. Поздравления!


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 22.08.2012 @ 10:03:19
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки заслужава надеждата. Благодаря за прочита!

]


Re: До утре вечер
от secret_rose на 21.08.2012 @ 21:10:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Края е хубав...
Много хубаво разказваш човешката болка, Аноним...


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 22.08.2012 @ 10:02:16
(Профил | Изпрати бележка)
Тя се разказва по-лесно от радостта.

]


Re: До утре вечер
от zebaitel на 21.08.2012 @ 21:16:11
(Профил | Изпрати бележка)
Раждаше се надежда, която щеше да живее – поне до утре вечер.


Хубаво нещо е надеждата, дори и само до утре вечер! Умееш да оголваш човешката душа, Анониме! Поздравления за разказа!


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 22.08.2012 @ 10:01:41
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: До утре вечер
от yotovava на 21.08.2012 @ 20:37:28
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво разказваш, Аноним :)


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 22.08.2012 @ 10:01:00
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: До утре вечер
от apostolicia на 21.08.2012 @ 20:18:28
(Профил | Изпрати бележка)
"Не надеждата крепи човекот, човекот крепи надеждата, че без нея е загубен!"
Благодаря ти за преживяването и поздравления за чудесния разказ!


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 22.08.2012 @ 10:00:28
(Профил | Изпрати бележка)
Добра сентенция.

]


Re: До утре вечер
от mig на 23.08.2012 @ 19:38:50
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! До следващия разказ! А през това време с удоволствие ще препрочитам публикуваните по-преди!


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 23.08.2012 @ 20:16:09
(Профил | Изпрати бележка)
Никога не зная дали ще има следващ.

]


Re: До утре вечер
от Boryana на 24.08.2012 @ 13:43:08
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога е нужна само малко смелост- например смелостта да зададеш един кратък въпрос: "Кога е почивният ти ден?". Ти не просто разказваш майсторски, ти даваш надежди.


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 24.08.2012 @ 13:48:12
(Профил | Изпрати бележка)
Де да можех да ги давам и на себе си.

]


Re: До утре вечер
от Boryana на 24.08.2012 @ 14:04:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ано, не ми харесва пък този коментар...

]


Re: До утре вечер
от Vaterlo на 24.08.2012 @ 14:04:52
(Профил | Изпрати бележка)
... черните цигани на лятото...

Блестящ разказ, Ано! Великолепно затварящо изречение. И цяла върволица попадения преди това. Си!


Re: До утре вечер
от Vaterlo на 24.08.2012 @ 14:23:42
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления с тази огледалност, която е доста някогашна, но е в темата.

ОГЛЕДАЛО ЗА НАСРЕЩНО ВИЖДАНЕ

Между очите - белег от секира.
Унили рамене над чаша бира.
Не го познах, а после се отдръпнах.
Душата му бе цялата във кръпки.
Той вече не разказваше истории
и даже сам със себе си не спореше.
И зимата, която ненавиждаше
в лавините си беше го зазиждала,
във всеки миг, когато бе поискал
в очите светлината да го плисне
и да докосне с пръсти топлината...
Той беше сам. Лицето на жена
на дъното на чашата изплуваше.
Тогава (тъй на него му се струваше)
най-ясно виждаше и себе си.
Но този път разбра, че е грешил.
Пробудената мисъл бе открила,
че бяха двама в тази самота
и - ужасен - единият се дръпна.
Но другият бе мъж. Макар изтръпнал,
отпи от чашата с привичен жест
и само със сърцето си следеше
как първият разбра и го прие.

Като кокиче никнеше надежда.

]


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 24.08.2012 @ 14:47:13
(Профил | Изпрати бележка)
Някогашно, ама хубаво. Разбрал си разказа.

]


Re: До утре вечер
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 24.08.2012 @ 18:11:57
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога да послушаш сърцето си е грешка ...
Поздрави за хубавия разказ!:)


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 24.08.2012 @ 19:35:36
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти хареса!

]


Re: До утре вечер
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 25.08.2012 @ 15:12:25
(Профил | Изпрати бележка)
Разказал си една банална житейска история и начинът, по който ни я поднасяш, си остава единственото, с което ще запомня този разказ. Добре е, все пак, че накрая главният ти герой не се самоубива, не го убиват, не постъпва в лудница и т.н., както в други твои разкази. Добро е и заглавието на разказа, което се "връзва" с края му. Но от последното изречение, мисля, че ако махнеш думата надежда и я смениш с нещо по-неопределено, което трябва да се ражда, ще бъде по-добре.


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 25.08.2012 @ 15:25:39
(Профил | Изпрати бележка)
С последното се съгласявам безпрекословно и вероятно ще заменя "надежда" с "очакване", защото второто е по-точно. Колкото до баналността, всичко, което ни се случва, вече се е случвало.

]


Re: До утре вечер
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 25.08.2012 @ 17:07:29
(Профил | Изпрати бележка)
Пропуснал съм да сложа на банална - кавички.

]


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 25.08.2012 @ 17:56:03
(Профил | Изпрати бележка)
И без тях може.

]


Re: До утре вечер
от sonnic на 26.08.2012 @ 17:03:21
(Профил | Изпрати бележка)
Такъв е животът - повторим и банален, но разказан умело продобива други измерения... размисля, вълнува...
Поздрави, Аноним!


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 26.08.2012 @ 17:17:18
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се да те видя!

]


Re: До утре вечер
от Markoni55 на 26.08.2012 @ 22:22:51
(Профил | Изпрати бележка)
Слушаха щурците – черните цигани на лятото. От джанката до пейката капеха презрели жълти плодове и пръскаха сока си по земята, без някой да е опитал сладостта му. Миришеше на умиращ август
Цял един живот и запечатана в мигновение сцена на самотата. Мноого яко! Направо скърца! Поздравления!


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 27.08.2012 @ 10:53:20
(Профил | Изпрати бележка)
И никой не умира. :)))

]


Re: До утре вечер
от Markoni55 на 27.08.2012 @ 11:11:55
(Профил | Изпрати бележка)
Да бе! Просто изумително! Поздрави и за това!

]


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 27.08.2012 @ 11:18:50
(Профил | Изпрати бележка)
Разсмя ме.

]


Re: До утре вечер
от mamontovo_dyrvo на 30.08.2012 @ 17:43:56
(Профил | Изпрати бележка)
Болката си е болка, но Надеждата си я превърнал в радост! И това ми харесва. Много хубав разказ!


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 30.08.2012 @ 21:04:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: До утре вечер
от mariniki на 03.09.2012 @ 19:38:21
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
след твоите разкази се чувствам
смазана... по същия онзи начин..
както ни смазва и животът..


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 04.09.2012 @ 11:22:44
(Профил | Изпрати бележка)
Тягостно чувство, да.

]


Re: До утре вечер
от CKPOMEH на 04.09.2012 @ 18:43:27
(Профил | Изпрати бележка)
А аз реших, че пишете пародии... Поредното потвърждение, че който си умее, си го може. Тази вечер ще чета разкази. :)


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 04.09.2012 @ 19:14:19
(Профил | Изпрати бележка)
Ще Ви трябват здрави нерви. :)))

]


Re: До утре вечер
от inspired на 13.09.2012 @ 14:33:54
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ, с точни психологически детайли, в твоя стил, най-много се радвам на края му.


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 13.09.2012 @ 18:11:17
(Профил | Изпрати бележка)
Да, остава някаква надежда.

]


Re: До утре вечер
от verysmallanimal на 15.09.2012 @ 14:49:21
(Профил | Изпрати бележка)
Силно и стилно написано, както ти умееш.
Мисля си - трябва ли да съжаляваме за решенията си? Импулсът или размисълът е по-важен?
Аз не зная.


Re: До утре вечер
от anonimapokrifoff на 16.09.2012 @ 11:45:10
(Профил | Изпрати бележка)
И аз не зная. Вероятно няма и да науча.

]